Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
zondag 26 oktober 2008 om 09:54
Dat ziet er goed uit Flinterke! Ik 'oefen' nog even verder voor 1 november .
Gisteren C1000:
1 fles cola light
6 blikjes cola light
1 yoghurt
appels
krant
doperwten met wortelen 2x
whiskas 2x
¤ 12,52
Totaal sinds 24 oktober ¤ 31,15
Gisteren C1000:
1 fles cola light
6 blikjes cola light
1 yoghurt
appels
krant
doperwten met wortelen 2x
whiskas 2x
¤ 12,52
Totaal sinds 24 oktober ¤ 31,15
anoniem_42552 wijzigde dit bericht op 26-10-2008 09:57
Reden: vorige keer terugzoeken....
Reden: vorige keer terugzoeken....
% gewijzigd

zondag 26 oktober 2008 om 13:11
Ik heb dit topic met interesse gevolgd de afgelopen maand en lees nu dat jullie doorgaan. Mag ik ook meedoenvanaf 1 november?
Gezinssituatie: ik woon alleen, maar eet regelmatig met mijn vriend. We verdelen dan de boodschappen, dus ik betaal regelmatig voor 2 maar krijg dat net zo goed retour als hij betaalt voor 2.
En wat tellen jullie eigenlijk mee? Alle kosten voor eten wat je waar dan ook koopt, of alle kosten voor boodschappen bij de supermarkt?
Lunchkosten op het werk bijvoorbeeld, of een brodje in de stad. Als ik lunch meeneem naar mijn werk is dat weliswaar goedkoper, maar kost me dat meer aan boodschappen.
En dan producten als deodorant, tandpasta e.d., ik koop dat nooit bij de supermarkt maar bij de drogist. En ander koopt dat juist wel bij de supermarkt dus dat kan een vertekend beeld geven (ik wet dat het geen wedstrijd is ). En dan heb ik bij Kruidvat gisteren weer een gratis fles wasmiddel bij 2 actieproducten gekregen (zo kom ik bijna altijd aan mijn wasmiddel, want Andrelon, Dove en Rexona koop ik sowieso wel regelmatig), scheelt weer in de kosten voor boodschappen...Dus: meetellen of niet?
Gezinssituatie: ik woon alleen, maar eet regelmatig met mijn vriend. We verdelen dan de boodschappen, dus ik betaal regelmatig voor 2 maar krijg dat net zo goed retour als hij betaalt voor 2.
En wat tellen jullie eigenlijk mee? Alle kosten voor eten wat je waar dan ook koopt, of alle kosten voor boodschappen bij de supermarkt?
Lunchkosten op het werk bijvoorbeeld, of een brodje in de stad. Als ik lunch meeneem naar mijn werk is dat weliswaar goedkoper, maar kost me dat meer aan boodschappen.
En dan producten als deodorant, tandpasta e.d., ik koop dat nooit bij de supermarkt maar bij de drogist. En ander koopt dat juist wel bij de supermarkt dus dat kan een vertekend beeld geven (ik wet dat het geen wedstrijd is ). En dan heb ik bij Kruidvat gisteren weer een gratis fles wasmiddel bij 2 actieproducten gekregen (zo kom ik bijna altijd aan mijn wasmiddel, want Andrelon, Dove en Rexona koop ik sowieso wel regelmatig), scheelt weer in de kosten voor boodschappen...Dus: meetellen of niet?
zondag 26 oktober 2008 om 13:15
zondag 26 oktober 2008 om 14:27
*klopt aan*
Door een ander topic ben ik weer enigszins actief geworden op viva en mijn oog viel op dit topic.
Ik probeer de riem wat aan te trekken, gooi te veel eten weg en dat vind ik ronduit zonde.. dus mag ik ook mee doen?
Dit lijkt me een goede stimulans om echt bewust te worden van hoe wat waar met de boodschappen en omgaan met voedsel/geld. Ben al op weg door een weekmenu te maken van te voren Was afgelopen vrijdag ook trots op mezelf haha, 18 euro bij de AH en voor een week boodschappen.
Ben alleen, regelmatig aanschuivers/eet bij anderen.
Door een ander topic ben ik weer enigszins actief geworden op viva en mijn oog viel op dit topic.
Ik probeer de riem wat aan te trekken, gooi te veel eten weg en dat vind ik ronduit zonde.. dus mag ik ook mee doen?

Dit lijkt me een goede stimulans om echt bewust te worden van hoe wat waar met de boodschappen en omgaan met voedsel/geld. Ben al op weg door een weekmenu te maken van te voren Was afgelopen vrijdag ook trots op mezelf haha, 18 euro bij de AH en voor een week boodschappen.
Ben alleen, regelmatig aanschuivers/eet bij anderen.
zondag 26 oktober 2008 om 15:42
Ik ben net weer terug van de winkel. Het leek ons gezellig vanavond te gourmetten, dus ik heb even de daarvoor (en natuurlijk nog wat extra) benodigde spullen gehaald. Nou had ik natuurlijk wel een boel in huis, maar als we dat allemaal vanavond gebruken moet ik morgen toch weer, vandaar:
C1000:
schnitzels, runderchipolata's, hamburgers, kogelbiefstuk, kipfilet, ijsbergsla, 2 stokbroden en 2 vienetta's:
29.60
Aldi:
Mayonaise, bitterlemon, currykethup, satesaus, karnemelk, 3x tafelsauzen, roomkaas, 3x cup a soup, paprika stoplicht, 6 pakken koffiepads (die zijn voor bij manlief op kantoor)
21.57
Maakt totaal oktober tot nu toe: 505.14 euro.
En oja, ik heb een nieuwe avator. Maar it is i, Goldielocks.
C1000:
schnitzels, runderchipolata's, hamburgers, kogelbiefstuk, kipfilet, ijsbergsla, 2 stokbroden en 2 vienetta's:
29.60
Aldi:
Mayonaise, bitterlemon, currykethup, satesaus, karnemelk, 3x tafelsauzen, roomkaas, 3x cup a soup, paprika stoplicht, 6 pakken koffiepads (die zijn voor bij manlief op kantoor)
21.57
Maakt totaal oktober tot nu toe: 505.14 euro.
En oja, ik heb een nieuwe avator. Maar it is i, Goldielocks.
zondag 26 oktober 2008 om 15:54
Hey, sta ik niet meer in de lijst? Ik stond op 93 euro voor 2 personen.
Toevoegingen van de afgelopen 1,5 week:
AH 13,80 en 3,95
Lidl: 22,05
Coop: 4.25
Xenos (pasta, olijfolie, etc): 6,30
Totaal zit ik nu op: 143,35
Nog maar 1x boodschappen te gaan voor deze week, dus dat komt wel goed deze maand. Ben erg tevreden!
Toevoegingen van de afgelopen 1,5 week:
AH 13,80 en 3,95
Lidl: 22,05
Coop: 4.25
Xenos (pasta, olijfolie, etc): 6,30
Nog maar 1x boodschappen te gaan voor deze week, dus dat komt wel goed deze maand. Ben erg tevreden!
zondag 26 oktober 2008 om 18:02
quote:Jody schreef op 26 oktober 2008 @ 15:54:
Je stond inderdaad niet meer op de lijst. Ik heb de lijst de afgelopen week opgeschoond, wij hadden het idee dat een aantal mensen niet meer actief was. Ik had sinds vorige week zaterdag het sterretje principe. Na een week zou ik alle deelnemers zonder sterretje verwijderen, vandaar dat je er niet meer tussen stond.
Inmiddels heb ik je weer toegevoegd.
Je stond inderdaad niet meer op de lijst. Ik heb de lijst de afgelopen week opgeschoond, wij hadden het idee dat een aantal mensen niet meer actief was. Ik had sinds vorige week zaterdag het sterretje principe. Na een week zou ik alle deelnemers zonder sterretje verwijderen, vandaar dat je er niet meer tussen stond.
Inmiddels heb ik je weer toegevoegd.

maandag 27 oktober 2008 om 08:25
goeiemorgen allemaal!
Ik zou vanaf november ook graag meedoen als dat mag! Ik doe te vaak en teveel boodschappen en ben benieuwd of het misschien helpt als ik het een keer bijhoud. Heb dat al eens geprobeerd, maar toen was er niemand die ernaar omkeek, dus motivatie was zo weg...
Ik denk dat als ik het hier bijhoud, ik een stuk gemotiveerder ben!
Ik woon samen met mijn vriend en we hebben een hond.
Ik zou vanaf november ook graag meedoen als dat mag! Ik doe te vaak en teveel boodschappen en ben benieuwd of het misschien helpt als ik het een keer bijhoud. Heb dat al eens geprobeerd, maar toen was er niemand die ernaar omkeek, dus motivatie was zo weg...
Ik denk dat als ik het hier bijhoud, ik een stuk gemotiveerder ben!
Ik woon samen met mijn vriend en we hebben een hond.
maandag 27 oktober 2008 om 11:22
maandag 27 oktober 2008 om 11:32
De schade tot nu toe vandaag:
AH:
2 karnemelk
3 melk
yoghurt
port
hamreepjes
spekreepjes
zalmfilet
worteltjes
3 mg pannenkoekenmix
4 Sultana
4 Soapy handzeep (bonus: 2 gratis)
notenmix
smeerleverworst
halvajam
2 komkommers
knoflook
achterham
Chinese roerbakmix
paturain
2 champignons
¤ 54,33
Moet nog naar de fruitkweker en de eierboer, maar weet niet of ik daar nog puf voor heb vanmiddag; ben namelijk niet al te fit!
AH:
2 karnemelk
3 melk
yoghurt
port
hamreepjes
spekreepjes
zalmfilet
worteltjes
3 mg pannenkoekenmix
4 Sultana
4 Soapy handzeep (bonus: 2 gratis)
notenmix
smeerleverworst
halvajam
2 komkommers
knoflook
achterham
Chinese roerbakmix
paturain
2 champignons
¤ 54,33
Moet nog naar de fruitkweker en de eierboer, maar weet niet of ik daar nog puf voor heb vanmiddag; ben namelijk niet al te fit!

maandag 27 oktober 2008 om 13:14
Net in mn pauze een Supercoop binnengewandeld.... was ook de laatste keer dat ik een Supercoop ben geweest denk ik.
Schade: 26,56
Sandwichspread
Burrito kruidenmix
Nasi kruidenmix
potje gehaktkruiden
Kaassaus light
jus d'orange
kilo kiwi's
ontbijtkoek
kipfilet (megaverpakking van 7,85 euro)
rundergehakt
light mozzarella
stukje kruidengeitenkaas
Mijn totaal komt hierdoor op 273,03.
Vivahollandia, misschien heb je het al eens verteld, maar buiten de deur eten, bedoel je dan echt uit eten gaan in een restaurant of halen jullie vaak eten. En wat dan zoal als ik vragen mag?? Ik kom niet verder dan Chinees, patat of pizza's maar ik woon dan ook in een dorpje waar niet zoveel afhaal-mogelijkheden zijn.
Schade: 26,56
Sandwichspread
Burrito kruidenmix
Nasi kruidenmix
potje gehaktkruiden
Kaassaus light
jus d'orange
kilo kiwi's
ontbijtkoek
kipfilet (megaverpakking van 7,85 euro)
rundergehakt
light mozzarella
stukje kruidengeitenkaas
Mijn totaal komt hierdoor op 273,03.
Vivahollandia, misschien heb je het al eens verteld, maar buiten de deur eten, bedoel je dan echt uit eten gaan in een restaurant of halen jullie vaak eten. En wat dan zoal als ik vragen mag?? Ik kom niet verder dan Chinees, patat of pizza's maar ik woon dan ook in een dorpje waar niet zoveel afhaal-mogelijkheden zijn.

maandag 27 oktober 2008 om 19:00