Gezondheid alle pijlers

Allergische reactie

21-02-2016 12:07 27 berichten
Gister waarschijnlijk iets gegeten waarvan ik een allergische reactie heb gekregen.

Nu zit heel mijn lichaam, incl. Mijn gezicht onder de kleine bultjes (alsof ik kippenvel heb). Vooral in mijn gezicht ziet het er heel ongezond uit. Het is niet pijnlijk ofzo, het brand en jeukt maar heel minimaal.

Heeft iemand hiermee ervaring en is er iets dat helpt? Ik zal morgen wel even de ha bellen maar het is geen kwestie van huisartsenpost oid.
Alle reacties Link kopieren
Heb je enig idee wat het geweest kan zijn?
verba volant, scripta manent.
Gewoon afwachten, trekt wel weer weg. Eventueel koelen, maar zou niet gaan smeren met spulletjes ofzo.
Heb ik ook eens gehad. het trok bij mij weg na een dag of wat. Ik ben naar de huisarts geweest en heb nu van die pilletjes voor als het nog een keer zou gebeuren.

Ik ben gaan denken wat ik anders had gegeten en het enige wat het kon zijn was een sausje van calve wat ik nooit eerder had geghad. Een paar weken later weer eens geprobeerd en geen last gehad. Ik heb het daarna ook nooit meer gehad. Weet dus niet waar het vandaan kwam.
Cetirizine (verkrijgbaar bij Aldi en Lidl) werkt prima tegen allergische reacties.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ook weleens gehad. Ik kreeg anti-histamine pilletjes.
Het ziet er echt heel gek uit. Alsof je 1000de meeeters bultjes zonder wit of zwart hebt :O

Ik ben gister wezen uiteten en had een orientaalse salade.. De groente ed was wat ik normaal ook eet maar wel een oosterse dressing (soja saus kan ik wel hebben.. Maar wellicht een specerij ofzo)
Neem magnesium, dat werkt als antihistamine .
Las laatst dat een bad met havermout rustgevend werkt voor de huid.

Zou ook helpen bij kinderen met jeuk door waterpokken.

Misschien zou je dat kunnen doen? (washandje vullen met havermout en in bad leggen).
quote:retrostar schreef op 21 februari 2016 @ 12:15:

Cetirizine (verkrijgbaar bij Aldi en Lidl) werkt prima tegen allergische reacties.

Zijn dan een soort hooikoorts pillen want die heb ik nog wel.

Maar ik durf niet zo goed zelf te "dokteren"..
quote:Maackii schreef op 21 februari 2016 @ 12:16:

[...]

Maar ik durf niet zo goed zelf te "dokteren"..Als je gewoon de dosering volgens de bijsluiter aanhoudt kan het geen kwaad. En als het helpt is het mooi meegenomen.
Ik heb weleens een ernstige allergische reactie gehad (via contact) maar toen werd ik helemaal wit en had scherp begrensde felrode vlekken. En ik was ook erg benauwd.

[...]

Maar ik durf niet zo goed zelf te "dokteren"..die pillen zijn gewoon vrij verkrijgbaar maar mocht je twijfelen bel dan even met de HAP

[...]

Maar ik durf niet zo goed zelf te "dokteren"..Zijn heel onschuldig anders was het wel via recept gegaan. Ze vertrouwen kennelijk de consument dat hij er geen veertig tegelijk neemt.
Mijn zus heeft dat met kaas als ze dat eet krijgt ze overal bultjes
Misschien toch maar laten testen als je een vermoeden hebt van een allergie voor een bepaald voedingsmiddel. Ik ben alleen allergisch voor schelpdieren, vroeger niet maar een allergie bouw je op.
verba volant, scripta manent.
quote:SpringDing schreef op 21 februari 2016 @ 12:18:

[...]

Als je gewoon de dosering volgens de bijsluiter aanhoudt kan het geen kwaad. En als het helpt is het mooi meegenomen. Oke ga ik dat doen en morgen bellen
quote:retrostar schreef op 21 februari 2016 @ 12:18:

Ik heb weleens een ernstige allergische reactie gehad (via contact) maar toen werd ik helemaal wit en had scherp begrensde felrode vlekken. En ik was ook erg benauwd.

Nee zo is het bij mij niet.

Bedankt voor alle reacties!!

[...]

Maar ik durf niet zo goed zelf te "dokteren"..Waarom vraag je dan hier advies? Dan kan je beter morgen even de assistente bellen.
quote:winkelfanaat schreef op 21 februari 2016 @ 12:30:

[...]

Waarom vraag je dan hier advies? Dan kan je beter morgen even de assistente bellen.

1. Omdat ik heus wel naar ervaring mocht vragen

2. Omdat hier altijd het hardst geroepen wordt dat je niet zelf moet gaan rommelen met medicatie

3. Daarom!
quote:Maackii schreef op 21 februari 2016 @ 12:33:

[...]

1. Omdat ik heus wel naar ervaring mocht vragen

2. Omdat hier altijd het hardst geroepen wordt dat je niet zelf moet gaan rommelen met medicatie

3. Daarom!Ah zo.
quote:winkelfanaat schreef op 21 februari 2016 @ 12:36:

[...]

Ah zo.
Is het geen Keratosis pilaris?
quote:retrostar schreef op 21 februari 2016 @ 12:59:

Is het geen Keratosis pilaris?

Ik denk het niet, het is gister 1 uur na het eten spontaan gekomen. Ik voelde het groeien zeg maar

En ik hoop het overigens ook niet:p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven