Griep + KleanPrep + coloscopie
maandag 29 februari 2016 om 09:02
Hoi,
Vandaag is de dag: ik moet over een paar uur beginnen met KleanPrep. De afgelopen dagen heb ik griep gehad (koorts, spierpijn, hoesten, snotteren, keelpijn, hoofdpijn, de hele mikmak). Dus ik ga er al niet fit 'in' helaas. De koorts is inmiddels wel gezakt, het enige wat nog steeds speelt is erge keelpijn: hoesten doet erg veel pijn. En door die zere keel moet vandaag en morgen vier liter van die troep...
Ik heb de afgelopen dagen zo ongeveer alle topics met 'KleanPrep' in de titel gelezen en zie inmiddels niet echt meer op tegen de coloscopie (wel genant om in m'n blote kont voor mijn arts te gaan liggen, maar goed: dan had de beste man maar een ander beroep moeten kiezen) maar ik zie wel enorm op tegen het laxeren vandaag (en morgen de rest).
Zometeen eet ik iets als ontbijt, rond 12.00u nog een lichte lunch en daarna niks meer tot na de coloscopie (morgen 15.45u melden, 16.15u onderzoek). Ik heb van alles in huis gehaald n.a.v. de vele tips die ik gelezen heb: gele ranja, heldere bouillon, twee soorten kauwgom, rietjes, 4 literflessen water (liggen koud!) enz.
Om 14.00u moet ik ermee beginnen en dan iedere 1,5 uur één liter KleanPrep. Vandaag 3 liter, morgen de laatste liter. Ik ben zo bang dat ik het niet wegkrijg, dat ik ervan moet kokhalzen / overgeven... Ik probeer mezelf moed in te praten ("Men lijdt het meest van het lijden dat hij vreest")...
Helpen jullie me er een beetje doorheen vandaag en morgen??
Groetjes, Doces
Vandaag is de dag: ik moet over een paar uur beginnen met KleanPrep. De afgelopen dagen heb ik griep gehad (koorts, spierpijn, hoesten, snotteren, keelpijn, hoofdpijn, de hele mikmak). Dus ik ga er al niet fit 'in' helaas. De koorts is inmiddels wel gezakt, het enige wat nog steeds speelt is erge keelpijn: hoesten doet erg veel pijn. En door die zere keel moet vandaag en morgen vier liter van die troep...
Ik heb de afgelopen dagen zo ongeveer alle topics met 'KleanPrep' in de titel gelezen en zie inmiddels niet echt meer op tegen de coloscopie (wel genant om in m'n blote kont voor mijn arts te gaan liggen, maar goed: dan had de beste man maar een ander beroep moeten kiezen) maar ik zie wel enorm op tegen het laxeren vandaag (en morgen de rest).
Zometeen eet ik iets als ontbijt, rond 12.00u nog een lichte lunch en daarna niks meer tot na de coloscopie (morgen 15.45u melden, 16.15u onderzoek). Ik heb van alles in huis gehaald n.a.v. de vele tips die ik gelezen heb: gele ranja, heldere bouillon, twee soorten kauwgom, rietjes, 4 literflessen water (liggen koud!) enz.
Om 14.00u moet ik ermee beginnen en dan iedere 1,5 uur één liter KleanPrep. Vandaag 3 liter, morgen de laatste liter. Ik ben zo bang dat ik het niet wegkrijg, dat ik ervan moet kokhalzen / overgeven... Ik probeer mezelf moed in te praten ("Men lijdt het meest van het lijden dat hij vreest")...
Helpen jullie me er een beetje doorheen vandaag en morgen??
Groetjes, Doces
doces wijzigde dit bericht op 29-02-2016 09:02
Reden: Typfoutje
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
maandag 29 februari 2016 om 09:11
Neem contact op met je arts, miss kun je het verzetten, dit is niet fijn.
Vraag anders moviprep, is 2 ltr.
Ik snap niet dat kleanprep uberhaupt nog voorgeschreven wordt, dat is allang niet meer nodig.
En een scheut limonade zonder suiker erbij ingooien voor de smaak.
Als het goed is lig je niet in je blote kont, maar heb je netjes een laken over je heen.
Suc6!
Ik snap niet dat kleanprep uberhaupt nog voorgeschreven wordt, dat is allang niet meer nodig.
Als het goed is lig je niet in je blote kont, maar heb je netjes een laken over je heen.
Suc6!
maandag 29 februari 2016 om 09:20
quote:cesium24 schreef op 29 februari 2016 @ 09:15:
Doces, ik heb een paar maanden geleden ook een coloscopie gehad en mij is het drinken van de KleanPrep heel erg meegevallen. Ik had ook van alles klaar liggen maar ik heb er niets van gebruikt.
Zag er heel erg tegenop maar het ging best goed. Sterkte!Klinkt bemoedigend, dankje!!
Doces, ik heb een paar maanden geleden ook een coloscopie gehad en mij is het drinken van de KleanPrep heel erg meegevallen. Ik had ook van alles klaar liggen maar ik heb er niets van gebruikt.
Zag er heel erg tegenop maar het ging best goed. Sterkte!Klinkt bemoedigend, dankje!!
maandag 29 februari 2016 om 09:22
quote:jilzz schreef op 29 februari 2016 @ 09:11:
Suc6!
Ik heb geen limonade zonder suiker, maar 'gewoon' met suiker. Volgens de apotheek maakte dat niet uit. Ik mag ook gewoon thee met suiker (als ik dat zou willen).
Bedankt voor je bemoedigende woorden!
Suc6!
Ik heb geen limonade zonder suiker, maar 'gewoon' met suiker. Volgens de apotheek maakte dat niet uit. Ik mag ook gewoon thee met suiker (als ik dat zou willen).
Bedankt voor je bemoedigende woorden!
maandag 29 februari 2016 om 09:24
Bel je arts even en vraag om phosphoral, dat zijn maar twee glazen. Ik snap ook niet waarom ze nog clean prep voorschrijven.
En bij sommigen valt het inderdaad mee hoor, op internet lees je alleen de ergste verhalen. Je zou ook kunnen vragen of je trachitol en/of strepsels (er zijn hele goede met ibuprofen) mag gebruiken. Dat verzacht de pijn iig.
Sterkte!
En bij sommigen valt het inderdaad mee hoor, op internet lees je alleen de ergste verhalen. Je zou ook kunnen vragen of je trachitol en/of strepsels (er zijn hele goede met ibuprofen) mag gebruiken. Dat verzacht de pijn iig.
Sterkte!
maandag 29 februari 2016 om 09:33
quote:anky schreef op 29 februari 2016 @ 09:30:
Ik zou eerst met het ziekenhuis overleggen. Als je nog ziek bent, doen ze meestal geen onderzoeken is mijn ervaring. Zou jammer zijn als je voor niets kwam.En nog erger... Als ik dat spul voor niets heb gedronken en dat het dan binnenkort nog een keer moet... Ga zo even bellen!
Ik zou eerst met het ziekenhuis overleggen. Als je nog ziek bent, doen ze meestal geen onderzoeken is mijn ervaring. Zou jammer zijn als je voor niets kwam.En nog erger... Als ik dat spul voor niets heb gedronken en dat het dan binnenkort nog een keer moet... Ga zo even bellen!
maandag 29 februari 2016 om 09:40
Heb even met het ziekenhuis gebeld. Ik ben sinds gistermiddag koortsvrij en dat is wat hen betreft prima. Coloscopie kan gewoon doorgaan dus. Wel vroeg ze of ik misschien eerder wilde komen: mijn onderzoek stond om 16.15u, maar er had iemand afgezegd en nu mag ik me om 14.00u al melden en is het onderzoek om 14.30u. Hoef ik er niet zo lang tegenaan te hikken. Wel 'prettig' eigenlijk, voor zover iets van dit alles prettig is
maandag 29 februari 2016 om 09:56
maandag 29 februari 2016 om 09:59
Ik mag er (gele) ranja bij gooien. Rode ranja verkleurt de darmwand. Verder alleen helder vloeibaar drinken. Appelsap zou dus bijvoorbeeld mogen (maar ik vind appelsap zelf echt heel smerig, dus dat zal voor mij niet helpen om het beter drinkbaar te maken). Vruchtensappen met vruchtvlees of troebele sapjes mogen niet. Maar ik heb twee flessen gele ranja in huis (beter mee verlegen dan om verlegen!)
maandag 29 februari 2016 om 10:05
Ik ben een zeer moeilijke drinker (slokdarmspieren werken niet optimaal waardoor drinken snel omhoog komt) en heb ook niet snel dorst. Ik zag enorm op tegen de voorbereiding. Ik dacht dat het me nooit zou lukken. Maar al met al is het op de eerste dag op 1 glaasje na gelukt om alles weg te krijgen en binnen te houden.
Ik ben tijdens het laxeren lekker op bed gaan zitten/liggen, tv aan en het mezelf maar zo comfortabel mogelijk gemaakt.
Volgende morgen kreeg ik wel alles weg. Maar mijn ontlasting werd pas heel laat enigszins helder. Ik maakte me ontzettend druk dat het ene glaasje limonade wat ik niet genomen had de boosdoener was.
Onderzoek ging helemaal prima, darmen waren keurig schoon
Succes vandaag en morgen. Het is zo voorbij allemaal.
Ik ben tijdens het laxeren lekker op bed gaan zitten/liggen, tv aan en het mezelf maar zo comfortabel mogelijk gemaakt.
Volgende morgen kreeg ik wel alles weg. Maar mijn ontlasting werd pas heel laat enigszins helder. Ik maakte me ontzettend druk dat het ene glaasje limonade wat ik niet genomen had de boosdoener was.
Onderzoek ging helemaal prima, darmen waren keurig schoon
Succes vandaag en morgen. Het is zo voorbij allemaal.
maandag 29 februari 2016 om 10:05
Het is gewoon ontzettend smerig spul. Bij mij zat er nog iets van een fruitsmaakje aan, maar dat maakte het eigenlijk nog smeriger. Ik ging altijd voor de TV zitten en dan elke 5-10 min een glas. Laxeren vond ik nooit erg, het onderzoek an sich ook niet (ik heb het zowel met als zonder dormicon gehad).
maandag 29 februari 2016 om 10:27
maandag 29 februari 2016 om 10:45
Nee, ik heb een leverziekte maar er is na twee leverpuncties gebleken dat er ook iets in de galwegen aan de hand is. Wat dat precies is willen ze onderzoeken met een MRI van lever & galwegen (staat op 11 maart gepland) en een coloscopie. Ik heb geen darmproblemen, maar blijkbaar kun je in de dikke darm iets zien waaruit blijkt om welke ziekte in de galwegen het gaat (PBC of PSC).
maandag 29 februari 2016 om 14:14
Proost! Eerste glas zit erin. Het is vies, maar met de neus dicht en met direct een klein stukje mier- en mierzoete 'Bubblicious kauwgom' erachteraan (even kauwen en dan natuurlijk uitspugen) vond ik het redelijk te doen. Zal over een paar uur vast anders zijn...
Nu weer op de bank: verder met m'n serie.
Nu weer op de bank: verder met m'n serie.