Jouw ochtendritueel
woensdag 2 maart 2016 om 22:59
In het topic over ochtendritueel met 2 kinderen veel mensen die om 6h of eerder klaar zijn. Weg kinderwens
Dat topic is niet de juiste plek voor deze vraag. Ik vraag me af:
1. Hoe laat sta je op
2. Wat is je gezinssamenstelling
3. Wat is je ochtendritueel
4. Hoe laat ga je van huis en wat is je reistijd?
TO trapt af:
1. 6.45h
2 Man en ik
3. Douchen, aankleden, opmaken/haar, ontbijten of ontbijt maken om op het werk te eten.
4. Ik ga meestal om 7.30/7.45 van huis en begin dan om 8/8.15 met werken.
Dat topic is niet de juiste plek voor deze vraag. Ik vraag me af:
1. Hoe laat sta je op
2. Wat is je gezinssamenstelling
3. Wat is je ochtendritueel
4. Hoe laat ga je van huis en wat is je reistijd?
TO trapt af:
1. 6.45h
2 Man en ik
3. Douchen, aankleden, opmaken/haar, ontbijten of ontbijt maken om op het werk te eten.
4. Ik ga meestal om 7.30/7.45 van huis en begin dan om 8/8.15 met werken.
donderdag 3 maart 2016 om 14:47
@Oldwood: jij bent de overtreffende trap van mijn ochtendmens zijn. Dat mijn man er voor kiest om 04:30u zijn bed te verlaten om te gaan sporten mag hij helemaal zelf weten, maar ik ga dan echt niet met hem mee om zijn daarbij behorende eetregime klaar te zetten. Ik hou zielsveel van die man maar dat uurtje extra (alleen - oh, zalig!) in dat bed is mij toch wel heilig!
@Kaatje: dat klinkt gewoonweg niet gezond hoe je vriend in de ochtend opstaat. Ik heb ook een tijd samengewoond met een avondmens en natuurlijk gaan die anders om met opstaan dan een ochtendmens, maar zoveel moeite ging ik niet nemen in de ochtend. Een paar keer de consequenties ervaren met te laat op het werk te komen, dan komt hij echt wel uit zijn bed. Anders zou ik toch goed overwegen hier hulp voor te gaan zoeken, dit is echt abnormaal. Ik kan écht niet begrijpen dat je hem hier zo bij helpt. Dat is wel degelijk hem verzorgen en zorg dragen voor hem. Hij is oud genoeg om daar zelf voor te zorgen of anders hulp te zoeken. Luiheid ten top...
@Kaatje: dat klinkt gewoonweg niet gezond hoe je vriend in de ochtend opstaat. Ik heb ook een tijd samengewoond met een avondmens en natuurlijk gaan die anders om met opstaan dan een ochtendmens, maar zoveel moeite ging ik niet nemen in de ochtend. Een paar keer de consequenties ervaren met te laat op het werk te komen, dan komt hij echt wel uit zijn bed. Anders zou ik toch goed overwegen hier hulp voor te gaan zoeken, dit is echt abnormaal. Ik kan écht niet begrijpen dat je hem hier zo bij helpt. Dat is wel degelijk hem verzorgen en zorg dragen voor hem. Hij is oud genoeg om daar zelf voor te zorgen of anders hulp te zoeken. Luiheid ten top...
donderdag 3 maart 2016 om 14:48
quote:gemberpannekoek schreef op 03 maart 2016 @ 13:22:
ik word langzamerhand eigenlijk wel razend benieuwd hoe laat de mensen die 's ochtends zo vroeg eruit moeten dan 's avonds in bed liggen Om 21:00 uur gaan wij naar bed. Loopt soms uit tot 21:30, maar dat gebeurt niet vaak. We (vriend en ik ) zijn midden 20, maar qua bedtijd voelen wij ons wel eens bejaard
ik word langzamerhand eigenlijk wel razend benieuwd hoe laat de mensen die 's ochtends zo vroeg eruit moeten dan 's avonds in bed liggen Om 21:00 uur gaan wij naar bed. Loopt soms uit tot 21:30, maar dat gebeurt niet vaak. We (vriend en ik ) zijn midden 20, maar qua bedtijd voelen wij ons wel eens bejaard
donderdag 3 maart 2016 om 14:53
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 14:35:
[...]
oh zeker
Maar als deze man alleen woont, komt hij ook heus op tijd op zijn werk
jaaaa maar we hadden het er hier over of baby automatisch op papa zou lijken
mij lijkt dat geen uitgemaakte zaak. misschien is baby wel een ochtendmens en blijkt het die discipline helemaal niet te hoeven leren
[...]
oh zeker
Maar als deze man alleen woont, komt hij ook heus op tijd op zijn werk
jaaaa maar we hadden het er hier over of baby automatisch op papa zou lijken
mij lijkt dat geen uitgemaakte zaak. misschien is baby wel een ochtendmens en blijkt het die discipline helemaal niet te hoeven leren
donderdag 3 maart 2016 om 14:57
Ik ben benieuwd hoe het ritueel er uit komt te zien als vrouw straks weer aan het werk gaat op haar werkdagen, maar vooralsnog:
Rond 7:00-7:30 degene die niet de nachtvoeding heeft gedaan gaat naar beneden met baby en peuter. Baby krijgt fles, peuter brood en melk. Als peuter nog slaapt dan alleen met baby naar beneden en andersom. De andere ouder blijft liggen tot 8:00/8:30.
8:30 andere ouder staat op en blijft met baby beneden. Ouder die de ochtendvoeding heeft gedaan gaat zich wassen en aankleden en wast en kleedt peuter aan
8:45 Peuter wordt naar psz gebracht. Op de dagen dat geen psz is blijven we langer in de pyjama en kan de ouder van de nachtvoeding evt ook blijven slapen tot 10:00 of 11:00.
Rond 7:00-7:30 degene die niet de nachtvoeding heeft gedaan gaat naar beneden met baby en peuter. Baby krijgt fles, peuter brood en melk. Als peuter nog slaapt dan alleen met baby naar beneden en andersom. De andere ouder blijft liggen tot 8:00/8:30.
8:30 andere ouder staat op en blijft met baby beneden. Ouder die de ochtendvoeding heeft gedaan gaat zich wassen en aankleden en wast en kleedt peuter aan
8:45 Peuter wordt naar psz gebracht. Op de dagen dat geen psz is blijven we langer in de pyjama en kan de ouder van de nachtvoeding evt ook blijven slapen tot 10:00 of 11:00.
donderdag 3 maart 2016 om 15:13
Op de dagen dat ik werk:
6.30 uur op. Ontbijt klaarmaken en lunch, fruit, water etc. in mijn werktas stoppen.
Ontbijten terwijl ik online de krant lees, mail check, Facebook check.
7.00 uur douchen, aankleden, haar make-up. Rond 7.30 uur vertrek ik dan naar mijn werk, waar ik rond 7.45 uur aankom.
Mijn dochter wordt ergens tussen 7.00 en 7.15 uur wakker. Mijn man komt dan ook uit bed en zorgt dat dochter ontbijt, zich wast etc. voordat ze naar school gaat. Hier heb ik op mijn werkdagen geen omkijken naar. Vroeger deed ik haar haren als laatste taak voordat ik naar mijn werk ging, maar nu mijn dochter ouder is en haar haar korter is, draagt ze het los.
Op de doordeweekse dagen die ik niet werk, kom ik rond 7.15 uur uit bed en ontbijt dan eerst samen met mijn dochter, waarna zij zich gaat wassen etc. en ik haar pauzehap klaar maak. Dan douche ik en breng ik haar na school (en als ik dan weer thuis kom, stap ik vaak terug in bed waar mijn man dan nog ligt ).
6.30 uur op. Ontbijt klaarmaken en lunch, fruit, water etc. in mijn werktas stoppen.
Ontbijten terwijl ik online de krant lees, mail check, Facebook check.
7.00 uur douchen, aankleden, haar make-up. Rond 7.30 uur vertrek ik dan naar mijn werk, waar ik rond 7.45 uur aankom.
Mijn dochter wordt ergens tussen 7.00 en 7.15 uur wakker. Mijn man komt dan ook uit bed en zorgt dat dochter ontbijt, zich wast etc. voordat ze naar school gaat. Hier heb ik op mijn werkdagen geen omkijken naar. Vroeger deed ik haar haren als laatste taak voordat ik naar mijn werk ging, maar nu mijn dochter ouder is en haar haar korter is, draagt ze het los.
Op de doordeweekse dagen die ik niet werk, kom ik rond 7.15 uur uit bed en ontbijt dan eerst samen met mijn dochter, waarna zij zich gaat wassen etc. en ik haar pauzehap klaar maak. Dan douche ik en breng ik haar na school (en als ik dan weer thuis kom, stap ik vaak terug in bed waar mijn man dan nog ligt ).
donderdag 3 maart 2016 om 15:17
Als ik vroeg moet beginnen:
5.10 de wekker en kruip ik nog even tegen mijn vriend aan.
5.20 eruit, plassen, wassen, haar en aankleden (ik douche 's avonds)
5.25 dieren voeren, brood uit de vriezer in de tas en schoenen aan
5.30 weg 20 min rijden
Op een vrije of late dag:
6.30 gaat wekker van vriend, waar ik dan ook tegen aan kruip
7.00 gaat hij eruit, herrie maken in de badkamer
7.15 gaat hij weg en draair ik me om
Tussen 9 en 10 ben ik er meestal uit, was enkleed me aan verzorg de dieren en zet koffie. Dan eet ik meestal ontbijt op de bank en begin dan het huishouden. Evt vertrek ik dan 's middags naar het wek en ben ik laat thuis.
Wij gaan rond half 11, 11 uur slapen, meestal ook in het weekend. Ik red het alleen niet als ik late dienst heb (dan rond 12 uur) of ga dansen (1 uur).
5.10 de wekker en kruip ik nog even tegen mijn vriend aan.
5.20 eruit, plassen, wassen, haar en aankleden (ik douche 's avonds)
5.25 dieren voeren, brood uit de vriezer in de tas en schoenen aan
5.30 weg 20 min rijden
Op een vrije of late dag:
6.30 gaat wekker van vriend, waar ik dan ook tegen aan kruip
7.00 gaat hij eruit, herrie maken in de badkamer
7.15 gaat hij weg en draair ik me om
Tussen 9 en 10 ben ik er meestal uit, was enkleed me aan verzorg de dieren en zet koffie. Dan eet ik meestal ontbijt op de bank en begin dan het huishouden. Evt vertrek ik dan 's middags naar het wek en ben ik laat thuis.
Wij gaan rond half 11, 11 uur slapen, meestal ook in het weekend. Ik red het alleen niet als ik late dienst heb (dan rond 12 uur) of ga dansen (1 uur).
donderdag 3 maart 2016 om 15:58
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 13:48:
[...]
ze vraagt zelf, of haar a.s. baby op papa zal gaan lijken, ja dus. Maar er is een oplossing voor.
Dat vroeg ik helemaal niet, maar goed.
Ik snap dat jij denkt dat mijn vriend het zich aan laat leunen, en dat mag je gerust denken. Maar ik heb ondertussen geleerd dat hij dit niet doet om mij te pesten maar echt omdat hij geen ochtendmens is. En hoe makkelijk is het dan als ik als ultiem ochtendmens dan af en toe even mijn hoofd om de hoek steek om te vragen of hij zich nog realiseert dat hij wakker is en zijn ontbijt maakt. Ik heb niet het gevoel dat ik hem daarmee verwen, ik help hem, zoals hij met heel veel dingen helpt zodat we samen een soepel huishouden hebben waar we beiden doen waar we goed in zijn.
[...]
ze vraagt zelf, of haar a.s. baby op papa zal gaan lijken, ja dus. Maar er is een oplossing voor.
Ik snap dat jij denkt dat mijn vriend het zich aan laat leunen, en dat mag je gerust denken. Maar ik heb ondertussen geleerd dat hij dit niet doet om mij te pesten maar echt omdat hij geen ochtendmens is. En hoe makkelijk is het dan als ik als ultiem ochtendmens dan af en toe even mijn hoofd om de hoek steek om te vragen of hij zich nog realiseert dat hij wakker is en zijn ontbijt maakt. Ik heb niet het gevoel dat ik hem daarmee verwen, ik help hem, zoals hij met heel veel dingen helpt zodat we samen een soepel huishouden hebben waar we beiden doen waar we goed in zijn.
donderdag 3 maart 2016 om 16:06
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 03 maart 2016 @ 15:58:
[...]
je zegt zelf : "Ik hoop zo dat mijn ongeboren kind niet op mijn vriend lijkt in de ochtend......."
en als je dat echt hoopt, kun je daar wel in sturen, dat is wat ik zei.
Ik bedoel daar echt niks lulligs mee. Bedoel het aardig, als jij straks 's morgens druk bent met baby, is het echt handig als je vriend zijn eigen brood smeert.
[...]
je zegt zelf : "Ik hoop zo dat mijn ongeboren kind niet op mijn vriend lijkt in de ochtend......."
Ik bedoel daar echt niks lulligs mee. Bedoel het aardig, als jij straks 's morgens druk bent met baby, is het echt handig als je vriend zijn eigen brood smeert.
donderdag 3 maart 2016 om 16:10
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 16:06:
[...]
Of, als mijn vriend rustig aan doet met de baby die zijn ritme volgt dan zorg ik dat de rest soepel verloopt....
Ik probeer juist aan te geven dat er dus echt heel weinig in te sturen is, het is wie mijn vriend is en daarbij ondersteunen we elkaar.
[...]
Of, als mijn vriend rustig aan doet met de baby die zijn ritme volgt dan zorg ik dat de rest soepel verloopt....
Ik probeer juist aan te geven dat er dus echt heel weinig in te sturen is, het is wie mijn vriend is en daarbij ondersteunen we elkaar.
donderdag 3 maart 2016 om 16:32
quote:Pingu schreef op 03 maart 2016 @ 16:27:
Ik lees hier dat iemand de kleren voor haar man klaarlegt. Is dat serieus? Je bepaalt dus wat je man draagt? Hij is toch geen klein kind? Zijn er meer vrouwen die dat doen?Ik mag toch aannemen dat de man vooraf zijn vrouw geïnstrueerd heeft welke kleren hij de volgende dag wil dragen?
Ik lees hier dat iemand de kleren voor haar man klaarlegt. Is dat serieus? Je bepaalt dus wat je man draagt? Hij is toch geen klein kind? Zijn er meer vrouwen die dat doen?Ik mag toch aannemen dat de man vooraf zijn vrouw geïnstrueerd heeft welke kleren hij de volgende dag wil dragen?
donderdag 3 maart 2016 om 16:38
Op maandag en vrijdag:
6.00 gaat de wekker, daarna douchen, aankleden, eten. Tassen inpakken van mijzelf en de kinderen (brood smeert mijn man de avond ervoor voor iedereen), hond eten geven en tussen 7 en 7.15 ga ik de deur uit. 20 of 45 min reistijd, afhankelijk van auto of fiets die dag.
Op dinsdag t/m donderdag:
6.30 gaat de wekker, rond 6.45 ga ik douchen en aankleden. En ook weer die tassen inpakken (die van mezelf niet als ik die dag niet werk). Ontbijt klaar zetten voor de kinderen die ergens tussen 7 en 7.30 opstaan, zich aankleden en naar beneden komen. Hier en daar iemand aansporen om te eten, vaat in de vaatwasser, (tanden)borstel aangeven, etc. Om 8.10 samen met de kinderen de deur uit richting school, daarna direct met de hond het bos in (behalve als ik moet werken).
Gezin bestaat uit man, 2 kinderen van 8 en 9, een bejaarde hond en ikzelf.
6.00 gaat de wekker, daarna douchen, aankleden, eten. Tassen inpakken van mijzelf en de kinderen (brood smeert mijn man de avond ervoor voor iedereen), hond eten geven en tussen 7 en 7.15 ga ik de deur uit. 20 of 45 min reistijd, afhankelijk van auto of fiets die dag.
Op dinsdag t/m donderdag:
6.30 gaat de wekker, rond 6.45 ga ik douchen en aankleden. En ook weer die tassen inpakken (die van mezelf niet als ik die dag niet werk). Ontbijt klaar zetten voor de kinderen die ergens tussen 7 en 7.30 opstaan, zich aankleden en naar beneden komen. Hier en daar iemand aansporen om te eten, vaat in de vaatwasser, (tanden)borstel aangeven, etc. Om 8.10 samen met de kinderen de deur uit richting school, daarna direct met de hond het bos in (behalve als ik moet werken).
Gezin bestaat uit man, 2 kinderen van 8 en 9, een bejaarde hond en ikzelf.
donderdag 3 maart 2016 om 16:39
donderdag 3 maart 2016 om 20:17
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2016 @ 12:57:
[...]
maar jij hebt geen baby-extra, en het gaat me niet eens zozeer om het brood als wel om dat deze poster, haar man moet wakker maken, onder douche vandaan moet halen etc. Ze is straks druk zat met de baby.Die kerel is gewoon gemakzuchtig. Strikt ze ook zijn veters voor hem?
[...]
maar jij hebt geen baby-extra, en het gaat me niet eens zozeer om het brood als wel om dat deze poster, haar man moet wakker maken, onder douche vandaan moet halen etc. Ze is straks druk zat met de baby.Die kerel is gewoon gemakzuchtig. Strikt ze ook zijn veters voor hem?
donderdag 3 maart 2016 om 20:23
quote:amarna schreef op 03 maart 2016 @ 20:17:
[...]
Die kerel is gewoon gemakzuchtig. Strikt ze ook zijn veters voor hem?
Die kerel is mijn prins op het witte paard, en terwijl ik op de bank lig geen puf te hebben heeft hij gekookt, de vaatwasser in en uitgepakt, de was opgehangen en thee voor me gezet.
En eerlijk gezegd, ik vind weinig zo ontzettend vertederend als dat ik nadat ik mijn oefeningen heb gedaan ik bij hem in bed kruip en hem kus en hij zijn ogen open doet en iets zegt als: huh, is het al ochtend?
Prima combinatie dus.
[...]
Die kerel is gewoon gemakzuchtig. Strikt ze ook zijn veters voor hem?
Die kerel is mijn prins op het witte paard, en terwijl ik op de bank lig geen puf te hebben heeft hij gekookt, de vaatwasser in en uitgepakt, de was opgehangen en thee voor me gezet.
En eerlijk gezegd, ik vind weinig zo ontzettend vertederend als dat ik nadat ik mijn oefeningen heb gedaan ik bij hem in bed kruip en hem kus en hij zijn ogen open doet en iets zegt als: huh, is het al ochtend?
Prima combinatie dus.
donderdag 3 maart 2016 om 20:26
donderdag 3 maart 2016 om 20:43
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 03 maart 2016 @ 20:23:
[...]
Prima combinatie dus.
Jij bent erg lief en geduldig.
Ik ben een uitgesproken ochtendmens. Lijkt me moeilijk om met een 100% avondmens om te gaan.
[...]
Prima combinatie dus.
Jij bent erg lief en geduldig.
Ik ben een uitgesproken ochtendmens. Lijkt me moeilijk om met een 100% avondmens om te gaan.
donderdag 3 maart 2016 om 20:49
quote:Pingu schreef op 03 maart 2016 @ 16:27:
Ik lees hier dat iemand de kleren voor haar man klaarlegt. Is dat serieus? Je bepaalt dus wat je man draagt? Hij is toch geen klein kind? Zijn er meer vrouwen die dat doen?Klaarleggen niet, wel zeggen dat bepaalde kleuren niet echt bij elkaar passen als hij de kamer inkomt met een donkerblauwe broek en een overhemd met bruine streepjes.
Ik lees hier dat iemand de kleren voor haar man klaarlegt. Is dat serieus? Je bepaalt dus wat je man draagt? Hij is toch geen klein kind? Zijn er meer vrouwen die dat doen?Klaarleggen niet, wel zeggen dat bepaalde kleuren niet echt bij elkaar passen als hij de kamer inkomt met een donkerblauwe broek en een overhemd met bruine streepjes.
verba volant, scripta manent.
donderdag 3 maart 2016 om 20:57
In de ochtend op vrije dagen en man aan het werk:
6.45 uit bed douchen, aankleden, vaatwasser uitruimen en tafel gedeeltelijk dekken
7.05 kinderen wekken, haar föhnen, stylen, laatste hand make up en evt helpen bij kinderen.
Ramen open zetten en naar beneden
7.20 eten bakjes maken voor school, opruimen en tanden poetsen
7.55 op de fiets naar school
8.10 thuis en vlammen in de huishouding
Op werkdagen zonder man
Al het voorgaande
7.55 kinderen op de fiets en ik met de auto naar school
8.05 tut op het schoolplein en naar het werk
8..30 op het werk
Op werkdagen en man is thuis:
Al het voorgaande maar dan helpt man ook
7.55 man met kinderen op fiets naar school
8.00 ik naar het werk
8.25 op het werk
We zijn met zijn vieren: 2 volwassenen en 2 kinderen.
6.45 uit bed douchen, aankleden, vaatwasser uitruimen en tafel gedeeltelijk dekken
7.05 kinderen wekken, haar föhnen, stylen, laatste hand make up en evt helpen bij kinderen.
Ramen open zetten en naar beneden
7.20 eten bakjes maken voor school, opruimen en tanden poetsen
7.55 op de fiets naar school
8.10 thuis en vlammen in de huishouding
Op werkdagen zonder man
Al het voorgaande
7.55 kinderen op de fiets en ik met de auto naar school
8.05 tut op het schoolplein en naar het werk
8..30 op het werk
Op werkdagen en man is thuis:
Al het voorgaande maar dan helpt man ook
7.55 man met kinderen op fiets naar school
8.00 ik naar het werk
8.25 op het werk
We zijn met zijn vieren: 2 volwassenen en 2 kinderen.
donderdag 3 maart 2016 om 20:57
Ik strompel om 5.15 met klootogen naar beneden, druk het 'aan' knopje in van het koffiezetapparaat (man heeft de boel de avond ervoor al op scherp gezet) en ga uitgebreid naar de wc (alwaar ik mezelf ook in de kleren hijs). Bij terugkomst van de wc is de koffie klaar, dus ik neem een bak koffie, steek een peuk op en lees wat bij op het wereldwijde web. Dat was het wel zo'n beetje. Douchen en lunch klaarmaken en zo doe ik de avond ervoor al, want dat is me echt te veel activiteit zo op de vroege morgen.
donderdag 3 maart 2016 om 21:06
Op werkdagen gaat mijn wekker om 6:50, 7:00 en 7:10u. Dan brood uit de vriezer halen, plassen, douchen en aankleden. Dan rond 7.30u thee zetten en ondertussen make-up op doen etc. Brood voor de lunch smeren en daarna rustig ontbijten (meestal overnight oats dat al klaar staat in de koelkast) met de iPad erbij en het journaal op tv. Om 8.05 fiets ik naar het station, en om 8.45 ben ik op mijn werk. Vooral dat rustig ontbijten vind ik fijn. Ik heb geen zin om me daarmee te moeten haasten 's ochtends, dan liever wat eerder opstaan.
Als ik vertrek is mijn vriend er meestal net uit. Hij vertrekt iets voor half 9 en is met een paar minuten fietsen al op z'n werk. Geen kinderen of huisdieren.
Als ik vertrek is mijn vriend er meestal net uit. Hij vertrekt iets voor half 9 en is met een paar minuten fietsen al op z'n werk. Geen kinderen of huisdieren.
donderdag 3 maart 2016 om 21:12