Gezondheid alle pijlers

Keelpijn

28-02-2016 07:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren

Heb sinds gisteren een verkoudheid met daarbij een pijnlijke keelpijn te pakken.

Kan iemand mij een drogisterij of huis/tuin/keuken middel aanbevelen tegen de keelpijn die ook geschikt is voor zwangere vrouwen?

Tot zover hebben thee, citroen en gewone zuurtjes niet veel geholpen
Strepfen keelspray. Smerig, maar bij keelpijn echt verlichtend. (in tegenstelling tot zuurtjes of Strepsils ofzo).
Gorgelen met zout water.. Hier helpt verder helaas ook weinig (ook zwanger, voel met je mee )
Zuigtabletten speciaal voor de keel, Trachital of zoiets, helpen wel. Moet je wel zodra je iets voelt van pijn mee beginnen. Het ontsmet en verzacht.
Oh of je 't mag als je zwanger bent weet ik eigenlijk niet! Je kunt de bijsluiter even Googlen.
quote:Videlle schreef op 28 februari 2016 @ 07:20:

Strepfen keelspray. Smerig, maar bij keelpijn echt verlichtend. (in tegenstelling tot zuurtjes of Strepsils ofzo).Helaas, als je zwanger bent mag je bijna niks aan keelspullen
Trachitol wordt helaas ook afgeraden.

Volgens de bijsluiter mag het maar lees overal op internet dat je het juist niet mag nemen.
Keelspray van A.vogel? Zou die mogen met je zwangerschap? Die werkt wel fijn.
- Kippensoep zelfgemaakt, dat is een natuurlijke antibiotica voor je keel.

- Honing

- Gorgelen met zout

- daro zoutoplossing (die langwerpige capsules, geen spray (die vind ik beter werken)

- rinikind neusspray van VSM dat mag vanaf 0 maanden aan een baby dus als je zwanger bent vast ook (deze 10 min na de zoutoplossing gebruiken en het tuitje ontsmetten met alcohol na gebruik). Ik gebruik deze zelf ook altijd, andere neusspray voor volwassen krijg ik klachten van.
Volgens mij mag Isla Moos wel. Daar zit geen pijnstiller of ontstekingsremmend iets in, is alleen verzachtend.

En dropjes al geprobeerd? (Ook niet overdrijven tijdens de zwangerschap, maar af en toe langzaam op 1 honingdropje zuigen kan best).

En kleine slokjes ijswater? Werkt bij mij soms wel, en soms doet het alleen maar meer pijn...
Je mag maar heel weinig, kwam ik achter. Zelfs strepsils worden afgeraden.

Ik heb destijds thee met honing, beetje citroensap en wat kaneel gemaakt. Is nog best te drinken
quote:Sjors007 schreef op 28 februari 2016 @ 07:32:

Keelspray van A.vogel? Zou die mogen met je zwangerschap? Die werkt wel fijn.Nee, mag niet.
Thee met flink veel honing? Anders honingdrop. Wat mijn zoontjes fijn vinden bij keelpijn is een honingdropje vies plakkerig laten worden in een beker kokend water. Ik laat het dan afkoelen tot het drinkbaar is en zij slobberen het altijd tevreden op. Volgens mijn jongens helpt het tegen keelpijn! (of ze nemen me in het ootje, dat kan ook)
Natte doek om je hals wikkelen en daar omheen een dikke shawl. Grootmoeders tip.
Waterijsjes, verlichte bij mij altijd bij keelontsteking.
Ja, isla mag. Heb ik ook gebruikt. Helpt wel iets maar haalt de keelpijn niet weg. Veel thee drinken, waterijsjes eten etc. Het is vervelend maar het gaat over! Beterschap!
quote:Ayoka schreef op 28 februari 2016 @ 07:29:

Trachitol wordt helaas ook afgeraden.

Volgens de bijsluiter mag het maar lees overal op internet dat je het juist niet mag nemen.Door wie wordt trachitol afgeraden? Als in de bijsluiter staat dat het mag dan mag het.
Bel je vk even, gewoon paractemol is ook al erg prettig
Bij de kruidvat hebben ze tijm siroop, weet niet hoe dat zit met zwangerschap
It's not always easy, but it's worth it.
een gewone pijstiller werkt meestal nog het effectiefst.

zuigtabletjes helpen voornamelijk omdat je speeksel produceert, verder doen die niet zoveel.

gewoon veel kleine slokjes thee ofzo drinken heeft een gelijkaardig effect.

mag je geen paracetamol?

even copy/paste van een zwangerschapssite:

Paracetamol

Het beste is natuurlijk om helemaal geen pijnstillers te gebruiken in de zwangerschap, maar als je echt wat nodig hebt, neem dan paracetamol. Paracetamol is een medicijn met een koorts-remmende en pijnstillende werking.

Het is by far de veiligste pijnstiller, met de minste bijwerkingen. Uit onderzoek blijkt dat paracetamol geen schadelijke effecten heeft voor de zwangerschap of het ongeboren kind. Het kan de gehele zwangerschap veilig gebruikt worden.

Wel wordt aangeraden om niet meer dan 6 tabletten (van 500 mg) per dag te nemen en het niet langer dan een week achtereen te gebruiken. Let er ook op dat er geen toevoegingen zoals coffeïne of codeïne in zitten. Als dat het geval is, gebruik die paracetamol dan niet.
Kin omlaag houden, naar de pijnlijke kant toegekeerd. Wel lastig als je zo moet lopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Liever geen paracetamol. Als de keelpijn niet overgaat bel ik misschien de verloskundigen. Vandaag is de praktijk gesloten en vind dit geen spoedgeval.

Zodra de winkels open zijn ga ik raketjes en tijmsiroop halen.

Bedankt voor alle tips! Ontzettend lief
De tip met de kin omlaag ga ik straks proberen. Lijkt mij ook lastig om zo te lopen maar misschien dat het helpt met inslapen
Paracetamol mag gewoon.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven