Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
vrijdag 19 februari 2016 om 06:18
Jullie zijn schatten! Nu snel douchen en ontbijten en dan op naar het ivf centrum voor de echo.
Ik voel nu deze ochtend voor het eerst best veel druk op mijn eierstokken (komt ook omdat ik heel nodig moet plassen ) dus ik heb het idee dat er wel iets gegroeid moet zijn. Heel spannend!!!
Ik voel nu deze ochtend voor het eerst best veel druk op mijn eierstokken (komt ook omdat ik heel nodig moet plassen ) dus ik heb het idee dat er wel iets gegroeid moet zijn. Heel spannend!!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 19 februari 2016 om 11:09
vrijdag 19 februari 2016 om 17:14
Hoi lieve meiden. Jeetje, een hele fanclub haha!
Op de echo zag alles er goed uit, maar de punctie is voorlopig nog niet in zicht.
Het baarmoeder slijmvlies was super mooi. Dik en mooi gelaagd opgebouwd (triple layer).
De grootste follikels waren nu 13 mm. Dus ongeveer 1 mm per dag gegroeid. Ze moeten volgens mij richting de 20 mm, dus dan ben ik nog wel een week aan het spuiten voordat ze rijp zijn... Maar goed, beter zo dan dat het te snel gaat. Ik las gister nog een verhaal dat bij iemand de poging was afgebroken omdat het te snel gegaan was!
Nog steeds veel follikels te zien (in totaal 32 dacht ik), maar hoeveel er nu groeien weet ik niet precies. Het verschil tussen 'groot' en 'klein' is nu nog niet zo duidelijk.
Op de echo zag alles er goed uit, maar de punctie is voorlopig nog niet in zicht.
Het baarmoeder slijmvlies was super mooi. Dik en mooi gelaagd opgebouwd (triple layer).
De grootste follikels waren nu 13 mm. Dus ongeveer 1 mm per dag gegroeid. Ze moeten volgens mij richting de 20 mm, dus dan ben ik nog wel een week aan het spuiten voordat ze rijp zijn... Maar goed, beter zo dan dat het te snel gaat. Ik las gister nog een verhaal dat bij iemand de poging was afgebroken omdat het te snel gegaan was!
Nog steeds veel follikels te zien (in totaal 32 dacht ik), maar hoeveel er nu groeien weet ik niet precies. Het verschil tussen 'groot' en 'klein' is nu nog niet zo duidelijk.
zaterdag 20 februari 2016 om 08:07
zaterdag 20 februari 2016 om 09:37
Ik ben er ook heel blij mee, inderdaad hoe gecontroleerder hoe beter voor het traject.
Maar het prikken gaat nu steeds moeilijker.... ik heb niet echt buikvet dus als ik een 'kwab' vastpak en op het dikste punt probeer te spuiten zit ik steeds op precies hetzelfde plekje. En dat begint nu wel pijnlijk te worden.
Ik heb al eens iets verder van mijn navel proberen te prikken maar toen heb ik volgens mij onder mijn vet gespoten en niet er in, dat deed ook zeer.
Misschien probeer ik het vanavond een keer in mijn bovenbeen als ik dat durf, daar zit wel wat meer vet!
Maar het prikken gaat nu steeds moeilijker.... ik heb niet echt buikvet dus als ik een 'kwab' vastpak en op het dikste punt probeer te spuiten zit ik steeds op precies hetzelfde plekje. En dat begint nu wel pijnlijk te worden.
Ik heb al eens iets verder van mijn navel proberen te prikken maar toen heb ik volgens mij onder mijn vet gespoten en niet er in, dat deed ook zeer.
Misschien probeer ik het vanavond een keer in mijn bovenbeen als ik dat durf, daar zit wel wat meer vet!
zaterdag 20 februari 2016 om 14:32
Fijn Lisette! Alvast een beetje opgelucht ademhalen nu op naar een mooie termijnecho!
Spannend Flipje!! Ik heb er geen verstand van maar dat baarmoederslijmvlies klinkt goed haha! Hopelijk gaat de rest ook zo goed en heb je straks heel mooi nieuws te melden!
Ik ben echt super weinig op t forum de laatste tijd, druk met vanalles. Dus ik reageer sowieso heel weinig maar probeer hier wel nog af en toe bij te lezen.
Ondertussen ben ik ook alweer ruim 25 weken het gaat zo snel!
Spannend Flipje!! Ik heb er geen verstand van maar dat baarmoederslijmvlies klinkt goed haha! Hopelijk gaat de rest ook zo goed en heb je straks heel mooi nieuws te melden!
Ik ben echt super weinig op t forum de laatste tijd, druk met vanalles. Dus ik reageer sowieso heel weinig maar probeer hier wel nog af en toe bij te lezen.
Ondertussen ben ik ook alweer ruim 25 weken het gaat zo snel!
zondag 21 februari 2016 om 13:49
Flipje, klinkt goed!!! Wanneer heb je een volgende afspraak? Echt spannend!
Ik zit er echt even doorheen, zit op cyclusdag 48 en er gebeurt niets. Ik heb tegen beter weten in dan toch maar een zwangerschapstest gedaan, die natuurlijk negatief was. Ik heb nu heel veel gelezen over het nemen van hormonen incl. risico's etc. Daarnaast heb ik gekeken naar alternatieve geneeswijzen om een eisprong op te wekken. Hebben jullie daar ervaring mee?
Bovendien gaan we waarschijnlijk een huis kopen en dan kijken we natuurlijk ook naar het aantal kamers. Wat als het nou allemaal niet gaat lukken??
Van het Internet wordt je ook niet altijd vrolijker
Ik zit er echt even doorheen, zit op cyclusdag 48 en er gebeurt niets. Ik heb tegen beter weten in dan toch maar een zwangerschapstest gedaan, die natuurlijk negatief was. Ik heb nu heel veel gelezen over het nemen van hormonen incl. risico's etc. Daarnaast heb ik gekeken naar alternatieve geneeswijzen om een eisprong op te wekken. Hebben jullie daar ervaring mee?
Bovendien gaan we waarschijnlijk een huis kopen en dan kijken we natuurlijk ook naar het aantal kamers. Wat als het nou allemaal niet gaat lukken??
Van het Internet wordt je ook niet altijd vrolijker
zondag 21 februari 2016 om 15:15
Meivo, volgens mij kijkt een osteopaat naar spanningen in je lijf die, in dit geval, een zwangerschap zou kunnen belemmeren.
Gadget kan je hier misschien meer over vertellen, zij is een aantal keer geweest.
Ik had me in ieder geval voorgenomen om het eens te proberen.. Kan sowieso geen kwaad denk ik!
Gadget kan je hier misschien meer over vertellen, zij is een aantal keer geweest.
Ik had me in ieder geval voorgenomen om het eens te proberen.. Kan sowieso geen kwaad denk ik!
zondag 21 februari 2016 om 21:48
Jee flipje wat een spannende dingen steeds
Hopelijk komt het helemaal goed met je follikels maar daar hebben wij alle vertrouwen in
Wat vervelend dat het prikken steeds minder prettig word
Is het gelukt in je been?
Oh en dan woensdag
Ook spannend
Succes meid je kan het
Go go go
Met een osteopaat heb ik ook geen ervaring en weinig over gehoord
Geen idee hoe het werkt
Ga zo ook even daar over lezen
Ik zit op het wachtbankje
Ergens vrij relaxed
Want het zal toch wel niets worden
Aan de andere kant heb ik nu twee a drie dagen een rare buik
(Cyclus dag vandaag is dag 22)
Wat je toch aan het denken zet
Wij gaan het gewoon afwachten
Hopelijk komt het helemaal goed met je follikels maar daar hebben wij alle vertrouwen in
Wat vervelend dat het prikken steeds minder prettig word
Is het gelukt in je been?
Oh en dan woensdag
Ook spannend
Succes meid je kan het
Go go go
Met een osteopaat heb ik ook geen ervaring en weinig over gehoord
Geen idee hoe het werkt
Ga zo ook even daar over lezen
Ik zit op het wachtbankje
Ergens vrij relaxed
Want het zal toch wel niets worden
Aan de andere kant heb ik nu twee a drie dagen een rare buik
(Cyclus dag vandaag is dag 22)
Wat je toch aan het denken zet
Wij gaan het gewoon afwachten
maandag 22 februari 2016 om 12:44
Wat een fijne berichten lisette en wat spannend Flipje...
Maar ook wat een rotsituatie voor jou Meivo! Ik lees en voel mee...
Hier een slechte ronde.. Zit op t wachtbankje maar weinig hoop! Er zijn maar 2 pogingen en denk niet dat die erg goed op de eisprong zaten helaas! Hoop ie gevestigd op de vakantie en tot dan doe ik t relaxed hoop ik!
Ik lees mee! En wens jullie allemaal weer hoop moed en genieten!
Liefs vanuit hier!
Maar ook wat een rotsituatie voor jou Meivo! Ik lees en voel mee...
Hier een slechte ronde.. Zit op t wachtbankje maar weinig hoop! Er zijn maar 2 pogingen en denk niet dat die erg goed op de eisprong zaten helaas! Hoop ie gevestigd op de vakantie en tot dan doe ik t relaxed hoop ik!
Ik lees mee! En wens jullie allemaal weer hoop moed en genieten!
Liefs vanuit hier!
maandag 22 februari 2016 om 16:00
@Flipje Dat is snel!! Spannend! Hoe werkt dat dan? Hoe lang duurt het voor je babies klaar zijn voor terugplaatsing? 
@Praatje Voor jou is het toch ook weer spannend. Goed dat je er rustig onder bent, maar herken je gevoel dat het toch wel weer niets zal zijn. Knuffel sowieso.
@Meivo Wat een gedoe weer
. Ik heb werkelijk geen idee, had gehoopt dat ze daar in het ziekenhuis toch een beter antwoord op hadden gehad... Over een osteopaat heb ik ook wat gehoord, maar dat doe ik echt pas als het medische traject geen enkele oplossing meer biedt. Kan niet inschatten in hoeverre dat bij jou is, maar: baat het niet, schaadt het niet. Toch? Ik zou het begrijpen als je het doet.
@Da4ntje Balen, maar wie weet!! Veel plezier met vakantievoorpret
@hier De menstruatie voel ik alweer aankomen, wat een teleurstelling. Ik ben erachter gekomen dat ik moet prikken en daar ben ik geen held in. Bij het bloedprikken kijk ik weg en ik vond het moeilijk om familie in het ziekenhuis met slangetjes in hun armen te zien. En nu moet ik het bij mezelf fixen. Maar hé, alles voor het goede doel.
Zie er wel tegenop, tegen IUI, maar eigenlijk meer tegen de valse hoop en de teleurstelling dan tegen het prikken. Heb zelfs al uitgerekend wanneer we in aanmerking zouden kunnen komen voor IVF en dus ervan uit kan gaan dat het nog tot die tijd gaat duren. Want waarom zal IUI wel werken als er nooit iets gevonden is en het nog steeds niet is gelukt? Lekker depri mensen. ;P Ik noem het zelfbescherming haha.
@Praatje Voor jou is het toch ook weer spannend. Goed dat je er rustig onder bent, maar herken je gevoel dat het toch wel weer niets zal zijn. Knuffel sowieso.
@Meivo Wat een gedoe weer
@Da4ntje Balen, maar wie weet!! Veel plezier met vakantievoorpret
@hier De menstruatie voel ik alweer aankomen, wat een teleurstelling. Ik ben erachter gekomen dat ik moet prikken en daar ben ik geen held in. Bij het bloedprikken kijk ik weg en ik vond het moeilijk om familie in het ziekenhuis met slangetjes in hun armen te zien. En nu moet ik het bij mezelf fixen. Maar hé, alles voor het goede doel.
Zie er wel tegenop, tegen IUI, maar eigenlijk meer tegen de valse hoop en de teleurstelling dan tegen het prikken. Heb zelfs al uitgerekend wanneer we in aanmerking zouden kunnen komen voor IVF en dus ervan uit kan gaan dat het nog tot die tijd gaat duren. Want waarom zal IUI wel werken als er nooit iets gevonden is en het nog steeds niet is gelukt? Lekker depri mensen. ;P Ik noem het zelfbescherming haha.
maandag 22 februari 2016 om 17:55