uitgerekend augustus 2016

27-11-2015 22:44 2055 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,

Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo

TABEL VOL

cyn teagirl
Live, Love, Laugh
Hoi!

Welkom bij de club!

Wat leuk een meisje.

Ben je zwanger van de eerste?
Hee Naatbounce, welkom. Heerlijk dat t gelukt is om zwanger te raken. Maar hoe zuur dat je zoveel klachten hebt! Hopelijk wordt t wat beter de komende weken. Uiteraard welkom om mee te schrijven!
quote:ukkie87 schreef op 01 maart 2016 @ 21:34:

Hoi!

Welkom bij de club!

Wat leuk een meisje.

Ben je zwanger van de eerste?

Hi ukkie,

Ja ik ben inderdaad zwanger van de eerste :-)! Leuk dat ik nog welkom ben ik zal het allemaal proberen te volgen!
Naatbounce, hoe gaat t nu met je? Al wat Minder misselijk? Ben je nu eigenlijk nog onder controle bij de gynaecoloog? Heb je al bijna 20weken echo? Spannend allemaal he?
Hi evelineh83,

Helaas niet nog steeds hetzelfde. Zijn dagen dat ik alleen maar aan mijn vloeibare voeding zit. Hopelijk gaat het snel beter anders krijg ik een sonde . Ik ben inderdaad onder controle bij de gynaecoloog. Wij hebben 21 maart de 20w echo. Wanneer ben Jij uitgerekend? Hoe gaat jou zwangerschap?
Wat klote zeg! Ik hoop echt voor je dat t beter wordt.

ik ben nu 17 + 4 weken. Met mij gaat t ook matig. Bij m'n zoon had ik veel last van bekkenpijn en dat begint nu opnieuw. Dus ben gedeeltelijk ziek gemeld op m'n werk om erger te voorkomen. Hopelijk helpt dat voldoende.
Naatbounce, wat vervelend dat je je zo rot voelt zeg... Sterkte!

Eveline, jij ook sterkte, hopelijk helpt rust inderdaad!

Hier gaat alles goed, heb de baby al gevoeld, heel fijn Verder weten we dat wij een jongen krijgen!

Ik heb wel veel last van een droge huid, en heb geen idee wat ik nou nog kan smeren... Lees overal horrorverhalen over parfum en parabenen die niet goed zijn voor het ongeboren kind, maar al die cremes zonder parfum en parabenen doen helemaal niets voor mijn huid.. Jullie nog tips?
Goed dat je er over nadenkt @Dobbelsteen. Je huid is immers je grootste orgaan en absorbeert alles wat er op komt en dat komt dan weer in de placenta. Ik gebruik de onderstaande lotion van Burt's Bees. In de producten van Burt's Bees zitten geen parabenen of siliconen en de parfums zijn uit het plantje zelf (natuurlijk dus en niet synthetisch) en staan als laatste op de ingrediënten lijst. Te koop bij de Etos & de Tuinenen kost ¤16/¤17 maar dat is het meer dan waard. (de lippensticks zijn ook goddelijk trouwens) Mijn huid jeukt en schilverd van droogte. Als ik mij insmeer en niet te warm douche en/of grof afdroog dan ben ik twee dagen verlost van de jeuk. Gaat best lang mee omdat de lotion dik is en niet zo waterig als Niveau of Dove.

Ik smeer op de droogste plekken calendulan. Geweldig spul ervoor!

Wat leuk een knul, gefeliciteerd.
Dobbelsteen, wat leuk een jongen! Is Bio oil nog een idee? Ik heb vooral een lekkere dikke crème. Bij zoon had ik van die mamacreme's. Die waren erg fijn voor mijn buik. Heb je de droge huid over je hele lijf en gezicht? Weleda schijnt ook goed te zijn.

Wij hebben gisteren weer een pretecho gehad. Uk werkte nog minder mee dan bij de eerste echo. Ging steeds op mijn blaas zitten en verstopte zich. Maar waarschijnlijk toch echt een meisje! Een zoon en een dochter. Zo bijzonder. En ik voel haar ook al een tijdje. Zulke intieme momentjes. Echt leuk.

Naatbounce, wat leuk dat jullie ook een meisje krijgen. Wel ontzettend rot van die misselijkheid. Denkt de vk/gyn dat dat nog beter zal worden?
Hier ook een check in the box voor droge huid en nu ook weer eczeem. Ik smeer met cetomacrogol creme. Is een neutrale basis voor crèmes van de apotheek. Daarnaast ga ik toch weer hormoonzalf gebruiken iom de apotheek. Ik word gek van de jeuk. Krab me in m'n slaap tot bloedens toe stuk
Oh evelineh83 dan scheelt het 3 dagen met mij! Hopelijk helpt de rust !

Ik heb vanaf kerst niet meer gewekt zou ik ook echt niet kunnen nu. Al mis ik het wel om onder de mensen te komen. Ik heb van mijn werk vrijstelling tot einde van mijn contract dan ga ik de ww in. Bij mij op het werk kun je helaas niet parttime werken.

Leuk zonzonzon ook een meisje! Alles lekker rosé haha! Ze weten het niet is bij iedereen anders kan 9 maanden duren kan ook zijn dat het een op de andere dag over is. Ik ben ook pas 1 kilo aangekomen nu. Moet ook daarom elke 2 weken op controle extra check. Onze kleine meid is erg druk op de echo maar voelen doe ik haar nog niet echt.
Bedankt voor de tips! Ik ga die Burt'sBees morgen meteen kopen, heb hem toevallig van de week zien liggen bij de Etos hier. Dus meer van jullie die er last van hebben, vervelend he... Een droge huid was ik wel gewend, eczeem ook, maar die schilfertjes die ondanks zoveel smeren gewoon vrolijk blijven terugkomen, dat is nieuw.

Zon, Bio Oil heb ik een tijdje geprobeerd maar kreeg er enorme jeuk van. Ik heb dat wel vaker met olie helaas. Wat leuk dat je nu weer de bevestiging hebt dat jullie een meisje krijgen mooi hoor, een zoon en een dochter!

Ik moet zeggen dat ik nog steeds haast niet kan geloven dat we het nu weten, dat het een knul wordt. Ik denk steeds, als het maar echt zo is. Niet dat we niet blij zouden zijn met een meisje, dat zou natuurlijk net zo welkom zijn. Maar we beginnen ons nu echt een beeld te vormen van ons kereltje. Ook heel handig met de namen nu, we zijn er meteen uit!
Haha, dat van die namen herken ik wel. Een meisjesnaam hadden we al, maar een jongensnaam was weer een gedoe. Net als bij zoon trouwens. Ik moet me nu echt even inhouden met shoppen. Na de 20 wekenecho mag het! En laat er in het dorp nou net een nieuw winkeltjes geopend zijn 😁

Ik hoop dat de crème helpt, Dobbelsteen!

Zijn jullie al veel aangekomen? Ik heb al een aardig buikje en er zit bijna vier kilo bij. Daarvan schrok ik wel even.

Hier een veel te druk weekend gehad dus vandaag verplicht rust. M'n bekken doen pijn en super moe. Zoon zit op school dus nu even de was doen en dan op de bank met cappuccino!
@Dobbelsteen herkenbaar van jeuk krijgen van olie. Ik heb bij mij ook het idee dat olie ook niet goed intrekt ofzo en daarna krijg ik op de droge huid buitjes. Wat ik nu meestal doe is om de twee dagen insmeren met Burts en elke week scrubben met een Hamam washand. Die gebruik je zonder zeep. Mijn huid haaaaat zeep.

Zo leuk dat jullie al weten wat jullie krijgen Bij ons is ook alles welkom. Ik heb alleen het idee dat we een jongen krijgen dus dat wordt even schakelen als het een meisje is

Meneer Fog is permanent anti pret-echo's.. Ik ben nu dus 17+3 en weet nog niet wat we krijgen. Hij vind het onzin omdat het met 20 weken ook gewoon gezegd wordt. Ik heb hem deze 'battle' maar gewoon gegeven.

@Zonzon wat jammer dat je weer zo veel last hebt van je bekken. Ik heb er wel eens op gegoogeld (omdat mijn schoonzus er last van had) en er is ook echt niks tegen te doen. Is het na je bevalling snel weg?
Fog, ik weet het nu ook nog niet (18+1) maar dat komt omdat ik zelf een beetje anti pretecho's was. Dwz ik vond het onnodig omdat je een paar weken later alweer de 20 weken hebt maar ben inmiddels toch wel heel nieuwsgierig en ongeduldig! Nog maar 2,5 week wachten..

Voel me nu helemaal niet lekker. Heel veel pijn in mijn buik, rug en zij. Slaap er af en toe ook heel slecht door. Ik ga morgen dus maar even naar de huisarts want ik denk dat ik gewoon een blaasontsteking heb :(
Jaa Therealarya ik was ook heel anti tot de 16de week. Toen bedacht ik me ineens dat ik het vanaf dat moment al kon weten en het nog niet wist.

Wat ook niet helpt zijn van die gesprekjes:

- Oh leuk je bent zwanger! Weet je al wat het wordt?

- nee

- Oh hoe lang ben je dan al?

- 17 weken

- Oh maar mijn zus/tante/nichtje wist het al met 16!

Wat moet je dan zeggen: Ja ik wil wel, maar mijn man vind het bullshit?

Jammer dat je zo veel pijn hebt Hopelijk kan de huisarts je helpen
Zon, ik hoop dat je hebt genoten van de cappucino en de rust, en dat de pijn een beetje wegtrekt... Ik ben ook ongeveer 4 kilo aangekomen, de verloskundige noemde mijn gewicht heel mooi. Dus daar ben ik wel blij mee, vond het namelijk ook nogal wat, 4 kilo. Maar volgens haar viel het erg mee. Je ziet het nu ook wel echt, heb wel een zwangerschapsbuikje. Zie je het bij jullie al erg?

Fog, ik heb inderdaad precies hetzelfde. Olie trekt niet in en ik krijg er ook bultjes van. Vanavond smeren met Burt's Bees, ik ben benieuwd! En ik kan me voorstellen dat je minder snel een pretecho plant als je man er zo op tegen is, maar wat een stoere ben jij dan dat je je in kan houden haha! Natuurlijk heeft je man gewoon gelijk en weet je het bij de 20 weken ook, maar ik kon de dagen wel vooruit schoppen naar die geslachtsbepaling toe... Slaat eigenlijk nergens op, want zoals jij zegt is alles welkom, maar die nieuwsgierigheid he Wat grappig dat jij zo sterk het gevoel hebt dat het een jongen wordt, binnenkort weet je of je gevoel gelijk krijgt!

Therealayra, wat vervelend zeg.. Hopelijk heeft de dokter iets voor je en knap je snel op!

Ik vroeg me af of de Facebook groep erg actief is? Ik vind het echt gezellig om met jullie medezwangeren te kletsen, en soms is het hier best stil. Ik zou dan denk ik een speciaal "Dobbelsteen" account willen aanmaken om daar met jullie mee te praten!
Hee dobbelsteen, de facebookgroep is erg actief! Worden veel foto's gedeeld, vragen gesteld etc etc. Heel gezellig!
Bedankt Eveline, ik denk dat ik je binnenkort een bericht stuur.

Fog, wat een supertip over Burt's Bees! Heerlijk spul, en mijn huid is na twee dagen al veel minder droog.
Fijn dat ik kon helpen Dobbelsteen!
Dag lieve meiden,

Hier was ik dan ook eindelijk weer een keer..

Hoe gaat het ondertussen met jullie.. Ik heb een flink aantal bladzijden terug gelezen en over het algemeen gaat het redelijk tot goed met iedereen geloof ik he?

Nadat ik me een paar weken erg lamlendig gevoeld heb gaat het nu wel weer vrij goed.

Ik heb alleen last van zwangerschapsisschias. Veel pijn in mijn onderrug wat doortrekt in mijn bil en bovenbeen. Voor de klas staan is pittig. Met aanpassingen is het afgelopen week behoorlijk goed gegaan. Op naar de volgende week.. Week voor week.

Vandaag precies 19 weken zwanger. Wauw. Over een kleine twee week de twintigwekenecho.

Liefs Twijfel
Wat leuk om iets van je te horen twijfel! Voor welke groep sta jij? Ik werk in het vmbo en ik merk elke vrijdag dat m'n bekken meer pijn doen. Het lesgeven is erg pittig. Welke aanpassingen zijn gedaan? Ik heb nu een vast lokaal en ik krijg een hoge stoel om meer te kunnen zitten tijdens de lessen.

En bijna de 20weken echo. Wil je weten wat het wordt?

Het wordt voor iedereen hier een spannend tijd. Al die echo's! Fog, hou je het wachten nog vol? Wanneer mag jij? Ik de 21e in de avond.

Hier gaat het aardig. Heb het idee dat m'n vermoeidheid ietsje pietsje minder is en met m'n hoofdpijn gaat het ook wat beter. M'n bekken doen wel pijn na veel klusjes, maar het is te doen. Al met al mag ik niet klagen dus. Hebben jullie ook allemaal genoten van het zonnetje??
Hey dames ook weer even een berichtje van mijn kant... Hier gaat alles verder prima! Ik ben het spugen zo goed als kwijt ( heel af en toe nog een klein beetje) ook hier heb ik last van pijn in mijn billen (enorme pijn kan er slecht van lopen, vooral als ik even gezeten heb voel ik me net een omaatje) merk zelf nu ik in de bank lig dat het door trekt in mijn benen. Ik ga morgen even de fysio bellen voor een afspraak want ik zou graag willen weten wat het is en wat ik er aan kan doen.

Merk wel dat het zwanger zijn zwaarder is nu we een pittige peuter / kleuter om ons heen hebben.... het leven gaat door, 3 dagen werken voor mijn baas, het huishouden en ook nog helpen in de zaak van mijn man! ( klaag klaag hahaha) maar voel me verder goed ik mag niet klagen, buikje begint al lekker te groeien en voel het steeds een beetje meer bewegen in mijn buik vooral als ik savonds op bed lig dan word het ineens aan de rechterkant van mijn buik heel hard (vast een voetje denk ik)....

Wisten jullie al dat wij een zoon krijgen?? 💙 hoe geweldig is dat, eerst een meisje, nu een jongen.
Live, Love, Laugh
Hi allemaal,

Benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven