Miskraam en werken

10-02-2016 17:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

graag zou ik wat advies van jullie willen ontvangen:)

na een paar slechte echo’s, afwachten en hopen, is de kogel door de kerk: afgelopen maandag hebben we te horen gekregen dat we een miskraam krijgen. Ontzettend moeilijk, dit zou ons eerste kindje zijn. Ik had me al twee keer ziekgemeld op advies van de verloskundige ivm bloedverlies (op het werk 1 keer). Daardoor was ik genoodzaakt om open kaart te spelen en mijn leidinggevende op de hoogte te brengen van mijn zwangerschap. Gisteren heb ik hem gebeld om te zeggen dat het een miskraam wordt (waarop hij antwoordde dat had ik wel verwacht, haha Ooh hij is mijn arts nu snap ik het! Pf) en ik zei hem dat ik het er erg moeilijk mee heb. Hij wist niet goed wat te zeggen, wat ik ergens wel begrijp, het is een man<span style=”line-height: 1.5;”> die ver van mij af staat. Maar vervolgens begon hij te vragen naar mijn opties. Dus ik vertelde over afwachten, (met bijbehorende voordelen), pillen en curretage. Hij zei dat ik het niet te lang moest maken, want “hier staan geen 3 weken voor”. En dat was nu eenmaal niet de bedoeling, ook beter voor mezelf om het zsm op te starten. Hij had t in z’n familie gezien en die hebben ook niet lang gewacht dat was nergens voor nodig.</span>

Met de vraag of ik weer kon gaan werken. Ik heb hem gezegd dat tot de miskraam nog niet achter de rug is, ik niet wil komen werken. Een toilet is ver weg op mijn werk, ik kan ook niet meteen gaan en het idee dat dat daar allemaal kan gaan gebeuren, vind ik helemaal geen fijn idee. Moet er even bij vermelden dat mijn leidinggevende op het punt staat mijn contract niet te verlengen.

Maar at nu vroeg ik me af, voor de vrouwen die ook een miskraam hebben gehad of nu in hetzelfde schuitje zaten. Zijn jullie gaan werken, tijdens het wachten op de miskraam? (Stel dat het 2 weken duurt, zit ik/je idd lang in de ziektewet) en hebben jullie de keuze pillen afwachten of curretage laten beïnvloeden door je werkgever? Ik wil nl het graag op de natuurlijke manier, maar ik weet dat als ik daar voor kies, ik al helemaal kan fluiten naar mijn vaste contract. En hoe lang hebben jullie tot aan de miskraam in de ziektewet gezeten? Ik voel me nu eenmaal zo, maar krijg nu het gevoel dat ik me niet moet aanstellen en die pillen er in moet doen en zsm moet gaan werken.

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb geschreven:’)
Oh ik lees nu dat je niet wilt gaan werken tot na de miskraam? Daar zou ik zelf nooit voor kiezen, zeker als je lichamelijk geen last hebt. Standaard een maanverbandje in je broek en lekker werken. Je kunt toch geen maand thuis gaan zitten wachten?
Ik heb een "spontane" miskraam gehad met 7 weken, ik verloor zondags al bloed (heel minimaal). Maandagochtend toen ik opstond om mij klaar te maken voor het werk was het helemaal mis (verloor heel veel bloed) ben die dag thuis gebleven, dinsdag ben ik ook nog thuis gebleven (ben die dag pas het vruchtje verloren). Woensdag ben ik weer aan het werk gegaan, na het verlies van het vruchtje leek het meer op een menstruatie. En heel de dag thuis zitten is toch ook niks? Op het werk kon ik nog lekker mijn gedachten verzetten.

Mijn collega heeft helaas met 18 weken een miskraam gehad (moest echt bevallen) en die is ook maar één week thuis gebleven daarna... thuis zitten werd ze helemaal gek van.
.
Gefeliciteerd julie1980! Geniet er van:)
.
Ik heb op een zaterdagavond een heftige buikpijnaanval gehad bij 6/ 7 weken. Ik schrok van de heftigheid daarvan. Allerhande steken van beneden een soort weeenachtige pijn, was echt heel erg onprettig ook omdat ik niet wist waarom ik dat had. Bloedverlies daarna was nihil namelijk. Had daarvoor al ruim een week bloedverlies af en aan. Die zondag daarop moest ik werken maar die heb ik geskipt. Die maandag geloof ik ook. Heb daarna weer gewoon gewerkt gewapend met een pak maxi night maandverband. Duurde evengoed nog een week voordat het echt op gang kwam en dat was niet erger dan een heftige menstruatie. Waarschijnlijk is de buikpijn iets van een loslaten van het vruchtje geweest.

Tien maanden later kreeg ik weer een hele vroege miskraam met 5 weken. En 6 weken later was ik weer zwanger. Het is nu een blijvertje want ben vandaag 16 weken.

Ik wens je veel sterkte. Het is allemaal heel erg kut. Bij mij hielp het wel om met het alledaagse leven door te gaan. Van Thuiszitten werd ik niet vrolijker maar dat is natuurlijk persoonlijk. Je baas is best wel een hork eigenlijk. Hij had ook anders kunnen reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven