Verlofpraat!

22-02-2016 00:06 873 berichten
Ha! Welke dames zijn er nog meer in de komende 6 weken uitgerekend? Ik heb nog een week of 4 te gaan en verveel me de pleuris.

Ik heb verlof, een ontzettend rustige en lieve peuter die ook zijn eigen bezigheden heeft (opvang die, weliswaar in veel mindere mate, doorloopt) en een lijf dat niet veel activiteit meer accepteert.

Wie kletst (of zeurt) er met me mee?
Weet je lis, ik was ook een frutje van 2250 gram en dat was allemaal geen probleem 'vroegah'. Ik denk dat je het misschien gewoon voor nu moet accepteren? Als het horrorverhaal-waardig was, had je nu niet fijn op je eigen bank kunnen zitten. Toch? Fijn dat je veel controles hebt... Misschien ook rustgevend? *knuffel*

Jeej laury! Verlof!! Wat fijn!! Lekker tot rust komen vrouw!
Ik heb vandaag een dag vol afspraken gehad. Geen baksels vandaag!
Lekker Laury, geniet heerlijk van je verlof! Ik heb de beurs ook maar overgeslagen, geen doen meer...

Leuk om te horen dat 'ie voor jou wel heel geslaagd was Lis. En weet je, het kan gewoon goed gaan met je baby, maar ze houden liever wat controle. Probeer in te zien dat ze het beste voor jullie tweetjes voor hebben en dat ze het zekere voor het onzekere nemen.

Ik kan je niet helpen met adviezen hierover, mijn dochter woog 4440 gram bij de geboorte en de tweede wordt door mijn VK rond de 4 kilo geschat. Dus eh...

Hehe, Konijn, jij met je baksels... Vandaag wel weer wat op het programma?

Hier een beetje een rusteloze nacht gehad. Ik ging heel moe naar bed, met het vooruitzicht héérlijk te gaan slapen, maar dochter zat heel hoog in de buik, lekker met haar knietjes tegen mijn ribben aan te schorren. Draaien ging nóg moeilijker en ik bleef maar niet lekker liggen. Daarnaast zit ik nu met wat verdriet rondom mam nu de geboorte er aan komt, wat naar boven komt als ik in bed wakker lig. Uiteindelijk toch nog wat geslapen, maar vanmiddag slaap ik met de oudste mee en ga ik vanavond op tijd naar bed.

Plannen voor vandaag zijn er dus niet zo veel, ik houd mijn gemakje en misschien dat ik mijn schoonzusje bel, kijken of ze zin heeft om onder ons drietjes wat te gaan drinken hier in het dorp. Even met oudste dochter er op uit, want daar komt het helaas niet zo veel meer van als ik alleen met haar ben. Wat dat betreft: blij dat het nog maar een goede week is en het er dan op zit. Oké, nog even herstellen, maar daarna ben ik toch van plan wat schade in te halen met dochter.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik heb nog niet alles gelezen, maar haak graag aan! Ben nu 38 weken en 10 maart uitgerekend van de eerste. Ga nu eerst opstaan en douchen en tijdens mijn ontbijt alles op mijn gemak doorlezen en meeschrijven :-)
Ha Despie! Welkom!!
Leuk topic waar ik graag in had willen meeschrijven. Ik zou nu ook 38 weken zwanger zijn geweest en herken ook wel wat schrijfsters hier van naam. Mijn kindje ligt nu in de kinderwagen naast me te slapen en ik ben herstellende van de bevalling. Ik heb dus nog wel verlof, maar op een heel andere manier dan verwacht en dan jullie. Ik lees gewoon gezellig mee om te volgen hoe het met jullie gaat
Happyapple! Gefeliciteerd!! Met hoeveel weken is mini gekomen? En schrijf/lees vooral mee! Zit stiekem te hopen op live bevallingen haha! Lijkt me gezellig 😁
@happy apple gefeliciteerd !! Alles goed gegaan ?

Hier is de baby ook 'groter' vk schat hem rond de 4 kilo bij geboorte.. ik woog 2700 gram en manlief 4900 😲 bij 20 weken echo bleken buik en hoofdje wat groter en dat is nog steeds zo.. stukje zwangerschapssuiker en stukje genetisch bepaald vanaf papa's kant 😊 maar in combi met mn bekkeninstabiliteit vraag ik me af tot hoelang ze me laten 'lopen' sowieso niet voorbij de 40 als het goed is.. iedereen roept jij haalt april niet haha nou ben benieuwd !
Bedankt voor het welkom :-) heb inmiddels alles gelezen.

Ik heb nu zelf twee weken verlof en me nog geen moment verveeld. Ik voel me ook helemaal prima, geen kwaaltjes of pijntjes, dus ik wil nog wel lekker zo even van mijn verlof blijven genieten! Heb ook nog genoeg op mijn to do lijstje staan. Waaronder het maken van het geboortekaartje. De zolder is ook nog een grote chaos door alle wassen die er hangen, babyspullen die er staan opgeslagen. Die moet ik nodig opruimen en schoonmaken. Ik denk dat mijn moeder wel een paar dagen wil komen logeren als de kleine er zo'n week of twee is. Moeten even kijken hoe alles loopt natuurlijk.

En verder ben ik bezig met het wassen van de babykleertjes. Hoewel dat wassen nu wel gebeurd is, nu nog alles sorteren op maat, strijken en in de kast leggen. We hebben zo ontzettend veel gekregen...

Gelukkig hebben we elke week een hulp bij het schoonmaken, dus de grote terugkerende dingen hoef ik niet zelf te doen. Ze komt over een uurtje weer. Ga zelf het bed straks verschonen, moet nog zo'n beschermhoes om het matras doen, dat was ik de laatste keer vergeten t doen. Gelukkig zijn de vliezen nog niet gebroken, haha!

Verder ga ik vandaag verder met het inpakken van mijn ziekenhuistas en wil ik dus het geboortekaartje afmaken. Vanavond gaan we lekker samen uit eten, nu het nog kan!

Ik heb trouwens niet het gevoel dat onze baby eerder gaat komen dan de uitgerekende datum, maar dat zegt natuurlijk niets. Hebben jullie daar een gevoel bij?
Dank je

Ons kleintje is met 37 weken geboren en doet het hardstikke goed gelukkig.

Zometeen weer een badje.

De kraamzorg is vandaag voor het laatst dus ik ben heel benieuwd hoe papa en ik het samen gaan redden.

Komt vast helemaal goed.
Mijn vorige kwam richting 42 weken, dus ik maak me geen illusie: ik ga denk ik weer fraai overtijd. Maar prima! Als ik me voel zoals nu, vind ik het best!

Spannend appel! Zo zonder kraam! Maar wat een bijzonderheid he, je eigen kindje, helemaal van jou, ik vond dat toen zo speciaal!
Gefeliciteerd Happy Apple! Ik heb je wel eens gelezen in het 'stylish de zwangerschap door!' topic. En spannend, de laatste dag met kraamhulp. Laat je nog maar fijn verwennen. Is je man ook nog thuis volgende week of gaat hij weer werken?

Laury, hier ook dus twee grotere kinderen en ik mocht de vorige keer niet over tijd gaan. Ik had een afspraak op de uitgerekende datum destijds en dan zou het inleiden besproken worden. Lucky for me, kwam dochter twee dagen eerder. Ik heb toen aangegeven met mijn bekken ook niet meer goed uit de voeten te kunnen, maar mijn VK hield er voornamelijk rekening mee dat ik er een groot kind uit moest krijgen en was bang dat me dat niet zou lukken. Uiteindelijk is me dat prima gelukt dus nu praat de VK ook niet meer over inleiden, die denkt dat ik het nog wel een keertje zonder problemen doe.

Despie, welkom! Leuk, al die kleine dingetjes regelen. Veel plezier toegewenst daarmee, lekker keuvelen is dat.

Konijn, dat hoor je niet vaak, dat vrouwen 42 weken prima vinden. Een heel ontspannen instelling dus!

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik eerder ging bevallen. Bij de oudste was ik dus twee dagen te vroeg, maar dat vind ik zo rond de uitgerekende datum en heb me dus ook niet druk gemaakt destijds. Diezelfde dag zouden man en ik nog eigenlijk de stad in gaan toen ik een patroon van lichte krampen ontdekte. Goed dat ik dus toen naar mijn gevoel heb geluisterd en we thuis zijn gebleven. Twee uur later hing ik over mijn fitness bal weeën op te vangen.

Dit keer ook geen angst dat ze zich eerder aandient. Mijn man vindt het wel spannend omdat de kamer nog niet klaar is, maar ik sta er heel ontspannen in. Daarnaast heb ik een stille afspraak met mijn mama. De thuisverzorgster die mijn moeder verzorgde tijdens haar ziekte en aanwezig was tijdens haar overlijden, werkt ook op de kraamafdeling van het ziekenhuis waar ik ga bevallen. We zeiden toen al tegen elkaar: we zien elkaar dan weer. Dus op de een of andere manier heb ik vertrouwen in dat zij bij mijn bevalling gaat zijn. Ik kan er geheel naast zitten en daar houd ik ook wel rekening mee, maar als we elkaar treffen, dan zou dat toch geweldig mooi zijn, of niet soms?
Dat zou heel bijzonder zijn, fleetfox! Dan is ze getuige van twee heel emotionele momenten vlak achter elkaar in jullie leven. Je komt in je berichten heel relaxed en sterk over. Volgens mij gaat het allemaal helemaal goed komen!

HappyApple, gefeliciteerd met de kleine! Wij zijn/waren in dezelfde week uitgerekend volgens mij. Gaat het allemaal goed met de baby? Bijzonder om je kindje dan opeens bij je t hebben. En toch mag ze van mij ook best nog een week of drie blijven zitten. Of zelfs tot week 42, zoals konijn, haha! Zeker zolang ik me zoals nu blijf voelen.

Ik kijk heel erg uit naar haar komst, haar knuffelen en ben benieuwd hoe ze eruit ziet. Maar ik zal het gevoel van samen 1 zijn, haar bewegingen in mijn buik heel erg missen denk ik.

De hulp is net weer weg, het huis is lekker schoon en ruikt weer fris, mmm. heb nog niet geluncht, dat ga ik nu eerst maar eens doen. En de komende paar uur gewoon lekker op de bank met de laptop voor het geboortekaartje. En moet nog even reserveren bij een restaurant.

Mijn buik gaat momenteel flink heen en weer, baby vermaakt zich prima daarbinnen Genieten!
Geniet van je diner voor twee Despie!

En mooi fleetfox! Zou heel bijzonder zijn...

Het is niet zozeer dat ik t prima vind als mini blijft plakken tot week 42, maar meer mijn mindset. Ik zou 40 weken veel fijner vinden, maar ik ga er gewoon vanuit dat t een lange zit gaat worden, dan kan het alleen maar meevallen!

Jullie nog wilde plannen voor het weekend?
Zo'n kraamhulp lijkt me wel fijn. Dat hebben we hier helaas niet. Handig als alles voor jou gepoetst wordt.

Ik heb vandaag een absoluut dieptepunt gehad. Ik ben in m'n joggingsbroek naar buiten geweest. Dat heb ik nog nooit gedaan, enkel om te gaan sporten en dan nog...

Ik word echt lui van thuis te zitten, even een andere broek aan is te veel werk.

Morgen naar een babybeurs!
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Ja klopt despie. Ik was 10 maart uitgerekend.

Gelukkig doet ons kleintje het prima

Niks van te merken dat ons kleintje al met 37 weken geboren is. Tja 5 pond ipv 7 ofzo maar verder helemaal oke en apgar score 9/10 /10
quote:Rawr schreef op 26 februari 2016 @ 17:34:

Zo'n kraamhulp lijkt me wel fijn. Dat hebben we hier helaas niet. Handig als alles voor jou gepoetst wordt.

Ik heb vandaag een absoluut dieptepunt gehad. Ik ben in m'n joggingsbroek naar buiten geweest. Dat heb ik nog nooit gedaan, enkel om te gaan sporten en dan nog...

Ik word echt lui van thuis te zitten, even een andere broek aan is te veel werk.

Morgen naar een babybeurs!

Haha, tot nu toe heb ik elke dag mezelf gewoon aangekleed, geen huispak oid. Kan me zomaar voorstellen dat dat nog wel eens gaat gebeuren...

Mocht je zin over de kraamhulp over mij gaan: ze is onze wekelijkse schoonmaakhulp. Dus niet van de kraamzorg ofzo. Hebben we nu sinds vier weken. Inderdaad heel erg fijn! Als de standaard klussen door haar gedaan zijn, heb ik nu in ieder geval nog puf om te strijken ofzo. Verder doe ik tussendoor natuurlijk nog e.e.a. zelf.

Het eten was gezellig en lekker. Toevallig kwamen er vlakbij ons mensen met een pasgeboren baby zitten. Die was hooguit vier weken oud denk ik. Echt nog zo klein...
quote:happyapple schreef op 26 februari 2016 @ 18:10:

Ja klopt despie. Ik was 10 maart uitgerekend.

Gelukkig doet ons kleintje het prima

Niks van te merken dat ons kleintje al met 37 weken geboren is. Tja 5 pond ipv 7 ofzo maar verder helemaal oke en apgar score 9/10 /10Precies dezelfde dag als mijn uitgerekende datum! Heel fijn dat het zo goed gaat met de baby. Klein maar fijn!
Ik roep vanaf het begin van de zwagerschap al zonder enige aanleiding dat ik de 38 weken niet haal haha maar of t zo gaat zijn wie weet.. t zou me niet verbazen als ik overtijd ga, iets met karma 😂 maar als ik het niet meer trek ga ik echt wel aan de bel trekken bij de vk !
Sorry Lis, had op de een of andere manier je post gemist. Snap je zorgen, is niet leuk en hoop dat ze nog een grote spurt maakt!! Zelf was ik 2 kilo bij m'n geboorte, heb een paar dagen in de couveuse gelegen en verder niks aan de hand!!

Fleetfox, zo herkenbaar dat willen shoppen! Wauw een heel bestand, wat goed!!Heb echt heeeeeeeel veel besteld afgelopen week. In plaats van 1 broek met als doel die straks weer te passen heb ik er 3

Wat lief Van dat tasje!!

Leuk Laury een babyshower! Lief dat mensen dan zoveel moeite doen he!

Gefeliciteerd happyapple! Hoe bevalt het moederschap?

Ow ja konijn, zou ik stiekem ook leuk vinden een live bevalling Enne 42 weken, poeh hoop het echt niet maar goeie instelling!!!

Door mijn werk zie ik veel zwangere en bijna iedereen denkt dat het eerder komt, is dan best een tegenvaller omdat het vaak niet zo is. Het stomme is dat ik zelf nu ook denk dat ik eerder beval

Groot gelijk Laury!! Wat zou het lekker zijn he rond de 38 weken!

Hahaha Rawr, mooi hoe je grenzen verlegd, ach wat kan jou het schelen als het lekker zit!!

Vandaag weer op controle bij de gyn geweest, alles goed, weer een flink mannetje van ruim 8 pond waarschijnlijk! Ben zo benieuwd wat voor kindje dit wordt, of hij op mijn oudste lijkt.

Voor diegene die al kinderen hebben merken jullie ook dat ze heel erg aan je gaan hangen. Mijn zoontje is een echt papa's kindje maar nu is het enige wat hij wilt bij mij zijn. Vind het wel mooi om te merken dat hij toch voelt dat er wat te gebeuren staat.

Ga weer een poging tot slapen doen
Oh fijn Despie, een lekker schoon huis! En lekker uit eten geweest. Klinkt als een goede verlofbesteding. Wat lief ook he, zo'n klein droppie aan tafel...

Rawr, comfortabel, toch? Zo denk ik er over. Ik heb nog maar één positiebroek die nog een beetje lekker zit en de rest heb ik leggings aan. Boeien wat men er van denkt. Me leuk kleden komt straks wel weer.

Laury, zeker doen! Zeker met bekkenklachten lijkt me over tijd lopen funest. Ik had ook best wel last van mijn rug tijdens de weeën, gelukkig een lieve man met goede masseer skills, maar toch... niet fijn. De komende weken maar veel goede karma kweken!

Misspoes, dochter is een papa's kindje, maar ik merk wel wat verandering. De buik blijft interessant en ze knuffelt meer. Ben eens benieuwd hoe het gaat zijn als de baby er is, dat papa aandacht moet verdelen zal ze moeilijk gaan vinden... Misschien krijg ik haar dan een beetje voor mijzelf voor de verandering.

Ik ben trouwens ook benieuwd of ze op elkaar gaan lijken, spannend!

Net nog een bestelling gedaan bij de Prenatal, toch maar kruikenzakken besteld, ook al hoefde het niet van de kraamzorg. Maar goed, de afweging om een tientje te besteden aan twee kruikenzakken of midden in de nacht hydrofiel doeken te knopen... Ik weet het wel! Ook de vergeten mutsjes maar besteld, hopelijk komen ze op tijd binnen.

En... de schilder is klaar! Dus morgen kan ik ein-de-lijk alles op zijn plaats zetten en wordt het ledikant opgebouwd en kan ik het bedje opmaken. Dan de rest van de ziekenhuistas afmaken en zijn we er klaar voor. Stiekem toch meer een opluchting dan ik had gedacht.
Laury lekker dat alles afgerond en overgedragen is op je werk en je verlof nu is begonnen!

Bedankt voor jullie berichtjes over dat de baby te klein zou zijn. Ik was zelf ook net 5 pond bij de geboorte. En ik ben nu nog steeds niet groot dus dan is het niet zo gek dat het kindje wat kleiner is. Verstandelijk weet ik het ook allemaal, maar de angsthormonen nemen het soms een beetje over. Het is dan geen reële angst maar ik ben wel bang dat er iets met het kind gebeurt. Ach ja, vorige keer had ik dat de hele zwangerschap dat was echt heel klote. Nu heb ik het de laatste paar weken dat is al een stuk minder lang. En de ene dag gaat beter dan de andere. Gelukkig was het de vorige keer na de bevalling over.

Konijn ik liep vorige keer ook 9 dagen overtijd. Dus hier ook de mindset dat het wel wat langer gaat duren, dan valt het alleen maar mee. Hier geen wilde plannen voor het weekend. Jij wel? Ik kijk ook erg uit naar de eerste tijd met mijn kindje! ik heb me heel erg verwonderd die eerste weken. Ik weet niet of dat goed Nederlands is maar het woord verwondering tekent voor mij die eerste periode.

Fleetfox heel begrijpelijk dat je nu veel aan je moeder denkt. Vooral s nachts vliegen die dingen je soms aan. Goed dat je wel afleiding zoekt. Ik hoop dat je een beetje bijgeslapen hebt. Dikke En wat fijn dat nu het huis bijna klaar is!

Happyapple gefeliciteerd! Wat fijn dat je baby het zo goed doet. Is het je eerste? En hoe ervaar je het allemaal?

Ggggrrrr soms zijn kinderen ook heel vervelend! Vooral die van de buren als je even wil slapen. Gaan ze net keihard gillen en ruzie maken in de tuin. Het zijn kinderen en ze zijn best lief en ze moeten ook gewoon spelen, maar liever niet als ik wil slapen!

Despie wat fijn een schoonmaakster! Zeker nu. Heerlijk hè dat uitzoeken en klaarleggen van de kleertjes. Lekker tutten.

Rawr ik heb nu ook vaak een joggingbroek aan hoor als ik thuis ben. Maar als ik naar buiten ga smeer ik wel wat make up op m'n gezicht. Van de week liep ik in huis met een legging en een lang shirt. En toen ben ik bijna zo naar buiten gestapt! Bedacht nog net op tijd dat ik er nog even een jurk overheen moest doen... Hoe was de babybeurs?

Misspoes fijn dat alles goed was bij de controle. Mijn dochter is ook zo'n pappa's kindje. Lief dat je zoon zo naar je toe trekt nu!

Hebben jullie nog last van rare kwaaltjes? Ik heb enorm last van warme broeierige voeten! Echt irritant. Als ik ga liggen voelen ze heel warm aan en zou ik ze wel in ijjsklontjes willen stoppen. Maar als ik ze aanraak zijn ze gewoon normale temperatuur. Had ik vorige keer ook heel erg na de bevalling. Iets met hormonen en doorbloeding.
@fleet fijn dat je het nu kunt afmaken !

Heb vandaag mandjes gekocht bij de action voor in de commode voor sokjes etc.. weer een stapje meer georganiseerd haha

@lis nee valt wel mee.. Ja jeuk in mn rechter knie holte steeds 😂 en jeukende voeten als ik uit bad kom...echt nooit last van gehad voorheen.

Heb wel dat mn zenuwen in mn polsen meer bekneld zitten en heb daar vooral snachts erg veel last van 😡 krijg dan tintelende en gloeiende handen als ik ze niet goed heb liggen en word dan juist daarom steeds wakker ! Heb een brace besteld want het is voornamelijk links dus die kan ik dan snachts aandoen!

Even een tip, bij de wehkamp is het 1+1 gratis op luiers ! Heb voor 30 euro 3 grote pakken luiers besteld 2x1 2x2 en 2x3

Heb van alles al een voorraadje liggen gelukkig. . Wilde eigenlijk kruidvat luiers maar deze waren nu even goedkoper ! En gratis bezorgen dus scheelt sjouwen 😁
Oeh dat is een goeie! Van die luiers!! Ik ga ook ff groot inslaan!

Hier ook geen wilde plannen! Heb paar huishoudelijke dingen gedaan en rondje stad en dat was toch echt teveel. Werd er humeurig van. Ik heb normaal een heel druk leven en heb nu een beetje het gevoel buiten het leven te staan. Snapt iemand wat ik bedoel?

Iemand leuke recepten om te bakken voor mij voor komende week? Mag hartig en zoet zijn!!

Oh en verwondering, dat is een heel mooi woord. Dat had ik bij de eerste ook. Maar ook rondom het bevallingsgebeuren. Dat je lijf lijkt te weten wat het moet doen. Zo bijzonder!
Lis, 9 dagen overtijd... pfoe, ik had er nooit aan moeten denken. Ik heb wel eens wat tintelende voeten en ik heb nu worstenvingers en dikke polsen, maar verder geen gekke dingen. Had ik de vorige keer ook. Maar op mijn trouwring na kan ik alles nog aan, dus heel erg is het ook nog niet eens.

Oe, ik ga dan ook even kijken Laury, bedankt voor de tip!

Konijn, havermoutkoekjes en carrot cake vind ik zelf heerlijk. Breng je even een batch als je klaar bent?

Wilde plannen... nu heb ik al een kind dus wilde plannen heb ik al lang niet meer. Maar hoogzwanger ook niet. Highlights of today: boodschappen doen, kleren wassen, ledikant aankleden. Oh, en man's kleding moet nog in de ziekenhuistas.

Gisteren heb ik het kamertje nog gestofzuigd en gedweild en het al een beetje aangekleed. Zó'n fijn gevoel! Ik had ook een aankleedkussenhoes uit Amerika laten komen en toen die er eenmaal op lag... Het is een prachtig kamertje geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven