lekkerste groente top 3

28-02-2016 17:13 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
welke groente vind jij het lekkerst? een top 3 graag

bij mij:

1 : sperziebonen

2 : broccoli

3 : sla
1. Peultjes

2. Paddestoelen / champignons (telt dat?)

3. Bloemkool

Maar ook: prei, asperges, paprika, wortel, broccoli, sperziebonen, linzen, paksoi, spitskool, spruiten... zo'n beetje alles
quote:vivagirl schreef op 28 februari 2016 @ 17:38:

[...]

Klinkt heerlijk, ga ik proberen. Bedankt..Dit werkt met alle soorten groenten en combinaties. Broccoli, prei, witlof, courgette, wortel, pompoen. Maar ik vind paprika het allerlekkerst. Pureer niet meteen alle bouillon mee, dan wordt het misschien te dun. Je kunt het in de kom opleuken met kruiden (basil, koriander, tuinkers) stukjes kaas, ham, worst (chorizo!), gehaktballetjes, zalmsnippers (lekkker in de broccolisoep)... Maar puur is het ook al lekker.
.
quote:impala schreef op 28 februari 2016 @ 17:43:

[...]

.Dit werkt met alle soorten groenten en combinaties. Brocolli, prei, witlof, courgette, wortel, pompoen. Maar ik vind paprika het allerlekkerst. Pureer niet meteen alle bouillon mee, dan wordt het misschien te dun.Ik maak wel eens courgette soup, dus eigenlijk bijna hetzelfde
Pastinaak

Wortel

Tomaat
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Goh, moeilijk kiezen. Ik ben gek op groente.

Als het echt moet:

1 asperges (wit en groen)

2 sugarsnaps, vooral gewokt met rijst, sesamolie en sojasaus

3 broccoli, topper is met pasta, kip en wat room
quote:vivagirl schreef op 28 februari 2016 @ 17:46:

[...]

Ik maak wel eens courgette soup, dus eigenlijk bijna hetzelfde Yep.
.
Variatie op de paprikasoep: ui/knof fruiten, 6 in stukken gesneden paprika (half geel, half rood) erbij aanfruiten, een flinke schep gemalen korianderkorrels erbij (ca 1 volle theelepel per 3 paprika's), afblussen met het sap van 2 verse persinaasappels, bouillon toevoegen en 20 min koken, verse basilicum toevoegen, pureren.

Zelfs mensen die niet van paprika houden, vinden deze soep vaak wel lekker.

Je kunt er eventueel ook nog wat zalmsnippers of stukjes gegrilde kip doorheen gooien voor wat meer voedingswaarde. Als voorgerecht doe ik het meestal zonder, maar als ik het als maaltijdsoep eet dan gooi ik er vaak wel wat kip door (en eet ik er een stokbroodje bij).
En OT:

1. Artisjok

2. Venkel

3. Prei
Asperges, puntpaprika, paksoi.
Oh ja venkel, ook lekker.
In willekeurige volgorde

Asperges

Artisjokke

Spruitjes

Er moet wel smaak aanzitten

Daarnaast salades

En je doet me dus geen plezier met gekoote bloemkool, broccoli, sperziebonen etc. Smakeloze hap
Doperwten, mits niet uit blik/pot
eigenlijk alles wel: spruiten, witlof, paprika, sla, sperziebonen, boerenkool

ik ben minder gek op witte kool, spitskool, prei, venkel, paksoi enzo, omdat ik dat niet lekker kan klaarmaken
Aubergine

Paprika

Spinazie

Ook lekker alle 3 samen
quote:itsme1973 schreef op 28 februari 2016 @ 18:02:

eigenlijk alles wel: spruiten, witlof, paprika, sla, sperziebonen, boerenkool

ik ben minder gek op witte kool, spitskool, prei, venkel, paksoi enzo, omdat ik dat niet lekker kan klaarmaken

Voor paksoi een uitje fruiten, paksoi erbij en dan een beker hete bouillon toevoegen. 1 minuut opwarmen en klaar. Heerlijk!

Spitskool in repen snijden van ongeveer 2 centimeter. Uitje snipperen. In de pan met water, zout en veel kerrie. Beetgaar koken, afgieten, klontje boter erdoor mengen en dan vers gesneden blokjes tomaat erdoor. Een delicatesse.
1 tomaat

2 sla

3 spinazie
Groene asperges

Paprika

Sugar snaps

Ook lekker: courgette, champignons, paksoi, mais, pompoen, witlof, prei (alleen geroerbakt), witte asperges, tomaat en sla.

Niet zo lekker: andijvie, spinazie, rode kool, spruitjes

Wat we veel eten vanwege de kinderen: bloemkool, broccoli, wortels, erwt, spinazie, mais.
Verse asperges

Raapsteeltjes

Champignons
Asperges

Alle slasoorten

Groene paprika's
1. broccoli

2. spruitjes (gewokt!)

3. peultjes/sugar snaps

Maar eigenlijk vind ik haast alle groente heerlijk: asperges, spinazie, aubergines..

Ligt er soms maar net aan hoe je het klaarmaakt, van tot snot gekookte andijvie bijvoorbeeld wordt niemand blij.
1 rode kool

2 paddestoelen

3 sperzieboontjes

Maar eigenlijk vind ik alles lekker, behalve bruine en kidneybonen en zuurkool.
quote:vivagirl schreef op 28 februari 2016 @ 17:21:

[...]

Paprika soep? Heb je een lekker recept?De appie heeft een goed recept voor gele paprika soep!
1. Venkel

2. Asperges

3. Uien
Asperges (witte)

Paksoi

Spinazie
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Spinazie

Paddestoelen

Zuurkool

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven