Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
49 overgemaakt. Ik sta nu op 229. Dit is veel leuker dan normaal sparen!
Het is weer zondag :-D

Vandaag deed ik 'week 7'

Gisteren heb ik week 7 afgestreept. Nog steeds een nasleep van de prijzige week vorige week. We zullen zien wat volgende week brengt.
quote:Vamke schreef op 13 februari 2016 @ 15:26:

Wat fijn Zara! Wat is iedereen hier goed bezig zeg!

Bij mij is er deze week 5 euro in het blikje gegaan. Helaas een rekening van 1200 euro van de garage gekregen, dus even alleen lage bedragen.Auw... Dat is een hoge rekening!
Eindelijk de 52 kunnen wegstrepen!

Inderdaad is dit een veel leukere manier om te sparen. Mijn kinderen hebben de afgelopen week mijn spaarkistje ontdekt en waren onder de indruk: zijn wij zo rijk, mama?!
Ik heb zojuist ¤ 4,- overgemaakt. In totaal ¤ 163,- extra gespaard.

Klopt eigenlijk niet... Had met budgetteren een foutje gemaakt... Had van de week nog maar ¤9, op de betaalrekening staan... Heb dus ¤ 100,- uit een ander spaarpotje moeten terugboeken.

Vanwege dit foutje een laag bedrag overgemaakt. Aankomende week weer salaris, dus dan weer een hoog bedrag. Ik probeer een beetje om en om te doen, laag om hoog. En dan werk ik zo naar de middelste bedragen toe
Ik had gedacht dat ik week 6 niet zou kunnen sparen. Maar paar kleine boodschapjes voor mijn ouders gedaan, kreeg daar 6 euro van terug.

Dus 6 euro in het potje gestopt. Fijn!
Mijn oude bed verkocht, 15 euro, en een oude fiets,10 euro.

Allebei de bedragen een paar euro bijgelegd,dus ik heb vandaag 13 en 17 afgestreept
Het is een rare maand, ik heb weinig overzicht omdat ik niet precies weet wanneer bepaalde kosten afgeschreven worden. Ik heb toch maar 25,00 afgeplakt (totaal 185,00), dus maar even zien of dat goedkomt. Ook heb ik mijn hele stagevergoeding van 150,00 gespaard, maar misschien heb ik dat toch nog nodig.

Goed bezig iedereen! Dit motiveert echt om het vol te houden
Heb nog maar 142 euro maar ben er toch blij mee aangezien ik ook 2 andere spaardoelen heb en dit toch ongemerkt een beetje aangroeit elke week en alle kleine beetjes maken een groot bedrag.

fijne zondag allemaal!
Ik ga volgende maand voor de middelhoge bedragen. Aanbetaling vakantie kwam ertussen piepen, dus ipv de hoge die ik eigenlijk van plan was af te gaan strepen, kan ik toch beter voor de middelhoge gaan.

Ben wel nog steeds enorm enthousiast over deze spaarmethode
¤7,- afgestreept. Ik zit nu op ¤95,- ongeveer. Ik zeg het even uit mijn hoofd.

Ik spaar op de bingo manier en 1 t/m 26 en daarna weer 1 t/m 26. Ik spaar op die manier ¤702,- :-D

Verder spaar ik standaard al ¤100,- per maand.

Ik ben alleenstaand en verdien geen vet pot. Geen klagen hoor maar gewoon zoals het is.
Gefeliciteerd fruity! Veel succes en plezier in je nieuwe baan!

Mijn Marktplaatsverkopen lopen de ene keer heel goed en de andere keer minder.

Ach gewoon geduld hebben hou ik mezelf maar voor

Misschien dat ik binnenkort weer eens op de rommelmarkt ga staan. Dat is gezellig en het levert wat centjes op!
Zojuist 44 overgemaakt naar de spaar. (Ik tel terug). Gaat goed!
Ik spaar vanaf het begin dus gewoon met de weken mee maar heb te weinig geld voor de rest van de maand februari. Of ik moet niets meer uitgeven :( Vind het wel een leuk idee om zo te sparen (ik spaar ook nog los voor een ander doel) en probeer dit zo ver mogelijk te volgen juist daarom maar vind nu al veel geld worden. Dus misschien dat ik straks maar op de helft over ga of om de week.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Deze week ¤2 weggestreept....
week 6 is 47 op de bingokaart
Ik hou me aan het het bedrag evenredig aan die week. Ben alleen een week te vroeg begonnen, op 1 jan, die viel volgens de kalender nog onder week 52 van 2015

Ik sta nu op 28 euro.

Als ik extra over heb in de maand stort ik dat naar een aparte spaarrekening en niet naar de challenge rekening. Anders zit ik na 3 maanden al aan het bedrag en das ook niet leuk meer ;)

Dus voor mij de uitdaging om me wekelijks te houden aan het bedrag én evt restjes naar een aparte spaarrek te boeken.
Deze week 1,50 voor de challenge (doe halve bedragen) en zit daarmee op precies ¤ 60,-

Het zit dit jaar financieel nog niet zo mee en kon nu even niet meer missen. Mede doordat ik de aanbetaling voor mijn stedentrip in april deze week moest overmaken, dus ga gelukkig nog wel wat leuks doen. Fijne gedachte dat ik volgend jaar mijn jaarlijkse stedentrip met het geld van de challenge kan betalen!

Ik zie al grote bedragen staan, echt knap hoor! Maar ben zelf ook erg blij met mijn begin, heb per maand meestal niets tot vrij weinig over dus had niet verwacht na 7 weken al zoiets te hebben.

Van het weekend was ik met een vriendin op stap, de knoop viel van mn blazer (daar kan ik nog wel een nieuwe aanzetten natuurlijk) , mn broek die al te vaak gemaakt was vertoonde wederom scheuren en is nu echt op, en mn tas scheurde kapot. Kortom, het valt van ellende een beetje uit elkaar allemaal en als het financieel weer een beetje mee zit moet ik eerst maar eens wat nieuwe spullen shoppen. Dus laten we daar dan maar voor duimen!
Deze week 10 euro gedaan. Zit nu op ¤569,54.

Echt een leuk topic, zo word ik steeds herinnert om te gaan sparen.
Jeetje Fientje,jij gaat hard!
Hoe kom je aan die 54 cent?
quote:fientje1982 schreef op 15 februari 2016 @ 21:52:

Deze week 10 euro gedaan. Zit nu op ¤569,54.

Echt een leuk topic, zo word ik steeds herinnert om te gaan sparen.Doe je driedubbele bedragen ?
@Runningmonster in het begin wel ja , paar financiële meevallers gehad. Nu gewoon 1 bedrag, vaak laag. Dus ik ga niet meer zo hard.

@melbrw geen idee hoe ik daar aan kom, zou het misschien al de rente zijn. Of is dat wel erg veel.
quote:fientje1982 schreef op 16 februari 2016 @ 09:11:

@Runningmonster in het begin wel ja , paar financiële meevallers gehad. Nu gewoon 1 bedrag, vaak laag. Dus ik ga niet meer zo hard.

@melbrw geen idee hoe ik daar aan kom, zou het misschien al de rente zijn. Of is dat wel erg veel.Wat heerlijk veel al, ik ga wat langzamer maar uiteindelijk kom ik er ook wel :-). (spaar voor zuid afrika vakantie in augustus, goed doel toch ook?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven