Vroege echo na BBZ

11-02-2016 17:51 20 berichten
Hallo meiden,

In oktober is er bij mij een eileider verwijderd in verband met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Vorige week donderdag ben ik er via een bloedtest achtergekomen dat ik weer zwanger ben!

Helemaal blij, maar door mijn BBZ moet ik nu om de twee dagen bloed laten prikken en een echo laten maken in het ziekenhuis.

Aan de ene kant ben ik heel blij met deze strenge controle, maar aan de andere kant brengt het ook zoveel onzekerheid met zich mee in zo een vroeg stadium van een zwangerschap.

Ik zou nu (na een berekening) ongeveer 5 weken en 3 dagen zwanger zijn en vanmiddag was er dus nog niks op de echo te zien (daarbuiten gelukkig ook niet).

Nu word ik zaterdag weer in het ziekenhuis verwacht om weer bloed te laten prikken en een echo te laten maken.

Deze onzekerheid is zo onwijs zenuwslopend. Zijn er meiden die hetzelfde hebben meegemaakt?? En was er bij jullie in zo een vroeg stadium al iets te zien op de echo?

Groetjes Maayke
Alle reacties Link kopieren
Ook bij mij is mijn eileider verwijderd bij een bbz. Toen ik vervolgens weer zwanger was. Is er met 6 weken een echo gemaakt. Toen was er idd een knipperend boontje te zien. Verder kreeg ik geen bloedonderzoeken.
Heftig! Ik had 3 maanden terug een bbz en nu weer bezig met zwanger worden. Zie ook al op tegen die eerste weken van onzekerheid dus lees mee
Hoi Maaike! Allereerste wat naar dat je dit hebt meegemaakt! Ik heb in juli een bbz gehad, daarbij is mijn linker eileider verwijderd! Ik ben inmiddels weer 4 maanden zwanger.. Ik heb deze strenge controle niet gehad! Met 7,5 week de eerste echo.. Eerder wilden ze echt niet doen omdat er niet genoeg te zien zou zijn! Met 7,5 week had ik een blij kloppend hartje! Ik ben tot aan de 12 weken heel erg angstig geweest.. Bij elke scheet dacht ik dat het fout ging... Het is wel iets minder maar het blijft lastig.. Heel veel succes meid!!!
Ik heb een vroege echo gekregen met 7 weken en moest allert zijn op symptomen. Verder eigenlijk niet. Hopelijk heb je snel goed nieuws en kun je gaan genieten!
-
Bij mij was met 4 weken te zien dat de vrucht in de baarmoeder zat, maar dat is vrij vroeg en afhankelijk van de stand je baarmoeder en je lichaamsbouw, geloof ik. Ik duim voor je dat de volgende keer het vruchtje op de goede plek te zien is. Sterkte met het wachten
Dank jullie wel!

De gynaecoloog zei dat hij het slecht kon zien omdat mijn baarmoeder naar achter gekanteld ligt.

Ik ga zaterdag weer voor een echo en hoop dat er dan wel iets te zien valt!
Ik ben net in het ziekenhuis geweest en de kans dat ik weer een BBZ heb is zeer groot. Andere eileider wordt dan ook verwijderd. Ben er echt helemaal kapot van. Vooral omdat beide eileiders er goed uitzagen en ik dus totaal niet begrijp hoe dit kan. Ik hou jullie op de hoogte.
Meis toch.. Ik wens je allereerst veel sterkte toe. De kans is helaas voor ons allen zeer groot maar jij hebt dubbele pech. Ondanks je niets hebt aan deze dooddoener probeer rust te vinden in het feit dat je twee keer zwanger bent geraakt. De kans is dus zeer groot dat je middels ivf mogelijkheden een gezond kindje baart. Nogmaals sterkte... :(
Ohhh wat naar! Waarom denken ze dat?
Mijn hcg is momenteel op een waarde dat ze iets moeten zien in de baarmoeder, maar dat is dus niet het geval. Daar buiten overigens ook niet. Ik heb totaal geen klachten en dat kan duiden op een acute vorm (waarbij de eileider zal knappen). Dat vind ik nog het ergste omdat je dan inwendige bloedingen krijgt. Ik moet nu maandag terug komen voor verder beleid.

De gynaecoloog zei inderdaad dat ik via ivf dan nog kinderen zal kunnen krijgen.
Sterkte meid!! Ik heb ook de acute vorm gehad! Het begon met een snerpende pijn linksonder en steken vanuit mijn vagina.. Dit heeft enkele uren aangehouden en werd steeds erger, tot ondraaglijk! Als je dit voelt meteen naar de ehbo gaan! Ik wist toen niet wat het was.. Ik heb ff geslapen en werd enkele uren later wakker met dezelfde pijn, als je buik volloopt met bloed reageert je lichaam meteen.. (Bij mij met flauwvallen en braken)! We hebben toen de ambulance gebeld! Dus snijdende pijn.. Meteen bellen, dan ben je in het ziekenhuis in goede handen! Heel veel sterkte meid! Dit is echt heftig!! Bij mij was de oorzaak een baarmoederafwijking.. Laat alles goed onderzoeken, wat er evt aan de hand kan zijn! Ik heb dat gedaan door hysteroscopie, MRI, bloedtesten en kijkoperatie! Ik hoop heel erg voor je dat het meevalt.. Het is niet eerlijk allemaal!🌹
Maayke, wat heftig voor je! Veel sterkte de komende tijd.
Misschien zit het bij de volgende echo wel goed. Het kan nog!

Een bbz hoeft niet altijd pijn te geven. Bij mij werd het toevallig ontdekt bij 8 weken bij een echo. Geen buikpijn gehad.

Ik vind jouw verhaal wel erg herkenbaar maayke. Ik ben ook in oktober geopereerd, ook 1 eileider eruit. Ik begrijp dus dat je nu erg in de rats zit! Risico op een 2e x is best groot. Bij mij zag de andere eileider er goed uit, maar ook dat hoeft niks te zeggen helaas.

Het naarste vind ik nog dat je met 1 eileider best veel kans heb op een goede zwangerschap maar die kans is met ivf mi wel kleiner.

Maar je bent nu best snel weer zwanger en dat is goed natuurlijk ook voor je ivf kansen. Mocht het nodig zijn.

Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.
Oh Maayke, wat ontzettend r#k. Ik duim heel hard voor je dat alles zich op de minst invasieve manier oplost als het mis is. Wat een stress en verdriet zul je hebben. Heel veel sterkte, ik denk aan je
Hoi meiden,

Ik ben gisteravond met spoed geopereerd. Ik kreeg opeens weer de verschrikkelijke pijn die ik herkende van de eerste bbz.

Eenmaal aangekomen bij de spoedeisende hulp bleek er bijna een halve liter bloed in mijn buik te zitten.

Binnen een uur lag ik op de OK.

Moest snel nog beslissen of ik mijn enige eileider wilde besparen of laten verwijderen.

Ik heb de keuze aan de chirurgen overgelaten.

Wat blijkt, mijn overgebleven eileider zag er prachtig uit! Vorige keer zouden ze mijn linkereileider conpleet weghalen en dat is dus niet gebeurd!!!

Bbz zat wederom in overgebleven stuk van linkereileider.

Ben hier erg boos om, want dit had voorkomen kunnen worden door deze daadwerkelijk in zijn geheel te verwijderen, want hij heeft nu toch geprobeerd een eitje op te pakken en dat is uiteraard niet goedgegaan omdat er littekenweefsel zat.

Ik ga weer de aankomende tijd herstellen van een tweede kijkoperatie in 3 maanden, maar ben blij dat mijn rechtereileider nog helemaal intact is!!!
Wat is dat snel gegaan! Wat schrikken! Maar enorm fijn dat je nog wel 1 eileider hebt! Ik hoop voor je dat je gauw hersteld! Sterkte!
quote:maayke1985 schreef op 14 februari 2016 @ 10:41:

Hoi meiden,

Ik ben gisteravond met spoed geopereerd. Ik kreeg opeens weer de verschrikkelijke pijn die ik herkende van de eerste bbz.

Eenmaal aangekomen bij de spoedeisende hulp bleek er bijna een halve liter bloed in mijn buik te zitten.

Binnen een uur lag ik op de OK.

Moest snel nog beslissen of ik mijn enige eileider wilde besparen of laten verwijderen.

Ik heb de keuze aan de chirurgen overgelaten.

Wat blijkt, mijn overgebleven eileider zag er prachtig uit! Vorige keer zouden ze mijn linkereileider conpleet weghalen en dat is dus niet gebeurd!!!

Bbz zat wederom in overgebleven stuk van linkereileider.

Ben hier erg boos om, want dit had voorkomen kunnen worden door deze daadwerkelijk in zijn geheel te verwijderen, want hij heeft nu toch geprobeerd een eitje op te pakken en dat is uiteraard niet goedgegaan omdat er littekenweefsel zat.

Ik ga weer de aankomende tijd herstellen van een tweede kijkoperatie in 3 maanden, maar ben blij dat mijn rechtereileider nog helemaal intact is!!!Jezus meid!! Wat een ellende allemaal! Heel veel sterkte de komende tijd!! 😘
Wow maayke wat een geluk bij een ongeluk! Hoop dat je snel hersteld wat het hakt er toch wel in ookal heb je nog een eileider

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven