Ons Stamcafé deel V!

16-02-2016 12:00 3004 berichten
Deel 5 alweer! Een lustrum!

We gaan vrolijk verder met aan de toog hangen en in de banken loungen.

Regels: Alleen stofzuigen, andere vormen van zuigen stellen we niet op prijs, voor je fitties zet je je PB lekker open of open een ander topic.

Veel kroegplezier weer!

Met de groeten van Leo, LV, Star en ondergetekende.

.
quote:Eleonora-1 schreef op 22 februari 2016 @ 11:21:

O, had je een lastige ouder?

De reden dat ik met de Pabo gestopt ben,

Niet om de kinderen maar om de ouders.Een maar, maar wel een heel bijzondere. Ik heb ze niet vaak, maar als, dan zijn ze wel heel afwijkend. En vanavond ga ik zelf de vervelende ouder uithangen
Wat naar Solo
Wij eten ook altijd meestal brood van de bakker. Best aan de prijs idd.

Ik maak alleen een uitzondering voor het maisbrood van de AH en de Kaas- en kaneelbroodjes van de Lidl.
quote:barbaracartland schreef op 22 februari 2016 @ 11:48:

[...]

Een maar, maar wel een heel bijzondere. Ik heb ze niet vaak, maar als, dan zijn ze wel heel afwijkend. En vanavond ga ik zelf de vervelende ouder uithangen

Hahaha!

Lekker....
Gedverderrie, wat is sportdrank toch goor
Alle reacties Link kopieren
Hádden we maar een écht goede warme bakker hier!

Op zich is het verse brood van Lidl hier heel goed, maar in feite is het een veredelde Deli France, gewoon kant-en-klaar brood dat daar in de oven gestopt wordt.

Mmmm zo'n zak vol lekkere zachte bolletjes, het water loopt me in de mond!

Ik heb ook de pabo gedaan trouwens, ook afgemaakt maar verder niets mee gedaan. Het lesgeven zelf vond ik oke, maar inderdaad, de ouders... En dan heb ik het over ruim 20 jaar geleden, kan me zo voorstellen dat de ouders nu nog veel mondiger geworden zijn.

Zelf ben ik een prima ouder denk ik wb het schoolgebeuren, haha, maar goed, ik zet de kinderen 's morgens op de schoolbus en dat is zo'n beetje mijn hele ouderparticipatie (grappig genoeg was dat toendertijd mijn scriptietitel: ouderparticipatie in het onderwijs). Dit schooljaar ben ik letterlijk één keer op school geweest, tijdens het 10-minutengesprek.
quote:WD-40 schreef op 22 februari 2016 @ 12:05:

Gedverderrie, wat is sportdrank toch goor Waarom drink je het dan lieverd?
quote:Eleonora-1 schreef op 22 februari 2016 @ 12:08:

[...]

Waarom drink je het dan lieverd?Ik wilde eens een slok proberen.
quote:ainne schreef op 22 februari 2016 @ 12:07:

Hádden we maar een écht goede warme bakker hier!

Op zich is het verse brood van Lidl hier heel goed, maar in feite is het een veredelde Deli France, gewoon kant-en-klaar brood dat daar in de oven gestopt wordt.

Mmmm zo'n zak vol lekkere zachte bolletjes, het water loopt me in de mond!

Ik heb ook de pabo gedaan trouwens, ook afgemaakt maar verder niets mee gedaan. Het lesgeven zelf vond ik oke, maar inderdaad, de ouders... En dan heb ik het over ruimm 20 jaar geleden, kan me zo voorstellen dat de ouders nu nog veel mondiger geworden zijn.

Zelf ben ik een prima ouder denk ik wb het schoolgebeuren, haha, maar goed, ik zet de kinderen 's morgens op de schoolbus en dat is zo'n beetje mijn hele ouderparticipatie (grappig genoeg was dat toendertijd mijn scriptietitel: ouderparticipatie in het onderwijs). Dit schooljaar ben ik letterlijk één keer op school geweest, tijdens het 10-minutengesprek.

Ik ben ook een fijne ouder voor de juffen.

Ze staan ook op mijn Facebook. Ik vind ze fantastisch. En ik meen het.

Ooit werd ik bijna in elkaar geslagen omdat een jongetje van vier stiekem zijn verfwerkje opgevouwen in de zak van zijn nieuwe jas had gedaan.

In plaats van zijn zoon terecht wijzen en niet boos worden op mij, als stagiere, die op veertig (!) kleuters moest letten, zou hij mij wel even in elkaar slaan.

Ik was er na drie jaar klaar mee.
Sportdrank is ook goor, brrr.

Solo

Leo, zijn idd normale prijzen bij de bakker.
Life is short. Eat dessert first.
quote:WD-40 schreef op 22 februari 2016 @ 12:10:

[...]

Ik wilde eens een slok proberen.
Oh herkenbaar Leo.

Ik had ooit eens een kind na laten blijven om even een gesprekje over zijn gedrag te hebben. Moeders komt binnenstormen, trekt het kind mee en zegt "het is hier geen strafkamp, kutwijf". Nou, geen enkele authoriteit meer de rest van dat schooljaar, dat snap je.
Is er echt zoveel gedoe tussen ouders en juffen?

Volgens mij heb ik gewoon een fijn contact met ze. Nooit gedoe of problemen. Gewoon gezellige tien minuten gesprekken. En spreek ze ook tussendoor gewoon op een normale gezellige manier.

Of vinden juffen dat juist irritant
quote:ainne schreef op 22 februari 2016 @ 12:14:

Oh herkenbaar Leo.

Ik had ooit eens een kind na laten blijven om even een gesprekje over zijn gedrag te hebben. Moeders komt binnenstormen, trekt het kind mee en zegt "het is hier geen strafkamp, kutwijf". Nou, geen enkele authoriteit meer de rest van dat schooljaar, dat snap je.

Vreselijke mensen.

Ik heb eens één keer een beetje beef gehad met een juf.

Die vond het gebruik van een stoelverhoger in de auto niet nodig voor een ritje met de kinderen naar een nabijgelegen bos.

Ik zou rijden want ik had in die tijd een Renault espace dus veel ruimte.

De juf bleef volhouden dat zij, daar, waar ik woon dus, er geen stoelverhogers gebruikt werden (is ook zo, kinderen worden hier vaak al jong los vervoerd), ik zei dat ik dat belachelijk vond. Toen hoefde ik ineens niet meer te rijden. Waarop ik zei dat ik sowieso zou rijden omdat ik mijn éigen kind zou rijden, mét verhoger er in.

Maar verder nooit echt aanvaringen of zo gehad.
quote:hatsetats schreef op 22 februari 2016 @ 11:27:

(Ik durf het amper meer hardop te zeggen, maar ik eet bijna geen brood)Van mij mag je hardop zeggen hoor, zolang je maar niet gaat beweren dat brood een soort gif is.
quote:BridgetteDubois schreef op 22 februari 2016 @ 12:20:

Of vinden juffen dat juist irritant

Hééél irritant

Nah, hier ook nooit aanvaringen met de juf. Maar goed, ouders worden hier flink op afstand gehouden. Op de allereerste schooldag mag je even 20 minuten mee naar binnen, maar vanaf dan is het afleveren tot aan de deur en niet verder. En de juf zie je alleen op afspraak, of spreek je telefonisch.
quote:Eleonora-1 schreef op 22 februari 2016 @ 12:12:

[...]

Ik ben ook een fijne ouder voor de juffen.

Ze staan ook op mijn Facebook. Ik vind ze fantastisch. En ik meen het.

Ooit werd ik bijna in elkaar geslagen omdat een jongetje van vier stiekem zijn verfwerkje opgevouwen in de zak van zijn nieuwe jas had gedaan.

In plaats van zijn zoon terecht wijzen en niet boos worden op mij, als stagiere, die op veertig (!) kleuters moest letten, zou hij mij wel even in elkaar slaan.

Ik was er na drie jaar klaar mee.

Doet mij denken aan een kleuter met een kapotte panty, waarover de ouder helemaal uit haar panty ging. Ouder wilde niet snappen dat een 30 denier panty geen geschikte buitenspeelkleding was.

Of die keer dat het drie graden vroor, er vier centimeter sneeuw lag en kinderen skipakken mee hadden voor in de pauze (groep drie) moeder boos dat kind niet had buiten gespeeld. Tja het aantrekken van die skipakken over hun spijkerbroeken nam meer tijd dan het speelkwartier lang was. Maar dat was mijn schuld, want ik had het kind moeten helpen. Die vijfentwintig andere kinderen moesten soms ook geholpen worden met ritsen, handschoenen etc.
quote:-KING- schreef op 22 februari 2016 @ 11:30:

m0rrie.

wat eet jij dan hatsetats?

havermout, pannenkoekjes van boekweit, havermout of spelt (volkoren natuurlijk) Roggebrood (ook de volkorenvariant) rijstwafels.

Van gewoon brood veranderde mijn maag in een bodemloze put, ik vrat zo 6 boterhammen met kaas weg en dan nog drie. En dan nog meer lusten. Dus daar ben ik radicaal mee gestopt en nu eet ik sporadisch eens een bammetje.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:fietsie schreef op 22 februari 2016 @ 12:38:

[...]

Van mij mag je hardop zeggen hoor, zolang je maar niet gaat beweren dat brood een soort gif is.Als ik dat echt zou vinden zou ik dat wel beweren Maar dat vind ik dus niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:fietsie schreef op 22 februari 2016 @ 12:38:

[...]

Van mij mag je hardop zeggen hoor, zolang je maar niet gaat beweren dat brood een soort gif is.Ook dat mag gewoon gezegd worden.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 februari 2016 @ 12:55:

[...]

Ook dat mag gewoon gezegd worden.Liever niet hoor.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Woon jij buiten Nederland Ainne?
quote:Solomio schreef op 22 februari 2016 @ 12:56:

[...]

Liever niet hoor.

Vrijheid van meningsuiting vind ik een groot goed.

En ik eet nu een heerlijk broodje
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 februari 2016 @ 12:57:

[...]

Vrijheid van meningsuiting vind ik een groot goed.

En ik eet nu een heerlijk broodje Onzin verkondigen vind ik dan weer minder.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 22 februari 2016 @ 13:13:

[...]

Onzin verkondigen vind ik dan weer minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven