Ons Stamcafé deel V!

16-02-2016 12:00 3004 berichten
Deel 5 alweer! Een lustrum!

We gaan vrolijk verder met aan de toog hangen en in de banken loungen.

Regels: Alleen stofzuigen, andere vormen van zuigen stellen we niet op prijs, voor je fitties zet je je PB lekker open of open een ander topic.

Veel kroegplezier weer!

Met de groeten van Leo, LV, Star en ondergetekende.

.
Die sticky kippy is lekker Leo, ik heb m weleens gemaakt Leuk zo samen met je dochter koken.
Oudblond heel veel sterkte en denk alsjeblieft ook aan jezelf hoor!
quote:Oudblond schreef op 21 februari 2016 @ 01:54:

Mijn moeder van 81 gaat niet goed. Sommigen van jullie weten dat mijn schoonmoeder afgelopen september op 62 jarige leeftijd is overleden. En dat man en ik het niet makkelijk hebben met schoonvader. We wonen dan ook nog een keer niet bij elkaar in de beurt. BE en Nl en familie in het zuiden van Be en de andere in het andere puntje. Man en ik zijn aanbeland in een enigma. We willen beiden voor de twee families zorgen, maar hebben tegengestelde werkschema's vaak. En ons eigen leven? is nu niet bestaande.

Toestand met mijn moeder wordt steeds acuter voor mij, toestand met zijn vader voor hem. En ik ben hier gefrustreerd van. We zien elkaar, willen elkaar zo graag helpen, maar er dondert hier een storm over ons heen...

Mijn eigen vader overleed toen hij 53 waa en mijn moeder heeft nooit een andere relatie gehad. En heeft ook nooit eerder dan nu beroep op haar kinderen gedaanl

En poeh, Nu heb ik het er weer uit gegooid en ga ik gewoon morgen het huishouden doen terwijl man werken is en maandag ga ik gewoon weer.

Maar het voelt niet goed. Wat?

O het gaat ook maar door bij jullie

Kunnen/willen jullie een van de ouders in huis nemen? Of dichterbij laten wonen?
Jeetje Oudblond je krijgt het wel voor je kiezen de laatste tijd. Sterkte ermee.
Mogge
quote:SaveTheDay schreef op 21 februari 2016 @ 08:43:

Die sticky kippy is lekker Leo, ik heb m weleens gemaakt Leuk zo samen met je dochter koken.

Weet jij nog of je de sticky herrie er helemaal over en doorheen roerde of serveerde je de sticky business apart?

Mijn vriend wil het dus apart, prima, zijn portie dan met apart dat sausje maar mij lijkt het er overheen en er doorheen roeren na het fryen dus juist zo lekker.
@oudblond sterkte, wij weten uit ervaringen hoe het hard kan gaan met de ouders. We draaiende toen tropenjaren. Zo noemde wij dat.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Eleonora-1 schreef op 21 februari 2016 @ 09:27:

[...]

Weet jij nog of je de sticky herrie er helemaal over en doorheen roerde of serveerde je de sticky business apart?

Mijn vriend wil het dus apart, prima, zijn portie dan met apart dat sausje maar mij lijkt het er overheen en er doorheen roeren na het fryen dus juist zo lekker.Als je de saus er het laatst opgooit dan blijft de kip wat knapperiger. Als je de kip in de saus gooit dan heb je nog wel de bite maar dan is de saus wat meer ingetrokken. Persoonlijk vind ik de laatste optie het lekkerst .
Ik maak deze ook vaak, erg lekker.

http://www.smulweb.nl/rec ... i-zoetzure-kip-met-ananas
quote:SaveTheDay schreef op 21 februari 2016 @ 09:31:

[...]

Als je de saus er het laatst opgooit dan blijft de kip wat knapperiger. Als je de kip in de saus gooit dan heb je nog wel de bite maar dan is de saus wat meer ingetrokken. Persoonlijk vind ik de laatste optie het lekkerst .

Ik ook denk ik.

Bij de Chinees heb je ook van dat soort gerechten maar daar is de bite helemaal verdwenen.

Ik ga het dus fryen, saus er over, doorroeren en serveren + eten.

Voor mezelf.
quote:Eleonora-1 schreef op 21 februari 2016 @ 09:37:

[...]

Ik ook denk ik.

Bij de Chinees heb je ook van dat soort gerechten maar daar is de bite helemaal verdwenen.

Ik ga het dus fryen, saus er over, doorroeren en serveren + eten.

Voor mezelf.Lekker heb er nu ook zin in.
quote:SaveTheDay schreef op 21 februari 2016 @ 09:34:

Ik maak deze ook vaak, erg lekker.

http://www.smulweb.nl/rec ... i-zoetzure-kip-met-ananas

Wat is 'licht' sojasaus?

Ik zou 'm dan maken zonder paprika, daar heb ik zo'n hekel aan, aan warme paprika.

Ananas rockt natuurlijk wel als een dolle.
Ieuw warme ananas!
quote:Eleonora-1 schreef op 21 februari 2016 @ 09:41:

[...]

Wat is 'licht' sojasaus?

Ik zou 'm dan maken zonder paprika, daar heb ik zo'n hekel aan, aan warme paprika.

Ananas rockt natuurlijk wel als een dolle.

Ik heb deze gebruikt:

Soms zijn recepten onvertaalbaar

Het is zoute ketjap.

quote:hatsetats schreef op 21 februari 2016 @ 09:45:

Ieuw warme ananas!

Hoe gaat het Hatsetats?
Gistermiddag bij mijn moeder geweest. 'Mijn tranen zijn op' zei ze. En ondertussen elke keer die blik naar papa's lege stoel. Zo sneu.
quote:SaveTheDay schreef op 21 februari 2016 @ 09:46:

[...]

Ik heb deze gebruikt:

Soms zijn recepten onvertaalbaar

Het is zoute ketjap.

[afbeelding]

Dit heb ik ook.

Maar in Amerikaanse recepten is voor mij soms onduidelijk of men nou ketjap of Japanse sojasaus bedoelt.
quote:hatsetats schreef op 21 februari 2016 @ 09:47:

Gistermiddag bij mijn moeder geweest. 'Mijn tranen zijn op' zei ze. En ondertussen elke keer die blik naar papa's lege stoel. Zo sneu.Ach gossie
quote:hatsetats schreef op 21 februari 2016 @ 09:45:

Ieuw warme ananas!Goddelijk. Vooral verse.
Met mij gaat het verder wel StD Vrijdag en gister stresserig, overzicht kwijt, veels te veel beloftes gedaan. Zieke vent (39.3 had ie) ik niet lekker. Dus de boel de boel gelaten en naar de gym en daar na even naar ma. Verder zieke man verzorgd.

Nu redelijk rustig in mn hoofd. Straks weer even naar ma.
Goedemorgen Kroegerts! Dank jullie allen voor de lieve woorden. Deze ontketenden een zeer bevrijdende nachtelijke huilpartij bij mij en man deed gezellig mee. We hebben elkaar vastgehouden en gestroost. Door alle drukte en stress zijn we beiden steeds niet aan rouwen toegekomen en het lijkt alsof we nu eindelijk samen voelen dat we ook verdriet mogen hebben en niet alleen voor verantwoordelijkheden staan.

Over de praktische vragen: ouders in huis nemen of dichterbij laten wonen zit er gewoon niet in wegens verschillende landen, hun sociale contacten en onze banen. Maar ik heb gelukkig fijne zussen die dichterbij mijn moeder wonen en we hebben de 'taken' goed verdeeld. Man is helaas enig kind en zijn vader is gezond, maar altijd een 'volger' geweest en nu de weg kwijt en in een voortdurende staat van paniek, angst en verdriet. Vandaar de zorg.

Man en ik praten gelukkig makkelijk (en hebben tijdens het vele autorijden daar ook tijd voor). Gisteren was ik even 'op' na een moeilijke dag en het feit dat al onze vrije tijd in teken van de ouders staat, vloog me aan door het verdriet om mijn moeder. Schuldgevoelens natuurlijk. Dit voelen terwijl mijn moeder zo vaak haar leven in het teken van mijn gezondheid gezet heeft en daar nooit over geklaagd heeft maakt dat ik het gevoel heb dat ik dat nu ook behoor te doen. Maar die lieverd zou zo hier in de kroeg kunnen zitten. Ze belde me vanochtend om me streng toe te spreken dat ik vandaag ' tot mezelf moet komen en dus rust moet nemen en me geen zorgen mag maken om haar, want ze is er volgende week ook nog wel'.

Ik luister dus braaf naar jullie en naar mams en ga met toestemming luieren vandaag En gezellig in de kroeg hangen. Merci nogmaals allen, jullie helpen me heel erg.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:hatsetats schreef op 21 februari 2016 @ 09:47:

Gistermiddag bij mijn moeder geweest. 'Mijn tranen zijn op' zei ze. En ondertussen elke keer die blik naar papa's lege stoel. Zo sneu.

Heel sneu.

En dat je ook niks kan doen of zeggen om het verdriet te verminderen.

Nu al helemaal nog niet.
Sta je ook nog af en toe stil, Hats?
Oudblond, heftig is dat allemaal zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven