zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
in dubio of ik mijn namen wel neer wil zetten hahaha. veel moeite gedaan om apparte namen uit te zoeken in ieder geval.

vind het ook moeilijk leuke apparte namen te vinden die mooi zijn en niet vaak gebruikt worden.
@Leandro: Oh, wat spannend!

Ik begrijp je 'ongeduld'. Ik probeer nu vol te houden en geduldig te zijn omdat ik twee jaar geleden net zwanger was toen we naar een festival gingen en dat vond ik zelf niet zo fijn. Dit keer stop ik net na dat feestje met de pil.

Ik hoop dat het dan snel raak is en dat de extreme vermoeidheid en de misselijkheid voorbij zijn wanneer de drukste periode op mijn werk weer begint.

@Huisje: Inderdaad, een jonge mama. Ik vond het tijdens mijn eerste zwangerschap wel spannend. Ik wilde nog enkele jaren studeren, we hadden nog geen eigen woning, ... maar het is allemaal goed gekomen dus nu zie ik er echt de voordelen van in. Ik vind het heel fijn om een jonge mama te zijn. Daarom wil ik nu ook niet te lang wachten met ons derde en laatste kindje, anders ben ik straks een jonge, een gemiddelde en een oudere mama. Dan blijft er van die voordelen niet veel over. ;) Ach, als ze maar gezond zijn. Het is een cliché maar echt de waarheid.

@Namen: Onze jongensnaam hebben we al gekozen. Meisjesnamen hebben we een heel leuk lijstje maar zo het gevoel van dat is nu echt dé naam hebben we nog niet. We hebben gelukkig nog tijd. Bij onze jongste hadden we trouwens één jongensnaam en één meisjesnaam waar we helemaal zeker van waren tot aan de 20 weken echo. Plots voelden we beiden aan dat die naam niet bij hem paste maar die ene andere naam echt helemaal iets voor hem was.

@Uitzet: Wij gaan dit keer voor de eerste keer echt een kinderkamer kunnen inrichten. Voordien huurden we en deelden de kinderen een kamer. Toen werd de boekenkast van de oudste de kleerkast voor de jongste. Al weet ik nog niet zeker of we echt de kinderkamer gaan inrichten want wij houden wel van coslapen en de kleertjes leg ik liefst beneden in een kast vlakbij de verschoningstafel dus het is maar de vraag of een ingerichte kinderkamer al nut heeft bij ons.

@Intake: Dit keer geen vooronderzoeken of intake voor ons. Voordat we voor ons tweede gingen ben ik wel langs mijn huisarts en gyn gegaan. Voordien had ik gezondheidsprobleempjes naar aanleiding van mijn eerste bevalling en ik wilde zeker zijn dat alles oké was vooraleer ik terug zwanger werd.

@Trouwen: Ik vind kinderen krijgen een veel grotere stap. Dan ben je echt voor de rest van je leven verbonden met elkaar. Wij zijn wettelijk samenwonend wat wettelijk gezien bijna hetzelfde is al getrouwd. Al vind ik trouwen wel bijzonder. Mijn partner wil dolgraag trouwen maar we wachten graag totdat al onze kindjes het bewust kunnen meemaken.

Het geheim houden, hoe loopt dat bij jullie?

Deze ochtend trok mijn oudste de deur achter zich dicht en hij zei: "Da-aaag véél te groot huis voor vier mensen!". (Hij is van mening dat er in zijn slaapkamer alleen al nog wel 4 broertjes of zusjes passen. Wacht maar tot je 16 bent, jongen... ;) )

Dan vind ik het zo moeilijk om te zwijgen. Dit keer wil ik het hem pas vertellen als we 12 weken ver zijn. Dat wordt lastig!

Vorige keer vertelden we het hem sneller en spraken we af dat we het geheim zouden houden maar dat was echt te moeilijk voor hem. We gingen eten bij mijn werkgever en hij beloofde er niets van te zeggen. De deur ging open en hij riep: "Mama is zwanger! Ik word grote broer." Ik werd knalrood. Gelukkig was mijn werkgever wel heel erg blij.

Mijn partner en ik hebben gisteren al gesproken over wat we doen als het kindje tijdens de zwangerschap niet gezond blijkt te zijn.

Denken jullie daar ook al over na?
quote:Aanoniemous schreef op 03 maart 2016 @ 08:29:

in dubio of ik mijn namen wel neer wil zetten hahaha. veel moeite gedaan om apparte namen uit te zoeken in ieder geval.

vind het ook moeilijk leuke apparte namen te vinden die mooi zijn en niet vaak gebruikt worden.Haha dat is dus een iets ander verhaal dan ons (waarbij onze namen niet heel 'apart' of 'uniek' zijn )
@ drinken... wij zijn van plan om van de zomer naar Italië op vakantie te gaan en stiekem wilde ik eigenlijk wachten tot na de vakantie omdat ik wel heel erg houd van lekkere wijntjes Maar aangezien we allebei zo aan het popelen zijn en we toch ook rekening willen houden met het feit dat het zomaar eens lang(er) kan gaan duren voordat het gaat lukken, hebben we het afgelopen weekend erover gehad om dan gewoon wat eerder te beginnen.

@juffert22, leuke namen, vooral Bram en Nora vind ik erg mooi!

@trouwen.. ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik heel graag wil trouwen zodat we straks met ons gezinnetje allemaal dezelfde naam dragen en dat ik dat wel heel erg mooi/fijn vind. Hij heeft 't nooit zo met trouwen gehad, maar dat was voor hem een argument waarbij hij ook om is Nu wachten tot dat hij me vraagt, we zullen zien. Het hoeft voor ons geen groot feest te zijn in ieder geval, willen het klein houden en dan eventueel straks na de verbouwing denk ik een housewarming/bruiloft-idee feestje thuis.

@gezondheid kindje, nog niet echt over gehad, lijkt me erg lastig. Maar wel heel belangrijk om die gesprekken te voeren natuurlijk!
quote:gecko schreef op 03 maart 2016 @ 09:40:

@juffert22, leuke namen, vooral Bram en Nora vind ik erg mooi!

@trouwen... Het hoeft voor ons geen groot feest te zijn in ieder geval, willen het klein houden en dan eventueel straks na de verbouwing denk ik een housewarming/bruiloft-idee feestje thuis.

TNX! , over dat trouwen. Hoe jij het beschrijft is precies hoe wij het in juni hebben We hebben 2 jaar gedaan over de verbouwing van ons huis en hebben nu besloten om te trouwen in ons nieuwe huis (en tuin). 'Klein' feestje wordt het overigens niet bij ons aangezien we 120 mensen hebben uitgenodigd . Op hoop van zegen dat het allemaal gaat passen hhaha.
jeetje wat een plannen al allemaal hier . En veel succes voor degenen die al gestart zijn .

@trouwen: hier al een jaartje geleden gedaan. We hadden toen wel al een vage kinderwens maar dat was niet de reden om te gaan trouwen. We hebben overigens ook nog steeds ieder onze eigen naam dus we zullen geen gezin zijn met allemaal dezelfde achternaam. Maar dat is geen probleem tegenwoordig. Ken ook genoeg ongehuwden die samen een gezin hebben.

@gezondheid: dat is inderdaad een goede om van tevoren te bespreken, hebben we nog niet gedaan.

@financiën: heb wel een overzicht van wat we nu verdienen en uitgeven, maar baby-uitzet en eventuele KDV etc moeten we nog uitzoeken. Lijkt me ook fijn om dat op een rijtje te hebben staan, goed dat (sommigen van) jullie daar al mee bezig zijn.
happiness = reality - expectations
Wij wilden beiden trouwen voordat er kinderen kwamen. De kinderwens speelt al jaren bij ons en afgelopen november hebben we stap 1, het trouwen, kunnen verwezenlijken. Dat was ook eigenlijk wel een eis van beiden, eerst trouwen, genieten van die dag ( want tot nu toe kan echt niets daar tegenop, die geweldige dag, vol met liefde van iedereen en op ons mooist) en daarna pas kinderen. Ook niet proberen zwanger te worden voor die tijd, bang op misselijkheid, maar ook het absoluut uit willen sluiten van het krijgen van een miskraam vlak voor of misschien zelfs op de trouwdag. Dat leek ons zo afgrijselijk, dat we het zekere voor het onzekere hebben genomen

Juist omdat we de stap kinderen groter vonden dan trouwen wilden we deze volgorde aanhouden

Wel mijn eigen naam aangehouden, al heb ik die van man er wel achteraan geplakt. In het dagelijks leven word ik nog steeds met mijn meisjesnaam aangesproken, ook op mijn werk.

Al met al hadden we voor het geld voor de bruiloft vast andere dingen kunnen doen, maar goed Ieders keuze daarin!

@gezond kindje, daarom dus zo blij met die nipt die gewoon nu ook in NL beschikbaar komt. We wijken denk ik toch uit naar België, mochten we dit jaar nog zwanger raken, maar toch. Je weet dan al heel vroeg of kind mogelijke chromosoomafwijkingen heeft ( rond de 12 weken) ipv het pas na 16 weken of 20 weken..

Wel gehad over wat te doen mochten we een ongezond kindje verwachten, maar dat is afhankelijk van de afwijking van kind. Daar kunnen we nu nog geen harde afspraken over maken. Ik hoop wel dat ik tegen die tijd net zo realistisch kan kijken als dat ik nu doe en me niet alleen laat leiden door hormonen.
@ de begonnen dames, ik heb jullie gewijzigd in de tabel gezien chantilly op vakantie is

Ik ben idd ook blij met die nipt test maar zal ook (hoop ik dan) naar belgie moeten gaan, maar ben blij dat hij er is idd!
Ooooh wat schrijven jullie heerlijk veel!! Ik ga morgen uitgebreid alles bijlezen haha!
er wordt inderdaad veel geschreven! Superleuk! Net als Apenkoppie ga ik morgen rustig alles bijlezen.
quote:Chantilly21_1 schreef op 03 maart 2016 @ 11:23:

Wij wilden beiden trouwen voordat er kinderen kwamen. De kinderwens speelt al jaren bij ons en afgelopen november hebben we stap 1, het trouwen, kunnen verwezenlijken. Dat was ook eigenlijk wel een eis van beiden, eerst trouwen, genieten van die dag ( want tot nu toe kan echt niets daar tegenop, die geweldige dag, vol met liefde van iedereen en op ons mooist) en daarna pas kinderen. Ook niet proberen zwanger te worden voor die tijd, bang op misselijkheid, maar ook het absoluut uit willen sluiten van het krijgen van een miskraam vlak voor of misschien zelfs op de trouwdag. Dat leek ons zo afgrijselijk, dat we het zekere voor het onzekere hebben genomen

Juist omdat we de stap kinderen groter vonden dan trouwen wilden we deze volgorde aanhouden

Wel mijn eigen naam aangehouden, al heb ik die van man er wel achteraan geplakt. In het dagelijks leven word ik nog steeds met mijn meisjesnaam aangesproken, ook op mijn werk.

Al met al hadden we voor het geld voor de bruiloft vast andere dingen kunnen doen, maar goed Ieders keuze daarin!

Helemaal mee eens! Trouwdag was erg bijzonder, zo ontzettend tof dat iedereen zo blij voor ons was en om ook achteraf te horen dat de gasten het zo'n leuke dag vonden . Ik vond het gewoon tof om ons geluk te kunnen delen die dag. Maar ik kan me ook helemaal voorstellen dat je trouwen niet zo belangrijk vind, of "in het klein" trouwt als er een kindje aankomt. Dat is ook het fijne eraan in dit land, dat iedereen dat lekker zelf mag weten.

Een "grote" bruiloft plannen en zwanger zijn lijkt me, voor mijzelf in ieder geval, te stressvol. Je zal inderdaad maar misselijk zijn de hele dag, of in het ergste geval een miskraam hebben...
happiness = reality - expectations
Oooh jeetje! Vriend wil nu al eerder dan juni beginnen, maar ik twijfel heel erg. Aan de ene kant begin ik liever vandaag dan morgen, maar aan de andere kant: we trouwen in augustus en hoe handig is dat...

Hellup?!
quote:Swirls schreef op 03 maart 2016 @ 13:19:

Oooh jeetje! Vriend wil nu al eerder dan juni beginnen, maar ik twijfel heel erg. Aan de ene kant begin ik liever vandaag dan morgen, maar aan de andere kant: we trouwen in augustus en hoe handig is dat...

Hellup?! Tja lijkt me ook wel leuk met een buikje trouwen hoor
@ Mianoo: ja, mij op zich ook wel. Het is alleen lastig dat ik nu natuurlijk niet kan voorspellen hoe ik me dan voel qua kwaaltjes enzovoorts. Scheelt wel dat we het heel klein houden maar toch...
Tjah dat kun je nooit voorspellen, ook als je niet zwanger zou zijn.

Maar je hebt gelijk, de kans is wel wat groter als je zwanger bent.

Maar doe wat goed voelt. als wachten beter voelt moet je dat doen.

Als je wilt starten dan moet je dat ook zeerzeker gaan doen en er maar niet vanuit gaat dat je je niet goed voelt op jullie dag.
Daar heb je ook weer helemaal gelijk in! Thanks
@swirls

Ik zou ook doen wat goed voelt. Zou mooi zijn als je je heerlijk voelt en dus extra straalt van je zwangerschap op zo'n dag maar dat feit is je niet gegeven.

Plus dat ik het ook wel eens ben gecko. Ik zou willen proosten met champagne en niet op willen letten.

Lekker dubbel gevoel.. Ben blij dat ik niet in jou schoenen sta. Suc6

Over de gezondheid van de baby wel al gehad. Mijn vriend is daar heel nuchter in en zegt ook dat hij daar wel makkelijk in zou kunnen beslissen (ligt er wel aan wat het heeft)

Ikzelf denk dat ik het enorm moeilijk zou vinden, maarja wie niet.. Lastig lastig..

Ik heb ook een lijstje namen in mijn telefoon maar die wisselt met de dag.

Ik ben sinds mijn kinderjaren al helemaal weg van de naam Jaimie. En deze schrijfwijze vind ik het leukst. Ik heb alleen een exvriendje die zo heet, én 3 collega's. Dus dat word hem iig niet 🙈
ik zou het niet doen eigenlijk.

ik vind met een buikje trouwen altijd een beetje over komen als moeten zegmaar.

Maar dat is natuurlijk mijn eigen gevoel.
quote:Aanoniemous schreef op 03 maart 2016 @ 14:51:

ik zou het niet doen eigenlijk.

ik vind met een buikje trouwen altijd een beetje over komen als moeten zegmaar.

Maar dat is natuurlijk mijn eigen gevoel.

Dat is wat andere mensen kunnen denken ja.

maar dat zou mij geen reet schelen als ik me daar maar fijn bij voelde
Met de kennis die ik nu heb, van onze trouwdag, zou ik het er niet op wagen eerlijk gezegd. Hoe groot of hoe klein je ook trouwt, het vreet energie, je doet zoveel indrukken op, je wordt wel een beetje geleefd die dag. En om misselijk, of met zere borsten, of last van je hoofd oid rond te lopen op die dag lijkt mij niet iets wat je eigenlijk moet willen.

Schoonzusje is nu eindelijk van haar misselijkheid af ( heeft 10 weken geduurd) en hoewel het niet heel heftig was, voelde ze zich echt behoorlijk rot, bepaalde momenten op de dag.

Maar goed, dat is natuurlijk je eigen afweging De zomer is qua wachten niet zo ver meer weg natuurlijk!
Ik ga waarschijnlijk wel trouwen met een buikje... alleen is het geen babybuikje (ben hard bezig om af te vallen, maar gaat nog niet helemaal snel genoeg).
Ik zou toch wel even wat lekkere borrels achterover willen tikken op mn bruiloft

Maarja, dat ben ik hahaha!
Juffert22: hahahha!

@ Huisjebeestjekindje, Mianoo, Aanoniemous en Chantilly: de dingen die jullie schetsen zijn ook precies mijn twijfels voor wel/niet zwanger trouwen. Mijn gevoel neigt naar NU starten, mijn verstand zegt 'hou nou maar gewoon juni aan (of misschien zelfs wel pas augustus)'. Ik denk dat ik mijn verstand ga volgen. Thanks ladies voor het meedenken!
@ Juffert: de haha slaat niet op het laatste deel van je post uiteraard (wat je net gewijzigd hebt), maar op het eerste deel. Afvallen gaat sowieso nooit snel genoeg. Ik ben nu ook bezig met afvallen, maar het gaat me inderdaad niet snel genoeg
@Swirls haha dat maakt mij niet uit hoor, lol. Ik heb ook echt een buikJE hoor (valt allemaal nog wel mee, weeg nu 78kg bij 1.75cm). En mijn jurk sluit mooi aan dus dat is het niet . Wil gewoon voor mezelf rond de 70kg wegen (en ook vanwege de eventuele zwangerschap erna... lijkt me toch stuk prettiger om wat minder te wegen). Ikzelf ben ook heel erg van het NU wil ik het... en dan moet het ook gebeuren ook. Maar wat betreft dit laat ik toch ook mijn verstand spreken .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven