Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:-tinkerbell- schreef op 17 februari 2016 @ 17:13:

Hmm oké. Ik zou ng steeds graag eens een filmpje zien van de binnenkant van de neus tijdens een nies, maar waarschijnlijk zou er dus niets te zien zijn haha.

Andere vraag:wat zou er gebeuren als je de stofzuigerslang op je oog zou zetten als de stofzuiger aan staat? Ik vind het altijd al een heel naar gevoel als die per ongeluk tegen mijn arm of zo komt, maar daar valt weinig schade aan te richten. Kan een oog eruit worden gezogen door de kracht? Of nou ja dat is wat overdreven, maar komt ie dan een beetje los te zitten of zo? Dat weefsel lijkt me allemaal zo kwetsbaar?

Nee, je kan je oog er niet uit zuigen. Je kan het wel kapot zuigen. Denk aan beschadiging en/of loslating van de diverse vliezen.

Dat niezen is overigens een reactie op iets in je neus. Aangezien je neus zichzelf, anders dan je mond, niet kan afsluiten zit er een schoonblaasreflex in: niezen.
quote:Taxxi schreef op 19 februari 2016 @ 08:02:

Verboden. Eerst de stofzuigervraag

Dies beantwoord nu

En het was puur wetenschappelijk. Dan mag het
Dan is het goed. Ga je gang
Ik moet even wachten op het onderzoeksschema van TO/vraagstelster
Wat voelt een vlinder in zijn buik als hij verliefd is?
quote:Corona67 schreef op 19 februari 2016 @ 12:11:

Wat voelt een vlinder in zijn buik als hij verliefd is?

Nou, niet hetzelfde als ik nu voel.

Gatver, waarom bekijk ik mijn beoordeling ('voordeel' van een beheerdersaccount, werkgever denkt dat ik zijn beoordeling niet kan zien)? Blijkt ie op niet alle punten happy te zijn met mij, en nu ga ik natuurlijk tot donderdag (wanneer het beoordelingsgesprek is) honderd gesprekken voeren in m'n hoofd met alle tegenwerpingen en relativeringen die ik kan verzinnen. Iemand enig idee waar de uitknop van mijn 'denken' zit?

En die 'unhappy' punten wegen in mijn hoofd uiteraard kilo's zwaarder dan in dat van hem (dit soort gesprekken valt uiteindelijk altijd mee namelijk). Waar-om? Waarom maken mensen het zichzelf niet makkelijker?

(Main point: ik dien hier de kantoorbitch uit te hangen, maar daar ben ik dus veel te lief voor...)
quote:femke09 schreef op 19 februari 2016 @ 14:42:

[...]

Nou, niet hetzelfde als ik nu voel.

Gatver, waarom bekijk ik mijn beoordeling ('voordeel' van een beheerdersaccount, werkgever denkt dat ik zijn beoordeling niet kan zien)? Blijkt ie op niet alle punten happy te zijn met mij, en nu ga ik natuurlijk tot donderdag (wanneer het beoordelingsgesprek is) honderd gesprekken voeren in m'n hoofd met alle tegenwerpingen en relativeringen die ik kan verzinnen. Iemand enig idee waar de uitknop van mijn 'denken' zit?

En die 'unhappy' punten wegen in mijn hoofd uiteraard kilo's zwaarder dan in dat van hem (dit soort gesprekken valt uiteindelijk altijd mee namelijk). Waa-rom? Waarom maken mensen het zichzelf niet makkelijker?

(Main point: ik dien hier de kantoorbitch uit te hangen, maar daar ben ik dus veel te lief voor...)

Niet gluren volgende keer. Als je wat je ziet niet kunt verdragen.

Als afleiding kun je je aanmelden voor TO haar aankomende onderzoek
Waarom zijn mijn darmen luider dan die van mijn kinderen?
quote:JollyJ schreef op 19 februari 2016 @ 08:10:

[...]

Nee, je kan je oog er niet uit zuigen. Je kan het wel kapot zuigen. Denk aan beschadiging en/of loslating van de diverse vliezen.

Dat niezen is overigens een reactie op iets in je neus. Aangezien je neus zichzelf, anders dan je mond, niet kan afsluiten zit er een schoonblaasreflex in: niezen.

Hmmm interessant (dat oog)... Ik probeer te visualiseren hoe dat eruit zou zien Zou je die vliezen dan erbij zien hangen ofzo? Gok iig op een bloeddoorlopen oog Sorry voor iedereen die dit soort beelden totaal niet voor zich wil zien, maar ik raak gefascineerd door zulke zaken haha.

Ik ben ook zo'n gek die uit interesse plaatjes googelt van necrose (vleesetende bacterie oid). Niet voor de zwakke magen
Ik spreek toch geen Chinees?!
Gedver Tinkerbell
quote:-tinkerbell- schreef op 19 februari 2016 @ 18:59:

[...]

Hmmm interessant (dat oog)... Ik probeer te visualiseren hoe dat eruit zou zien Zou je die vliezen dan erbij zien hangen ofzo? Gok iig op een bloeddoorlopen oog Sorry voor iedereen die dit soort beelden totaal niet voor zich wil zien, maar ik raak gefascineerd door zulke zaken haha.

Ik ben ook zo'n gek die uit interesse plaatjes googelt van necrose (vleesetende bacterie oid). Niet voor de zwakke magen ineens weet je het!! Je wordt filmregisseur!! (Van horrorfilms dan he)
Mogen hele domme vragen hier ook?

Ik zit die dierenquiz op ned 3 te kijken en daar zegt iemand dat hij een kat heeft Die Lady heet. Waarop gevraagd wordt; is het een kat of een poes? Oh nee een poes bedoel ik, is het antwoord.

Wat is het verschil tussen een kat en een poes? Echt serieus geen idee, ik dacht dat het hetzelfde was. Het klonk als kat=mannetje en poes=vrouwtje. Kater ken ik wel, maar kat dacht ik altijd is zowel mannetje als vrouwtje.

Iemand? Ennuh, ben ik echt de enige die dit niet weet :-)
Een kat is de algemene soortnaam, een poes is een vrouwtje en een kater een mannetje.

Zoals mens en vrouw en man zeg maar.
Wat S0LEIL zegt. En nee, je bent zeker niet de enige die dat niet weet!
quote:Corona67 schreef op 19 februari 2016 @ 19:43:

[...]

ineens weet je het!! Je wordt filmregisseur!! (Van horrorfilms dan he)Horrorfilms en zelfs gewone thrillers kan ik dan weer echt niet naar kijken, kan niet tegen die spanning! Maar medische dingen kunnen me enorm boeien:)
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:JollyJ schreef op 19 februari 2016 @ 08:10:

[...]

Hoe verklaar je dan dat je gaat niezen als je in fel licht kijkt?

(Als niezen niet 'lukt' moet je even in fel licht kijken en hoppa atsjie)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 19 februari 2016 @ 23:26:

[...]

Hoe verklaar je dan dat je gaat niezen als je in fel licht kijkt?

(Als niezen niet 'lukt' moet je even in fel licht kijken en hoppa atsjie)http://www.trouw.nl/tr/nl ... ze-in-de-zon-kijken.dhtml
Te lui om 2844 reacties door te lezen dus wellicht dubbel.

WAAROM worden mensen niet wakker van hun eigen keiharde gesnurk maar horen ze mijn geïrriteerde "Shhht" vervolgens wel?
Nou, ben uiteraard druk bezig geweest sinds mijn laatste vraag, ( 'Bestaat er zoiets als een clitoraal en een vaginaal orgasme, als in twee totaal verschillend aanvoelende orgasmen?' ), en ik ben van mening dat er GEEN twee verschillende typen orgasmen zijn.

De ene keer is meer als een vluchtig gegeten boterham met hagelslag, en de andere keer een kogelbiefstukje dat je eet bij kaarslicht, maar het is eigenlijk altijd wel bevredigend. De fysieke reactie beleef je soms heftiger, maar er is (m.i.) niet zoiets als twee totaal verschillende orgasmen.

(*dit is mijn uitspraak, en daar zult u het mee moeten doen*)
Dan zal dat wel per persoon verschillen denk ik , ikbenik.

Want na 30 jaar alleen clitoraal klaargekomen te zijn wist mijn huidige vent ineens op de een of andere manier van binnen op het juiste knopje te drukken en dat orgasme wholy shit ik wist niet wat me overkwam. Het was in geen velden of wegen te vergelijken met welk clitoraal orgasme dan ook.
quote:ChuckTaylor schreef op 20 februari 2016 @ 00:44:

Want na 30 jaar alleen clitoraal klaargekomen te zijn wist mijn huidige vent ineens op de een of andere manier van binnen op het juiste knopje te drukken en dat orgasme wholy shit ik wist niet wat me overkwam. Het was in geen velden of wegen te vergelijken met welk clitoraal orgasme dan ook.Jeetje, verrassend dan ineens..!
quote:ikbenik schreef op 20 februari 2016 @ 00:54:

[...]

Jeetje, verrassend dan ineens..! Yup de buren waren niet blij
quote:ChuckTaylor schreef op 20 februari 2016 @ 00:44:

Want na 30 jaar alleen clitoraal klaargekomen te zijn wist mijn huidige vent ineens op de een of andere manier van binnen op het juiste knopje te drukken en dat orgasme wholy shit ik wist niet wat me overkwam. Het was in geen velden of wegen te vergelijken met welk clitoraal orgasme dan ook.Nou daar gaat het onderzoek ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven