Jouw ochtendritueel

02-03-2016 22:59 195 berichten
In het topic over ochtendritueel met 2 kinderen veel mensen die om 6h of eerder klaar zijn. Weg kinderwens

Dat topic is niet de juiste plek voor deze vraag. Ik vraag me af:

1. Hoe laat sta je op

2. Wat is je gezinssamenstelling

3. Wat is je ochtendritueel

4. Hoe laat ga je van huis en wat is je reistijd?

TO trapt af:

1. 6.45h

2 Man en ik

3. Douchen, aankleden, opmaken/haar, ontbijten of ontbijt maken om op het werk te eten.

4. Ik ga meestal om 7.30/7.45 van huis en begin dan om 8/8.15 met werken.
Alle reacties Link kopieren
Huishouden van 1 persoon met kat

6.50 gaat de wekker, maar de poes is ongeveer een kwartier eerder al even komen snuffelen dus dan ben ik al half wakker

Direct eruit, plassen, kat eten geven, thee zetten, brood smeren en fruit/rauwkost maken voor werk.

Daarna wassen, aankleden, tandenpoetsen

Intussen is de thee afgekoeld tot een drinkbare temperatuur en ga ik rustig ontbijten met de krant, het is dan 7.30.

Ca. 7.50 vertrek ik naar mijn werk, waar ik een uurtje later aankom.
1. Als ik moet werken gaat om 6.30u de wekker. Soms gaat onze natuurlijke wekker (een baby van 6 maanden) wat eerder

2. Vriend, baby en ik

3. Douchen, opmaken en haren, baby voeden (borstvoeding) en gereedmaken, spullen pakken voor het werk (lunch uit koelkast, kolfspullen etc; alles is de avond ervoor al gereed gemaakt voor zover mogelijk). Ontbijten doe ik in de auto naar het werk.

4. Rond 7.30u de deur uit. Kind 'afgooien' bij het kdv en dan ben ik meestal iets voor 8.15u op het werk (20min reistijd)
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 12:19:

[...]

en toch mee ophouden hoor. Straks heb je een baby en een man die je verzorgen moet. Dat is onhoudbaar.

Dan ontbijt hij maar niet. Of hij verzint iets slims als: 's avonds ontbijt vast zelf klaarzetten. je maakt het hem (heel lief) echt te gemakkelijkIk maak al 33,5 jaar ook op mijn vrije dag ontbijt en lunchbrood klaar voor mijn man
1. Ik op om 06.20

2. Zoon van 11 en ik

3. Opstaan, toilet, douche, make-up, om 7h zoon oproepen, terwijl hij doucht ontbijttafel klaarzetten en lunchpakketten maken. Tegen 7.20h samen aan tafel. Dan zoon tandenpoetsen, ik tafel opruimen. Dan ik nog even in badkamer (haar föhnen, tandenpoetsen, aankleden)

4. Om 7.50h samen de deur uit.

Heb wel een flinke zoon die uit zichzelf door doet en opruimt :-)
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:LeTempsPerdu schreef op 02 maart 2016 @ 23:48:

Oh, ik ben géén ochtendmens en ren daardoor 's morgens iedere dag als een kip zonder kop rond. Samenstelling: samenwonend, geen kinderen.

Opsta-ritme:

7.00 Wekker. Actie: op de uitknop meppen.

7.15. 2e Wekker. Actie: grommend het licht aandoen en even mails lezen

7.25. Actie: opstaan, Nespresso aanzetten, kleren kiezen en aantrekken

7.35. Actie: wassen, make-up, tandenpoetsen etc

7.50. Actie: koffie naar binnen gieten en tas inpakken

8.00. Actie: huis verlaten. 20 minuten lopen naar werk.

Ontbijten doe ik op het werk voor de computer. Ondanks dit catastrophale ritme dat chaos en haast veroorzaakt, ben ik altijd op tijd en zelfs nog redelijk toonbaar

(Ik ben een avondmens en douche dus ook in de avond).Het scheelt al veel tijd als je 's avonds je kleding voor de volgende dag klaarlegt en je tas inpakt.
quote:amarna schreef op 03 maart 2016 @ 12:52:

[...]

Ik maak al 33,5 jaar ook op mijn vrije dag ontbijt en lunchbrood klaar voor mijn man maar jij hebt geen baby-extra, en het gaat me niet eens zozeer om het brood als wel om dat deze poster, haar man moet wakker maken, onder douche vandaan moet halen etc. Ze is straks druk zat met de baby.
Om 5:00 gaat de wekker en staan we allebei op, kleren voor man heb ik de avond ervoor al klaar gelegd.

Hij gaat douchen en kleed zich aan en ondertussen smeer ik zijn brood en pak zijn koelbox voor hem in.

Om 5.35 word hij opgehaald door zijn collega.

Dan ga ik of terug naar bed, of ik blijf eruit, dat ligt eraan of ik tot laat heb gewerkt, blijf ik eruit dan moet ik op tijd beginnen.

Dan doe ik het huishouden van die dag en ga ook aan het werk.

Wij zijn nu nog met zijn tweeën, over ongeveer 15 weken een baby erbij, dan hoop ik dat we dit ritme nog ongeveer zo hebben, maar dat kan ook iets anders worden natuurlijk.
Gezinssamenstelling: vriend en ik

6:30: wekker voor vriend, ik blijf dan nog liggen

6:35: vriend 20 min met hond naar buiten

7:00-7:30: vriend maakt zich klaar en eet

7:30: vriend maakt mij (inmiddels weer in slaap gevallen) wakker

7:35: vriend vertrekt naar werk (reistijd 30 min)

8:00: ik sta ook eens op

8:00-8:45: eten en klaarmaken

8:45: op de fiets naar t werk (reistijd nu met wegwerkzaamheden 10 minuten, normaal 2 minuten fietsen :D )

Ik lijk nu heel lui, maar ik kom in de pauze naar huis om de hond uit te laten en laat em na het avondeten een flink uur uit en nogmaals voor het naar bed gaan. Ik werk gewoon 8 uur per dag.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!

[...]

en toch mee ophouden hoor. Straks heb je een baby en een man die je verzorgen moet. Dat is onhoudbaar.

Dan ontbijt hij maar niet. Of hij verzint iets slims als: 's avonds ontbijt vast zelf klaarzetten. je maakt het hem (heel lief) echt te gemakkelijk

Sory, maar waar bemoei je je mee? Definieer "te gemakkelijk" en wat is daar erg aan?

Ik kies ervoor om het ontbijt voor mijn vriend te maken en ik zeg af en toe dat er tijd verstrijkt, dat is geen verzorgen dat is zorgen voor elkaar. Net zoals hij voor mij zorgt op oneindig veel manieren.

quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 12:57:

[...]

maar jij hebt geen baby-extra, en het gaat me niet eens zozeer om het brood als wel om dat deze poster, haar man moet wakker maken, onder douche vandaan moet halen etc. Ze is straks druk zat met de baby.

Je bedoelt: dat ze haar vriend af en toe stimiluurt door te zeggen, hey ben je wakker? de deur van de douche open trek en zeg, ben je wakker? En als ik klaar ben met douchen, moet jij niet ook zo weg?

En je bedoelt: Ze zijn straks samen extra druk met de baby.

Mijn vriend is een held die heel goed voor mij zorgt en alles voor me doet, maar 's ochtends is hij niet op zijn best dus dan zorg ik een beetje voor hem. Wij noemen dat van elkaar houden.
ik word langzamerhand eigenlijk wel razend benieuwd hoe laat de mensen die 's ochtends zo vroeg eruit moeten dan 's avonds in bed liggen
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 03 maart 2016 @ 13:17:

[...]

Sory, maar waar bemoei je je mee? Definieer "te gemakkelijk" en wat is daar erg aan?

Ik kies ervoor om het ontbijt voor mijn vriend te maken en ik zeg af en toe dat er tijd verstrijkt, dat is geen verzorgen dat is zorgen voor elkaar. Net zoals hij voor mij zorgt op oneindig veel manieren.

.wie geen bemoeienis blieft, moet van dit forum wegblijven
quote:gemberpannekoek schreef op 03 maart 2016 @ 13:22:

ik word langzamerhand eigenlijk wel razend benieuwd hoe laat de mensen die 's ochtends zo vroeg eruit moeten dan 's avonds in bed liggen Oh idd! Ik slaap namelijk zelden voor 2 uur.
Silence is golden. Duct tape is silver.

[...]

Dan ontbijt hij maar niet. Of hij verzint iets slims als: 's avonds ontbijt vast zelf klaarzetten. je maakt het hem (heel lief) echt te gemakkelijkJoh, wat boeit het nou als ze het beide wel prima vinden?
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Mikadoos schreef op 03 maart 2016 @ 09:42:

4. Rond half - kwart voor 8 heb ik iedereen vakkundig de deur uitgewerkt en dan heb ik een reistijd van 1 minuut en kan ik aan het huishouden beginnen. Daar besteed ik een uurtje aan en de resterende tijd vul ik in met andere verplichtingen.
Op werkdagen ziet mijn ochtendritueel er zo uit:

7:00 wekker

7:05 aankleden, er toonbaar uitzien :p, tanden poetsen

7:20 met de hond ongeveer 45 minuten wandelen

+/- 8:00 ontbijten en nieuws kijken

8:20 hond koekje geven en naar beneden gaan naar de berging om fiets te pakken.

8:25 op de fiets naar het werk

8:45 op het werk

En ik ga rond half 11/11 uur naar bed voor de nieuwsgierigen ;).
quote:missmisery schreef op 03 maart 2016 @ 13:33:

[...]

Joh, wat boeit het nou als ze het beide wel prima vinden?ze vraagt zelf, of haar a.s. baby op papa zal gaan lijken, ja dus. Maar er is een oplossing voor.
quote:gemberpannekoek schreef op 03 maart 2016 @ 13:22:

ik word langzamerhand eigenlijk wel razend benieuwd hoe laat de mensen die 's ochtends zo vroeg eruit moeten dan 's avonds in bed liggen

Wij duiken er om half 11/11 uur in.

Als ik tot laat moet, lig ik er om half 2 ongeveer in, maar dan duik ik na mijn man's ochtendritueel terug in bed voor een paar uurtjes.
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 13:48:

[...]

ze vraagt zelf, of haar a.s. baby op papa zal gaan lijken, ja dus. Maar er is een oplossing voor.

sorry, maar hoe weet je dat nou? dan ga je er bij voorbaat vanuit dat een ochtendritueel louter sociale gewenning is.

Ik geloof wel echt dat er mensen zijn die van nature 's ochtends wakkerder zijn en mensen die 's avonds pas echt op gang komen. Dus haar baby kan net zo goed op haar lijken en mee gaan helpen papa uit de slaapstand te krijgen
1. 06.45 (of 06.00 als ik niet op mijn vaste kantoor werk)

2. Alleenstaand met huisgenoten (maar die bemoeien zich 's ochtends godzijdank niet met me)

3. Douchen, aankleden en opmaken, ontbijten, lunch klaarmaken, laatste spullen in mijn tas stoppen, half uurtje studeren (dat laatste doe ik niet als ik elders werk)

4. Ik vertrek om 08.30, 20 minuten reistijd (10 minuten om rustig op te starten en koffie te drinken). Anders vertrek ik om 07.00 en ben ik om 08.30 waar ik moet zijn.
quote:gemberpannekoek schreef op 03 maart 2016 @ 13:52:

[...]

sorry, maar hoe weet je dat nou? dan ga je er bij voorbaat vanuit dat een ochtendritueel louter sociale gewenning is.

Ik geloof wel echt dat er mensen zijn die van nature 's ochtends wakkerder zijn en mensen die 's avonds pas echt op gang komen. Dus haar baby kan net zo goed op haar lijken en mee gaan helpen papa uit de slaapstand te krijgen

Oh ja, dat de een makkelijker uit bed komt dan de ander is echt wel natuurlijk. Maar het is ook deels een kwestie van discipline. Als je regelmatig je wekker uitzet en doorslaapt....nou, dan leg je toch een wekker ergens anders in je slaapkamer, zodat je er wel uit moet.

Het is deels ook een kwestie van consequenties. Als je ontslagen dreigt te worden omdat je zo vaak te laat komt, ben je heus meer geneigd om zelfstandig uit bed te komen dan als je weet dat je vrouw je toch wel net zo vaak wakker maakt tot je eens uit je nest komt.......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 03 maart 2016 @ 14:01:

[...]

Oh ja, dat de een makkelijker uit bed komt dan de ander is echt wel natuurlijk. Maar het is ook deels een kwestie van discipline. Als je regelmatig je wekker uitzet en doorslaapt....nou, dan leg je toch een wekker ergens anders in je slaapkamer, zodat je er wel uit moet.

Het is deels ook een kwestie van consequenties. Als je ontslagen dreigt te worden omdat je zo vaak te laat komt, ben je heus meer geneigd om zelfstandig uit bed te komen dan als je weet dat je vrouw je toch wel net zo vaak wakker maakt tot je eens uit je nest komt.......

Ben ik het mee eens. Ik heb dat gehad met één van mijn kinderen. Hij werd zogenaamd nooit wakker van de wekker en bleef dus gewoon heel gemakzuchtig liggen. Ik geloof dat ik 's morgens wel 30 keer moest roepen om hem zijn bed uit te krijgen, en dan had ik hem er eindelijk uit moest ik de rest van zijn ochtendritueel ook nog eens regisseren omdat hij anders veel te laat op school zou zijn. Consequentie daarvan is nablijven. En dat kon mijn moederhartje niet aan

Ik heb dat twee weken volgehouden en toen heb ik gezegd : Vanaf nu net zoals iedereen hier zelfstandig je bed uit, aankleden, tanden poetsen en de hele reutemeteut en anders kom je maar te laat op school. Vanaf vandaag niet meer mijn probleem.

En tja zoals te verwachten viel werkte dat als een tierelier en sterker nog... hij is tegenwoordig één van de eersten die beneden braaf aan de eettafel zit.
.
Na twee avonden achtereen rond 02.30 naar bed te zijn gegaan en er om 07.00 weer uit duurde mijn ochtendritueel vandaag héél lang. Ik doe normaal gesproken nog geen tien minuten over het schilderwerk, deze keer meer dan een half uur, zelfs na een bijna koude douche en vier mokken koffie.
verba volant, scripta manent.
quote:gemberpannekoek schreef op 03 maart 2016 @ 13:52:

[...]

Ik geloof wel echt dat er mensen zijn die van nature 's ochtends wakkerder zijn en mensen die 's avonds pas echt op gang komen.

oh zeker

Maar als deze man alleen woont, komt hij ook heus op tijd op zijn werk
1. Hoe laat sta je op?

Van maandag tot zaterdag om 4:40. Zondags slaap ik uit tot een uur of 8.

2. Wat is je gezinssamenstelling?

Vriend en ik.

3. Wat is je ochtendritueel?

Wekker gaat om 4:20, vriend staat 4:35 op, ik snooze tot 4:40.

WC bezoek, haar in een staart, ik trek mijn kleren aan en ga naar buiten.

Haren kammen, me wassen en make up doe ik rond half 9, 9 uur als ik weer binnen ben. Dan ontbijt ik ook.

4. Hoe laat ga je van huis en wat is je reistijd?

4:45 ben ik buiten en ik moet 2 minuten lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven