Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Plukkie al bijna verlof.....heerlijk...;-)

Ja mama pluis...ik doe rustig
Nou ja nuchter. Laten we zo zeggen dat ik geen angst heb voor de bevalling. Ik laat het over me heen komen want veranderen kan ik het toch niet.

@Pluis, mooi hoor!

@Plukkie, bijna verlof! Nog even volhouden!
Liubi juiste houding lijkt me zo? Toch geen invloed op ....behalve dan hoe meer ontspannen hoe makkelijker het gaat....

Ontspannen zal best lastig misschien zijn maar toch

Laatste loodjes...
Ik heb last van een kneuterig kerstgevoel. Ik ga vandaag op zoek naar een kerstpyjama voor de kleine man.
luibi ben benieuwd wat je vindt! Je krjgt ook wle zo een kneuterig gevoel ook met dit weer Regen valt hier met bakken uit de lucht.

Ben gevulde speculaas aan het maken, had ik opeens zin in!

Kleien had vannacht bedacht dat het leuk was om steeds afwisselend een schopje in de blaas en dan weer in de maag te doen. Lag ik door nodig moeten plassen en geen resultaat en maagzuur ;-(
Ik heb prive het hele verhaal gepost
heel verstandig toch liubi, om het gewoon maar aftewachten en over je heen te laten komen, je kunt nu eenmaal zelf weinig doen aan het verloop van de bevalling. lekker nuchter blijven!

dametje, wat fijn dat je arm het steeds weer wat beter doet! geniet ervan.

ka, wat fijn dat je mannetje zo goed voor je zorgt!

pluis ga je stiekum voordringen? haha. ik denk steeds de 24stee. heb gewoon iets met de 24ste (kregen verkering 24 oktober, zijn getrouwd 24 augustus, opa die inmiddels een paar jaar overleden is was jarig 24 december, en daarbij is het kerstavond...) dat worden wel drie bevallingen heel dichtbij elkaar dan he? haha...

plukkie, wat leuk dat je dat 'bedacht' hebt aan de hand van de kruiden uit de keukenkast haha.

nog even ego posten

ik ben erachter waarom mijn zusje met deze meisjesnaam rondloopt. ik at gister bij mijn ouders (was erg leuk mijn oma was er ook en die had ik al te lang niet gezien was helemaal weg van mijn buik, mooi om een 82-jarige verliefd naar een buik te zien staren... *zwijmel*) en na het eten wordt daar uit de kinderbijbel gelezen, nu zijn ze dus het verhaal aan het lezen waar onze meisjesnaam in voorkomt... gelukkig heeft ze gister ook alweer wat andere namen geprobeert maar deze blijft ze toch noemen...

ik ben mijn buik nog helemaal niet zat, beetje last van mijn rug en met bukken begint ie in de weg te zitten, maar verder geniet ik er erg van. wat ik wel zat ben is al die mensen die willen weten hoe het gaat, en hoe lang nog, en of ik weet wat het gaat worden... pffff... was gister met mijn moeder naar de stad, en broertje ophalen van school, en daar zijn zoveel mensen die ik ken dat ik het echt zat was, blij dat ik bij mams thuis op de bank kon ploffen en even lekker rustig kon worden.

ik krijg van beste vreindin als kraamcadeau een dikkebuikenfotoshoot! erg leuk bedacht. enige ze komt pas 14 of 15 december dus wel krap op het einde, mocht ik het dan niet meer zien zitten of al aan het bevallen zijn is er met de fotografe afgesproken dat het een babyshoot begin januari wordt.

nog een vraagje (pff wat een ego bericht weer)

hoe denken jullie (of als er al kinderen zijn doen jullie) het met/over jij en u zeggen? tegen jou maar ook tegen vreemden?

ik denk dat wij u gaan zeggen omdat manlief daar heel veel waarde aan hecht. ik ben zelf opgegroeid met je en jij tegen mijn ouders en tegen vreemden en oma moest ik u zeggen. ben benieuwd of jullie hier ook al over nadenken?
Je en jij tegen familie en vrienden

U tegen vreemden en ouderen.

Dat moet wel consequent hier want in het Russisch en in het Duits wordt de u vorm veel meer gebruikt. Ik wil dat dan ook consequent in het Nederlands doen.
Bloem, waar kan ik het precies vinden?
luibi als je nog meer in sfeer wil komen er is nu een oprah in kerstsfeer op tv. Vanmiddag al een eigen huis en tuin herhaling in kerstsfeer dus jou pyama past er prima bij.

Heb je er al 1 gevonden? Wie weet ga ik er ook nog wel 1 kopen voor het geval ons kindje er voor kerst al is
Ik ben ook van het je en jij tegen familie en vrienden en u tegen vreemden en ouderen. Ben ook nooit van het ome... dit en tante... dat geweest. Wij hebben altijd gewoon bij de voornamen aangesproken (behalve opa en oma) en mijn ouders met pap en mam en je en jij.

@ Dametje: Ik heb het gewoon in het topic geplaatst waar ik telkens in schrijf...kan je het niet vinden? Het is nogal een verhaal dus het neemt denk ik bijna een pagina in beslag, pagina 7 volgens mij.
En vlinder in welk verhaal van de kinderbijbel zitten jullie op het moment
@Vlinder, ja zou ik ook wel eens willen weten hihi.

Nee geen pyjama gevonden. Die komen pas volgende maand in de winkel (wil nu ook weer geen dure. Want hij doet 'm natuurlijk maar 2 dagen aan. Gewoon, meer als grapje).
Bloem ik ga even prive lezen...

Enne hier ook van het je en jij...behalve opa en oma en ouderen....Overigens ...respect zit NIET in het zeggen van u!! Veel mensen die het U heel erg op prijs stellen zien het als respect maar dat vind ik van niet....ik kan echt vreselijk schijt aan iemand hebben en toch u zeggen
Maar u is wel beleefd. En in deze wereld zou wat meer beleefdheid niet misstaan toch?
Liubi, helemaal mee eens. Het gebruik van u geeft wel direct een zekere vorm van beleefdheid aan en zou wat mij betreft zeker naar onbekende en ouderen meer gebruikt mogen worden.

Snok, herken ook wel wat jij zegt. Als het op mijn werk niet wil vlotten met een persoon dan verval ik al snel in formaliteiten en ga ik u zeggen. Maar wat je dan ook van die persoon denkt, je blijft wel beleefd.

Liubi, bij de H&M heb ik kerstmannenpakjes gezien. eigenlijk te vreselijk voor woorden, maar daarom des te leuker. Kerstpyjama's nog niet gezien.

Kneuterigheid is toch helemaal prima? Of praat ik dan teveel naar mijn eigen straatje. Heb van het weekend Plukkieman ook al duidelijk gemaakt dat er dit jaar heel vroeg een kerstboom in de woonkamer staat.

heb jij trouwens nog een beetje tijd om je hele to-do-list af te werken of komt het er niet helemaal van?
Hoi meiden! Ben ik weer even

Over u zeggen: ik vind het zelf vrij ouderwets en afstandelijk maar dat komt misschien omdat ik het niet gewend ben.

Ik ken wel kinderen die hun ouders bij de voornaam noemen maar dat vind ik dan ook wel weer gek. Hier is het dus gewoon papa of mama. U of je snapt ze met bijna twee nog niet dus er is nog tijd genoeg om daar over na te denken.

@liubi: het wordt nu wel heel spannend hoor. Groot gelijk dat je je niet druk maakt over de bevalling.

@snok: dat van die dagen dat blijft ook nog wel als de baby er is. Eva is nu bijvoorbeeld 8 weken en 5 dagen.

Bij Floor weet ik ongeveer het aantal maanden dus het veranderd vanzelf een keer.

Super dat de zwangerschap nu zo goed gaat.

Ik heb afgelopen weekend nieuwe kleren, laarzen en een tas gekocht. Wat voelt het toch lekker na jaren van zwangerschap en borstvoeding om er weer eens mooi uit te zien.

Borstvoeding geef ik nog steeds maar dat kan ook best met mooie kleren.

He pebbles, leuk je hier weer tegen te komen. Ukje is vandaag precies 11 weken. Het gaat hard he!

U/Jij - gewoon papa en mama en jij en je zeggen. Maar wel u tegen vreemden en bejaarden (muv de opa's en oma's van ukje, die moeten daar niets van hebben)

Wat dat ome en tante betreft is er een flink cultuurverschil tussen mij en mijn vriend. Voor mij worden naast ukjes echte ooms en tantes ook mijn eigen ooms en tantes zo genoemd. Maar vriend gebruikt het vrij veel, ook bij allerlei vrienden. Ach we zien wel tegen die die tijd.
pebbles lijkt me heerlijk weer gewoon shoppen en dan ook nog met je mooie meisje erbij! Heb je je eigen maat alweer dat je alles weer aankan of nog niet?

Sluit me aan bij de al eerdere verhalen over u zeggen. Zelf ook nooit bij mijn eigen ouders gedaan. En ook niet de halve wereld wordt oom of tante alleen onze broers en zussen en hun aanhang. Voornamen voor ouders en opa's en oma's nooit gedaan en nog niet roep mijn ouders nog steeds met papa en mama schoonouders omzeil ik het altijd daar ik niet weet wat te zeggen dus wordt straks makkelijker.

Vanavond partnerles bij yoga ben zeer benieuwd wat pluisman er van vindt! Isook nog gelijk ens een dubbele les dus 2 uur lang bevallen weeen en puffen. Hooop dat ik mijn lachen weer in kan houden want als nu de mannen mee mogen puffen wordt het toch echt grappig.

Zo even boodschappen niks geen zin in is koud en mistig buiten blijf liever binnen.
Pebles, dat klinkt goed dat je je helemaal in het nieuw hebt gestoken. Kan me voorstellen dat het fijn is om er weer helemaal mooi uit te zien. En Eva al ruim 8 weken, dat is echt al óud'.

Net als Ukje alweer 11 weken. Ben je al weer een beetje bezig met werk zoeken dametje?

Pluis geining he zo'n partnerles. Die hebben wij morgen. Ben ook wel benieuwd hoe de mannen omgaan met de zoemademhaling. Haha zonder mannen is het al lachen geblazen..

Is het daarzo koud en mistig. Hier schijnt de zon volop.
Is ier echt heel mistig! Ben nu wel bij mijn ouders en dorp ligt tegen de polder aan dus is altijd wel sneller mistig dan de stad maar mist hangt er nog steeds, dus vrees dat die niet meer weggaat.

Gaar hard he met al onze pasgeboren baby's weet nog goed dat we op de banken gingen voor dametje!

Ben jij alweer helemaal opgeknapt plukkie?
hoi meiden,

pebbles, lekker geshopt!

plukkie weer opgeknapt?

hoe vond je man de partnerles pluis?

11 weken alweer dametje, wowie! gaat hard!

bloem, onze namen staan prive al een poosje is niets mee aan veranderd, bij dat verhaal zijn ze dus in de kinderbijbel...

liubi, en al iets gevonden voor de kerst? haha... heerlijk lekker kneuterig burgelijk doen, geniet ervan!

bedankt voor jullie verhalen over de u/jij kwestie. opzich vind ik u wel netjes, niet dat het respect in het woordje zit maar het is wel netjes. manlief is opgevoed met een u en vindt het na 6 jaar soms nog moeilijk om tegen mijn ouders je en jij te zeggen. voor hem is het heel belangrijk. verder noemen we opa en oma gewoon opa en oma zonder voor of achternaam. ooms en tantes heten oom zo en tante zus (ook makkelijk beslissen met al 8 neefjes en nichtjes), en mijn beste vriend en vriendin worden ook oom en tante verder zijn het dan voornamen. ik vind het ook niet heel erg als mijn kind u zegt tegen iedereen (tenzij mensen anders aangeven) maar dat zou kunnen betekenen dat opa en oma van mijn kant (mijnouders) je en jij worden terwijl ik zelf consequent moet zijn en u genoemd moet worden (want papa u en mama jij is wel erg verwarrend).

najah... jullie zien ik ben er nog niet uit. gelukkig hebben we nog even. het is jammer dta jullie het eigenlijk met mij eens zijn ik had liever nog wat goede argumenten om u te zeggen zodat het gevoelsmatiger wat makkelijker werd daar voor te gaan. nu is het enige argument eigenlijk dat het voor manlief dusdanig zwaar weegt dat ik het voor hem wel wil doen...

hier gister weer zwangerschapsgym gehad, 3 kwartier op een matje gelegen met ademhalingsoefeningen maar was een stuk leuker en nuttiger dan vorige keer. vraagt die vrouw 'wat gebeurt er nu met je baby nu je zo ontspannen ligt en diep ademhaalt?' dus ik zeg, 'het wordt eindelijk rustig in mijnbuik' dat bleek niet de bedoeling je kind hoort hyper te worden als jij rustig wordt en meer adem 'geeft'. dus iedereen lag daar met gezellig trappende kindjes en mijne dacht eindelijk rust nu kan ik slapen... haha... ach net zo eigenwijs als zn vader...

en nu aan mijn afstudeerwerk, mag hier van mezelf voorlopig niet meer komen...
Goeiemorgen.

Ga zometeen weer naar de gyn voor controle. Ik ben benieuwd.Verder is er nog niks aan het handje trouwens.

@Vlinder, nee kerstkleding komt past volgende maand in de winkel (moet ook niet zo duur zijn want hij trekt het maar 2 dagen aan)
@He Vlinder,

Gelukkig heb je nog even. En het kan ook zijn dat je man tegen die tijd dat jullie kindje gaat praten het heel natuurlijk vind om jij te worden genoemd. Maar ik zou vooral even in de omgeving kijken. Wat zeggen neefjes/nichtjes/kinderen op school tegen hun ouders. Maar goed het is belangrijk voor hem (dus goed dat jullie er over nadenken samen), maar misschien straks praktisch lastig omdat verder niemand anders het doet.

@Succes Liubi.

Ja, het gaat inderdaad hard, maar ik zal prive weer een paar foto's van ukje plaatsen straks. Het blijft een kleine lieve baby. Met steeds meer een eigen willetje trouwens, nu al

Werk, ik ben langzaam aan weer met mijn vak bezig. Als ze naar de crèche gaat begin ik serieus. Wanneer dat dan opdrachten oplevert weet ik natuurlijk nog niet.
en liubi, hoe was het bij de gyn? nog even wachten dus op de kerstkleertjes...

dametje, ik ga inderdaad ook nog maar even pijlen bij alle broers van manlief, wat gaan zij zeggen, zij zijn ten slotte ook opgevoed met u... ben benieuwd naar de foto's van ukje, toch de oudste van onze groep... wat deed je ook alweer voor werk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven