afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:laurabb schreef op 05 maart 2016 @ 12:43:

[...]

Wij hadden juist een hele trits kinderen (stuk of zeven). Die hebben zich prima vermaakt die dag (lekker op het strand gespeeld samen, ouders hielden een beetje om de beurt toezicht)Ik denk dat in zo'n geval 7 kinderen ook makkelijker zijn dan 1 kind. Het houdt elkaar bezig als je voor wat speelgoed, potlood papier ballen zorgt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 05 maart 2016 @ 20:17:

[...]

Ik denk dat in zo'n geval 7 kinderen ook makkelijker zijn dan 1 kind. Het houdt elkaar bezig als je voor wat speelgoed, potlood papier ballen zorgt

Tijdens de ceremonie? Dan kan je beter 1 kind hebben dan 7. Echt waar.

Maar alleen als je je stoort aan kinderen en het allemaal nogal serieus opvat. Ik heb me dood gelachen om 2 raddraaiers in het stadhuis. En toen had ik zelf nog geen kinderen.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik verder geen waarde hecht aan een bruiloft.
quote:Mietrot schreef op 05 maart 2016 @ 15:11:

[...]

Stelt er dan echt niemand van de directe familie zich op zo'n moment / op zo'n dag overigens de vraag "wat met de andere gasten?"?

Daar moet toch écht wel iemand zijn die beseft dat je mensen niet een hele dag kan laten teren op 1 kop koffie en 1 mini-kop soep?

Met degene met wie ik meereed zaten we ook echt te grappen wanneer het de druppel zou zijn. En nee, ik denk niet dat de andere familie zich ermee bemoeide. Weet ook niet meer precies hoe het zat met de andere gasten, want wij waren van het allooi 2 graads familie en met ca. 15 man (ooms/tantes/neven en nichtjes) en wij zaten dus allemaal bij elkaar in dat kleine zaaltje. Op zich een mooi moment om bij te kletsen met neefjes/nichtjes en ooms/tantes die ik al lang niet meer had gezien. Alleen kregen we wel een droge bek en geen drinken. We zijn zelfs nog naar de wc gelopen om daar flesjes water te vullen en onder de kraan te drinken. En dat terwijl ik alle andere gasten niet meer heb gezien na de ceremonie en vóór het "feest". Zaten dus echt de hele tijd ons af te vragen wat we daar toch zaten te doen tussen alle actes de presence in.

Uiteindelijk zijn we wel in de snackbar geeindigd hoor, want we hadden bere trek en moesten even wat koolhydraten tanken voordat we weer 2 uur in de auto terug naar huis moesten.

Gekke is dat de zus van de bruid een jaar daarvoor was getrouwd en dat een compleet tegenovergestelde bruiloft was. Als je daar niet dronken en minstens 10 kilo zwaarder terug naar huis ging, dan lag dat alleen aan jezelf. We werden gevoerd alsof we de hongerwinter achter de rug hadden. Dus dat allemaal binnen 1 en dezelfde familie

Het zijn dan ook twee heeeeeel verschillende types haha.
Scenario dat aquarium beschrijft heb ik vaker gehoord van mensen. Supermooie locatie, trouwkleding, ring, goede band etc maar dan enorm karig op het gebied van eten en drinken. Niet lekker, goedkoop, te weinig etc.
Als het op de foto maar mooi is denken ze misschien..
quote:Goede-Fee schreef op 05 maart 2016 @ 20:24:

[...]

Maar alleen als je je stoort aan kinderen en het allemaal nogal serieus opvat. Ik heb me dood gelachen om 2 raddraaiers in het stadhuis. En toen had ik zelf nog geen kinderen.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik verder geen waarde hecht aan een bruiloft.Nee tijdens het feest
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 05 maart 2016 @ 23:17:

[...]

Nee tijdens het feestDan is 7 weer makkelijker ja. En gezelliger ook.
Maar aquarium, waren jullie dan echt wel voor de hele dag uitgenodigd?

Je zorgt toch voor eten en drinken voor je gasten?
quote:Starshine schreef op 04 maart 2016 @ 12:28:

[...]

onbegrijpelijk, neem dan een goedkopere locatie. Wat kan mij het nou boeien dat je trouwt in de nieuwe kerk in Delft.

[...]

Ah, maar daar speelt de klokkentoren wèl mooi even de bruidsmars voor en na de dienst, dus dat is ook wat waard! Het stadhuis er tegenover is ook een parel van een trouwlocatie, nee, wat zeg ik; heel Delft is een parel van een trouwlocatie.

Man, de wanstaltige stukjes huwelijk die ik in mijn tijd in Delft meegekregen heb...
Per ongeluk mezelf gequote...
Telt over de top bruiloft met op het feest flessen euroshopper cola en sinas met plastic bekers ook mee?
quote:Goede-Fee schreef op 05 maart 2016 @ 20:24:

[...]

Moet wel eerlijk zeggen dat ik verder geen waarde hecht aan een bruiloft.Neuh zo'n huwelijksceremonie is totaal niet serieus
quote:lipglossenluiers schreef op 06 maart 2016 @ 15:40:

Telt over de top bruiloft met op het feest flessen euroshopper cola en sinas met plastic bekers ook mee?ligt eraan...was het wel gezellig en was er genoeg euroshopper cola en borrelnootjes?
quote:lipglossenluiers schreef op 06 maart 2016 @ 15:40:

Telt over de top bruiloft met op het feest flessen euroshopper cola en sinas met plastic bekers ook mee?Liever genoeg eten en drinken huismerk dan een karig feestje met alleen maar dure merken maar als de rest over de top was, dan is het wel een groot contrast.
oh nee! Helemaal uit gelezen. Wat een goudmijn was dit zeg ;) Dat er nog vele verschrikkelijke feesten en partijen mogen volgen!

Ik heb zelf niet echt een goede bijdrage. Alleen maar normale en leuke bruiloften bijgewoond tot nu toe...hopelijk (voor jullie) in de toekomst ook nog wat verschrikkelijke feesten!
Ik heb er ongeveer 3 dagen over gedaan om dit topic uit te lezen . Maar nu ga ik dan toch ook een poging wagen om een erge bruiloft waar ik daggast was te beschrijven. Komtie:

Mijn neef ging trouwen, ergens vijf jaar geleden. We hadden nooit een hoge pet op van zijn vriendin, maargoed, als hij gelukkig is dan vinden we het best. Tot de bruiloft. Het begon er al mee dat ze mijn moeder (gom z’n aangetrouwde tante) gevraagd hadden als ceremoniemeester. Hele eer natuurlijk, ware het niet dat ze eigenlijk vrij weinig contact hadden (!). Maargoed, mijn moeder vond het een eer en zei ja. En zou dan naderhand wel horen wat haar precieze taak voor de dag dan zou moeten zijn. Mijn moeder had vervolgens een aantal keer gevraagd voorafgaand aan de bruiloft wat ze nu moest doen, maar de bride-to-be wilde alle touwtjes zelf in handen houden dus had eigenlijk geen taak aan mijn moeder toebedeeld. Aangezien mijn moeder ceremoniemeester was voelde het bruidspaar zich (denk ik) verplicht om ons als kinderen (wij waren toen rond de 20) ook uit te nodigen als daggast. Ok goed, aardig zou je denken. Nu had ik alleen al een relatie van 4 jaar met mijn vriend, maar die mocht dan wel bij de ceremonie zijn overdags, maar moest weg met het eten en mocht dan s’avonds weer voor het feest terugkomen (?). Ook zoiets. Dan zou je denken... goed dan zal het diner wel HEUL ERG duur wezen. Hier kom ik later op terug .

De dag zelf.... de ceremonie in het gemeentehuis was oersaai, gelukkig was mijn vriend toch nog wel op komen draven (konden we samen lachen). Na afloop zouden er foto’s gemaakt worden met de familie. Wel nog met iedereen op de trap van het stadhuis een foto gemaakt, maar vervolgens zeiden de bruid en haar moeder dat iedereen mocht gaan ‘want we gaan nu foto’s maken met de intimi’. En weg was het bruidspaar + aanhang. Aangezien mijn moeder over niets was ingelicht wisten wij dan ook niet waar de locatie was voor de foto’s (en dat vonden we uiteindelijk ook niet zo erg). Ook konden we ze verder niet bereiken, dus besloten we maar een patatje te gaan eten in de snackbar (ook hier was er helemaal niets te eten na de ceremonie). Toen ik m’n vriend had uitgezwaaid begaven we ons naar de locatie voor het eten. Eerst werden we al afgeblaft door de bruid met: "waar WAREN jullie nou weer". Maar dit hebben we een beetje genegeerd. Nu over het eten... Man, man, man daar had ik toch wel IETS meer van verwacht. Het was een soort English breakfast buffet (met scrambled eggs en brood). Ook begreep ik totaal niet waarom vriend hier dan niet bij had mogen zijn (?). Want qua eten was er dan wel weer genoeg (bruid houdt ook van schransen aan haar gewicht te zien). Tijdens het eten moest haar jurk zelfs opengeritst worden omdat ze 'ruimte wilde voor het eten' . Na een 2 uur durend, ook oersaai buffet met alleen maar 80+ers, begon het feest. We wisten al dat het ‘low-budget’ zou zijn, en dat werd met het feest ook meteen duidelijk. Heel weinig sfeer en je mocht maar 3 drankjes p.p. (!). En er werden cd’tjes gedraaid. Op een gegeven moment werd er een lied ingestart waar blijkbaar de bruid haar gom toezong. Totaal onaangekondigd en niemand had het door. Dus een vriendin wil tijdens dat liedje haar cadeau aan de bruid geven... wordt ze me daar toch een partij afgesnauwd omdat dit ‘een groot moment’ was (wat dus nog steeds niemand door had... behalve dat iedereen dacht “wat is dat toch voor vals gezang op de achtergrond”, hahaha). Ook werd mijn moeder nog afgeblaft omdat ze “alles maar moest regelen”. Mijn moeder werd door de bruid van het kastje naar de muur gestuurd, omdat ze dus van tevoren niet was ingelicht en de bruid opeens vond dat ze alles op orde moest hebben (ook qua stukjes e.d.). Na een uurtje ‘feest’ gingen de eerste oudjes (wat ongeveer 75% van het totaal aantal gasten was) al weg. Wij hebben ons voornamelijk vermaakt door –heel veel- te drinken en dit geheel te aanschouwen. Mijn moeder was er sowieso al klaar mee.
quote:juffert22 schreef op 09 maart 2016 @ 11:50:

Ik heb er ongeveer 3 dagen over gedaan om dit topic uit te lezen . Maar nu ga ik dan toch ook een poging wagen om een erge bruiloft waar ik daggast was te beschrijven. Komtie:

Mijn neef ging trouwen, ergens vijf jaar geleden. We hadden nooit een hoge pet op van zijn vriendin, maargoed, als hij gelukkig is dan vinden we het best. Tot de bruiloft. Het begon er al mee dat ze mijn moeder (gom z’n aangetrouwde tante) gevraagd hadden als ceremoniemeester. Hele eer natuurlijk, ware het niet dat ze eigenlijk vrij weinig contact hadden (!). Maargoed, mijn moeder vond het een eer en zei ja. En zou dan naderhand wel horen wat haar precieze taak voor de dag dan zou moeten zijn. Mijn moeder had vervolgens een aantal keer gevraagd voorafgaand aan de bruiloft wat ze nu moest doen, maar de bride-to-be wilde alle touwtjes zelf in handen houden dus had eigenlijk geen taak aan mijn moeder toebedeeld. Aangezien mijn moeder ceremoniemeester was voelde het bruidspaar zich (denk ik) verplicht om ons als kinderen (wij waren toen rond de 20) ook uit te nodigen als daggast. Ok goed, aardig zou je denken. Nu had ik alleen al een relatie van 4 jaar met mijn vriend, maar die mocht dan wel bij de ceremonie zijn overdags, maar moest weg met het eten en mocht dan s’avonds weer voor het feest terugkomen (?). Ook zoiets. Dan zou je denken... goed dan zal het diner wel HEUL ERG duur wezen. Hier kom ik later op terug .

De dag zelf.... de ceremonie in het gemeentehuis was oersaai, gelukkig was mijn vriend toch nog wel op komen draven (konden we samen lachen). Na afloop zouden er foto’s gemaakt worden met de familie. Wel nog met iedereen op de trap van het stadhuis een foto gemaakt, maar vervolgens zeiden de bruid en haar moeder dat iedereen mocht gaan ‘want we gaan nu foto’s maken met de intimi’. En weg was het bruidspaar + aanhang. Aangezien mijn moeder over niets was ingelicht wisten wij dan ook niet waar de locatie was voor de foto’s (en dat vonden we uiteindelijk ook niet zo erg). Ook konden we ze verder niet bereiken, dus besloten we maar een patatje te gaan eten in de snackbar (ook hier was er helemaal niets te eten na de ceremonie). Toen ik m’n vriend had uitgezwaaid begaven we ons naar de locatie voor het eten. Eerst werden we al afgeblaft door de bruid met: "waar WAREN jullie nou weer". Maar dit hebben we een beetje genegeerd. Nu over het eten... Man, man, man daar had ik toch wel IETS meer van verwacht. Het was een soort English breakfast buffet (met scrambled eggs en brood). Ook begreep ik totaal niet waarom vriend hier dan niet bij had mogen zijn (?). Want qua eten was er dan wel weer genoeg (bruid houdt ook van schransen aan haar gewicht te zien). Tijdens het eten moest haar jurk zelfs opengeritst worden omdat ze 'ruimte wilde voor het eten' . Na een 2 uur durend, ook oersaai buffet met alleen maar 80+ers, begon het feest. We wisten al dat het ‘low-budget’ zou zijn, en dat werd met het feest ook meteen duidelijk. Heel weinig sfeer en je mocht maar 3 drankjes p.p. (!). En er werden cd’tjes gedraaid. Op een gegeven moment werd er een lied ingestart waar blijkbaar de bruid haar gom toezong. Totaal onaangekondigd en niemand had het door. Dus een vriendin wil tijdens dat liedje haar cadeau aan de bruid geven... wordt ze me daar toch een partij afgesnauwd omdat dit ‘een groot moment’ was (wat dus nog steeds niemand door had... behalve dat iedereen dacht “wat is dat toch voor vals gezang op de achtergrond”, hahaha). Ook werd mijn moeder nog afgeblaft omdat ze “alles maar moest regelen”. Mijn moeder werd door de bruid van het kastje naar de muur gestuurd, omdat ze dus van tevoren niet was ingelicht en de bruid opeens vond dat ze alles op orde moest hebben (ook qua stukjes e.d.). Na een uurtje ‘feest’ gingen de eerste oudjes (wat ongeveer 75% van het totaal aantal gasten was) al weg. Wij hebben ons voornamelijk vermaakt door –heel veel- te drinken en dit geheel te aanschouwen. Mijn moeder was er sowieso al klaar mee. Hahahhahahaha de smileys maken hem écht af!!! Het eten kom ik nog op terug En dat haar jurk opengeritst moest worden hahahaha. Om te janken dit, alsof je het uit je duim zuigt maar het is allemaal zo bizar dat je het niet verzonnen kán hebben😂 En dan dat gezing, zucht... Blijft een heerlijk topic dit!
Ha. Fantastische verhalen. Ik was laatst op een verjaardag waar mensen vertelden over een concert in de HMH waar ze weinig van mee hadden gekregen omdat ze voornamelijk op de gang(?) stonden. Na de vraag van wie het concert was; Wolter Kroes. Ik; ach, nou zoveel heb je dan niet gemist toch!?;)

Hele kamer viel stil en bleek (schijnbaar) de trouwe fanclub van Woltertje te zijn. Ik werd ook meteen even aangesproken over zijn diepgaande teksten die ik klaarblijkelijk altijd gemist heb.
music is my life
Juffert, ik heb medelijden met je moeder ook vooral. Vreselijk!!
DTEEZ!
quote:zonnemeis schreef op 10 maart 2016 @ 02:44:

Ha. Fantastische verhalen. Ik was laatst op een verjaardag waar mensen vertelden over een concert in de HMH waar ze weinig van mee hadden gekregen omdat ze voornamelijk op de gang(?) stonden. Na de vraag van wie het concert was; Wolter Kroes. Ik; ach, nou zoveel heb je dan niet gemist toch!?;)

Hele kamer viel stil en bleek (schijnbaar) de trouwe fanclub van Woltertje te zijn. Ik werd ook meteen even aangesproken over zijn diepgaande teksten die ik klaarblijkelijk altijd gemist heb.

Ik heb hetzelfde gehad met Acda & de Munnik fans. Op een feestje kraakte ik een beetje aangeschoten de muziekkeuze van de nieuw opstaande cd af, tegenover een groepje mensen. Draaide het groepje zich woest om met de opmerking dat ik een cultuurbarbaar was.

Waarna pas bij mij het kwartje viel waarom een paar mensen een t-shirt droegen met erop de afkorting:

A-D

D-M

Oeps!
quote:matroesjka_ schreef op 06 maart 2016 @ 15:46:

[...]

Neuh zo'n huwelijksceremonie is totaal niet serieus Inderdaad.
quote:juffert22 schreef op 09 maart 2016 @ 11:50:

De dag zelf.... de ceremonie in het gemeentehuis was oersaai, gelukkig was mijn vriend toch nog wel op komen draven (konden we samen lachen). Na afloop zouden er foto’s gemaakt worden met de familie. Wel nog met iedereen op de trap van het stadhuis een foto gemaakt, maar vervolgens zeiden de bruid en haar moeder dat iedereen mocht gaan ‘want we gaan nu foto’s maken met de intimi’. En weg was het bruidspaar + aanhang. Aangezien mijn moeder over niets was ingelicht wisten wij dan ook niet waar de locatie was voor de foto’s (en dat vonden we uiteindelijk ook niet zo erg). Ook konden we ze verder niet bereiken, dus besloten we maar een patatje te gaan eten in de snackbar (ook hier was er helemaal niets te eten na de ceremonie). Toen ik m’n vriend had uitgezwaaid begaven we ons naar de locatie voor het eten. Eerst werden we al afgeblaft door de bruid met: "waar WAREN jullie nou weer". Maar dit hebben we een beetje genegeerd. Nu over het eten... Man, man, man daar had ik toch wel IETS meer van verwacht. Het was een soort English breakfast buffet (met scrambled eggs en brood). Ook begreep ik totaal niet waarom vriend hier dan niet bij had mogen zijn (?). Want qua eten was er dan wel weer genoeg (bruid houdt ook van schransen aan haar gewicht te zien). Tijdens het eten moest haar jurk zelfs opengeritst worden omdat ze 'ruimte wilde voor het eten' . Na een 2 uur durend, ook oersaai buffet met alleen maar 80+ers, begon het feest. We wisten al dat het ‘low-budget’ zou zijn, en dat werd met het feest ook meteen duidelijk. Heel weinig sfeer en je mocht maar 3 drankjes p.p. (!). En er werden cd’tjes gedraaid. Op een gegeven moment werd er een lied ingestart waar blijkbaar de bruid haar gom toezong. Totaal onaangekondigd en niemand had het door. Dus een vriendin wil tijdens dat liedje haar cadeau aan de bruid geven... wordt ze me daar toch een partij afgesnauwd omdat dit ‘een groot moment’ was (wat dus nog steeds niemand door had... behalve dat iedereen dacht “wat is dat toch voor vals gezang op de achtergrond”, hahaha). Ook werd mijn moeder nog afgeblaft omdat ze “alles maar moest regelen”. Mijn moeder werd door de bruid van het kastje naar de muur gestuurd, omdat ze dus van tevoren niet was ingelicht en de bruid opeens vond dat ze alles op orde moest hebben (ook qua stukjes e.d.). Na een uurtje ‘feest’ gingen de eerste oudjes (wat ongeveer 75% van het totaal aantal gasten was) al weg. Wij hebben ons voornamelijk vermaakt door –heel veel- te drinken en dit geheel te aanschouwen. Mijn moeder was er sowieso al klaar mee.
hoe is het je gelukt om heel veel te drinken wanneer je max 3 drankjes pp mag? heb je tips?
de drankbonnen van die oudjes aftroggelen? Nogal logisch dat die allemaal vroeg weggingen, ze hadden geen bonnen meer
Oh ik heb er ook een..

Jaren geleden ging een (toenmalige) vriendin van mij trouwen. Klein detail, ik was 15 en zij 16... En zwanger. Van een tokkie..

Een andere vriendin en ik mochten blijven slapen bij zde bruidegom's ouders want het was nogal een eindje rijden. Haar vader hield een speech in de bus (dit werd hem gevraagd door bruid... ) slecht idee want hij barsste in tranen uit, en nee niet van geluk!

Stiefbroertje van bruidegom was er ook en die kwam uit een internaat alleen voor de bruiloft. Maar die kreeg zon ruzie met de bruidegom savonds (die overigens dronken was om 22u en mij en vriendin iets teveel aandacht gaf..) en uiteindelijk liep het zo uit de hand dat de politie moest komen en lag de bruid te huilen in bed.

Ze is na de geboorte van kind uit elkaar gegaan en daarna nog tijden bedreigd door die vent.

Maaarrr het gaat nog verder want 2 jaar later was ze alweer zwanger van een ander en... Weer een bruiloft! Deze viel wel mee trouwens. Gewone kleren had ze aan en receptie was gewoon bij haar ouders. Daarna is ze voor de 2e keer gescheiden (toen 19 jaar..) en nu heeft ze een 3e kind van weer een ander waarmee ze samen ging wonen en verder kom ik niet want toen zette zij steeds dingen op fb als "mannen.. Je hebt er niks aan! Weer dikke ruzie hier!" Etc en toen heb ik gezegd na de zoveelste keer joh praat dat uit want dit heeft toch geen zin? Ze werd pissig en toen heb ik haar van fb verwijderd.

Dus een 3e bruiloft hoef ik niet meer heen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven