Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
Ach ja, toen zaten de kindjes vastgebonden aan het bed in een psychiatrisch ziekenhuis ergens ver in het bos. Ideale tijd was dat zeg.
quote:Moiren_ schreef op 17 februari 2016 @ 15:58:

[...]

Die psychische begeleiders gaan met mijn kinderen naar Griekenland. Afgelopen zomer nog naar de Disneyworld Orlando, maar dat was met de psychiatrische begeleider.Ik vond het wel echt niet kunnen dat die kinderen van jou zo aan het klagen waren dat het maar een weekje was. Het geld groeit niet op onze rug hoor.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Kia-Ora schreef op 17 februari 2016 @ 16:02:

[...]

Je vergeet nog oud en nieuw in New York met hun pb'er...Oh ja. Het zijn zoveel uitjes, ik hou het niet altijd meer bij hoor.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 15:45:

als ik zelf een autistisch kind krijg kan ik me voorstellen dat dat bij tijd en wijle vreselijk irritant is. continu vragen, continu de structuur niet snappen. je wilt daar ook weleens vanaf en lekker je eigen ding doen. je wilt ontlast worden. maar ik zou niet willen dat mijn kind dan op allerlei leuke tripjes word meegenomen. de kinderboerderij ok. maar niet van het ene luxe uitje naar het andere en al helemaal niet met een busreis naar sixflags holland!

En je weet ook weinig van autisme zie ik al.

Maar blijf vooral lekker verontwaardigd.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
ik vraag me ook weleens af of de ouders die hun kindren met begeleiding weg laten gaan doorhebben wat voor impact dit op het kind en de rest van het leven heeft. stel je komt in de brugklas en vertelt daar: ik ben pietje. ik heb pddnos, persoonlijke begeleiding. mijn moeder wordt ontlast en daardoor ga ik twee keer per week wat leuks doen met mijn begeleider. wat denk je dat die klas dan denkt?

dan vertel je: ik ga het weekend naar de dierentuin in emmen. met mijn begeleider. dat betaalt mijn moeder vanuit het pgb.

die klus denkt echt: brrrrrr. het kind krijgt echt een stempel vind ik hoor. dat vind ik zielig.
Ik weet er zelfs niets doms meer op te zeggen. Dat is een eerst.
In het ergste geval betaalt men een familielid uit, maar doet deze niets voor het betaalde pgb.

Het autistische kind wordt niet gehoord over de bestedingen.

Zorg hoeft dus niet een gegeven te worden. Belachelijk toch.

'Lang leve het autistisch kind. We gaan lekker met zijn de hele familie op vakantie/ kopen auto van het pgb wat wij aan oma uitbetaald hebben.'

Pgb zou afgeschaft moeten worden voor autistische kinderen, alleen zorg in natura.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:04:

ik vraag me ook weleens af of de ouders die hun kindren met begeleiding weg laten gaan doorhebben wat voor impact dit op het kind en de rest van het leven heeft. stel je komt in de brugklas en vertelt daar: ik ben pietje. ik heb pddnos, persoonlijke begeleiding. mijn moeder wordt ontlast en daardoor ga ik twee keer per week wat leuks doen met mijn begeleider. wat denk je dat die klas dan denkt?

dan vertel je: ik ga het weekend naar de dierentuin in emmen. met mijn begeleider. dat betaalt mijn moeder vanuit het pgb.

die klus denkt echt: brrrrrr. het kind krijgt echt een stempel vind ik hoor. dat vind ik zielig.Je stelt je aan.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Moiren_ schreef op 17 februari 2016 @ 16:05:

Ik weet er zelfs niets doms meer op te zeggen. Dat is een eerst.Erg hè, ik zit met mijn mond vol tanden hier.
Life is short. Eat dessert first.
ja zo is het titanic. ook oma wordt inderdaad uitbetaald. omdat ze met haar kleinkind paaseieren heeft geschilderd.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 11:42:

ik heb t zeer vaak om me heen gezien. nieuwste films pretparken schaatsen uit eten. alles van t pgb.

Je kletst.

Je hebt ergens een bel horen rinkelen maar hebt geen idee waar de klepel hangt. Er is een en ander over in de media geweest, jaren geleden. Toen het net werd ingesteld. Maar dat is inmiddels echt al een hele tijd terug.

Of jij kent heel veel heel knap frauderende aso's.

Kan ook.

Ik ken echt níemand die er dit soort dure en leuke dingen van doet of deed. Het geld ging op aan vervoer, therapie, extra zorg, medische hulpmiddelen etc.

Toch frappant.
quote:Moiren_ schreef op 17 februari 2016 @ 16:05:

Ik weet er zelfs niets doms meer op te zeggen. Dat is een eerst.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
nou ik weet wel zeker dat die hele klas denkt: huh? begeleider? pgb?
quote:Eleonora-1 schreef op 17 februari 2016 @ 16:07:

[...]

Je kletst.

Je hebt ergens een bel horen rinkelen maar hebt geen idee waar de klepel hangt. Er is een en ander over in de media geweest, jaren geleden. Toen het net werd ingesteld. Maar dat is inmiddels echt al een hele tijd terug.

Of jij kent heel veel heel knap frauderende aso's.

Kan ook.

Ik ken echt níemand die er dit soort dure en leuke dingen van doet of deed. Het geld ging op aan vervoer, therapie, extra zorg, medische hulpmiddelen etc.

Toch frappant.Grappig hè: de mensen die klagen over fraude kennen echt heel veel fraudeurs. En de mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben kennen helemaal geen fraudeurs.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:04:

die klus denkt echt: brrrrrr. het kind krijgt echt een stempel vind ik hoor. dat vind ik zielig.

Wat bazel je.

Echt, je hebt geen idee waar je het over hebt blijkbaar.
in de regel gebeurt het vaak dat een willekeurig rechtenstudente van 20 wordt ingehuurd. of oma. die krijgt dan een godsvermogen. moeder kan lekker op facebook. kinderen hebben een leuk dagje betaald door de staat.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:08:

nou ik weet wel zeker dat die hele klas denkt: huh? begeleider? pgb?

Mss moeten we het ook nog even hebben over het speciaal onderwijs. Weet je wat dat kost? En daar zitten dus al die kinderen bij elkaar, die elk weekend met hun veel te duur betaalde begeleiding naar die leuke pretparken gaan.

Zo bezien is het een must, anders valt je speciale kind op het speciaal onderwijs volledig buiten de boot.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:09:

in de regel gebeurt het vaak dat een willekeurig rechtenstudente van 20 wordt ingehuurd. of oma. die krijgt dan een godsvermogen. moeder kan lekker op facebook. kinderen hebben een leuk dagje betaald door de staat.Jij hebt hier duidelijk zeer valide en betrouwbaar onderzoek naar gedaan, dat kan niet anders! Vertel eens wat over de methodologie, ik hoor graag meer.
Tjezus, wat vals

in de regel gebeurt het vaak dat een willekeurig rechtenstudente van 20 wordt ingehuurd. of oma. die krijgt dan een godsvermogen. moeder kan lekker op facebook. kinderen hebben een leuk dagje betaald door de staat.Je hebt werkelijk geen idee van wat een ASS inhoudt. Dat is iig duidelijk.
quote:Solomio schreef op 17 februari 2016 @ 16:10:

[...]

Mss moeten we het ook nog even hebben over het speciaal onderwijs. Weet je wat dat kost? En daar zitten dus al die kinderen bij elkaar, die elk weekend met hun veel te duur betaalde begeleiding naar die leuke pretparken gaan.

Zo bezien is het een must, anders valt je speciale kind op het speciaal onderwijs volledig buiten de boot.Ik krijg tranen in mijn ogen bij het idee dat mijn neefje al 2 1/2 jaar rondloopt zonder etiketje. Wat zal dat arme jochie tekort komen zeg
Tjezus, wat vals
quote:Solomio schreef op 17 februari 2016 @ 16:09:

[...]

Grappig hè: de mensen die klagen over fraude kennen echt heel veel fraudeurs. En de mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben kennen helemaal geen fraudeurs.

Nul ken ik er.

Dat kon ook helemaal niet, iedere cent die uitgegeven werd stond op facturen, bonnen en noem maar op.

Het was juist een hele extra administratie voor de ouders met een pgb die ik ken.

Niks om mee te gaan sjoemelen want de kans het pgb kwijt te raken willen, mijn bekenden althans, niet lopen.

in de regel gebeurt het vaak dat een willekeurig rechtenstudente van 20 wordt ingehuurd. of oma. die krijgt dan een godsvermogen. moeder kan lekker op facebook. kinderen hebben een leuk dagje betaald door de staat.

Hoe weet jij dit allemaal?

Waar zijn je bronnen?

Of zit je gewoon te fokken?
het zal momenteel anders zijn, maar een paar jaar geleden werd er heel weinig gecontroleerd.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:14:

het zal momenteel anders zijn, maar een paar jaar geleden werd er heel weinig gecontroleerd.Ow, dat 'in de regel' van je is ineens niet meer zo recent. Gaat lekker.
Tjezus, wat vals
quote:Eleonora-1 schreef op 17 februari 2016 @ 16:13:

[...]

Nul ken ik er.

Dat kon ook helemaal niet, iedere cent die uitgegeven werd stond op facturen, bonnen en noem maar op.

Het was juist een hele extra administratie voor de ouders met een pgb die ik ken.

Niks om mee te gaan sjoemelen want de kans het pgb kwijt te raken willen, mijn bekenden althans, niet lopen.Ik ken zelfs mensen die geen pgb meer wilden, omdat ze echt gek werden van de rompslomp. Die krijgen nu zorg in natura. Dat heeft als voordeel dat je dus die rompslomp niet meer hebt, als nadeel dat je gebonden bent aan wat de gemeente aan contracten heeft afgesloten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven