Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
vraagje, zijn er hier meerdere mama's die astma of iets vergelijkbaars hebben?? Ik heb het bijna dagelijks erg benauwd. Had dat bij de vorige zw ook, maar niet zo vaak. Maandag even in het ZH navragen, en anders maar even langs de HA
Ilta, wat ontzettend rot voor jullie. Veel sterkte gewenst!
GM allemaal!!
Och jee Ilta, wat vreselijk! Heel veel sterkte komende tijd! Een dikke knuffel!
Jee Ilta, ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Heel erg veel sterkte. Hier is gebeurt waar we op dit topic allemaal zo bang voor zijn. Ook ik heb je stukje met tranen in mijn ogen zitten lezen. Heel erg veel sterkte...
Hoi allemaal,

Toch nog maar even een berichtje van mij.

Bedankt voor al jullie lieve woorden! Het helpt me ontzettend.

Het gaat hier inmiddels beter dan gisteren. Toen heb ik de hele dag mijn ogen uit mijn hoofd gehuild. Toen ik zag dat ik uit de lijst gehaald was ben ik even helemaal ingestort. Zó definitief....

Alles, maar dan ook echt alles, herinnerde me er aan dat ik die ochtend nog zwanger was, en 's middags niet meer. Gisteravond heb ik grote opruiming gehouden: alle tijdschriften, boeken, brochures, de zwangerschapstest, creme voor mijn buik e.d. heb ik in een doos gestopt en in de kast gezet. Even uit het zicht. De nieuwsbrieven via de mail zijn gestopt, mijn leidinggevende is ingelicht. Daarna heeft mijn man me op de bank geïnstaleerd met dekbed en hotpack (tegen de krampen) en heeft hij een film gehuurd en een mega-beker Ben&Jerry's voor me gekocht. Hij zorgt goed voor me!

Verder hebben we wat mensen op de hoogte gebracht (schoonouders, buurvrouw) en héél veel gepraat. Het praten en nadenken heeft me wel rustiger gemaakt. Als ik nu terugkijk denk ik dat er al eerder iets mis is gegaan met het vruchtje. Ik had al bijna een week geen pijnlijke borsten en opgeblazen darmen meer. Ook kon ik ineens weer tegen koffie-lucht. Waarschijnlijk is er bij de innesteling dus al iets mis gegaan (als ik zo terug reken).

Ik ben ergens ook wel trots op mijn lichaam dat het zelf ingegrepen heeft. Dat betekent voor mij dat het goed werkt en zelf signaleert dat er iets mis gaat. Ook ben ik blij dat het in zo'n vroeg stadium van de zwangerschap is gebeurd; het lijkt me veel erger als je tegen de 12 weken bent en er gaat dan iets mis.

Het enige waar ik nu echt moeite mee heb is het idee dat ik gisterochtend nog zwanger was, en nu niet. Van roze wolk naar zwart gat. Mijn hoofd snapt het, maar mijn gevoel hobbelt er een eind achteraan. De hormonen zullen ook wel meespelen: ik heb het gevoel dat die aan het kelderen zijn. En hoe verwerk je iets wat nooit tastbaar is geweest? Ik heb vanmorgen besloten dat ik een bedel voor aan mijn trollbeads-armband ga kopen als symbool. Gewoon voor mezelf, zodat ik een blijvende herinnering heb aan deze korte zwangerschap. Het was dan wel snel over, maar het is er wél geweest!

Mijn man en ik hebben besloten dat we direct verder gaan met proberen om weer zwanger te worden. Nadat we dat besproken hadden voelde ik me een stuk rustiger. Ik ben wel heel benieuwd hoe het zal gaan. Ergens is het heel eng (want: zou het goed gaan?), maar aan de andere kant is het ook een heel fijn idee. Samen komen we er wel!

Pfff...dit is een heel bericht geworden zie ik. Therapeutisch van me afschrijven. Misschien is dit topic wel niet helemaal de goede plek, maar ik heb het gevoel dat ik in de afgelopen weken toch een beetje een band met jullie heb opgebouwd...

Geniet van de komende maanden, ik ga er van uit dat ik dat ook snel weer kan doen! (En sorry voor het emo-gehalte en de lengte van dit bericht... )
Mooi geschreven Ilta, maar erg moeilijk om te lezen...
Ilta, fijn dat je hier je verhaal kwijt kan, en wat knap dat je het zo allemaal onder woorden kan brengen. Hopelijk is het snel weer raak bij jullie. Nogmaals een hele dikke knuffel en veel sterkte ermee. Ook voor je man.

indian, ik heb door mij allergieeen het soms ook benauwd en hier medicatie voor, ben ik nu even mee gestopt (qua seizoen kan dat goed) Volgens mij is astma medicatie niet zo schadelijk (antihistemine wel) tijdens de zwangerschap. Ik ga vrijdag zelf langs de huisarts om wat te vragen hierover maar ws heb je eerder al contact met een arts en antwoord, zo niet laat ik nog wel weten wat mijn arts aangegeven heeft.
Oh Ilta, mooi omschreven!!! Hey en tuurlijk mag jij hier even je verhaal kwijt. We hebben allemaal met je mee geleefd en geduimt dat het niet waar was wat we vreesden.

Wens je heel veel sterkte en succes nu en in de toekomst en we hopen je snel te zien bij juli,augustus,september of oktober!!! Sterkte meid!!! En als het nodig is, kom je gewoon nog een keer van je afschrijven!!!!!!!

Dankje Girafje, ik vraag het morgen even aan de arts in het ZH, maar ik denk niet dat zij dit weet. Dan maak ik even een afspraak bij de HA deze week.

Maar zou graag lezen wat je arts zei.

Ik gebruik ventolin, maar heb al vaker aangegeven dat die niet 100% werkt, als ik het accuut benauwd hebt werkt die niet. En de KA van mijn zoontje zei ooit, dat je met ventolin een "spiegel" in je bloed opbouwd, en vergeet je de venolin, dan zwakt die spiegel af. Hij gebruitk 2x daags 1 pufje ventolin. En zo nodig flixotide.Maar hij heeft een extra fijne sinds een aantal maanden, die werkt beter bij hem en hebben ook een andere naam, maar zit dezelfde stof in.de airomir (=flixotide) en de Qvar (=ventolin)

En die spiegel bouw ik dus nooit op omdat ik hem zo nodig gebruik.

Ach Ilta,

wat verdrietig!! Kon van het weekend niet internetten, en nu lees ik dus alles achter elkaar.

Verwen jezelf, neem je rust en ga niet te snel weer aan het werk. Ook psychisch heb je tijd nodig om te herstellen, dus neem die tijd ook!

Later ben je vooral verbaasd over hoe veerkrachtig je lichamelijk en psychisch bent, en nu even heel erg verdrietig zijn.

=====================================

In het niet vallend bij het nieuws van Ilta hoor, maar ik kwam hier ook om even te klagen over het kotsen, wat naar is dat zeg! Heb ik nooit gehad, tot dit weekend. Verder alles nog steeds in orde hier gelukkig. Wel weer een vriendin die het heeft geraden :-)
Ilta,

schrijf het maar lekker van je af, het is ook zo ingrijpend. Fijn dat je man zo goed voor je zorgt. Ik hoop voor je dat je, nu jullie besloten hebben er meteen voor te gaan, weer snel zwanger bent. Het schijnt dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent.

wat mooi om een bedeltje te kopen als herinnering! Kun je altijd terugdenken aan deze speciale tijd. Heel veel sterkte verder!

Herfst
JAHOOOOEEEEE Het klopt!!! Ben zo blij!!

Volgens het ZH zijn we 6 weken en 1 dag. Volgens onze berekingen 6 weken en 2 dagen. Dus scheelt bijna niks!!!

25 november weer terug naar de gyn.
Moaicha, hoe was bij jou de echo?
Ik ben 'n paar dagen niet langs geweest en heb net wat bijgelezen,

Jeetje Ilta,Heel veel sterkte met het verwerken en ik hoop dat je snel weer 'n positieve test mag hebben.

Hier had ik mijn echo donderdag gekregen ipv vandaag,

het hartje gezien en gehoord Ik liep wel 5 dagen achter maar moet het gewoon op mijn eigen berekening houden.

Ben volgens mijn eerste dag laatste menstruatie 9 wkn maar volgens de echo 8 wkn 3 dagen.Maar volgens de gyn kon het bij de volgende echo zo weer gelijk lopen.

7 nov moet ik weer naar de verloskundige en de 20 ste heb ik de combinatietest staan maar die ga ik afzeggen,heb besloten om het toch niet te doen.

@Indian Geweldig dat je het hartje ook heb gezien

Groetjes Aicha
Moaicha en Indian,

gefeliciteerd met de kloppende hartjes! Erg fijn!
quote:herfst_2007 schreef op 27 oktober 2008 @ 11:40:

Moaicha en Indian,

gefeliciteerd met de kloppende hartjes! Erg fijn!

Dank je wel

Hoop dat jullie allemaal snel 'n mooie echo hebben.
Moaicha en Indian, gefeliciteerd, jullie hartjes staan erin hoor!

Kosmic - hoe was het vrijdag?

Vibeke - durf je al te vertellen in welk land je woont? Ik ben zo nieuwsgierig! Ik woon ook in het buitenland, in de VS.
Dankje wel allemaal!!!!

Ik heb dat aanbod ook gekregen, maar wij doen het ook niet Moaicha. (denk ik tenminste. hij had het over een nekplooimeeting en bloedprikken om te kijken voor down syndroom) Maar daar ter plekke met man erover gehad dat het kindje dan ook welkom zou zijn. Dus we doen het neit. Daarnaast kunnen ze het niet met 100% zekerheid zeggen. Dus we willen het niet weten.

Volgens de echo zijn wij 21juni utigerekend ipv 20juni. Met de vorige zw. hadden we het over een verschil van 2 weken, nu maar 1 dag.

Dat er maar heel snel meer kloppende hartjes mogen komen!!!
Oh Ilta, wat een vreselijk verdrietig nieuws. Ik kan me zo goed voorstellen dat de overgang van de roze wolk naar een zwart gat te abrupt is, dat heeft echt tijd nodig voor je dat kan verwerken.

Sterkte!

Moaicha en Indian, wat heerlijk dat jullie kloppende hartjes hebben gezien! Toch een opluchting he!

Mijn bloeddruk bleek vanochtend te hoog bij de huisarts. Nu heb ik altijd al een verhoogde bloeddruk maar bij m'n 1e zwangerschap heb ik tot 32 weken gewoon bij de verloskundige gelopen. Nu wordt het vrees ik een ander verhaal en daar baal ik van. Wil zo graag naar de vertrouwde verloskundigenpraktijk. Volgende week moet ik terugkomen voor een volgende meting en dan hoor ik het of het de gyn of de verloskundige wordt.

Ik maak me ook een beetje zorgen om m'n misselijkheid die weg is. Boobs doen nog wel flink pijn en word met de dag vermoeider maar toch ben ik bang dat het iets betekent. Heb ook zo'n zeurderig menstruatiegevoel. Maak mezelf helemaal gek deze keer de eerste weken!
Moaicha en Indian, gefeliciteerd met jullie kloppende hartjes!

Angela, leuk dat je in de VS woont! Hoe ben je daar terechtgekomen? Ik woon in Dubai. Heel wat anders dus .

Roro, sterkte met de misselijkheid.

Blyce, we lopen gelijk op en bij mij wisselt het ook nog per dag of ik wel of geen kwaaltjes heb... Komt vast goed!

Verder begin ik nu toch eindelijk aan mijn borsten te zien dat ik zwanger ben, grappig hoor. Nog geen buikje, trouwens. En jullie?
hallo allemaal!

kreeg de uitnodiging om hier mee te schrijven (van roro dacht ik?), kan dat nog? (trouwens nog niet alles doorgelezen;-))

Ik ben 25 en nu 7 weken zwanger van de eerste! Rond 15 juni uitgerekend en 18 november hebben we de 1e afspraak bij de VK. Erg spannend allemaal:)

Ik heb op dit moment erg last van misselijkheid en soms buikpijn. Gevoeligheid borsten is op dit moment weer wat minder.
Mijn bericht staat al een paar pagina's terug, maar vond het wel fijn om nog even te laten weten dat ik de tweede test ook negatief was. Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant ook wel prima, over een half jaar gaan we er echt voor en dan zijn we een stuk beter voorbereid. Hopelijk word ik zwanger tegen de tijd dat jullie bevallen zijn. Allemaal een fijne zwangerschap en veel geluk en gezondheid!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Veel geluk Doortje!! Wel enorm balen dat de test weer negatief was. Wens je alle geluk en liefde toe!!!

Ikol, van mij mag je gerust mee schrijven. gezellig!! En proficiat natuurlijk!!!
Oh Ilta, ik heb ook een tijdje niet mee kunnen lezen, en lees ineens je berichten. Wat verdrietig voor je. Het blijft toch allemaal zo onzeker en spannend die eerste tijd, (en waarschijnlijk ook wel de hele zwangerschap lang). Heel veel sterkte gewenst vanuit hier voor jou...

Verder de anderen gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en kloppende hartjes! Dat moet erg fijn voelen, jippieee..

Hier weinig klachten, behalve ontzettend moe, kan de hele dag wel slapen, maar moet uiteraard gewoon werken. Na mijn werk ben ik doodop. Af en toe wat pijn in mn rug en ietsje wat misselijk gevoel.

21 november eerste afspraak verloskundige en eerste echo (dan ben ik negen weken). Spannend
Jee, wat fijn lijkt me dat, om het hartje te zien/ horen kloppen!

Wij hebben vrijdag een afspraak bij de verloskundige, maar dan wordt er nog geen echo gemaakt. Is alleen een intake. Echo is pas twee weken later (als ik 10 weken zwanger ben). Pff.. moet wel zeggen dat ik een beetje angstig wordt van het verhaal van Ilta. Ben echt blij met iedere dag dat alles is goed gegaan..

Ben eindelijk weer een beetje op de been na buikgriep van vorige week. Ben wel echt supermoe, maar ja.. da's de kleine denk ik :-)

Morgen komt mijn vriend lekker weer thuis. Zitten ons nu al te verheugen op t weekend; dan gaan we t onze ouders en (schoon) zussen vertellen!! Ben zo benieuwd hoe ze reageren. Begin alleen als ik eraan denk al te janken, hehe..

Vrijdag trouwens een superdag gehad; met mijn beste vriendin meegeweest om trouwjurken te passen! Tijdens het toetje had ze op de rand van het bord laten schrijven met chocoladeletters: "willen jullie mijn getuige zijn??" (jullie= ik en zusje van beste vriendin). Helemaal leuk dus! Weer veel gesnotter uiteraard! :-)

En tussendoor vroeg beste vriendin steeds maar.. jee Wen, moet je nou alweer naar de wc? Ben je echt wel beter?? En.. ben je nou alweer draaierig??? Ja kind, je moest eens weten, haha.. Maar k was toch echt niet van plan om op HAAR dag te vertellen dat ik zwanger ben.. Dat bewaar ik tot volgende week :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven