Geen emoties meer

22-02-2016 20:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik heb vrij pittige beslissingen gemaakt het afgelopen jaar (imho) en ik voelde mij daar altijd oké bij. Nu ben ik mij gaan realiseren dat ik mij daar oké bij voel, omdat ik niks voel. En nu is het moment aangebroken dat ik mij (eindelijk?) zorgen ga maken om mijzelf...

Het begon vorig jaar toen ik de diagnose kreeg dat ik in een depressie zat, toen ik dat van een arts te horen kreeg had ik even een WTF moment, maar verder deed het weinig met me. Ik ben gaan skydiven, geen kick, geen spanning, niks. Ik ben gescheiden, geen verdriet of drama, niks. Ik ben zwanger geraakt van een one night stand, deed bijzonder weinig met me. Ik heb er voor gekozen om mijn vaste baan op te zeggen (rare verhoudingen met mijn baas) en als overbrugging de prostitutie in te gaan. Ik heb seks gehad met te smerige mannen, maar emotioneel doet het niks met me.

Ben ik nou zo oppervlakkig of heb ik een probleem?
In mijn optiek heb je een probleem ja.
Depressie kan voor emotieloosheid zorgen ja. Maar toch niet voor spontane iq verlaging.

Wat denk je zelf als je je OP leest?
Ik zou me zorgen gaan maken, hoe ver wil je gaan?
Hatsjikideee...
Al die dingen op zich hoeven geen probleem te zijn, maar gecombineerd en met jouw verhaal er bij, lijkt het me een flink probleem...
Hoe kwam je bij die arts terecht die je die diagnose gaf? Met welke aanleiding zat je daar.

Heb je verder ook begeleiding in het herstel, want een depressie is in principe een behandelbare ziekte. Daar schrijf je niets over. Natuurlijk zijn de beslissingen / gebeurtenissen van afgelopen jaar heftig en ingrijpend. Maar zonder te weten of je professionele medische hulp hebt (en wat die van je beslissingen vindt in relatie tot jouw welzijn) is het een beetje in de ruimte lullen hier.

Dus vertel eens wat meer; wat doe je buiten het maken van ingrijpende besluiten om met die schijnbare depressie om te gaan?
Je kind heeft een probleem
Ik zou me zeker zorgen gaan maken en een afspraak maken met een hulpverlener.

Iedereen moet/mag zelf weten wat hij/zij doet maar om als overbrugging de prostitutie in te gaan is vrij heftig.
quote:Goede-Fee schreef op 22 februari 2016 @ 20:30:

Depressie kan voor emotieloosheid zorgen ja. Maar toch niet voor spontane iq verlaging.

Wat denk je zelf als je je OP leest?Ik ben niet dom, maar doe wel domme dingen 🙈 ben hbo+ maar voel me meer MBO- in wat ik doe...
quote:JollyJ schreef op 22 februari 2016 @ 20:34:

Je kind heeft een probleemWie zegt dat ze het gehouden heeft....
quote:Stormkraft schreef op 22 februari 2016 @ 20:33:

Hoe kwam je bij die arts terecht die je die diagnose gaf? Met welke aanleiding zat je daar.

Heb je verder ook begeleiding in het herstel, want een depressie is in principe een behandelbare ziekte. Daar schrijf je niets over. Natuurlijk zijn de beslissingen / gebeurtenissen van afgelopen jaar heftig en ingrijpend. Maar zonder te weten of je professionele medische hulp hebt (en wat die van je beslissingen vindt in relatie tot jouw welzijn) is het een beetje in de ruimte lullen hier.

Dus vertel eens wat meer; wat doe je buiten het maken van ingrijpende besluiten om met die schijnbare depressie om te gaan?Ik ben gestopt met medicatie en behandeling omdat ik 100 km verderop ben gaan wonen en niet weer dat traject wilde doorlopen...
quote:Laura010 schreef op 22 februari 2016 @ 20:36:

[...]

Ik ben niet dom, maar doe wel domme dingen 🙈 ben hbo+ maar voel me meer MBO- in wat ik doe...

Daar ben je toch zelf bij. Niemand die jou dwingt om domme dingen te doen.

Ga in behandeling voor je depressie.
Als je zulke heftige dingen meemaakt en er dan niets bij voelt, lijkt me dat niet normaal. Wat heb je gedaan toen er een depressie werd vastgesteld? Heb je behandeling gehad, medicijnen of therapie? Ik heb helaas erg veel ervaring met depressie, en bij een depressie komt nog meer kijken dan alleen een gebrek aan gevoel, maar het is er wel een van de symptomen van. Je hebt nogal heftige dingen meegemaakt die veel invloed op je leven kunnen hebben. Ik denk dat je in elk geval moet uitzoeken hoe dit zit, eventueel met hulp. Of ga terug naar de arts die de depressie heeft vastgesteld. En ik wil iedereen in zijn/haar waarde laten, maar prostitutie lijkt mij nu niet echt het meest gezonde beroep voor de meeste vrouwen. Hier kon je nog wel eens spijt van krijgen als je normale emoties weer terugkomen. Je bent het waard om een goed leven te leiden!
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
quote:Laura010 schreef op 22 februari 2016 @ 20:39:

[...]

Ik ben gestopt met medicatie en behandeling omdat ik 100 km verderop ben gaan wonen en niet weer dat traject wilde doorlopen...Dan moet je ook niet zeuren.
quote:Laura010 schreef op 22 februari 2016 @ 20:36:

[...]

Ik ben niet dom, maar doe wel domme dingen 🙈 ben hbo+ maar voel me meer MBO- in wat ik doe...Ehm wat jij doet heeft verder niets met HBO of MBO te maken. Verder zal ik maar geen uitspraken doen.
quote:GateKeeper schreef op 22 februari 2016 @ 20:36:

[...]

Wie zegt dat ze het gehouden heeft....Ik kon het niet houden en voel me met de dag meer schuldig hier om
quote:Laura010 schreef op 22 februari 2016 @ 20:41:

[...]

Ik kon het niet houden en voel me met de dag meer schuldig hier omLijkt me de meest verstandige beslissing die je de afgelopen jaren gemaakt hebt.

[...]

Ik kon het niet houden en voel me met de dag meer schuldig hier omO toch wel? Dat is ook een emotie he. Dus helemaal vlak ben je niet.
Je klinkt behoorlijk zelf-destructief. En tja, als je zelf geen medicatie wil en ook geen behandeling dan kan het alleen maar slechter worden, zeker als je zulke onverstandige keuzes maakt.

Ik zou zeggen dat je als de wiedeweerga naar een psychiater moet gaan voor behandeling en medicatie. Maar blijkbaar vind je dat zelf niet zo nodig.
Verstandig dat je de baby niet gehouden hebt. Wel heel moeilijk.

Zoek weer hulp neem je medicijnen. Je zit nu zo diep dat je, je zwangerschap beëindigt hebt.

Als je weer hulp en medicijnen hebt hoef je dit soort dingen niet meer mee te maken.
beetje rare keuzes, naar wat voor emoties ben je op zoek?
quote:Goede-Fee schreef op 22 februari 2016 @ 20:40:

[...]

Ehm wat jij doet heeft verder niets met HBO of MBO te maken. Verder zal ik maar geen uitspraken doen.+ 1
quote:GateKeeper schreef op 22 februari 2016 @ 20:36:

[...]

Wie zegt dat ze het gehouden heeft....Ik niet.
Ruilen hier iemand met teveel emoties

[...]

Ik kon het niet houden en voel me met de dag meer schuldig hier omDus je voelt wel degelijk wat maar je probeert jezelf te verdoven? Ms wíl je juist niets voelen, als bescherming tegen de pijn? Vind je jezelf ms niet de moeite waard?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven