Boodschappenlijstjetopic

07-10-2008 17:39 2297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude topic

naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen

2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind

1 kat en 1 hond ¤ 194,93

bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99

bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78

bd ¤20,00

bd= buiten de deur eten

Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic

December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic

Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic

april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
Qua Sinterklaassnaai doe ik het al een aantal jaar zo dat ik de week voor Sinterklaas naar een goede banketbakker ga en daar dan een aantal lekkere dingen haal. Voor die tijd laat ik alles links liggen!

Overigens vieren we met mijn broer en zus dit jaar Sinterklaas bij ons, dus dat wordt wel extra inslaan.

Net nog bij de viskraam geweest: kibbeling voor man en dochter, 2 haringen en verse zalm ¤ 9,40
Ik haal de laatste jaren eigenlijk nooit Sinterklaasspul in huis, want je blijft er van eten. Dit jaar zullen we het wel vieren (dochter is nu 1,5) maar ik ga echt geen weken van tevoren al snoepgoed in huis halen. Op de avond zelf een lekkere roomboter amandelletter en pepernoten en voor iedereen een chocoladeletter en dat is het wel zo'n beetje.
AH 25,03 wasmiddel, wasverzachter, div, vers broodbeleg, brood, poffertjes, siroop, koffiemelk, crackers, koekjes.
Bij bas geweest en was 7,79 kwijt;

toiletpapier

2x komkommer

1 bas dragtas

1 pizza hawai

pot mosterd

sjalotten

Bakker; 3 luxe broodjes 1,45

Totaal vandaag uitgegeven: 9,25.
Ik koop bijna nooit bij Appie, anders zou ik zegels voor jullie sparen!
Ik ben er ook nog! Had deze week wel geschreven, maar geen sterretje achter mn naam, slecht hoor :p. Ik dacht ik meld het ff...

December is idd een dure maand. Maar het dineren en brucnhen enz doen we bij mn ouders, dus wat dat betreft geen kosten voor mij :-). Misschien wel wat betreft lekkere dingen van Sint...Heerlijk allemaal!
Sorry _eyris_ was je vergeten een sterretje te geven. Ik heb het inmiddels aangepast!
Tevens heb ik de lijst van 6 oktober erbij gepakt. Diegene die nog geen sterretje hebben en waarvan het bedrag sinds 6 oktober ongewijzigd was, heb ik verwijderd.
heb gisteren bij de coop 2 waldkornbroden gehaald. waren in de aanbieding voor 3:00 euro
Vandaag weer bij de Jumbo geweest.

1 klein kratje bavaria (12)

yoghurt appel kaneel

kwark aardbei

sinaasappelsap vers

eierkoeken

kilo jonge kaas

vanille vla

1,5 waldkorn brood

chocomelk

eur 22.02.

Vanavond gaan we weer buiten de deur eten, la place van v&d, als we toch even in de stad zijn.

Ik ben tevreden over mijn boodschappen, die doe ik vrij bewust.

We mogen wel iets minder vaak friet halen of shoarma laten bezorgen, nu minimaal 1x per week, max 2 keer per week. Gezond uiteten mag zo vaak als het kan wat mij betreft.

Flinterke: je bent een toppertje, bedankt dat je het zo netjes bijhoudt.
Wij hebben kliekjesdagen, de afgelopen dagen. Niet veel uitgegeven dus. Oh ja, een pakje Vifit bij Super de Boer gisteren. Schade: ¤ 1,05.

Ik heb nog 55 euro in mijn portemonnee tot en met volgende week donderdag. Hoop dat ik het ga redden, want ik moet ook nog wat dingen kopen voor het verjaardagsetentje van mijn man.
AH 4,73

Appelmoes, knakworst, koffiemelk, koeken, rijstwafels, halfje tijgerwit.

Komt nog 3 euro friet bij.

Vandaag makkelijk, want er moet een kind naar het zwembad. Morgen heb ik zin om mezelf te trotseren en iets lekkers te maken met -schoongemaakte, dan maar wat duurder- spruiten.
Dag allemaal,

Hebben jullie vanaf 1 november nog ruimte voor iemand erbij? 'k Ben heel benieuwd wat er door mij zo ongemerkt aan boodschappen wordt gehaald.... En ik kan maar 1 persoon de schuld geven en dat ben ik zelf . Ofwel gezinssamenstelling 1 persoon en 2 katten.
Leuk om door te gaan! Super flinterke dat je steeds de tijd neemt om het goed op een rijtje te zetten, top! Ben benieuwd of het veel verschilt wat ik per maand uitgeef, verwacht van wel eigenlijk. In december geef ik juist iets minder uit omdat we dan vooral familie gaan opzoeken en lekker daar mee eten, gelukkig ben ik niet echt een koekjesmens en kan ik die prima laten liggen in de supermarkt.

Vandaag weer bij de AH geweest (iets gezonder ingekocht dan de vorige keer)

Half volle melk

Roerbakmix diepvries

knackebröd

perssinaasappelen

rucola sla

1 tomaat

1 appel

vifit drink

mango

blikje ananas stukjes

blikje gemengd fruit

Bij elkaar was ik ¤11,90 kwijt bij de AH en gister tijdens mijn werk nog grillworst voor ¤0,75 bij de Hema gekocht waardoor ik op een totaal van ¤130,45 zit.
anoniem_65740 wijzigde dit bericht op 24-10-2008 11:34
Reden: wat vergeten...
% gewijzigd
Zo, mijn weekboodschapjes zijn weer binnen:

AH:

yoghurt, boter 2x, roomboterstaaf, biskwie, deo, toast, tonijn, roomkaas, liga, kaassoufles, 2x monchou, bugles 2x, ger. kaas 2x, biefstuk bio, rundervinken, filodeeg 2x, kaas, aardappellschijfjes, koek, notenkaas, witte wijn 2x, vis bouillon, kersenvulling, bosui, garnalen, bastonge, pastasaus, sultana, honing, komkommer, tortillachips, kookroom, olijfolie, smarties, spaghetti, kippenbouillon, bio melk, creme fraiche, wokgroente.

totaal 82,23 met 7 sprookjespunten:)

Bio winkel:

biscuit, tomaten, courgette, bananen, sjalotjes, champignons.

totaal 9,04

Ik haal bij mijn ouders vers uit de tuin:

prei, andijvie, aardappels, bieslook en selderij.

gratis en voor nix:)

Vandaag: 91,27

Komt mijn totaal bedrag voor deze maand op: 567,77
...
ik had niets nodig maar bij de Aldi hadden ze allerlei aanbiedingen, dus ben even geweest. Heb een voorraadje (snaaiwerk) gehaald. heb de komende tijd dat niet meer nodig.

combicrackers

2 x zak choc. kruidnoten

handperen

zak kroepoek

zalmfilet

japanse mix

smeerkaas 20+

zak penne rigarte

sumplementendropjes, voor zere keel

ontvetter

3 x creme douchegel

vegetarische burgers

kipfilet ham/kaas

blikje mexicaanse groentemix

750 gr spruiten

2 x zak chocolaatjes

2 x zak likkoekjes

potje vitamine c

totaal: 28, 41 euro

de koekjes, chocola, kruidnoten etc. zet ik alleen neer als er visite is. Dus daar doe ik wel een tijdje mee. Met de douchegel doe ik ook heel lang ben namelijk alleen. Ik vind het alleen lekker als ik uit verschillende geurtjes kan kiezen.
quote:aine schreef op 24 oktober 2008 @ 11:26:

Dag allemaal,

Hebben jullie vanaf 1 november nog ruimte voor iemand erbij? 'k Ben heel benieuwd wat er door mij zo ongemerkt aan boodschappen wordt gehaald.... En ik kan maar 1 persoon de schuld geven en dat ben ik zelf . Ofwel gezinssamenstelling 1 persoon en 2 katten.Aine, vanaf 1 november ben je welkom! Nu mag je ook wel meeschrijven hoor, alleen worden je gegevens pas vanaf 1 november in de tabel verwerkt.
Ik vind het leuk om in november door te gaan en geweldig Flinterke dat je het nog steeds bij wilt houden.

Net nog boodschappen gedaan bij AH 32.91 maar ben deze week dan ook twee keer uit eten geweest en eet vanavond ook niet thuis.....Boodschappenkosten blijven zo lekker laag maar andere uitgaven zijn behoorlijk gestegen!

Totaal nu 148.14
Heb net de week boodschappen gedaan:

Lidl 12.80

12 halfvolle melk 5,88

sinaslimo 1,29

paprika chips 0,49

bananen 0,50

paprika mix 1,29

knoflook 0,99

champignons 0,79

courgette 0,77

bloemkool 0,49

andijvie 0,65

C1000 39,95

aardappelen 1,89

kattenvoer 1,39

pannenkoekmix 0,59

appelsap 1,99

crackers 0,69

magere yoghurt 0,59

bakken en braden 0,99

zacht en luchtig vla 0,99

mexicaanse burritos 3,20 ( dubbel pak)

slagroom 0,99

beschuit 0,37

ob 3,49

kiwi 1,99

creme fraiche 0,,49

ananas 0,99

conimex 0,99

nasigroenten 1,19

frou frou 0,69

c1000 noten 1,25

spekreepjes 0,85

tartaar 1,09

nasivlees 2,09

speklappen 1,32

vuilniszakken 1,07

kaas 4,08

geraspte kaas 1,35

kroepoek 0,73

2 vanille vla 1,30

3 halvarine 1,08

2 pak gevulde koeken 0,88

- embalage 0,75

Mijn totaal komt nu op ¤290,75. Ik moet maandag alleen nog brood halen.
12,60 kattenvoer

1,90 ontbijtkoek en nog wat

7,45 eieren, hagelslag, thee, 4 peren en een mango

Totaal 21,95 + 242,90 = 264,85
Erg confroterend dit topic.

Ik dacht echt dat ik alles in huis had gehaald afgelopen dinsdag, maar ondertussen ligt er alweer een lijstje...

Ik doe toch iets verkeerd geloof ik.
Net terug van boodschappen doen, viel me nog mee deze keer, ondanks dat ik voor bijna 20 euro al heb ingeslagen voor de kerst en er 2 pakken luiers bijzaten.

Naanhof, 24,55:

kilo soepvlees 6,50

bijna een kilo gehakt 1,77

4 slavinken 2,99

3 pakken soepgroenten 1,78

zak sinaasappels 1,79

kilo wortelen 0,79

bakje geraspte kaas 1,67

1 witte kool 0,80

5 kilo aardappelen 2,99

boter 1,19

soepstengels 1,49

1 bloemkool 0,79

Nettorama, 85,80

2 zakken senseo 48 st 7,78

azijn 0,45

3 blikken tomatenblokjes 1,17

3 melk 2,31

2 pakken pampers 16,45

1 6pack grolsch 4,29

2 cola zero 3,28

1 rol beschuit 0,62

3 broden 4,47

4 krentenbollen 0,69

1 suikerbrood 1,39

doos eieren 1,19

yoghurt 1,19

2 danoontjes 2,78

4 kilo riblappen 17,91

achterham 1,98

zeeuws spek 1,89

grillworst 1,52

kipfilet tuinkruiden 1,95

corned beef 1,70

jonge kaas 4,93

oude kaas 4,61

stroopwafels 1,49

Mijn totaal komt nu uit op 354,25
Voor de kerst-inkopen maak ik me geen zorgen, bij mijn ouders doen we ieder jaar elk een gerecht(onderdeel), dit jaar ben ik van de hachee, de appelmoes en het toetje. Het hacheevlees heb ik vandaag gekocht, hoef ik alleen nog maar 4 kilo appels, 3 kilo uien en wat spullen voor vlaflips te kopen. Dit jaar doen we stamppotten met kerst, lekker simpel en iedereen lust het.

Met mijn schoonouders doen we ieder jaar om de beurt koken, samen met een tante van mijn man. Dit jaar is de tante aan de beurt, volgend jaar zijn wij weer. Dus daar heb ik dit jaar ook geen kosten van, hooguit wat koffie en likeur extra inslaan (we vieren het i.v.m. de kinderen bij ons thuis).

Volgende maand doe ik graag weer mee met het lijstje...
Goldielocks, kan het ook zo zijn dat je voorheen maar gewoon haalde. Misschien had je geen inzicht in je uitgaven en ja dan wordt je nu wel erg geconfronteerd. Wat mij altijd helpt is het maken van een weekplanning qua warme maaltijden. Aan de hand van deze planning maak ik mijn lijstje. Daarbij genoeg brood, drinken en vleeswaren, koekjes ed. Hier geldt trouwens wel op is op voor bepaalde producten. Dus als iets op woensdag op gaat, bijvoorbeeld manlief eet veel koeken dan is het soms op. Ik haal dan niet voor vrijdag. Manlief kan extreem veel trek in koeken ed hebben, wil je geen stuk brood prima, maar de koeken zijn op een gegeven moment wel op. In het begin vond hij dit even wennen, nu gaat het beter.

Krijgen jullie ook gratis producten? Ik koop bijvoorbeeld nooit eieren, die haal ik bij de buren.
Gratis producten? I wish! Nee hoor, ik moet alles kopen.

Ja, een weekplanning klinkt goed hoor, we hebben dat wel gedaan (toen ons budget nog niet toe liet om 'in het wilde weg' te kopen), maar in de tegenwoordig blijkt dat hier toch niet meer te werken. Ik vind het prettig mijn kasten open te trekken en te kijken wat ik aan de hand van wat er in huis is kan kokkerellen.

Ik vind het niet prettig om nu al te moeten weten wat ik volgende week dinsdag moet eten. Ik wil eten waar ik op dat moment zin in heb. Luxe probleem, ja ik weet het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven