Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Hoera, een nieuw topic!!! Ik had 'm even over het hoofd gezien, vond het al zo rustig. Maar hier waren jullie dus allemaal!

@Rivka: haha, dat terugvinden van een kaartje ken ik... Zo vond ik eens na een week of zo een kaartje dat nog onder de scanner lag en waarvan ik dacht dat hij inmiddels al lang en breed in Zwitserland zou zijn aangekomen

Gisteren kreeg ik een hurray van mijn zorgenkaartje naar Rusland. Gelukkig is die alsnog aangekomen!! Het was ook best een bijzonder kaartje: een heel oud kaartje van mijn stad, dat ik gekocht heb tijdens onze PC-meeting in Deventer. Niet een dertien-in-een-dozijn toeristenkaartje dus. Ontvanger was er ook heel blij mee en ik dus ook. Verder vandaag nog een vrijwel lege hurray uit Duitsland.

Net twee nieuwe kaartjes geschreven naar.... wederom Rusland en Duitsland. Naar Duitsland gaat een zebra en naar Rusland een kaart van Heineken. Die Rus heeft trouwens een eh... bijzondere combinatie van hobby's: traveling, beer, cinema, football en.... cross stitching

Verder had ik vandaag vier werkelijk prachtige kaarten in de bus. Vorige week kreeg ik een hurray uit de USA en even later nog een berichtje van de ontvanger: ze had mijn profiel bekeken en mijn idee voor de kaartenmuren gezien. Dat vond ze erg leuk en ze wilde me graag een kaartje sturen. Meestal ga ik niet op dat soort verzoekjes in, omdat dat toch niet helemaal het idee is van postcrossing. Maar dit was zo'n leuk, spontaan berichtje dat ik toch mijn adres heb gegeven. En vandaag lagen er dus gewoon vier kaarten van haar in de bus. Niet bij elkaar in een envelop, maar echt allemaal apart beplakt met postzegels en verzonden. En ze zijn werkelijk stuk voor stuk prachtig! Ga zo maar even een heel blij berichtje versturen naar deze Amerikaanse!
Weer even terug. Na 55 dagen is mijn kaartje toch gearriveerd in Italie. Tjonge.

Zie nu ook dat een kaart naar de USA van travelling naar sent is gegaan zonder Hurray?! Hebben jullie dat wel eens meegemaakt?

Maar goed. MInder expired kaartjes, dat is weer mooi.
ahahah you didn't say the magic word
quote:mirdespir schreef op 18 februari 2016 @ 21:35:

Weer even terug. Na 55 dagen is mijn kaartje toch gearriveerd in Italie. Tjonge.

Zie nu ook dat een kaart naar de USA van travelling naar sent is gegaan zonder Hurray?! Hebben jullie dat wel eens meegemaakt?

Maar goed. MInder expired kaartjes, dat is weer mooi.

Ja dat heb ik ooit één keer gehad en toen bleek dat de Hurray tussen mijn spam mail stond. Zo raar, en het is daarna -gelukkig- ook nooit meer gebeurd.

Wat super trouwens dat je kaartje naar Italië na 55 dagen is aangekomen! Dat verwacht je dan niet echt meer.

@Rivka: fijn dat je weer wat leuke kaartjes hebt ontvangen!

En ik heb wel eens gehad dat ik op vrijdagavond in mijn tas keek en daar nog 2 te posten kaartjes in aantrof. Was ik dus vergeten. En dan wordt het pas weer op maandag wanneer ze daadwerkelijk op reis kunnen. Volgens mij heeft iedere Postcrosser dat wel eens.

@moonlightdreamer: wat zonde van die lege Hurray. Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar ik baal daar ook altijd van.

@Neliba: wat lief van die Amerikaanse dat ze jou 4 mooie kaarten heeft gestuurd. Zijn die voor je regenboogmuur?

Ik had vanmiddag 1 blije Hurray uit Manchester.

En ik trof net een heel mooi lieflijk wit huisje aan in mijn brievenbus uit Polen. Ik had dit kaartje ooit gefavoriet. Ik heb het toch wel regelmatig, dat ik een gefavoriet kaartje ontvang: echt leuk!
En ik krijg net weer een Hurray binnen, uit Duitsland. Het is hun eerste ontvangen kaartje.

“Goedendag labellei!

Danke je wel for the beautiful postcard! We have been to Groningen, my (Ina's) mother's cousin lives in a town near Groningen with her husband and their kids, it's a wonderful city, we loved to see the houses and the grachten there.

And we loved reading your text, it was very interesting and the pizza* looked delicious ;D

Have a wonderful day!

Best regards, Manoel and Ina”

* Ik had er een sticker opgeplakt van een pizza. (ze houden van eten)
Het waren drie kaarten voor de regenboogmuur (rood - geel - groen) en één prachtige zwart-wit foto van native americans Labellei. Heel blij mee! Jouw hurray klinkt ook lekker enthousiast, leuk! Ik had vandaag weer twee blije hurrays, één uit Taiwan en één uit Ukraïne. Vooral die laatste was erg enthousiast over het Waar is Wally kaartje en schrijft dat hij er dit weekend eens goed voor gaat zitten :-).

Dit weekend dus in ieder geval twee nieuwe kaartjes schrijven. Jammer genoeg was ik net te laat terug van werk om de kaartjes nog vóór 5 uur op de bus te krijgen. Dus nu gaan ze toch pas maandag met de post mee; dan heeft het schrijven ook niet zo'n haast...
Ik ben nu al benieuwd naar jouw regenboogmuur Neliba. En de zwartwit muur ook natuurlijk.

Na mijn 2 Hurrays van vanmiddag zag ik dat ik nog maar 8 van de 16 kaartjes travelling had. En omdat mijn dagindeling onverwachts veranderde en ik vanmiddag thuis was, had ik voldoende tijd om nog een kaartje te versturen. Dus nu is er ook een kaartje van Stad op weg naar een Duitse grootverzendster. Ik wilde in eerste instantie een ander kaartje sturen, maar ik zag later dat ze exact dát kaartje een tijdje terug al heeft ontvangen, van Dreamer. Heb nu gekozen voor een oude zwartwit foto; ik zag dat ze ook zoiets bij haar favorieten had staan.

Verder wil ik dit weekend ook weer een paar adressen aanvragen.

Goed weekend allemaal!
Maar goed dat je de lijst van ontvangen kaarten even gecheckt had Labellei, voordat ze Dreamers kaartje nog een keer zou ontvangen. Toevallig dat jullie allebei hetzelfde adres getrokken hebben!

Ik ben ook al benieuwd naar mijn kaartenmuren . En ook naar de rest van mijn huis eigenlijk... Het is een nieuwbouwhuis, dus ik heb het alleen nog maar op papier gezien. Ben heel benieuwd hoe het echt gaat worden! Vorige week is de fundering gelegd en begin maart starten ze met de bouw van het huis zelf. Spannend! Tegen de tijd dat het huis + de kaartenmuren af zijn, zal ik wel wat fotootjes posten. Maar dan zitten we al bijna in 2017 vrees ik...

Net toch maar even twee nieuwe adressen getrokken. En hoera, zomaar twee nieuwe landen!! Inwoners van Denemarken en Roemenië ga ik met een kaartje verblijden.
Hoi allemaal! Ik schrijf al een poosje niet meer mee op het forum maar lees af en toe nog wel mee. Kwam er dus een beetje laat achter dat er een nieuw topic is geopend. Jullie zijn allemaal nog lekker fanatiek met postcrossen lees ik, en een aantal nieuwe mensen aangehaakt, leuk! Zelf ben ik niet heel actief meer, stuur af en toe nog een kaartje. Kreeg van de week wel een heel mooi kaartje uit Zuid Afrika, vintage kaart van een schoolkaart met de biologie van de banaan. Super leuk. Gister heb ik weer postzegels gekocht dus wie weet stuur ik dit weekend nog wat kaartjes, met regenachtig weer heb ik daar toch meer zin in.
Vandaag is mijn tweede kaart aangekomen in China Ik vind het wel raar dat de kaart die ik naar Duitsland heb gestuurd op dezelfde dag er nog steeds niet is terwijl die naar China 9000 km heeft moeten reizen. Ben bang dat die niet meer terecht komt.
Ik ken het gevoel Eli95, mijn kaartjes duren wel erg lang om aan te komen.

Maar leuk nieuws: ik heb mijn eerste kaartje binnen, gestuurd door een meisje van 13 uit Duitsland. Een kaartje van de stiltekamer in de brandenburger tor. Niet de mooiste, wel heel lief.
quote:Eli95 schreef op 20 februari 2016 @ 11:49:

Vandaag is mijn tweede kaart aangekomen in China Ik vind het wel raar dat de kaart die ik naar Duitsland heb gestuurd op dezelfde dag er nog steeds niet is terwijl die naar China 9000 km heeft moeten reizen. Ben bang dat die niet meer terecht komt.

Ik heb vannacht gedroomd dat mijn expired kaartje naar Duitsland alsnog aankwam. Ik hoop dat die droom nog uit zal komen. (Maar ik vrees van niet).

@Famke: leuk je hier weer te zien. Ik ben wel een tikkeltje jaloers hoor op jouw kaartje uit Zuid-Afrika.

@yogayup: gefeliciteerd met je eerste kaartje!

@Neliba: wat goed dat de bouw van je nieuwe huis al begonnen is. Lijkt mij erg spannend!

Leuk dat je 2 nieuwe landen hebt getrokken gisteravond.

Ik heb ook weer nieuwe adressen aangevraagd, 3 in totaal. Helaas voor mij geen nieuwe landen.

* Finland: wil o.a. natuur en dieren. Ze krijgt van mij een kat die in het hoge gras ligt (gekocht in Deventer bij tweedehands boekwinkeltje).

* Oekraïne: meisje van 8. Heeft veel leuke wensen, ik heb erg veel kaartjes die bij haar profiel passen. Ik ga voor een leuke illustratie van een dansend Hawaï meisje met een katje (ze houdt o.a. van dansen, illustraties, katten). Kaartje heb ik ooit gekocht bij de kringloop.

* Estland: man die als wens "mensen in uniform" en "geschiedenis" heeft. Ik stuur hem een oude foto uit 1945 die genomen is bij de bevrijding van Stad waarop een paar vrouwen poseren met soldaten.

Én nu hoor ik net het heerlijke geluid van mijn klepperende brievenbus.

Oogst: 2 kattenkaarten!

Een "maxicard" uit Australië, Tasmanië, helemaal volgeschreven.

En een kaart uit Taiwan, van een kat in een tuin. Er zit een hele grote prachtige postzegel op: met apen, in mijn favoriete kleur oranje. Ook de stickers passen bij mijn profiel. (Zwarte katten. )

Ik ben dus zeer tevree.
Oh en een maxicard is geen grote kaart (dat dacht ik dus altijd) maar

dít is een maxicard
quote:labellei schreef op 20 februari 2016 @ 13:53:

dít is een maxicard Hahaha, dat wist ik ook niet. Had laatst een extra grote kaart verstuurd onder het mom van een Maxicard
ahahah you didn't say the magic word
Wauw, goede dag Labellei! Ik had nog nooit gehoord van "maxicards", maar als ik het goed begrijp betekent dat dat je een bijpassende postzegel op de voorkant van de kaart plakt (?). Zijn er mensen die speciaal maxicards sparen? Ik geloof niet dat ik het ooit voorbij heb zien komen in de profielen?

Yogayup en Eli, leuk dat er bij jullie ook kaartjes zijn aangekomen!

Ik had gisteren een mooi zwart-wit kaartje uit Rusland in de bus en drie hurrays (Slovenië, België, Belarus) in de digitale bus. Twee van de drie kaartjes zijn inmiddels ook "gefavoriet". Dat vind ik toch altijd voelen als een soort 'beloning' dat je dus inderdaad een mooi kaartje heb uitgezocht. Hebben jullie dat ook? Later vandaag maar eens wat nieuwe adressen trekken, lekker kaartjes schrijven met dit regenachtige weer!
Ben de term 'maxicards' wel vaker tegengekomen maar ging er ook altijd vanuit dat het een grotere kaart was dan normaal, haha. bedenk met net dat mijn eerste ontvangen kaart een maxicard was.

Heb net 2 adressen getrokken. eerst naar Duitsland, een meisje die net begonnen is, heeft nog geen enkele kaart ontvangen. Zelf heeft ze er 2 verstuurd. ook een vrij leeg profiel. wordt nog wel een uitdaging dus.

Tweede kaart gaat naar Rusland, een uitgebreid profiel, daar kan ik wel wat mee.

Vanmiddag maar lekker schrijven.

Fijne zondag iedereen!
Nou, eindelijk heb ik ook door dat we in een nieuw topic zitten. Dus lekker later maar niet minder gemeend: happy new topic

Ik heb de maxicards wel eens voorbij zien komen en toen opgezocht wat het was, vind ze er erg leuk uitzien!

Verder is het rustig, er zijn nog 7 van de 11 kaarten onderweg, wat ik vrij veel vind aangezien ik sowieso na maandag niets meer heb gestuurd. Mijn zorgenkindje naar Duitsland is helaas expired..... Ik had vorige week een adres getrokken van iemand in Zwitserland, net nadat een vriendin ook dat profiel had getrokken. We waren dus in Antwerpen en ik had een lijstje gemaakt wat we moesten kopen. Ik begon dus te lezen terwijl zij dat net had gelezen. Helaas hadden we geen kaartje voor hem kunnen vinden maar die had ik thuis nog. Die van mij is aangekomen, had natuurlijk gezegd dat als hij haar kaartje zou krijgen dat die haar de groeten moest doen. Zij heeft pas gisteren gestuurd dus hij zal het wel raar vinden dat er zoveel tijd tussen zit

Verder helaas nog geen geld voor postzegels dus kan ook niets sturen. Ik hoop op een beetje een financiële meevaller zodat ik ook weer lekker aan de slag kan.
quote:neliba schreef op 21 februari 2016 @ 09:58:

Wauw, goede dag Labellei! Ik had nog nooit gehoord van "maxicards", maar als ik het goed begrijp betekent dat dat je een bijpassende postzegel op de voorkant van de kaart plakt (?). Zijn er mensen die speciaal maxicards sparen? Ik geloof niet dat ik het ooit voorbij heb zien komen in de profielen?

Yogayup en Eli, leuk dat er bij jullie ook kaartjes zijn aangekomen!

Ik had gisteren een mooi zwart-wit kaartje uit Rusland in de bus en drie hurrays (Slovenië, België, Belarus) in de digitale bus. Twee van de drie kaartjes zijn inmiddels ook "gefavoriet". Dat vind ik toch altijd voelen als een soort 'beloning' dat je dus inderdaad een mooi kaartje heb uitgezocht. Hebben jullie dat ook? Later vandaag maar eens wat nieuwe adressen trekken, lekker kaartjes schrijven met dit regenachtige weer!

Ik vind het ook altijd leuk wanneer mijn kaartjes gefavoriet worden. Vooral als diegene niet alle ontvangen kaarten favoriet, maar alléén de allermooiste. Of wanneer onbekende Postcrossers mijn kaartje favorieten.

Maar sommige mensen favorieten nooit ontvangen kaartjes, maar alleen de kaartjes die ze graag willen ontvangen (ik bijvoorbeeld) . Dan ben ik dus niet beledigd wanneer mijn kaartje niet gefavoriet wordt.

En jouw uitleg van de maxicard klopt hoor.

Ik zie maxi cards inderdaad wel voorbijkomen in wensenlijstjes.

Ik zag een keer in een profiel staan dat iemand er toen een link achter had gezet naar die betreffende blogpagina. Pas toen kwam ik erachter dat een maxicard geen hele grote kaart is.

Ja ik ken het probleem ook van die dure postzegels HappyOwl234. Dat is ook de reden dat ik altijd op mijn handen moet zitten om geen nieuwe adressen aan te vragen. (Zoals nu op deze regenachtige zondagmiddag.)

Maar misschien vind je binnenkort wel wat geld op straat. Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven geld op straat gevonden: 10 cent! Daar kan ik 1 kringloopkaartje van kopen.

Fijne zondag iedereen. (Hopen dat het nog even droog zal worden vanmiddag...)
Deze week komt er gelukkig weer loon dus dan kan ik weer wat postzegels bestellen. Ik kwam erachter dat ik in 2015 recht had op huurtoeslag, omdat ik natuurlijk lang in de ziektewet zat heb ik minder gewerkt. Dus dat met terugwerkende kracht aangevraagd, dan zijn de geldzorgen weer een klein beetje minder.....

En vandaag kreeg ik ook een blije hurray uit Duitsland, van het kaartje dat ik maandag heb verstuurd. Inmiddels is het kaartje al 7 keer gefavoriet dus dat vind ik wel erg leuk!
Ik heb even gespiekt bij jou HappyOwl234, maar dat boekenkastkaartje heb ik onlangs ook verstuurd en werd toen ook al meerdere keren gefavoriet. Populair kaartje dus!

Fijn dat je binnenkort weer wat extra geld krijgt.
Ik had vanochtend al een hele snelle (en gelukkig ook blije) Hurray uit Duitsland. Ik had het adres vrijdagmiddag aangevraagd en toen dus ook het kaartje verzonden.

Nu hoop ik nog op Hurrays van mijn langreizende kaartjes/mijn zorgenkindjes.

Ik sta nu overigens weer quitte: 384 verzonden en ontvangen. Op naar de 400!
quote:labellei schreef op 20 februari 2016 @ 13:53:

dít is een maxicard

Oh verhip, dan heb ik ook wel eens maxicards ontvangen. Ik blij dat ik nooit op zoek ben gegaan naar extra grote kaarten

Ik lees nog verder, maar eerst even vertellen dat ik wel kaartjes heb ontvangen, nog niets heb geregistreerd, en nog niets verzonden. Een van de ontvangen kaartjes was trouwens stuk en zat in een plastic zakje. Vanavond zal ik ze écht registreren. Echt.. Ik baal wel dat mijn gezondheid (vermoeidheid met name en daaruit volgend dan weer een zekere 'luiheid' van 'ik zit net zo lekker') zelfs van invloed is op deze simpele hobby.
Later is nu
Bijna 400 Labellei spannend!

En extra postzegels uitzicht op geld voor HappyOwl, ook fijn!

Ik zoek zo even op wie je ook alweer bent op postcrossing, moet kunnen, want ik weet waar je huis woont

Ben natuurlijk nieuwsgierig naar de boekenkastkaart.
Later is nu
Nah.. diezelfde boekenkast is bij mij 'maar' 3x gefavoriet

hij is wel erg leuk en lief he?
Later is nu
Welkom terug HappyOwl, fijn dat je het nieuwe topic hebt gevonden

Wauw, een kaartje dat al zo snel 7x gefavoriet is... dat is wel gaaf! Heb net even gekeken; ik heb één (katten-)kaartje dat ook 7x favoriet is. Toch een soort blijk van waardering of zo. Hopelijk krijg je snel weer wat meer financiële ruimte, zodat je weer postzegels kunt kopen en lekker kaarten kunt gaan schrijven! Ben nu wel benieuwd naar jullie boekenkastkaart trouwens! Ben al lang en breed weer vergeten wat jullie PC-profielen zijn, dus kan 'm niet opzoeken...

Ik heb zojuist vier kaartjes op de post gedaan, naar Frankrijk, Duitsland, Letland en Australië. Naar dat laatste land had ik nog niet eerder een kaartje verstuurd (wel ontvangen), dus dat is leuk. Dat was een nieuwe postcrosser die tot nu toe 3 kaarten had verstuurd en nog 0 had ontvangen. Dus misschien wordt dit wel haar eerste kaartje...? Hoewel ik er geen idee heb hoe lang kaartjes naar Australië gemiddeld onderweg zijn.

Zoals altijd keek ik even bij de profielen van de ontvangers welke kaarten ze als favoriet hebben, om zo hun smaak een beetje te peilen. De francaise had een stuk of 200 kaarten gefavoriet... die ze allemaal zelf verzonden had Dat is wel een beetje gek toch? Ik snap nog wel dat je kaarten favoriet die je niet zelf ontvangen hebt, maar die je graag zou willen ontvangen, als een soort verlanglijstje zeg maar. Maar je zelf verstuurde kaarten (waaronder best veel dubbele) allemaal gaan favorieten? Nou ja, ieder z'n ding zullen we maar zeggen.

Ik hoop dat er komende week nog vier van mijn kaartjes aankomen, want dan heb ik een nieuw maandrecord Het zal erom hangen, want al mijn kaartjes zijn pas 7 dagen of korter onderweg, met uitzondering van een kaartje naar Rusland (12 dagen) en China (51 dagen, maar die zal wel gaan expiren, want ontvanger is al meer dan een maand niet meer online geweest).

Verder nog een verrassing vandaag: ik had een kaartje in de bus! Dat is toch best gek op een maandag. Ik weet heel zeker dat er gisteren nog niets in lag, dus hij is echt vandaag bezorgd. Zou een overijverige postbode kunnen zijn. Maar ik denk dat het kaartje in eerste instantie verkeerd bezorgd is (gebeurt wel vaker hier; hoogbouw met heel veel postvakjes bij elkaar) en dat een medebewoner hem vandaag alsnog in mijn brievenbus heeft gedaan. Hoe dan ook, een leuke verrassing zo op de maandag!
Mijn boekenkastkaartje was 5 X gefavoriet. Is inderdaad een leuk kaartje.

Omdat ie zo populair bleek te zijn heb ik er onlangs nog maar één van gekocht.

(En ik had 'm inderdaad ook al bij Dreamer op haar wall zien staan.)

Leuk een kaartje op de maandag Neliba!

En da's inderdaad apart dat die Française haar eigen kaarten favoriet. Wellicht snapt ze het niet zo goed? Anders kan ze beter al haar kaartjes naar zichzelf sturen.

Ik had zojuist een erg blije en enthousiaste Hurray uit Turkije. Ik had wederom iemand haar "eerste kaartje" bezorgd. Dat was de tweede keer in een week tijd. Leuk is dat.

Ik ga vanavond nog weer een adresje trekken, maar eerst maar wat eten. Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven