Gezondheid alle pijlers

Geschikte pillendoos

17-02-2016 11:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een nieuwe pillendoos voor mijn moeder. Momenteel heeft ze zo'n hele simpele met 1 vakje per dag, maar dat is eigenlijk niet genoeg om het overzicht te houden. Ik had al wat op internet rondgekeken naar een degelijk ding, maar vaak lees ik dat de klepjes gauw kapot gaan of dat de tekst vervaagt. Dat moeten we natuurlijk niet hebben! Ik ga deze week ook nog even bij de apotheek langs, maar ik dacht ik vraag het eerst even hier, misschien heeft iemand van jullie een goede suggestie?
Baxter.

Kost eenmalig 12,50. Dan krijg je per week (of per 2 weken) een rol met zakjes waarin de medicatie gesorteerd is op datum en tijdstip. Op de zakjes staat precies wanneer je ze in moet nemen.
Baxter is wel alleen geschikt voor medicatie die vrijwel altijd hetzelfde is.
Op mijn werk ervaring met verschillende doosjes en ik vind deze het fijnst.

http://www.medische-relat ... ploads/art/bestand344.jpg

Al zijn het volgens mij ook de duurste. Ik vind ze fijn omdat het duidelijk laat zien wanneer welke medicatie ingenomen moet worden, alles bij elkaar maar je kunt ook 1 los doosje in je tas stoppen als je een dagje weg bent. Verder zijn ze goed stevig dus weinig kans dat de medicatie eind van de dag door heel je tas ligt.
En Baxter inderdaad! Dat hebben wij inmiddels verplicht voor alle medicatie inname op het werk en dat is perfect (maar inderdaad alleen als de medicatie een beetje stabiel is...).
quote:gsleutel schreef op 17 februari 2016 @ 11:19:

Al zijn het volgens mij ook de duurste. Ik vind ze fijn omdat het duidelijk laat zien wanneer welke medicatie ingenomen moet worden, alles bij elkaar maar je kunt ook 1 los doosje in je tas stoppen als je een dagje weg bent. Verder zijn ze goed stevig dus weinig kans dat de medicatie eind van de dag door heel je tas ligt.Die hebben wij inderdaad ook voor clienten waarbij het baxtersysteem niet mogelijk is.
Ik zou ook gaan voor de baxter rol kun je gewoon bij de apotheek aanvragen die zorgen dan dat de medicijnen per dagdeel in een zakje aangeleverd worden en je kunt ze er gewoon per zakje afscheuren en
Ik ken deze van mijn werk:

Een Baxter is inderdaad de fijnste oplossing, maar een goeie tweede is de Medi7, dat zijn 7 losse bakjes waar de dagen op staan, en dan per bakje 4 vakjes ('s ochtends, 's middags, 's avonds, 's nachts)

http://www2.anbo.nl/keuzewijzer/Wd07-Medi7.jpg
Een baxter systeem moet via de huisarts worden aangevraagd. Die moet daar goedkeuring voor geven op het recept aan de apotheek omdat het duurder is dan zelf uitzetten in een pillendoosje. Maar misschien verschilt dit per regio. Want die eenmalige 12,- is bij ons in de apotheek niet.
Die eenmalige bijdrage kan in de apotheek gevraagd worden ivm de houder waarin je de baxterrol thuis kunt bewaren.

De apotheek kan ook de benodigde goedkeuring hiervoor aan de huisarts vragen, daarvoor hoef je vaak niet zelf op consult bij de huisarts.
quote:gsleutel schreef op 17 februari 2016 @ 11:19:

Al zijn het volgens mij ook de duurste. Ik vind ze fijn omdat het duidelijk laat zien wanneer welke medicatie ingenomen moet worden, alles bij elkaar maar je kunt ook 1 los doosje in je tas stoppen als je een dagje weg bent. Verder zijn ze goed stevig dus weinig kans dat de medicatie eind van de dag door heel je tas ligt.Mijn nichtjes (verstandelijke beperking en flink wat medicatie om fysieke redenen) hebben dit soort doosjes. Ik denk al zo'n 20 jaar, en de doosjes leven nog steeds. Zijzelf overigens ook .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven