Ons Stamcafé deel V!

16-02-2016 12:00 3004 berichten
Deel 5 alweer! Een lustrum!

We gaan vrolijk verder met aan de toog hangen en in de banken loungen.

Regels: Alleen stofzuigen, andere vormen van zuigen stellen we niet op prijs, voor je fitties zet je je PB lekker open of open een ander topic.

Veel kroegplezier weer!

Met de groeten van Leo, LV, Star en ondergetekende.

.
quote:Solomio schreef op 22 februari 2016 @ 13:13:

[...]

Onzin verkondigen vind ik dan weer minder.Dat mag ook gewoon. En wat de één onzin vindt is voor de ander geen onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 22 februari 2016 @ 12:49:

[...]

havermout, pannenkoekjes van boekweit, havermout of spelt (volkoren natuurlijk) Roggebrood (ook de volkorenvariant) rijstwafels.

Van gewoon brood veranderde mijn maag in een bodemloze put, ik vrat zo 6 boterhammen met kaas weg en dan nog drie. En dan nog meer lusten. Dus daar ben ik radicaal mee gestopt en nu eet ik sporadisch eens een bammetje.

hoe eet jij havermout? ik wil eigenlijk geen melkproducten dus dan doe ik er bijv grapefruitsap door. ik eet altijd een mengsel van noten, zaden en fruit. maar ik mis havermoutpap en ik vind het niet te nassen met amandel- of sojamelk.

die pannenkoeken zijn een goed idee.

ik heb nu abdijbrood, roggebrood vind ik zo zwaar, dat krijg ik nauwelijks weg.
very metal
Oh weet je wat nu ook ineens een hype is? Havermoutbrood. Of loop ik achter, kennen jullie dit al?

1 deel yoghurt, 2 delen havermout, heel veel zaden, wat honing en nog iets, ehm, bicarb denk ik. En dat bakken. Zelf nooit gemaakt maar schijnt prima te smaken.

Ja Puss, ierland.
quote:hatsetats schreef op 22 februari 2016 @ 11:27:

(Ik durf het amper meer hardop te zeggen, maar ik eet bijna geen brood)

Moet je toch zelf weten?

Ik eet heel weinig vlees.
quote:fietsie schreef op 22 februari 2016 @ 12:47:

[...]

Doet mij denken aan een kleuter met een kapotte panty, waarover de ouder helemaal uit haar panty ging. Ouder wilde niet snappen dat een 30 denier panty geen geschikte buitenspeelkleding was.

Of die keer dat het drie graden vroor, er vier centimeter sneeuw lag en kinderen skipakken mee hadden voor in de pauze (groep drie) moeder boos dat kind niet had buiten gespeeld. Tja het aantrekken van die skipakken over hun spijkerbroeken nam meer tijd dan het speelkwartier lang was. Maar dat was mijn schuld, want ik had het kind moeten helpen. Die vijfentwintig andere kinderen moesten soms ook geholpen worden met ritsen, handschoenen etc.

Pffffffff.....

Herkenbaar.

Bij mij dan geen ruzie over die skibroeken maar wel gemor.

Ik heb ooit ook eens een scapinoballetdag georganiseerd. Gebaseerd op 'het luchtkasteel' van Annie M. G. Schmidt.

Hartstikke leuk.

Aan het eind van de dag was de voorstelling voor de school en ouders van die klas.

Kreeg ik gemopper van een moeder dat háár dochter de hoofdrol niet had mogen dansen. Want zij zát op ballet.

Ja, zoals de halve klas dus, vandaar ook de keuze voor deze workshop.

Ongelooflijk.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 februari 2016 @ 13:20:

[...]

Dat mag ook gewoon. En wat de één onzin vindt is voor de ander geen onzin.

Maar hoe maak je van iets wat onzinnig ís (als in brood = gif) dan geen onzin?

Want gif is toch ziekmakend of dodelijk? Brood niet.

Niet zuigerig bedoeld overigens hoor, maar soms ís iets toch niet zo?

Of is er altijd sprake van een mening?
quote:Eleonora-1 schreef op 22 februari 2016 @ 13:39:

[...]

Of is er altijd sprake van een mening?Brood is niet dodelijk, maar kan wel ziekmakend zijn voor anderen.
Ik zeg niet dat brood gif is hé. Ik eet het gewoon.

Er zijn mensen die het niet eten om verschillende redenen. Sommigen gaan daar ver in en vinden het ongezond. Dát is wat ik bedoel.

Mag iedereen helemaal zelf bepalen wat ze daarvan vinden.

Omdat ik toevallig brood geen gif vind mag wat mij betreft een ander dat wel vinden. Boeit mij niet.
quote:elfje12 schreef op 22 februari 2016 @ 13:42:

[...]

Brood is niet dodelijk, maar kan wel ziekmakend zijn voor anderen.

Op die fiets, qua granen en zo, tuurlijk, waar, heb je gelijk in.

Het gaat mij meer om uit principe geen brood eten en het dan als gif bestempelen omdat je het zelf niet eet.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 22 februari 2016 @ 13:45:

Ik zeg niet dat brood gif is hé. Ik eet het gewoon.

Er zijn mensen die het niet eten om verschillende redenen. Sommigen gaan daar ver in en vinden het ongezond. Dát is wat ik bedoel.

Mag iedereen helemaal zelf bepalen wat ze daarvan vinden.

Omdat ik toevallig brood geen gif vind mag wat mij betreft een ander dat wel vinden. Boeit mij niet.Ik snap je.
quote:yasmijn schreef op 22 februari 2016 @ 07:32:

[...]

Naar IJsland? Das knap! Daar hoef ik alleen nog heen als vakantieland...
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Eleonora-1 schreef op 22 februari 2016 @ 13:49:

[...]

Op die fiets, qua granen en zo, tuurlijk, waar, heb je gelijk in.

Het gaat mij meer om uit principe geen brood eten en het dan als gif bestempelen omdat je het zelf niet eet.Persoonlijk gaat mij dat ook ver, hoor.
Solo: Ik hoop dat er inmiddels al wat voor jullie geregeld is.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:-KING- schreef op 22 februari 2016 @ 13:21:

[...]

hoe eet jij havermout? ik wil eigenlijk geen melkproducten dus dan doe ik er bijv grapefruitsap door. ik eet altijd een mengsel van noten, zaden en fruit. maar ik mis havermoutpap en ik vind het niet te nassen met amandel- of sojamelk.

ik heb nu abdijbrood, roggebrood vind ik zo zwaar, dat krijg ik nauwelijks weg.Rijstmelk?
Pfff, ik weet nog steeds niet of ik wel docent wil worden en als ik dan jullie verhalen lees....

Aan de andere kant ben ik heel lang begeleider in de kinder- en jeugdpsychiatrie geweest en daar had ik natuurlijk ook met ouders te maken.
Solo, ik hoop dat je snel iets vindt wat voor jullie beiden werkt. Moeilijk hoor. Frustrerend ook lijkt me.

quote:Kittens schreef op 22 februari 2016 @ 14:01:

[...]

Rijstemelk?is dat wat?
very metal
quote:-KING- schreef op 22 februari 2016 @ 13:21:

[...]

ik heb nu abdijbrood, roggebrood vind ik zo zwaar, dat krijg ik nauwelijks weg.

Havermout met magere melk. Maar deed t ook vaak gewoon met water. Dan moet je het wel echt de avond van te voren klaarzetten, ijskoud is het best lekker. Scheutje vruchtensap is n goed idee wel!

Ik vind roggebrood mwaoh, maar t vult goed.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Kittens schreef op 22 februari 2016 @ 14:07:

Pfff, ik weet nog steeds niet of ik wel docent wil worden en als ik dan jullie verhalen lees....

Aan de andere kant ben ik heel lang begeleider in de kinder- en jeugdpsychiatrie geweest en daar had ik natuurlijk ook met ouders te maken.De meeste ouders zijn hartstikke leuk. En sommige ouders die teleurgesteld of bozig zijn, hebben gewoon een punt. Waar ik op dit moment wel eens tegenaan loop, zijn de ouders die geloven dat ik maar één kind in de klas heb. Het hunne. En ik ben best toeschietelijk, al zeg ik het zelf, maar iedereen heeft recht op aandacht.
quote:hatsetats schreef op 22 februari 2016 @ 14:16:

[...]

Havermout met magere melk. Maar deed t ook vaak gewoon met water. Dan moet je het wel echt de avond van te voren klaarzetten, ijskoud is het best lekker. Scheutje vruchtensap is n goed idee wel!

Ik vind roggebrood mwaoh, maar t vult goed.

ga ik vanavond havermout met water klaarzetten voor morgen.

eens kijken of dat wat is.
very metal
Kitten, gewoon in het hbo gaan Werken, heb je nooit met ouders te maken.

Pfieuw, wat een drukke dag zeg! Maar wel een leuk telefoontje tussendoor, mijn bank komt vrijdag! Joepie. Nu mijn oude nog kwijt zien te raken.
quote:Eleonora-1 schreef op 22 februari 2016 @ 13:39:

[...]

Of is er altijd sprake van een mening?Brood is niet per se gezond of ongezond. Eet je wit (geen vezels) meergeanen (amper vezels en lekker veel suiker erin) of n volkorenbrood zonder allerhande herrie. Daar zit nogal n verschil in.
quote:-KING- schreef op 22 februari 2016 @ 14:22:

[...]

ga ik vanavond havermout met water klaarzetten voor morgen.

eens kijken of dat wat is.Wel iets van een smaakmaker erdoor doen hoor! Beetje sap of kaneel ofzo. Anders is het niet te hachelen.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 22 februari 2016 @ 14:25:

Pfieuw, wat een drukke dag zeg! Maar wel een leuk telefoontje tussendoor, mijn bank komt vrijdag! Joepie. Nu mijn oude nog kwijt zien te raken.Dat zeg je nou wel, maar toen ik lang geleden mondeling moest doen bij de Prof Dr, stond ze net te gillen in haar kamer tegen een andere student. De strekking was (in viswijverig Duits): 'als je vader me nog een keer belt om uit te leggen hoe ik jou het beste kan benaderen ga ik er persoonlijk voor zorgen dat je geen college meer van me mag bezoeken.' Ik had zowaar een (hoge) voldoende op mijn mondeling, dat vind ik nog steeds verbazingwekkend.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 22 februari 2016 @ 14:25:

Pfieuw, wat een drukke dag zeg! Maar wel een leuk telefoontje tussendoor, mijn bank komt vrijdag! Joepie. Nu mijn oude nog kwijt zien te raken.Jippie, nieuwe bank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven