Werk & Studie alle pijlers

discrimineerde grappen?

12-02-2016 17:37 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
sorry voor al weer een topic van mij, maar iets zit me even niet lekker. ik lees nu even de groepsapp door van mijn werk en zie dat mijn collegas en leidinggevende allemaal grapjes maken over buitenlanders en met name over een bepaalde ras. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden.wat zouden jullie doen? gaat het niet te ver zeker niet als ''manager'' zijnde?
Volgens mij kun je gewoon beter niet appen met collega's in groep.
Silvana Simons appen
quote:Solenn75 schreef op 12 februari 2016 @ 17:42:

Silvana Simons appenrare reactie. ik vind het in een leidingevende rol best raar en ongemakkelijk ik app er nooit op terug
Er iets van zeggen natuurlijk.
Er worden altijd en overal grappen over gemaakt, en soms zijn ze discriminerend bedoeld, soms niet. Hoe discriminerend is het eigenlijk als er geen grappen worden gemaakt over iemand of de bevolkingsgroep of andere groep, waar hij bij hoort?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tja, wat mensen appen, moeten ze zelf weten

Als het je erg stoort, kun j beter uit deze groep gaan
quote:vivameisje121 schreef op 12 februari 2016 @ 17:44:

[...]

rare reactie. ik vind het in een leidingevende rol best raar en ongemakkelijk ik app er nooit op terugSowieso een groepsapp met collega's/teamleden is raar.
Natuurlijk kan dat niet, en als leidinggevende nog minder. Klinkt niet als een fijne werkomgeving als er zulke grappen gemaakt worden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik denk dat je discriminerende grappen bedoelde. Of discriminatoire.

Ik ben het met je eens dat het ongepast is. Als je je eraan stoort, zou ik het eens onder vier ogen met die manager bespreken.
Oh dear, how sad, never mind.
Ja, ik vind dit te ver gaan en ik vind al helemaal dat een leidinggevende zich hier niet mee zou moeten inlaten.

Kun je niet een berichtje sturen als 'Het is reuze gezellig hier in de app maar dit soort grappen vind ik gewoon niet kunnen. Laten we het een beetje professioneel houden'. Heeft dat effect? Mooi. Heeft dat geen effect? Dan zou ik uit de groepsapp gaan. En voortaan toch wel anders naar mijn collega's kijken helaas. Afhankelijk van de precieze aard van de grappen het misschien ook met leidinggevende bespreken of met vertrouwenspersoon (als de grappen echt véél te ver gaan en/of je jezelf aangesproken voelt).

(Overigens zou ik sowieso niet in een groepsapp van het werk willen!)
Een groepsapp er in gooien dat je alleen leest als ze écht wat te melden hebben.

Dit soort grappen en grollen doen ze maar in de prive tijd/prive app niet onder werktijd met collega's.
Zit er nog een leidinggevende boven? stuur je een screenshot met de whatsapp via mail toe.
quote:WD-40 schreef op 12 februari 2016 @ 17:48:

Zit er nog een leidinggevende boven? stuur je een screenshot met de whatsapp via mail toe.Ik weet niet of iedereen die reputatie op z'n werk zou willen........
Oh dear, how sad, never mind.

Zit er nog een leidinggevende boven? stuur je een screenshot met de whatsapp via mail toe.

Nee, daar maak je je baan beter op...

Mensen mogen gelukkig nog lompe grappen maken. Ze kiezen er ook allemaal zelf voor om privé te appen. Als TO het niet prettig vindt kan ze de groep verlaten.
een voorbeeld fotos maken van onbekende mensen en daar dan over ''grappen'' in de trant van mooie nieuwe theedoek rage.... nouja zal wel niet mijn humor zijn denk ik.

Zit er nog een leidinggevende boven? stuur je een screenshot met de whatsapp via mail toe.Dan weet ik voortan wel onder welke bijnaam TO door het bedrijf gaat: NSB-er

Zit er nog een leidinggevende boven? stuur je een screenshot met de whatsapp via mail toe.Klikken in plaats van het als volwassen mensen op te lossen?
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2016 @ 17:50:

[...]

Dan weet ik voortan wel onder welke bijnaam TO door het bedrijf gaat: NSB-erdan maar goed keuren? en door laten gaan?
Wat voor grappen maken ze dan?
Wat voor grappen dan?
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2016 @ 17:50:

[...]

Dan weet ik voortan wel onder welke bijnaam TO door het bedrijf gaat: NSB-erJe weet wat NSBer betekend? doe even normaal
quote:WD-40 schreef op 12 februari 2016 @ 17:51:

[...]

dan maar goed keuren? en door laten gaan?Nee, ze erop aanspreken
quote:vivameisje121 schreef op 12 februari 2016 @ 17:52:

[...]

Je weet wat NSBer betekend? doe even normaalJe snapt de post niet?
quote:MalleBabbe1 schreef op 12 februari 2016 @ 17:52:

Wat voor grappen maken ze dan?lees even terug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven