Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Rivka. Je kunt er een papiertje overheen plakken of erbij zeggen "sorry, wrong story" en je echte verhaal via pb als hij geregistreerd heeft
Later is nu
Wat is er alweer veel geschreven hier vandaag.

Leuk dat je nu weer nieuwe landen hebt appeltjesgroen!

Fijn dat je een Hullay uit China had Neliba. Dat geeft mij ook weer wat moed voor mijn zorgenkindjes.

Yogayup: leuk dat je ook weer een Hurray had. Eindelijk. En de kans dat een nieuw kaartje weer naar Rusland gaat is behoorlijk groot inderdaad.

En och Rivka, wat zonde van je kaartje naar de Wit-Rus. Misschien kun je een nieuw verhaal op een ander papiertje schrijven en dat erop plakken? En dan leuk pimpen ofzo door er nog wat andere dingen op te plakken, washitape of stickers?

Ik had 1 kaartje in de bus; een kattenkaart uit Duitsland. Had net met veel inspanning een Hurray getypt in het Duits, maar nu blijkt het ID niet te kloppen. Ik heb nu Postcrossing om hulp gevraagd bij de zoektocht naar het juiste ID nummer.
Oké, ik heb toch maar adressen getrokken. Duitsland (goh), vlak over de grens bij m'n zus, trouwens. Rusland (joh), USA, Spain (Granada! Jeej) en Oekraïne. Allemaal leuke profielen, zo op het eerste gezicht. Volgens mij kan ik wel 3 Van Goghs sturen
Later is nu
Leuk Dreamer! En Granada is inderdaad prachtig.

Ik heb mijn Duitse ID gelukkig al heel snel ontvangen. Toch fijn dat ze dat (zo snel) voor je kunnen fixen.
Ik heb het kaartje wat voor de Wit-Rus bestemd was maar afgeschreven en een nieuwe geschreven. Jullie oplossingen heb ik ook nog overwogen, maar dat zou zo'n gedoe worden. Via PB het juiste verhaal sturen moet je dan weer niet vergeten. En een nieuwe tekst over de oude heen plakken was lastig omdat ik alle hoeken en gaten van het kaartje zo ongeveer had volgeschreven.

Inmiddels zijn de kaartjes op de bus. Nu alleen nog even kijken of ik de postzegels van het oude kaartje af kan stomen. Misschien dat Labellei daar nog tips voor heeft?
Nou, het kaartje ligt inmiddels met postzegels en al in de prullenbak. Helaas, pindakaas. Heb nog geprobeerd te stomen, maar de postzegels lieten voor geen meter los en inmiddels heb ik ook mijn vingers nog gebrand. Heel aardig van jou Labellei, dat je dat voor een andere postcrosser over hebt gehad.
Ik kon het niet laten en heb toch nog een adresje getrokken. En het volgende kaartje gaat heel verrassend naar... Nederland.

Iemand met een leuk profiel en veel suggesties voor kaartjes. Ik heb meerdere die in aanmerking komen. Vandaag kan ik beter niet meer schrijven, maar morgen gaat hij op de bus

En het andere kaartje ligt trouwens niet echt in de prullenbak, maar mag voorlopig dienst doen als boekenlegger.
Naast een hurray, nu ook weer een kaartje in de bus. De Duitsers zijn druk met mij. Ik vroeg om cultuurkaartjes, maar ik krijg alleen toeristen kaartjes. Ik heb dus mijn profiel maar aangepast en meer suggesties gedaan. Vanavond lukt versturen niet, dus ik neem morgenavond even tijd om nieuwe adressen te trekken.

En ouch rivka. Vingers erg verbrand met stomen? Nieuwe ronde nieuw kaartje. Die verwissel fout maak je vast niet meer nu ;)
Hurray! Hurray! Hurray! Hurray!

Na mijn nachtelijke hurray uit China, had ik vandaag nog vier hurrays! Uit Duitsland, Frankrijk, Denemarken en Roemenië. Allemaal lekker snelle kaartjes (2 - 5 dagen)!. Daarmee heb ik officieel een nieuw maandrecord voor het aantal verzonden kaarten

En bij thuiskomst ook nog een leuk Duits kaartje in de brievenbus voor mijn regenboogmuur. Kortom, heerlijk dagje!

Zometeen maar wat nieuwe adressen trekken en lekker schrijven.

Haha Rivka, wat een gedoe met die omgewisselde kaartjes. Zou ook echt iets voor mij zijn... Ach, je hebt er in ieder geval een leuke boekenlegger aan over gehouden
Rivka, je zou er nog een blanco correspondentiekaarten achterop kunnen plakken? Zonde zo zeg!

En wat leuk Neliba!

Ik had een enthousiaste hurray uit Belarus. Kaartje deed er 29 dagen over. Eigenlijk was de hurray leeg, maar ze stuurde een hele blije pb. Ik heb nog geen kaartje uitgezocht
Later is nu
Gefeliciteerd Neliba! Hoe krijg jij het toch voor elkaar dat jouw kaartjes zo snel reizen? Spuit je er een lekker luchtje op ofzo?

Rivka ik had jou niet echt stoomtips kunnen geven. Ik ben namelijk ook niet zo'n geweldige stomer.

Ik had vanmiddag wel een Hurray uit Tsjechië, de Tsjech was blij met het kaartje en mijn extra bijgevoegde (nog niet losgestoomde) postzegels. Hij is die waarschijnlijk nu druk aan het stomen, maar hij zal het vast beter kunnen dan wij/de amateurs.
Zo, een uurtje schrijven heeft het volgende opgeleverd:

- naar Canada een 'waar is wally' kaart; de ontvanger schrijft dat ze altijd alle ontvangen kaarten bekijkt met haar zesjarige dochtertje.

- naar Engeland een kaartje van mijn stad

- naar Belarus een tekening van een aantal Amsterdamse grachtenpanden

- naar Duitsland een zwart-wit foto van een kussend stelletje

Die Duitse heeft trouwens ook een leuk projectje: na afloop van 2016 wil ze een kalender maken met bij iedere maand een collage van de kaarten die ze in die maand ontvangen heeft. Daarom vraagt ze voor iedere maand kaarten in een bepaald thema. Februari is valentine, love and romance. Leuk idee!

@Labellei: ja, ik mag inderdaad niet klagen. Ik heb ook wel eens kaartjes die wat langer onderweg zijn, maar als ik hier zo lees dan heb ik niets te klagen. Veel kaartjes komen snel aan en blijkbaar is slechts één expired card op een totaal van 137 verzonden kaarten ook beneden gemiddeld. Lekker luchtjes spuit ik niet, maar ik beschrijf de kaart wel altijd in vrolijke kleurtjes en ik heb een duidelijk handschrift (daar ik krijg ik in de hurrays in ieder geval vaak complimentjes over). Misschien dat dat helpt?

Ik mag nu nog één adres trekken, maar ik vind het wel even mooi geweest voor vandaag. Misschien morgen weer...
En... er komt nog een hurray binnen, ook uit Duitsland (2 dagen!). Dat wordt morgen dus twee kaartjes schrijven... (als het hierbij blijft tenminste )
Haha Labellei, ik zie de Tsjech al stomen. Hij liever dan wij!

En Yogayup, het branden van mijn vingers viel gelukkig wel mee hoor. Even een paar minuten onder de koude kraan en het leed was geleden. Het was meer dat ik genoeg had van al dat gedoe.

En Dreamer, dat van die blanco correspondentiekaart is helemaal geen gek idee. Het heeft nu alleen weinig zin meer omdat het kaartje nogal is gaan bobbelen door het stomen. Ik vind het wel goed zo.

Neliba, wat had jij een heerlijk dagje inderdaad qua postcrossing. Een zorgenkindje aangekomen, een aantal snelle hurray's, een leuk kaartje in de bus, een aantal leuke kaartjes verzonden en als klap op de vuurpijl een maandrecord gehaald. Het had slechter gekund. Leuk!

Waar kopen jullie trouwens die Waar is Wally kaarten? Ik heb ze nog nooit ergens gezien. In ieder geval niet bewust, maar ik ken ze ook nog maar sinds kort, dus misschien zijn ze me nooit opgevallen.

Ik had vandaag trouwens ook nog een leuke enthousiaste hurray, uit de USA. Van iemand die van vogeltjes houdt, om naar te kijken, te voeren, huisjes voor te maken, e.d. Nu doe ik dat ook, dus ik had haar een heel mooi kaartje (vind ik zelf dan) gestuurd van een ijsvogeltje, met het verhaal erbij dat wij deze winter af en toe een ijsvogeltje zien bij het water achter ons huis. En dat ik dat helemaal te gek vind. Nou, zij dus ook. Ze vond het een geweldig verhaal en vond het super om iemand te treffen die ook van vogeltjes houdt. En ze was lyrisch over het kaartje. Ik moet zeggen dat ik aarzelde om mijn mooie ijsvogelkaartje te versturen, maar aan haar was hij zeker goed besteed!
Ik heb de waar is Wally kaarten bij een grote boekhandel gekocht. Dat is een soort boekje met dikkere ansichtkaarten. En dan kan je er dus steeds een lostrekken van de lijmlaag.

Maar de zoekdingen zijn in het Nederlands, dus dat zou je moeten vertalen.
Wat een leuke, enthousiaste hurray Rivka! Altijd fijn als een met zorg uitgezocht kaartje (waar je misschien wel met pijn in je hart afscheid van moet nemen) dan in ieder geval goed ontvangen wordt!

Ik heb de waar is wally kaarten gekocht bij de Kinderboekenwinkel. Het is een "boekje" met een stuk of 20 (?) kaarten.
Ik ook, wel ergens anders dan een kinderboekenwinkel, maar ook zo'n boekje met zoekopdrachten.
Later is nu
Super dat je zo'n enthousiaste Hurray had Rivka.

En Neliba ook alweer.

Kun je die Waar is Wally kaarten ook los kopen of alleen per boekje?

Ik heb stiekem nog een adres aangevraagd. Het werd Duitsland, wel een leuk profiel van een jong stel. Ze houden o.a. van reizen en fotografie en ik heb uiteindelijk een kaartje uitgekozen van een fotocamera met op de achtergrond een collage van plaatjes. Ze hadden ook als wens dat je beschreef wat je zag als je uit je raam kijkt. Nou ik heb het kaartje écht bomvol geschreven, ik kon nog net (heel klein en priegelig) mijn naam kwijt. Er valt dus veel te zien hier.
Dank voor de reacties over de Waar is Wally kaarten. Ik denk dat ik daar ook maar eens naar ga kijken. Leuk voor als je eens een kaartje naar een kind moet sturen. Of sturen jullie ze ook naar volwassenen?

Wat een leuke vraag van dat Duitse stel, Labellei. En wat leuk dat er bij jou zoveel te zien is.

Ik zat vanochtend om 6.30 uur het kaartje naar de Nederlandse al te schrijven. Je hebt hart voor je hobby of niet hè, haha. Ik moest er met mijn slaperige hoofd wel even goed om denken dat er minder aan postzegels op hoefde. Maar ik vond het erg leuk om nu eens een kaartje in het Nederlands te schrijven. Voorlopig laat ik dat denk ik nog maar even aan staan. Tenzij ik na de hurray (die wel snel zal komen) meteen weer een Nederlands adres trek. Even afwachten dus.
Ik zit er over te denken om die vraag (van wat zie je als je uit je raam kijkt?) ook op te nemen in mijn profiel. Ik vind het ook wel een leuke eigenlijk.

Ik heb Nederland ook wel eens aangevinkt gehad. Vond ik eigenlijk ook wel leuk. Ik kreeg meestal ook wel lange Hurrays terug (geen taalbarrière natuurlijk).

Ik zit te dubben om nog een adres aan te vragen. Zal ik nog???
Nou ik heb dus toch een adres aangevraagd : de UK, Schotland. Ze houdt van koken en eten, dus ik heb voor haar een vintage jaren 50 plaatje uitgezocht van een vrouw bij een overvolle koelkast.

Ze wilde ook een quote dus die heeft ze ook gekregen.
Mag ik meeschrijven met jullie doorgewinterde postcrossers? Vandaag net begonnen. Ik ben wat hobby's aan het zoeken, en deze vind ik erg leuk. Doen jullie ook mee aan de 'tags'?
Wees welkom! Ik ben ook nog relatief nieuw hier, net 2,5 week bezig geloof ik. Geen idee wat je in deze context met tags bedoelt. Daar ben ik denk ik te nieuw voor nog.

Vandaag een kaartje binnen uit hawaii (USA). Leuke verrassing.

Ik dacht dat ik er 3 mocht sturen, maar helaas maar 2... Die liggen nu geschreven klaar, alleen de bus is nu toch al geleegd, dus die gooi ik morgen wel op de post.
Welkom dep! Als je op zoek bent naar een leuke, doch soms enigszins frustrerende hobby, dan zit je goed bij postcrossing! En als je frustraties kun je dan weer hier met ons delen op het forum, dat helpt . Heb je al een of meer kaartjes verstuurd? Naar welke landen?

Na mijn zes hurrays van gisteren, bleef het op dat gebied even stil vandaag (goh). Maar... wel weer vier kaartjes in de brievenbus, dat is natuurlijk ook leuk! Twee mooie zwart-wit kaarten uit USA en Zweden en twee toeristische kaarten uit Polen en Tsjechië. Die passen niet echt bij mijn profiel, maar waren wel allebei met een leuke verhaaltje beschreven, dus toch blij mee.

Nu weer even schrijven, net twee adressen getrokken en dan heb ik alles weer onderweg. Een Spaanse heeft o.a. 'vintage' en 'airports' in haar lijstje staan, dus die krijgt een kaart uit het setje 100 jaar Schiphol dat ik onlangs op de vakantiebeurs gekregen heb. En een Tsjechische wil graag "Greetings from", dus even kijken of ze die van Nederland al op haar wall heeft staan. Anders wordt het een toeristisch kaartje van stad.
quote:dep68 schreef op 25 februari 2016 @ 17:10:

Mag ik meeschrijven met jullie doorgewinterde postcrossers? Vandaag net begonnen. Ik ben wat hobby's aan het zoeken, en deze vind ik erg leuk. Doen jullie ook mee aan de 'tags'?

Welkom

Wat bedoel je met tags?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven