Prijsverschil autostoeltjes

23-10-2007 21:30 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor onze dochter van 10 maanden hebben we net een autostoeltje gekocht, de maxi-cosi Tobi voor ongeveer ¤ 250,-. Mn vriendin kocht in dezelfde week een nieuw stoeltje bij een supermarkt voor ¤ 25,-

Ze vondt ons stoeltje belachelijk duur maar ik zei dat het wel om de veiligheid van je kind gaat waarop zij antwoorde dat hun stoeltje ook wel getest moet zijn omdat het anders niet verkocht mag worden in de winkel.

Ok nu zal ik heus wel iets betalen voor de naam Maxi-cosi maar er zal toch nog wel meer verschil in zitten voor dat prijs verschil!?!

Mn vriendin zegt dan nou ze zien er toch bijna hetzelfde uit?!?!

Wie heeft er goede argumenten om wel een duurder (in mijn ogen beter) autostoeltje te kopen?
Ik zal even opzoeken waar die testen te vinden zijn. Ben een beetje blont vandaag geloof ik want ik kan me echt niet meer herinnerne op welke sites dat stond.
Graco SnugRide en Baby Trend Flex-Loc worden meerdere keren genoemd op forums als het gaat om best geteste stoeltjes maar de tests zelf kan ik niet vinden. Heb een paar vriendinnen in Amerika gemaild om te vragen of ze websites weten.

Heb wel een filmpje gevonden over een crash test met de Maxi Cosi Priori en daar wordt je echt niet goed van! Dat soort filmpjes moet je dus echt niet zo laat op de avond kijken!
Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit topic nog "in leven is", maar ik heb nog een vraag mbt een autostoeltje.

Kent iemand het merk Baby Relax? Dat komt uit de fabriek van Maxi Cosi en ze lijken ook sprekend op elkaar (de priory en deze).

Alvast bedankt!

Groetjes Jules
quote:jules schreef op 24 september 2008 @ 12:29:

Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit topic nog "in leven is", maar ik heb nog een vraag mbt een autostoeltje.

Kent iemand het merk Baby Relax? Dat komt uit de fabriek van Maxi Cosi en ze lijken ook sprekend op elkaar (de priory en deze).

Alvast bedankt!

Groetjes JulesJa ik! Wij hebben de 'Baby Cool', konden we tegen inkoopprijs kopen via het bedrijf van mijn man. Ik vind 'm super. We hebben ook nog een Römer King TS, de meest luxe Römer die toen het best getest was door de ANWB en dat vind ik echt een onding. Alles rammelt, niks klikt hoe het zou moeten klikken, er vallen stukken af, echt rommel en twee keer zo duur. De Baby Relax vind ik super. Hij is wat lichter, en alles werkt heel soepel. Heb 'm nu een jaar en er is nog niks afgebroken en er rammelt ook nog niks. Enige nadeel vind ik dat de stof nogal synthetisch is. Wordt een beetje zweterig in de zomer, maar goed, met airco in de auto is dat ook zo opgelost. Kan 'm echt aanraden.
Is de "baby cool" de 0+ variant? En ken jij ook ervaringen met de 1+ (vanaf 9 mnd) variant?

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Jules
Heeft iemand van dit topic inmiddels een stoeltje tegen de rijrichting in besteld? Ik wil er ook graag een, heb op kinderveiligheid gekeken maar kan bij mij in de buurt geen dealer vinden die ze op voorraad heeft, zou er graag een willen zien voor ik hem aanschaf.

Dochter begint nu toch wel uit de maxi cosi te groeien
He, leuk, dat dit topic weer boven water is. Wel grappig; ik schreef bijna een jaar geleden dat onze dochter ergens de rond de 18 maanden waarschijnlijk pas uit de maxi-cosi zou gaan. Maar ons grietje is nu 20 maanden en ze past nog steeds prima in de maxi-cosi (ze is nu 10 kilo en 82 cm.). Ik ben er nog steeds niet uit welke we hierna zullen kopen. Dus ik lees ook weer mee!
Over stoeltjes uit Amerika: ze worden wel getest, maar de testresultaten worden niet naar openbaar gemaakt. Heel gestoord. Iemand noemde het merk Graco, maar die producten vertrouw ik voor geen meter. Slechte kwaliteit. (Woon zelf in de VS).

Voor mijn dochter heb ik ook een Maxi Cosi Priori, love it. Die kan allebei de kanten op, en je kunt `m kantelen (dus kan in een slaapstand).
De Priori kan toch alleen maar met de rijrichting mee???
@mirjam: ik had mijn hoop een beetje op jou gevestigd .

Als ik het stoeltje echt nergens "live" kan zien dan neem ik de Romer king. Maar ja liever die andere natuurlijk.
quote:jules schreef op 24 september 2008 @ 13:24:

Is de "baby cool" de 0+ variant? En ken jij ook ervaringen met de 1+ (vanaf 9 mnd) variant?

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Jules

Nee, de baby cool is de priori zeg maar. Mijn zoon zat erin vanaf een maand of tien.

Kijken of ik een plaatje kan plakken...

@lieve kiwi: Ik heb een tijdje terug een mailtje naar de anwb gestuurd met de vraag of die stoel tegen de rijrichting al getest was maar dat was nog niet zo. Eigenlijk kreeg ik een soort negatief advies voor dat stoeltje om een aantal redenen, ik heb het mailtje toen in een ander topic over autostoeltjes geplaatst. Even zoeken...............

Met belangstelling hebben we uw email gelezen. Het zitje dat u op het oog heeft, hebben we niet getest. Wel heeft de ANWB in 2005 de HTS BeSafe IZI Kid getest. Dit is een soortgelijk zitje, zoals u kunt zien op de site van HTS: www.hts.no/english. Bijgevoegd vindt u de testresultaten van de IZI Kid. Ik kan u zo niet zeggen in hoeverre deze zitjes van elkaar verschillen. De testresultaten gelden dan ook alleen voor het geteste zitje.

Het voordeel van een zitje dat tegen de rijrichting in geplaatst staat, is dat de kans op ernstig nekletsel bij een frontale botsing sterk gereduceerd wordt. Een veilig zitje echter moet niet alleen goed scoren in de frontale botsing. De kans op bedieningsfouten moet ook klein zijn, want een verkeerd gebruikt zitje is levensgevaarlijk. Omdat onder meer de kans op bedieningsfouten bij de IZI Kid erg groot was scoort het zitje net een voldoende.

Ook wil ik u niet onthouden dat dit (soort) zitje volumineus is en niet in kleinere auto's past. Ook kunnen grotere kinderen hun benen niet goed meer kwijt, zie hiervoor Reboard.jpg in de bijlage.

Ik vertrouw erop u hiermee naar wens te hebben geïnformeerd.

Uiteindelijke hebben wij de Romer King TS voor de auto zonder isofix en de Maxi Cosi Priorifix (dit is een ander stoeltje dan de Priori) voor de auto met isofix.

Vooral het laatste stoeltje vind ik qua zithouding en gebruiksgemak prettiger.

Ik vind het wel jammer dat er geen goede testen beschikbaar waren van dat andere stoeltje maar we konden echt niet langer meer wachten. Ze heeft tot 18 maanden in de maxi cosi gezeten.
Pebbles, ik vind de Maxi-Cosi Tobi wel heel mooi. Ik zal de testresultaten er eens bij zoeken.
@pebbles: mmm nu ga ik toch weer twijfelen... Ook omdat het zitje in een citroen saxo moet, niet een van de grootste auto's...

Dus eigenlijk kan ik ws toch beter voor een ander stoeltje kijken?. De Romer King ben je minder tevreden over?

De auto heeft geen isofix.
SnoopySnoopy: De Priori is 'convertable' ja, kan beide kanten op. Kan met Isofix worden vastgemaakt maar ook met een gordel. Onder dat autostoeltje zit een soort van voet, die je naar voren of achteren kunt klappen, al naar gelang naar welke kant je de stoel dus wilt vastmaken.
De Nederlandse Priori is niet omkeerbaar. Kan dus alleen vooruit.

@mirjam: de Tobi is "redelijk" uit de test gekomen dus niet zo heel erg goed.

Hij is inderdaad wel mooi en het gebruiksgemak is ook goed (buren hebben hem).

De priorifix kan trouwens ook met driepuntsgordel en is dan ook heel veilig maar het is wel een duur stoeltje.

@lieve kiwi: de romer king is ook een prima stoeltje hoor, en komt heel veilig uit de test maar ik vind de priorifix iets makkelijker met gordeltjes vastmaken en ze zit er iets rechterop in (maar dat kan ook aan de hellingshoek van de achterbank liggen).
Oh, excuses! Wat raar zeg, dat zulke stoeltjes in nederland bijna niet te koop zijn.
up
Mirjam, ik zit met verbazing te lezen dat je dochtertje van 82 cm nog in de maxi cosi kan...

Mijn dochtertje is 10 maanden, wat betreft breedte kan ze nog prima in de maxi cosi. Maar die voeten steken al ver uit, en wanneer de stoel in de auto zit heeft ze haar knietjes behoorlijk opgetrokken... En dat lijkt me niet lekker zitten. Maar zij is net 72 cm... Hoe kan dat nou?

Overigens heb je vast een heel klein fijn poppetje, of niet?
Riekje, mijn zoontje is ook 72 cm maar hij zit helemaal niet met opgetrokken knietjes en zijn voeten steken ook niet ver uit... Hij past nog makkelijk! Gelukkig maar want hij is pas 7 maanden.
Hai,

ik heb nog nergens gelezen over de ellermeyer.Ik heb hem zelf niet maar zag daar een stand van op de 9 maanden beurs afgelopen februari.Die schijnen ook ontzettend goed te zijn en worden ook tegen de rij richting in geplaatst.

http://www.kinderveiligheid.nl/produkte ... id=1&cat=1

Ik weet niet hoe je er n link van moet maken die je aan kunt klikken maar dit is het adres.Misschien heeft iemand er iets aan.Geloof wel dat ze niet erg goedkoop (lees:duur!) zijn.
die link maken deed hij dus vanzelf maar het klopt niet.Het gedeelte wat niet rood is maar er wel achter staat hoort er ook bij.

En anders kun je even googelen op ellermeyer.Dan kom je er ook wel.
Mijn dochter is bijna 10 maanden en zo'n 71 cm en haar voeten steken ook uit bij de maxicosi (en dat terwijl ze korte benen heeft) en ze heeft haar knietjes behoorlijk gebogen, maar dat gaat prima. Bovenin heeft ze ook nog wel de ruimte. Maar ze is best breed (altijd al geweest) en ze zit er echt opgepropt in. Maar dat gaat ook nog wel even denk ik, ze klaagt in ieder geval niet. Bij mijn vriend in de auto staat nu al wel de Priori, daarin vind ik haar juist weer zo klein....

Ik dacht al, de Priori kan dus niet tegen de rijrichting in. Dacht even dat ik iets heel erg gemist had .
Maf die verschillen! Wij hebben een neiuwe maxi cosi, die is groter dan de oude...

Heeft ze vast lange benen... Van dr pappie dan, haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven