Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Wat goed itsu-us en sassefras

Veel plezier Firedraakje
Ik hoef nog niet te wegen maar ik stond vanmorgen op 108 weer, dus mijn rotweek zet zich voort.

Buik blijft opgezet, en hoewel ik gisteren nog een fractie lichter was met 107,2 stond ik vanmorgen op 108 dus

En menstruatie is al bijna voorbij dus de hoop dat het gewoon mijn "menstruatie moet door komen" periode is is onderhand wel van de baan.

Ik weet echt wel dat ik niet ineens een kilo aangekomen ben en dat ik vast in de komende weken wel weer ga afvallen maar toch ist even kut. Niks aan te doen.

Fijn trouwens, degenen die goede resultaten hebben

En Single, verstandig om het nog één keer te proberen en dan te beslissen om hulp te zoeken. Ik heb ook tien laatse pogingen ondernomen hoor, voor ik deze stap zette. Maar ik weet dat ik het echt niet zelf kon. Ik viel af, en kwam weer aan, en viel af, en kwam weer aan. Of ik lette weken goed op mijn eten en viel nog niks af.

En ik geloof het nog niet hoor, dat ik nu definitief echt af ga vallen, maar we zullen het zien.

Zeker in periodes zoals nu is het heel frustrerend en moeilijk te geloven dat ik echt nog wel meer af zal vallen en dat het hier niet bij gaat blijven.
668, the neighbour of the Beast
Jaaaaaaaaaaaaaaa de eerste 10kg is er af deze week 0,5 afgevallen Ik blijf hier ronde dansjes doen ben hier zooo trots op en blij mee Nu in totaal 10,4 kg kwijt

@ marels ik zie dit ook zeker als een ultime poging voor ik verdere stappen ga onder nemen daarom december als evaluatie moment en er volgen er dan nog wel meer afhankelijk van de uitkomst.

Ik ga weer verder met mijn ronde dansjes
Fijn Single!! Super!

Ik geef morgen gewicht door. Stond vanmorgen op 107,6 dus nog steeds gewoon niksssssss er af.

Frustratie blijft.
woehoee single! wat goed zeg!

hier weer 0,6/0,7 aangekomen.. maar dat is mijn eigen schuld.. ik heb al 3 dagen wat lekkers bij de thee in de avond.. niet meer doen dus!

was ook nog komkommer e.d. maar dan wel met een beetje hummus. en eergisteren toch een paar stukjes kaas.

nou ja ik heb er wel van genoten hihi
Goed joh, Single!

Ik durf inmiddels ook wel te zeggen dat er 10 kilo af is. Het schommelt nog een beetje, maar het schommelt wel onder die 10 kilo eraf, zeg maar. Ik zet mijn gewicht dagelijks in de Fitbit-app en die maakt er een mooi grafiekje van en geeft gemiddeldes per week. Juist met die gemiddeldes zie je heel mooi dat het elke week een kilo minder is.

@Marels, je gaat hartstikke goed, toch? Een paar weken geleden baalde je ook zo dat je even stilstond, maar tussen toen en nu ben je alweer een aantal kilo's afgevallen. Dat gebeurt nu ook vast weer.
@Single: Gefeliciteerd met de eerste 10 kg!! Super goed!!!

@Auran: echt super goed dat je zoveel vooruit kookt, daar kan ik echt een voorbeeld aan nemen!!! Wow en lees nu dat jij ook al 10 kilo kwijt bent! Gaat lekker!

Gisteravond heb ik That Sugar Film gekeken en dat is zeker confronterend en een aanrader. Dankje Noekie voor de tip! Volgens die film klopt het principe 'een calorie is een calorie' niet.. die man eet evenveel calorieen maar meer fructose/suiker etc en minder (gezonde) vetten etc en wordt daardoor flink wat dikker en ook flink wat ongezonder.. Ik heb naar aanleiding daarvan mijn voedselzandloper kookboek erbij gepakt. ik heb er nog nooit wat uit gekookt... Maar ben dat nu wel van plan..

Gaat hier verder nog niet zo best met eten/bewegen.
Bedankt allemaal ben echt trots op mijzelf

@ auran jij ook gefeliciteerd

@ Marels snap dat het frustrerend is maar als ik zie wat jij maximaal kan binnen krijgen ga je echt vanzelf straks weer afvallen

@ Goal2016 volgend week weer nieuwe kansen hoop dat je jezelf snel kan herpakken en dat er volgende week weer wat af is voor je.

@ Kruidenthee kan je die film ergens via internet bekijken? Of ergens naar een herhaling kijken klinkt wel interessant om naar te kijken.
Goedenavond allemaal.

Gisteravond had ik een gezellig uitje met familie. Er werd goed gedronken en ik deed (te) lekker mee. Behoorlijk wat wijn op en toen de schalen met frituurhapjes kwamen heb ik er ook een paar genomen. Minder dan vroeger, maar toch 4 hapjes op, en van genoten. Vanochtend moest ik erg vroeg op en toen had ik wel spijt van de wijn.....

Verder vandaag niet zoveel bijzonders gegeten, vooral thee gedronken, beetje nadorst

Vanavond op verzoek van jongste paella gemaakt (oudste, vegazoon, is er niet dus een eenpansgerecht met vlees kon zonder problemen). Ik vind dat zo lekker, dat ik normaal 2 borden eet, nu in de keuken 1 bord opgeschept en het daar bij gelaten.
quote:single1985 schreef op 27 februari 2016 @ 11:53:

@ Kruidenthee kan je die film ergens via internet bekijken? Of ergens naar een herhaling kijken klinkt wel interessant om naar te kijken.

via netflix is hij helaas niet te zien dus ik heb hem toch maar gedownload. Hij is zeker de moeite waard om een keertje te kijken Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Ik ben na aan het denken wat ik komende week eens zal eten . Vond nog een paar lekkere recepten hier: http://freudandfries.nl/5x-eiwitrijke-lunch/ . Zoals de eiermuffins en (bij ontbijt) de omelet met mais en broccoli. Ik ga dus maar proberen een weekmenuutje te maken. en het morgen alvast wat voor te bereiden voor doordeweeks. Word zo nog moeilijk kiezen geloof ik.
Waar downloden zo handig ben ik ook weer niet
week 2 overleefd..... - 1,6 kilo

veel toestanden momenteel maar ik geef echt niet op. No way
not all who wander are lost
super knolseler mooi resultaat mag je trots op zijn
dank je wel Single
not all who wander are lost
Knap knolselder!

Ik at vandaag dit: http://www.ah.nl/allerhan ... rry-met-kaas-en-naanbrood Ik hou van simpele dingen met weinig ingrediënten die dan wel echt heel lekker zijn. Het naanbrood at ik trouwens wel met mangochutney en een beetje gesmolten kaas. Aanrader! Vond het echt een zaterdagmaaltijd.

Hele lijstje van vandaag, ongeveer 1600 kcal:

O: boterham met abrikozenjam, gekookt ei

L: rauwkost met dressing, bolletje ontbijtcracker met pindakaas, twee glazen melk

D: spinaziecurry met naanbrood

Qua beweging even heel rustig aan gedaan. Wel 10.000 stappen, maar dan even heel minimaal voor de tv. Ben ergens niet helemaal lekker, voel me alsof ik te weinig gedronken heb, maar dat is zeker niet zo, misschien gewoon verkouden aan het worden. Heb wel gewoon van alles gedaan vandaag, maar had even geen zin in een echte wandeling.
Tis een klapper geworden, mijn gewicht deze week

Na lang nadenken besloot de weegschaal toch maar 107,3 aan te geven dus 200 hele grammen minder dan vorige week.

Ach ja, komt vast wel weer.

Dus;

Gewicht vorige week; 107,5

Gewicht deze week; 107,3

Deze week afgevallen; -0,2

Totaal afgevallen; -20,4
Marels toch afgevallen beter dan 2 ons aankomen.
Oh, welja, komt wel goed.

Maar eens een weekje extra goed volgens het boekje eten en dan komt het vast wel weer.
Hoe is het met de rest?
Vandaag bijna de 20.000 stappen gehaald! De dag begon vroeg, voor de derde dag op rij zat ik om 7.15 in de auto om oudste zoon naar Leiden te brengen, die deed daar examencursus. Vandaag ging man ook mee, want we zouden er een dagje uit van maken. Om 9 uur stonden we in Noordwijk en daar hebben we een mooie wandeling van 12 km door duin en strand gemaakt. Het was koud, maar prachtig weer en we hebben genoten.

Daarna gelunched, ik heb een broodje makreel genomen. Daarna terug naar Leiden, daar wat rondgelopen en een film gezien, die zo saai was dat ik indutte

Om 18 uur was kind klaar en konden we weer naar huis, 1 uur rijden. Vanuit de auto de chinees gebeld en wat afgehaald. Ik had reuze trek, maar ik heb braaf maar 1 bordje op (witte rijst, broccoli en een kipgerecht) maar er wel van genoten. We zullen zien wat de weegschaal zegt later deze week, want alles bij elkaar is er dit weekend weer best wat wijn en bier in gegaan.
Klinkt gezellig Sas!

Leiden is volgens mij ook een leuke stad he?

Wij zouden vandaag eigenlijk naar de Batibouw in Brussel gaan maar hadden geen zin.

Ik heb dus mijn kas lente-klaar gemaakt. Niet veel stappen, maar wel lekker actief bezig geweest.

Mijn druiven gesnoeid, alle herfstbladeren opgeruimd, mijn zaaitafel aan kant, alles geschoffeld en aangeharkt.

Volgende week begin ik met de eerste dingen zaaien
Ik ben ook in de tuin bezig geweest. Ook mijn kas is voorjaar-klaar. Ik ga kijken of ik komende week ga zaaien of nog een weekje wacht. Het voorjaar zat vandaag in de lucht

Nu een wijntje, nog even filmpje kijken. Ik heb vakantie!
Ha, jij ook een kas!

Ik ben een beetje een nitwit wat dat betreft. Heb twee kassen (aan elkaar in een L-vorm, dus eigenlijk 1 grote) en ben nog wat aan het vogelen.

Er staan dus druiven in, verder ben ik aan het bekijken wat ik al ga zetten.

Tis nog een beetje trial and error, kijken wat wel en niet goed werkt in de kas en wat ik wanneer kan zetten.

Maar het komt goed.

Volgend weekend ga ik worteltjes zaaien, sla, bieten en tomaatjes, en dan zien we wel weer verder. Dan wil ik nog meer groenten maar dat komt daarna wel weer. Of ineens, ik moet toch potgrond halen dus kan ik gelijk nog wat zakjes zaadjes scoren.
Ik gebruik mijn kas eigenlijk alleen voor paprika's, komkommers en (mini)komkommers. Ik heb al mijn zaaispullen bij elkaar gezocht en alvast boven op zolder neergezet. Daar kan het allemaal een beetje op temperatuur komen

Ik zaai volgende week de paprika's. Half-eind maart komen daar de tomaten bij en in april de courgette en komkommer.

Buiten zaai ik pas half april. Ik ga in mei namelijk nog op vakantie. Daarna begint voor mij pas echt.
Die van jou klinkt als groot! Fijn zeg!

ik moestuinier al een paar jaar, dus als je vragen hebt, stel ze gerust

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven