Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
BaS, Tink: Ik wéét dat ik verder moet, doe er alles aan om het nu zo goed mogelijk te laten verlopen. Met helaas de bureaucratische vertraging, maar ook met het 'omtrimmen' van je eigen gewoontes. Ik weet verder niet meer wat ik er over moet zeggen. Ik werk eraan, maar ik ben geen automaat. Gewoontes veranderen is voor iedereen moeilijk, en helemaal als het zo ongeveer gaat over hoe je je hele leven anders 'moet' indelen. Dat kan niet in een keer.

Ik krijg het (onterechte) gevoel dat me word gezegd dat ik niet moet zeuren en doorgaan, maar waar dat gevoel vandaan komt weet ik niet. Laat ik dat maar 'es uitzoeken dan.
Hoho, niemand zegt hier tegen je dat je niet moet zeuren en door moet gaan. Ik denk dat iedereen je ook wel begrijpt! Je gewoontes veranderen ís ook heel moeilijk, maar het gaat je echt lukken!
Pippin: misschien zeg ik dat ook wel een heel klein beetje: niet zeuren.. maar in de positieve zin hoor! Je bent al met een trainig bezig, en met je studie anders vorm te geven. Dat is natuurlijk ook een kwestie van geduld. Maar het veel aandacht geven aan: dat is een kenmerk en daar heb ik nu last van, mijn hoofd is een flipperkast, daar heb je mijn sympotomen weer.. etc.. zal het niet beter maken. Ook al weet je nu wel waar het zit en waar het door komt. Misschien moet je die kennis even zo laten. Je bent er immers mee bezig. Probeer ook te ontspannen en weer fit te worden.

En geniet van je leuke lievie!
@Jon wat akelig nieuws of poes van je meisjeskind

@B&S LZM *leuke zondagman* komt zo bij mij op de koffie/thee/fris of bier?

Visite

Er was wat verwarring: hij dacht dat ik pas om 22uur klaar was met cursus en ik dacht dat hij hier rond 20uur zou zijn.

Bovendien is hij overgestapt naar een nieuwe gsmprovider en kan hij wel telefoontjes en smsjes ontvangen maar niet bellen of sms!

Ik heb hem wel een aantal keer gebeld, toen hij zoals hij zegt heerlijk lag t slapen.

Nu ben ik een beetje hieperdepiep, want eindelijk zien we elkaar weer en ik heb morgen weer vroeg mijn wekker staan *8.30 uiterlijk*, dus erg laat zal t niet worden

(dat betekend dus dat we t snel weer over kunnen doen als we t leuk vinden)

Fijn weekend

Mo
BaS; in mijn beleving hoort dat stilstaan bij symptomen juist bij de verwerking. Klopt dat ik me daarmee op momenten dat dingen gewoon 'moeten' gebeuren enorm in de weg kan zitten. Sois. Misschien werken we daar later in de training nog wel iets over.

Tink; ik schreef ook dat dat onterecht was, dat ik dat gevoel kreeg. Ik weet dat ik soms iets uit zijn verband kan lezen, vandaar dat 'onterecht' in mijn post. Ik weet dat er geen kwaad achter zit, meer dat ik kennelijk even niet zo goed kan overbrengen wat ik bedoel. Da's geen ramp, wel irritant.

Mo: Heb jij op je werk een soort van dating-ruimte ofzo? Hehe! Je haalt overal dates vandaan Veel plezier en let us know!
Mo: begrijp ik nou goed dat LZM gisteravond is geweest? En niet lang kon blijven omdat je vandaag vroeg op moest? Hoe is het gegaan?

Pippin: dat zal ook wel bij het verwerken horen. Uiteindelijk zal je het gewoon integreren in je dagelijkse dingen en leven, dat hoop ik voor je. '

Vanavond ga ik D. zien. Het klinkt te ongelooflijk en te bizar en zeker in het licht van mijn eerdere verhalen hier, maar hij is echt anders. Ik doe mijn best om iets fouts te ontdekken bij hem. Hij is lief, romantisch, heeft geen grillige dingen laten zien van niet bellen op afgesproken tijdstip of zo, citeert zinnen uit liedjes die ik mooi vind ... Nog niets fouts gevonden en toch krijg ik de kriebels. Terwijl ik dat gewoonlijk voor (iets) foute mannen krijg. Ik heb zo sterk het gevoel dat deze man meer wordt... Besef wel dat alles wat ik opschrijf gek overkomt, hard van stapel, maar het is een heel sterk gevoel. Met het gevaar dat ik belachelijk overkom ...nerveus voor vanavond.
BaS: Veel plezier bij je date. Al plannen?
B&S, ik moet lachen om je verhaal. Het klinkt wel een beetje gek in het licht van de eerdere verhalen, maar desalniettemin: heel veel plezier vanavond!!

Overigens had ik ooit een vriendje dat vaak zinnen uit songteksten citeerde en ik vond dat altijd ongelooflijk walgelijk, nep en slijmerig. Hijs dus niet lang mijn vriendje geweest, haha. Zo zie je maar dat smaken verschillen en gelukkig maar!

Pip, oh zo.. .dan las ik het verkeerd. Ik las het namelijk zo dat je vond dat wij je vonden zeuren en dat dat onterecht was. Causaal verband enzo. Naja, ik snap je.

Mo, hoe was jouw date?
Ik heb een Lief die songteksten creëert om iets te zeggen, ook zo iets geks En soms ook heel erg lief

heb net een boterham met avocado en peper en zout gehad, weet nou niet echt wat ik ervan vind . Misschien door een maaltijdsalade met kip wel lekkerder. Kan ik van de week wel ffies proberen.

Als cadeau vandaag allemaal mailtjes van klasgenoten met gestress over 'dit moet nog, en jullie moeten nog hierop reageren' en ik weet werkelijk waar niet waar ze het over hebben, hehe! Wat een stresskippenhok

Laten we maar zeggen dat ik niet gehinderd door enige kennis het tentamen in ga
quote:Pippin schreef op 25 oktober 2008 @ 11:11:

BaS: Veel plezier bij je date. Al plannen?trouwplannen bedoel je? Mwah.. kan niet meer meedoen met MillionDollarWedding.. Dan hoeft het voor mij niet.
baS: Ik dacht eerder aan:

A) meteen het bed in duiken

B) Eerst nog eten

C) Eerst eten en een filmpje

D) Eten, filmpje, kusje, naar huis

Weer even een snelle knuffel uit Japan. Het is nog steeds mooi en leuk hier, maar merk dat ik het dus best lastig vind om met twee stellen op vakantie te zijn en niet altijd alles kwijt kan. Mis jullie dus een beetje, fijn dat ik af en toe toch even bij kan lezen.
Uk; Idd lastig met twee stellen. Kan me voorstellen dat je je het vijfde wiel aan de wagen voelt soms!

BaS, Mo: Vertel eens over de dates!
Of zou BaS toch stiekem onderweg zijn naar Vegas om te trouwen

Oké, nu ga ik echt studeren
@Jon: lijkt me wel schrikken als kat zo ineens inslaapt! Maar dan waarschijnlijk wel zonder pijn of zo. Goed dat schoonzoon er zo goed mee omging. Hoe gaat het nu?

@Pip: ik kan er niet zoveel over zeggen. Ik begrijp je worsteling en ik weet ook, mede uit eigen ervaring dat het soms juist lastig is om uit de zelfanalyse, eventuele angsten etc te komen. MIjn zus heeft de versie met de 'h' erbij (maar dat had ik misschien al eens gezegd), en ik herken ook wel een paar dingen. Aan de andere kant heb ik ook een vriendin met diezelfde versie en tussen hen zitten toch ook weer allerlei verschillen. Daardoor vraag ik me af of dingen waarvan ik bij mijn zus 'last' heb nou echt aan die adhd liggen of ook aan haarzelf. Ze lijkt over bepaald gedrag wel een soort sturing te hebben namelijk. En dan snap ik wel dat dat voor haar soms vermoeiend is, maar gisteravond werd ik vooral erg moe van haar... Dit alles ook een beetje terzijde hoor, maar ben toevallig er - vanuit een ander hoek- ook wat over aan het peinzen, het 'verschuilen-achter'-verhaal. In hoeverre ik haar op dingen moet aanspreken. En ik ken het ook van de andere kant, toen ik depressief was. Ik probeerde me er niet bewust achter te verschuilen, maar het er zo tot over je oren middenin zitten kan die indruk wel (onbedoeld) geven. Ik kan me er achteraf ook alles bij voorstellen. Je hebt gewoon minder ruimte voor bepaalde dingen, voor andere mensen. Da's ook niet raar, dat hoort er gedurende een periode ook wel bij denk ik.
@Uk: leuk dat je af en toe komt buurten! Kan me voorstellen dat het soms lastig is met twee stellen. Ik meen me te herinneren dat je een tijd terug iets zei over dat er een jongen mee ging die een beetje speciaal voor je was, of haal ik wat door elkaar met een wandelvakantie of -weekend? Kan goed hoor, ik vind het lastig dat soort dingen op een rijtje te hebben, zeker binnen deze toch enigszins anonieme context.
Laura; over dat sturing hebben; idd.. er is wel enigszins sturing over te krijgen. Ik kan ook niet uitleggen aan anderen dat ik me wel kan concentreren en alles weet van een bepaald onderwerp maar dat het op andere gebieden niet lukt, en dan ook echt niet lukt hoezeer ik het ook probeer. Dat is voor zowel jezelf als omgeving niet te begrijpen. Als ik was opgegroeid in een omgeving waar geen structuur was dan had ik ws veel meer last gehad van het add-verhaal dan nu het geval is. Het is echt naar, heel vervelend en niet uit te leggen.

Verschillen in adhd-ers onderling zijn er zeker. Verschillen tussen add en adhd-ers nog meer. Gelukkig heb ik ook een hoop 'add-trekjes' niet, dat scheelt weer.

Dat je moe wordt van je zus/ haar adhd.. dat snap ik. Ik vraag me ook wel eens af hoe mijn omgeving in hemelsnaam me niet op laat sluiten af en toe. Gelukkig word ik ook vaak genoeg gek van mezelf. En dat nog vaker dan 'algemeen aangenomen' wordt.

Ik weet nog uit een tijd van depressie dat ik echt geen zin had om dingen te doen; terwijl ik tegelijkertijd wist dat ik mijn ouders pijn deed door systematisch alles af te wijzen wat zij opperden om me op te fleuren. Dit werkte bij mij zo averechts. Ik weet niet waarom en het doet me nog pijn soms. Ik kon het echt níet stoppen, hoe graag ik dat ook wilde. Dat gevoel van onmacht heb ik nog wel vaak. Maar niet in verband met depressie.
Vergelijk het maar alsof je een marionet bent en je geen macht hebt over diegene die aan de touwtjes trekt.

Zoiets.

Ik kan juist ook door die diagnose beter dingen laten liggen, dat ik weet 'dat het daarvan komt en dat komt wel een keer aan bod' en zo mezelf iets minder te frustreren. Maar ook dat is niet helemaal weg te nemen, niet overal zomaar bij neerleggen of het gevecht aangaan. I am trying to pick my battles.

Maar goed; ik kom er wel. Ik neem kleine stappen die als buitenstaander nog niet echt waarneembaar zijn, maar klein beginnen lijkt me handiger dan impulsief alles tegelijk willen veranderen (ik moet gezonder eten, meer sporten, mijn hoofd altijd overal bij houden, ik moet bij zijn bij school, ik moet een baan, ik moet geld verdienen, ik moet nog stofzuigen, de kast nog opruimen bla bla)
Dank voor je visie, over jezelf en algemeen, interessant. Dat bedoel ik niet raar hoor (misschien staat het er een beetje gek), maar ben nu zelf ook klaar om zo naar bed te gaan. Ik herken een aantal dingen ook best, maar dat maakt een en ander tav mijn zus juist frustrerender soms. Ik vermoed bijv dat ze vaak onderbreekt omdat ze anders door onrust (in omgeving en/of in hoofd) vergeet wat ze wilde zeggen, maar dat heb ik zelf ook sterk. In mijn hoof gaat het er ook niet heel rustig aan toe of zo. Die impulsiviteit van haar heb ik juist weer niet zo, maar ik denk inderdaad dat er wel ites van sturing mogelijk is. Bij iets korts, tja, dan is het eruit, maar als je de hele tijd zoals zij dus doet aan het schetteren bent, dan zou toch een keer een kwartje kunnen vallen... Maar goed, dit is dus mijn persoonlijke frusrtatie van vandaag. Ik ga proberen wat harder tegen haar op te treden, want ik vind het ook niet leuk als ik min of meer zit te wachten tot ze de deur uit moet voor iets anders omdat het dan rustig wordt, maar zo werkt het vaak wel als we met meer van het gezin zijn.
Pippin: ik denk dat dat van die kleine stappen een hele goede is, die moet je zien aan te houden. En dan de belangrijkste eerst.

Laura: je kunt denk ik wel dingen tegen je zus zeggen als dat je je onrustig door haar voelt en wat je frustratie is. Het feit dat ze die diagnose heeft wil niet zeggen dat dus daarom niemand meer er wat van mag zeggen.

Date: erg leuk. We hebben vandaag al weer twee keer lang gebeld en ook gemaild. We kunnen goed praten, begrijpen elkaar. Hij ziet ons al als een stel, heeft ook al min of meer zoiets aan mij gevraagd .. moet ik wel aan wennen, maar vindt het idee wel leuk.
BaS heeft verkering! Hihi!

Laura; DAt onderbreken heb ik ook inderdaad. Lastig om het te doorbreken maar het zou kunnen werken. Je kan er inderdaad rustig wat van zeggen.

Ik doe het (helaas) ook vaak, ik merk dan dat ik het te langzaam vind gaan allemaal of al weet wat de ander wil zeggen, of in iedergeval naar toe wil. Bij mensen die heel breedsprakig zijn... daar kan ik me erg moeilijk inhouden, al ben ik er wel mee bezig. 't Is lastig, maar haar daarop wijzen moet absoluut kunnen. Of er wat mee verandert weet ik niet, maar je bent in iedergeval je ei kwijt :-)
De toets ging een beetje half-half. Het had erger gekund, zullen we maar zeggen. Ik had iig een vak waarbij nog wat 'recht te lullen valt'. Hoop ik.

Ga zo naar psycholoog en hoop daar antwoord te krijgen op de vraag waarom geen enkele vorm van medicatie zou aanslaan. Als er iets bestaat wat mijn worsteling met school wat kan verzachten samen met de gedragstherapie die ik volg, dan zou ik dat wel willen proberen. Vooral iets tegen de angst. Want daar zit ik helaas vol mee
Hihi verkering ja... we bellen nog steeds elke avond. En zeggen leuke dingen tegen elkaar. En bespreken wat we van zaken vinden. Vissen naar elkaars mening, maar hoeven meestal maar een paar woorden te zeggen, we denken in heel veel dingen gelijk.

Zaterdag gaan we uit eten en dan ga ik zijn huis zien. Heb nog steeds niets aan stoornissen gevonden of andere rare dingen. Hij klinkt gewoon in alles erg lief en wil volkomen overtuigd "voor me gaan". Hij weet zelf ook dat het een sprong is, maar vindt het gewoon goed voelen. Ik ook.

Pippin: dus toch nog wel iets van kunnen maken, van dat tentamen? Gezien je omstandigheden vind ik dat wel knap.

Anne: hoe gaat het op je werk nu?

Ukkie: hoop dat je het nog wel leuk hebt met je gezelschap en dat je vervelende gevoelens niet overheersen!

Druif: gaat het al beter met het slaan-probleempje?
Pip duim voor je dat je lekker geluld hebt!!

B&S klinkt alsof je de kriebels in je buik hebt, leuk, hopen dat je niks geks, aparts aan hem tegen komt.

Er zijn toch heus nog wel normale kerels!

Verders alles goed met iedereen?

Hier druk met werk, school (bijscholing) en het huishouden ... een beetje...

Aankomend weekend een halloweenfeest van ut werk!

En heeeel leuk nieuwtje, oudste is huizen aan het kijken in mijn woonplaats, aankomende zaterdag gaat ze samen met vriend het eerste huis bekijken.... hieeeehaaaaa... leuk hé!

Had ik al laten merken dat ik daar heel blij mee ben?...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven