Baby- en Kinderkleding deel VII

29-11-2015 13:23 3017 berichten
Deel 7 van het topic Baby- en Kinderkleding! Praat hier met ons mee.

Deel 6 vind je hier: Baby- en Kinderkleding deel VI

Vaste meeschrijfsters op dit topic zijn:

Bengeliezoon maat 98zoon maat 56/62boefje2012zoon aug. 2012

maat 104/110Bubbelwijndochter

maat 134/140dochter

maat 122/128Bree_van_de_Kampdochter feb. 2012

maat 104/110Emma77Emmadochter jan. 2014

maat 86FleetFoxdochter juni 2014

Mat 98dochter maart 2016

maat 62Gattidochter feb. 2008

maat 134/140zoon apr. 2011

maat 110/116googlettezoon mrt. 2012

maat 98/104dochter feb. 2014

maat 80_kara_dochter juni 2010

maat 116-122Kikkerprinseszoon sept. 2011

maat 104/110Lemoos2zoon okt. 2010

maat 104/110Liubizoon

maat 122/128zoon

maat 110/116dochter

maat 80modus_zoon maat 104-110zoon maat 92-98nicole123zoon maat 110dochter maat 80Nouschidochter maat 146/152NYCzoon okt. 2013

maat 98-104zoon jan. 2016

maat 62oureazoon jan. 2016

maat 62pimpelmeesje123zoon maat 98-104dochter maat 68queenfan25dochter feb. 2010

maat 116/122dochter mrt. 2013

maat 92-98wasbeer-zoon maat 92zoon maat 62siska74zoon sept. 2014

maat 86-92sofietje83zoon

maat 68/74Sorendezoon aug. 2014

maat 80TessTandochter nov. 2007

maat 134/140zoon mrt. 2010

maat 110/116dochter okt. 2013

maat 92/98
Chaos &order vind ik smal vallen, maar de mouwen zijn lang, bij jongens tenminste.

Dus denk dat 110-116 valt als 110 met mouwlengte 116

(Is bij 86-92 in ieder geval zo)
Het is allemaal korte mouw, dus daar hoef ik me niet druk om te maken dan maar een jurk in 122-128 is misschien wel weer te lang...
Alle reacties Link kopieren
Leuke jurkjes zeg Bree! Waarschijnlijk boven mijn prijsklasse, maar kijken is altijd leuk.

Bovenste shirtje is ook leuk sophietje, lekker veel kleur!

Als je dochter richting 110 gaat is 110/116 juist perfect toch Bree? Maat 122/128 zou als een tent zitten, dat is een gigantisch verschil. Of je moet het voor de zomer van 2017 willen kopen omdat je al veel hebt. Kan ook, maar je hebt wel dikke kans dat ze het pas in de zomer van 2018 past en dan is het wel heel ver vooruit kopen.
Maat 110-116 staat voor 4-6 jaar en maat 122-128 voor 7-8 jaar als je kind een beetje gemiddeld is. Dus ik denk dat je dochter behoorlijk lang in 110-116 blijft, je hoeft denk ik niet erg bang te zijn dat ze over een paar maanden er opeens uit is, zoals in de eerste jaren kon gebeuren.
C&O valt in de lengte normaal in de breedte iets smaller. Ik zou echt geen 122/128 doen hoor Bree, dat wordt veel te groot. Mijn kinderen hadden van dat merk die maat met een jaar of 6/7. Vergeet niet dat je dochter nu minder snel gaat groeien he?
Breekt even in...

Jij hebt mij met mijn Toms maatvoering geholpen, dan help ik jou nu met Chaos.

Het merk valt normaal qua lengte, iets smal in de breedte. Mijn dochter is 101 cm en draagt nu 98-104. Een maat groter zou ze echt in verzuipen! Als ik jou was, zou ik voor jouw dochter dus 110-116 bestellen. Ze zitten inderdaad lang in deze maat. Mijn kinderen zeker wel een jaar.

Wist je trouwens dat er ook een lijn Miss Chaos bestaat? Kun je lekker matchen met je kinderen! Hoe fout, maar toch zo leuk, af en toe. Heb zelf ook een Chaos jurk en dit zit echt heerlijk.
En meteen maar even plaatje plakken volgens de puntjesmethode proberen...

Hier toch maar kruikenzakken besteld, ik moest aan mijn man denken, die niet altijd even handig is - en zeker niet in de nacht. We mochten nog gewoon hydrofiel doeken gebruiken van de kraamzorg, maar zak lijkt me toch idealer.

Wat een leuke! Die van mij waren gewoon wit...
Ik vind C&O dit jaar juist niet zo leuk. Ook voor de jongens minder.

Ik heb voor zoon 2 shirts met lange mouwen besteld, waren de enige die ik leuk vind. Korte mouwen niets.

Voor dochter ook niets.

C&o valt inderdaad iets smaller maar niet klein/kort

Als je bij kleertjes.com wilt bestellen voor meer dan ¤50 dan heb ik nog wel een kortingscode voor ¤ 10

Voor dochter nog 4 jurkjes van Ninni Vi gekocht, ik hoopte er 2 terug te sturen maar ze vind ze alle 4 leuk. Voor zoon wil ik nog 2 shirts met korte mouwen van Mortenz.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:KessAgain schreef op 27 februari 2016 @ 10:06:

Breekt even in...

Jij hebt mij met mijn Toms maatvoering geholpen, dan help ik jou nu met Chaos.

Het merk valt normaal qua lengte, iets smal in de breedte. Mijn dochter is 101 cm en draagt nu 98-104. Een maat groter zou ze echt in verzuipen! Als ik jou was, zou ik voor jouw dochter dus 110-116 bestellen. Ze zitten inderdaad lang in deze maat. Mijn kinderen zeker wel een jaar.

Wist je trouwens dat er ook een lijn Miss Chaos bestaat? Kun je lekker matchen met je kinderen! Hoe fout, maar toch zo leuk, af en toe. Heb zelf ook een Chaos jurk en dit zit echt heerlijk.

Dank je! Dan hou ik het bij 110-116. Dat past ze dan volgend jaar ook nog wel als het goed is voor mezelf vind ik het niet zo.

Nicole : ik vind het ook duur hoor! Maar denk dat ik wel 1 jurkje neem. Ze doet er nu toch langer mee, dat scheelt veel vind ik.
quote:Gatti schreef op 27 februari 2016 @ 11:47:

Ik vind C&O dit jaar juist niet zo leuk. Ook voor de jongens minder.

Ik heb voor zoon 2 shirts met lange mouwen besteld, waren de enige die ik leuk vind. Korte mouwen niets.

Voor dochter ook niets.

C&o valt inderdaad iets smaller maar niet klein/kort

Als je bij kleertjes.com wilt bestellen voor meer dan ¤50 dan heb ik nog wel een kortingscode voor ¤ 10

Voor dochter nog 4 jurkjes van Ninni Vi gekocht, ik hoopte er 2 terug te sturen maar ze vind ze alle 4 leuk. Voor zoon wil ik nog 2 shirts met korte mouwen van Mortenz.dank je! Ik ga even kijken bij kleertjes! Je hoort het wel mocht het nodig zijn
Ik vind de jongens Chaos & Order collectie ook tegenvallen. Vooral shirts met veel wit vind ik echt niet leuk, en ik heb een hekel aan v-hals shirts voor jongens dus dan valt meer dan de helft al af Nu heb ik bedacht dat mijn kinderen waarschijnlijk zonder enige aanschaf ook de zomer wel doorkomen qua kleding dus misschien maar beter zo.

De meisjescollectie vind ik wel heel leuk!
Hele leuke jurkjes bree, maar ik vind ze nog steeds sportief hoor!

Vind die miss chaos dingen ook leuk!

Zoons zijn al grotendeels voorzien voor de zomer tenzij de oudste een mega groeispurt krijgt. Of helemaal niet groeit want dan is alles nog te groot
Wat denken jullie... Dochter is nu zo'n 62 cm en ik heb eigenlijk geen jasjes/vestjes.... Aangezien ze haar op kdv nu ook af en toe meenemen naar buiten toch wel ff slim. (Ze had nu dingen van daar aangekregen). Maar zal ik 68 kopen of zelfs al 74? Bij zoon heb ik pas na ruim half jaar jas gekocht daarvoor eigenlijk niets omdat het warm was

Hmmm voel me bijna ontaard als ik het zo opschrijf

Ik wikkel haar meestal in doek (al is dat lastiger nu ook deze flink beweeglijk blijkt) of heb haar in een draagdoek onder mijn jas of in maxicosi in voetenzak en dan gaat ze meteen de auto in dus vandaar geen jas gemist. (Had een vestje maatje 56 nog van oudste maar als ze zo klein zijn vind ik dat ondingen en geloof dat die binnen een maand niet meer paste over de kleding heen)
Gavia, wij hadden dit als geboortepakje voor onze tweede:

Het is van het merk Fresk en ze hebben hem ook in hele leuke vosjes. De vosjesversie heb ik nog ergens in een box liggen want die heeft de oudste gehad in maat 68 of 64 geloof ik, maar is ook erg leuk als geboortepakje:

Ik zou een zomerjasje 74 doen als ze haar ook nog ergens onder leggen als ze naar buiten gaan. Anders iets dikkers. Kan het nu lekker ruim over haar handjes heen (zijn die ook gelijk warm) en kan je het in de zomer gewoon als jasje gebruiken als ze waarschijnlijk meer zit (in de kinderwagen/buggy, op de fiets).

Onze baby zoon (mt 62-68) heeft ook geen jas, ook vaak gedragen onder jas of gelijk maxi-cosi in auto (trek hem dan wel vaak een vestje aan) en als hij in de kinderwagen bak ligt, wat niet zo heel vaak voorkomt krijgt hij het oude skipakje van de oudste aan, maat 74-80. Blijft hij heerlijk warm in!
Fleefox, oudste is inderdaad een grote trotse broer! Het gaat goed hier. Even een wat mindere week gehad en slapen gaat nog lang niet iedere nacht even gemakkelijk, maar ach. Zoon groeit goed en ook de oudste reageert er uitstekend op!
Oh, en over cactussen gesproken... Plaatje in de OP (die met de cactussen) is weer spontaan in iets anders veranderd. Ik vind het zelf ook wel grappig wanneer die dit spontaan zelf aanpast
Misschien moet ik gewoon op zoek naar een jasje met mouwen die makkelijk zijn om te slaan... Als de handjes ingepakt zijn heb ik kans op een boze baby.... Heb een duimbaby dit keer
Welke van de 2 blauwe jurken vinden jullie het leukst btw? Die met het bladeren-motief valt sowieso af.

Gatti : zou je die code in een pb kunnen sturen? Denk dat ik hem wel nodig ga hebben
pb gestuurd.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Pimpelmeesje : ik had in het eerste jaar zo'n dikker vest van hello kitty van h&m. Die is makkelijk om te slaan, ging goed over kleertjes en was warm. Qua maat zou ik dan gewoon al voor 74 gaan. Omslaan en is ruim genoeg voor over kleertjes heen. Ga even kijken of ze nog hebben wat ik bedoel
quote:Gatti schreef op 27 februari 2016 @ 16:04:

pb gestuurd.Dank je!! Ik twijfel nog tussen die 2 blauwe. Heb al een sale-shirt in mijn mandje zitten
Ik had ook een code gepbt vast dezelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven