Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
@INFJ Bedankt voor de positieve woorden! En ja foto's... Ik was van de week shoppen met vriendinnen toen er een verkoopster naar me toe kwam om te vragen of ze een foto van me mocht maken in een jurkje dat ik aan het passen was. Ze wilde de foto graag gebruiken voor hun website. Hartstikke leuk natuurlijk, prima. Heb het jurkje ook gekocht. Maar toen kwam ik thuis en ging ik op hun website kijken en schrok me wild... ben ik écht zó dik? Ik gelijk die vriendinnen waarmee ik was gaan shoppen een berichtje gestuurd dat de foto op de website echt vreeeselijk is, zeiden ze: "Nee joh, precies zoals je bent!" Ik kon wel door de grond zakken!

Ik heb me gisteren maar even overgegeven aan het gevoel en even flink gejankt en nu gaat het wel weer. Ga er nu weer met goede moed tegenaan. En heb gisteren 5 km hardgelopen in een half uur mét hond... vond ik zelf best een prestatie, want het is een reu en die moet om de paar minuten een plaspauze om het territorium te verspreiden hahaha. Wel handig voor intervaltraining.

@giliath Waaauw goed gedaan zeg!!

Voor de garnaalliefhebbers: ze hebben hier bij de aldi (dus denk bij andere aldi's ook wel) garnalen met kerrie in het vriesvak voor 2 euro (275 gram ofzoiets, best veel in elk geval). Nu vind ik kerrie smerig, dus ik spoel ze gewoon af onder de kraan en bak ze dan met knoflook. Heerlijk!

@ontherun Waaaa hilarisch! Maar hoe doet jouw moeder dat nu dan als ze niet naar het toilet kan?

@lilah Ja ik blijf ook op dit gewicht zitten... grr.... maar we geven niet op! Ik vind het trouwens voor het overzicht wel fijn als de mensen die niet meer intensief meeschrijven uit de tabel worden gehaald. Vind niet dat iedereen per se elke week moet meeschrijven hoor, maar staan er een aantal tussen waarvan ik me niet eens meer herinner wie dat zijn.

Dadels in de oven is lekker! Met een vulling van geitenkaas en/of een plakje spek eromheen!
Ik heb besloten dat ik deze week een Helweek gaan doen. Weet niet of iemand dat kent, anders zie google... maar ben héél benieuwd en stiekem zakt de moed me al bijna in de schoenen als ik eraan denk. Maar ik hoop dat het me wat meer zelfvetrouwen en doorzettingsvermogen gaat geven!
Een helweek? Maakt me wel nieuwsgierig :-) klinkt als iets wat ik ook kan gebruiken.

Ben er de hele week niet geweest, heb weer een rot week gehad en ik wilde er niet weer over zeuren, heb al genoeg van m'n issues hier gelucht. Waren deels ook hormonen en nu de ongesteldheid weer bijna voorbij is hoop ik dat dat dramatische gevoel ook weer wat minder wordt.
@lillah: misschien een oproepje, of iedereen die nog mee wil schrijven dat even wil laten weten? Desnoods in pb. Geef het een week en anders bij geen reactie verwijderen uit tabel.

Ik ben niet zo thuis in dadels.... Maar voor recepten kijk ik vaak op 'chicks love food' en 'uit paulines keuken'.

En volhouden hoor!!! Komt wel .

@kwejeebo: ik heb even snel gegoogeld, maar ik sla de helweek over hihi. Knap als je het gaat doen en volhoudt .

@ontherun: wat een verhaal!!! Hahaha. Ja, daar moest ik zeker wel om lachen, gênant!

@mm: het is geen wedstrijd van wie zich het meest (on)gelukkigst voelt... Zoiets gaat altijd in periodes, nooit in een dag tijd. Van mij mag je, niet opkroppen hoor (pb staat ook open).
Ontherun: hahaha, ik vraag me ook af hoe je moeder dat zelf doet? En een hele komkommer eten in de auto vind ik ook wel hilarisch eigenlijk

lilah: hmmm dadels vind ik puur gewoon al lekker, niks mee doen, gewoon uit het vuistje!

Kweejebo: wat een nare confrontatie als je al niet lekker in je vel zit Het enige positieve wat je er mee kunt doen, is het omzetten in motivatie. Geen idee wat een helweek is, klinkt als afzien....

MM: ´zeuren´ mag, voel je niet bezwaard. Jammer dat ook jij niet lekker in je vel zit. Ik ga niet zeggen dat het allemaal wel goed komt, want ik weet niet waar je precies mee zit en of er iets is waar jij je beter door gaat voelen. Tot die tijd:

Ben er wel voor om de inactieve deelnemers te elimineren, vind een klein clubje zelf fijner. Ik ben de laatste tijd niet zo actief helaas, maar lees nog wel af en toe bij en wil graag mee blijven lezen. Mijn gewichtsverlies gaat niet heel snel, maar het gáát en dat is voor mij genoeg momenteel.

Ook voor deze week weer succes meisjes, kijk maar eens naar de resultaten in de tabel. We hebben samen al heel wat bereikt!!
Haha ze gaat bij mn vaders snackbar naar het toilet... Drie keer raden hoe ik aan m'n pudding vorm kom! ;)
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Hmmm, hier net verse ananas gegeten. Nu voelt wel mijn tong helemaal rauw aan. Maar jammie, wat is dat lekker zeg

@ontherun: Hier ook een genetische puddingvorm. Aan mijn moeders kant van de familie is iedereen ook zwaar of tenminste mollig. Mijn vaders kant is dan weer heel slank... helaas de verkeerde genen meegekregen geloof ik.

@MM: Mag hier ook spuien hoor, als je dat fijn vindt. In ieder geval een voor jou.

@Kwejeebo: Helweek? Klinkt... spannend...

@lilah: Ik vind het ook prima om de tabel op te schonen hoor. Houden we het geheel overzichtelijk en eventuele nieuwe meeschrijvers/-schrijfsters kunnen er dan ook weer in.
Na een leuk weekend nu heel veel pijn in rug. Kan niet lopen bijna nadat ik heb gezeten. Vandaag heb ik gezond gegeten

O:2 rijstewafels.met.pindakaas

T: Griekse.yoghurt met.blauwe bessen

L: Sla, kipfilet,komkommer en tomaat met yogonaise. Kom tomatensoep

T: Half chocolade mouse taartje( man vond me zielig met rug en voelde mezelf.ook zielig. Gelukkig aasde mijn dochter ook op mijn taartje dus heeft de helft opgegeten. )

Geen idee wat we zo eten. Weet wel dat ik gaar ben
Een helweek is een mental trainingmethode, bedacht door de Noorse trainer en coach Erik Bertrand Larssen. Gebaseerd op de helweek uit het leger, komt het neer op 7 dagen afzien, 7 dagen jezelf uitdagen en leren van wat je allemaal tegenkomt. Na één week heb je jouw doelen en prioriteiten helder, heb je een begin gemaakt met nieuwe, betere gewoontes en je to-do-list weggewerkt. Resultaten die je motiveren om door te gaan en de veranderingen vast te houden!

Het is met een boek en elke dag heeft een specifiek thema (gewoontes, focus, timemanagement, rust etc.) en er zijn een paar voorwaarden zoals elke dag om 10 uur naar bed en 5 uur eruit. Elke dag gezond eten. Elke dag minimaal een uur sporten.

Ik ben vandaag super productief geweest, maar de energie is nu wel echt op haha. Vandaag 7 km hardgelopen en een uur gewandeld met de hond. En hele dag gezond gegeten. Nu tevreden op de bank geploft.
@Kwejeboo: heb er ondertussen ook al best veel over gelezen en ziet er echt tof uit. Goed dat je jezelf zo uitdaagt *O*

Ik wil het boek ook hebben en het een keer proberen. Ik denk alleen dat ik die helnacht niet zou doen, qua productiviteit zie ik er het nut niet van in. Qua uit je comfortzone stappen en jezelf uitdagen dan weer wel.

Werk je ook overdag? Krijg je geen inkakkers op het werk? Dat is het enige waar ik bang voor zou zijn, gigantische 3/4 uur dip.

Lijkt me echt een goede methode om met jezelf aan de slag te gaan. Ik ga nu eerst beginnen met lezen in miracle morning, ligt ook wel ongeveer in dat straatje.

Anyway, succes en hou vol!! En post veel updates (buiten werktijd natuurlijk, denk dat dit ook onder social media valt ).

@de rest die zeiden dat ik mocht spuien dank. Ik ga het niet doen (het komt toch op hetzelfde neer als wat er al was). Ik weet wat me dwars zit en ik weet dat ik ermee aan de slag moet en kan en wil. Valkuil is dan dat ik vind dat het ook gelijk weer verholpen moet zijn.
Die helnacht ga ik ook niet doen inderdaad. Heb je eindelijk een ander ritme, ga je 'm weer in de war maken... lijkt me echt niet gezond! Ik ben er vanochtend ook niet om 5 uur uitgegaan, was nog zó moe van het sport van gisteren en het was ijskoud buiten. Half 7 vond ik vroeg genoeg Vandaag is het thema modus&focus, dus ik ben de ochtend gewoon in de slaapmodus begonnen.

The miracle morning ken ik nog niet... heb even gegoogled en is ook wel iets voor mij! Tof dat je die gaat lezen!

Ik doe momenteel afstudeeronderzoek, dus werk vooral thuis. Ik kreeg gisteren na het avondeten mijn dip, heb totaal geen dip gehad overdag! Terwijl ik die normaal wel heb!

Dank voor de succeswensen!

En een dikke knuffel voor malafidemoppie
Ik ben net ongesteld geworden. Mysterie met het hoge getal op de weegschaal en de huilerigheid ontrafelt.
Helweek? Not for me

Als lijkt dit wel een helweek met die stomme rug. Vandaag bij fysio geweest en ben liggend aan het werk gegaan thuis achter de laptop. Eten gaat wel ok. Vandaag wel weer patat gegeten omdat mij man dat heel graag eet en ik met die rug geen puf heb om van zijn kookkunsten af te wijken. Had vandaag nog niet veel op.dus dat compenseert wel.

Morgen ga ik weer garnalen maken denk ik. Lekker en gezond.

Kweejebo: Fijn dat mysterie is opgelost. En succes met je hekweek

Ontherun: Note aan mezelf : Nooit de tuin als wc gebruiken 😆 En een vader met een snackbar? Mijn man zou ook wel willen dat ik jou vader had. 😃 .

Mm: Succes

Ilona: Ik ben blijkbaar niet de enige met dat rare gevoel bij verse ananas. Dacht dat ik allergisch was ofzo. Heb het ook bij kiwi.
@schorpioen: Ja, nu je het zegt, ook bij kiwi. Wel in mindere mate, maar een kiwi is natuurlijk ook veel kleiner. Mijn vriend heeft het ook.

@Kwejeebo: Helweek tijdens je menstruatie? Dubbel zwaar dus! Succes!

@MM: Veel succes. Het zijn lastige onderwerpen en beslissingen die niet in één nacht genomen worden meestal. Hopelijk kom je tot een oplossing voor jezelf.

Hier vast even stiekem op de weegschaal gestaan, en ik zag de 87! Eindelijk van die 88 af, dat is alweer een beloning op zich. Ik ben heel benieuwd wat er vrijdag op het scherm staat....

Hmm, ik zie ook dat ik qua eetlijstjes af heb laten weten. En dat terwijl ze wél goed waren. Even kijken hoor.

Maandag:

O: Boterham met kaas, knäckebröd met appelstroop, peer, kop thee.

T: Twee lange vingers, kop thee.

L: Verse tomatensoep, pistoletje eiersalade, kop thee.

T: Glas optimel

D: Hartige taart met spinazie en geitenkaas, tomatensalade, glas water.

T: Halve mango, kop thee.

Dinsdag:

O: Magere yoghurt met muesli en een banaan, kop thee.

T: Appel, kop thee.

L: Twee boterhammen met rookvlees, stuk komkommer, glas optimel.

T: Rijstwafel met halvajam, kop thee.

D: Volkoren spaghetti met groenten en gehakt, glas water.

T: Plakje ontbijtkoek met halvarine, kop thee.
@schorpioen36: toch maar 's halen dan, garnalen! Hoe is het met je rug?

@lillah: bedankt weer voor het bijwerken van de tabel! Het lijkt mij ook prima om degenen die niets van zich laten horen uit de tabel te verwijderen en degenen die al wel meeschrijven, maar nog niet in de tabel staan, een plekje te geven.

Ik moet er ook op letten dat ik af en toe 's op een foto sta, want ik ben meestal degene die de foto maakt óf ik duik professioneel weg als er ergens een foto gemaakt wordt , ik háát 't om op de foto te gaan. Ik laat mijn moeder heel af en toe een foto-serie maken, dan ben ik geestelijk voorbereid en op m'n paasbest en dan zijn er toch nog foto's van mij voor al die toekomstige generaties .

Wat frustrerend dat er niks gebeurd terwijl je zó goed bezig bent! Ik vraag me overigens af wat het voordeel is van een cracker boven een boterham? Hebben crackers minder calorieën? Op een keer móet het er ineens af gaan, dat kán echt niet anders!

Recept met dadels, hmm dat dat recept van die worteltaart dat ik eerder gepost heb, is ook met dadels, 10 stuks zelfs! Lees ook de reacties als je de taart gaat maken, daar staan nog wat nuttige aanvullingen hier en daar. Oh en wat Kwejeboo zegt: dadels met roomkaas en spek, hmmm!

@Kwejeebo: zo zie je maar, jij ziet een dik persoon op die foto, maar die vrouw vroeg jou omdat ze vond dat de jurk jou fantastisch stond er daar een foto van wilde hebben voor op haar website, ter promotie van die jurk!! We zijn zó onaardig voor onszelf!

Die helweek ziet er heel erg interessant uit, wie weet ga ik dat over een paar weken ook doen, maar dan gericht op mijn huis uitmesten, dat wil ik al een tijdje héél graag, echt grondig. Hoe gaat jouw helweek?

@Malafidemoppie: oh ik snap zo goed wat je bedoelt, dat je niet wil zeuren, ik heb daar ook een handje van en ook de maandelijkse hormonentijd is ook zo herkenbaar, pfffff, jánken om niks hier! Lief zijn voor jezelf (Mocht je toch nog wat kwijt willen... pb! )

@ilonadenise: oh heerlijk, de 87 zien! Mooie eetlijstjes!
Hier gaat het prima eigenlijk. Ik zit weer helemaal in een goeie flow. Het lichamelijke en geestelijke verschil in welzijn met als ik al die troep eet versus als ik gezond eet, is onvoorstelbaar.

Mijn eetlijstje van gisteren:

O: 2 gepocheerde eieren, olijfolie, zout, 1 kiwi, glas kefir (soort karnemelk, van rauwe melk gemaakt)

T: snackschaaltje (noten, pitten, blokje 92% choco, 1 gedroogde vijg, rozijnen)

L: salade van gestoomde bloemkool, zwarte olijven, komkommer, wortel, gerookte kip, mozarella (appelazijn, zout, olijfolie, tijm)

T: banaan, kaas, leverworst

A: kipfilet, ui, witte kool, venkel in santen gegaard ('kokosboter') (slowcooker)

T: blokje 92% choco en 1 vijg, glaasje kefir

Vandaag:

O: 2 gepocheerde eieren, olijfolie, zout, 1 kiwi, glas kefir (soort karnemelk, van rauwe melk gemaakt)

T: snackschaaltje (noten, pitten, blokje 92% choco, 1 gedroogde vijg, rozijnen)

L: salade van gestoomde bloemkool, rauwe biet, geitenkaas, verse munt, geroosterde zonnebloempitjes (appelazijn, honing, zout, olijfolie)

T: appel, kaas, leverworst

A: zelfde als gisteren, want nog over, lekker makkelijk! Ik gooi er vandaag nog wat bladspinazie door

T: blokje 92% choco en 1 vijg, glaasje kefir
Ik heb nog een tip voor degenen die suiker in hun thee proberen af te leren: zakjes zoethoutthee. Ik drink altijd kruidenthee en bij sommige theeën is een beetje een zoete smaak lekker en dat bereik ik door héél kort met een theezakje zoethoutthee door mijn glas kruidenthee te hengelen. Dat zakje zoethoutthee gebruik ik over de dag verspreid telkens opnieuw even. Zo hoef je geen suiker, honing of zoetjes in je thee te gebruiken!
Eigenlijk is mijn eerstvolgende weegdag volgende week vrijdag pas, maar ik heb een weegschaal gekocht (voorheen ging ik bij mijn moeder op de weegschaal staan) en die wilde ik uiteraard testen ik weeg nu 78,6! Dus weer 1 kilo lichter, in totaal nu 2,5 kilo afgevallen. Ik ben benieuwd of er nog meer af is volgende week!

Mijn menu voor vandaag:

O: schaaltje volle biologische yoghurt met homemade granola (héérlijk!)

T: handje noten

L: wrap met laagje humus, pittenmix, wortel en paprika

T: klein trosje druiven en een mineola

A: nog onbekend.. Ik denk dat ik een curry ga maken

Tevens drink ik drie à vier grote mokken thee gedurende de dag.

Wat ook erg lekker is als lunch:

(Hard) volkoren broodje/bagel met gerookte kip, avocado, pesto dressing met pijnboompitjes
Wat ik nog wilde vragen. Mag ik ook in de tabel toegevoegd worden? :-)
@INFJ Jouw eetlijstje ziet er zooo lekker uit! Ik ga volgende maand een 'detox' doen met vriendinnen, 3 weken lang raw food eten. En volgens mij mag ik ook kevir hebben! Ik ben echt gewend aan mijn glaasje melk, dus dat lijkt mij een goede vervanger. Maak jij je kevir zelf of waar koop je kevir?

Heb ook al chiazaadjes, goijbessen, rauwe chocolade, kokosmelk/olie en een heleboel soorten noten in huis gehaald. Ben benieuwd.

@schorpioen36 oei dat klinkt ook als een helweek...

Vandaag geen goede dag. Gisteren was ik laat thuis en vanochtend was ik zooo moe dat ik tot 10 uur heb geslapen. Heb superveel spierpijn en zin in chocolade. Straks maar een uurtje wandelen met de hond.
@Kwejeboo: wat goed, die detox! Ben benieuwd. Ik maak de kefir niet zelf, ik koop het van Rauw Power. Ze hebben ook andere rauwmelkse producten. Ik koop de kefir bij de natuurwinkel. Er bestaat overigens ook waterkefir, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Heerlijk toch, uitslapen? Je zal het nodig gehad hebben . Lekker wandelen!

@Dotje: Goed bezig!
Mooie lijstjes komen er weer langs!

Lijstje van vandaag:

O: Boterham met kaas, beschuit met honing, sinaasappel, kop thee.

T: Rijstwafel met halvajam, kop thee.

L: Tosti ham/kaas, glas optimel

T: Peer, kop thee.

D: Gemarineerde vis, worteltjes, couscous, tomatensalade, glaswater.

T: Magere yoghurt met een theelepel honing

Weet je wat zo stom is? Toen ik naar de lunch van vanmiddag keek, dacht ik meteen: Eén tosti, belachelijk weinig eigenlijk. Dat is geen lunch, dat is een snack! Terwijl als ik een boterham met ham en een boterham met kaas op mijn bord heb liggen, ik dat wel een 'echte' lunch vind. Zo stom, dat zit dus gewoon tussen mijn oren. Hebben jullie dat ook?
Hey meiden. Helweek? Klinkt wel interessant, vooral dat om 22u naar bed (doe ik nu ook al ;) ) en om 5u opstaan. Ik ben wel een ochtendmens, dat scheelt haha. Ik draai nu vaak nachten van 9+ uren. Wel lekker enzo, maar je krijgt er niet echt energie van.

Verder ben ik aan mn derde week "opletten en sporten" bezig maar na drie weken nog geen kilo kwijt... Is niet echt motiverend. Ik had daarover vanochtend een heel gesprek met de fitnessbegeleidster. Wel een paar goede tips gehad. Bijv dat je na 30 min cardio pas gaat verbranden. En dat ik ws wel nog iets strenger mag worden qua eten, en dat ben ik helemaal met haar eens. Ik "gun" mezelf nog teveel. Het zou voor mij ook beter zijn om echt de calorieën te gaan tellen. Pff, anywho. Ik ga maar rustig door. Het sporten opzich vind ik heerlijk

Succes allemaal
aan het typen...
Vanaf vrijdag niet meer geweest. Waar ik eerst al last had dat ik 2 wijntjes heb genomen ben ik nu doorgeslagen naar de anderen kant. Snoep, koek, chips, pizza, patat en dat van zaterdag tot gister. Het is echt te erg.

Vanmorgen weer super hard gesport en dan gelijk weer een goed gevoel en dan gaat het eten weer veel beter. Misschien moet ik maar elke dag intensief sporten

Dus vrijdag zal de weegschaal niet heel erg aardig voor me zijn vrees ik.

@INFJ: ik maak regelmatig een omelet met garnalen. ( en dan nog groente er doorheen) Lekker hoor!

@Ontherun, wat een hilarisch verhaal, van de hele komkommer in de auto tot plassen in de tuin. Te grappig

@MM

@Kwejeebo, een helweek klinkt inderdaad als een hel. Vooral dat om 5 uur uit bed. Ik vraag me dan alleen maar af WAAROM ?

@Ilona, fijn die 87 in beeld! Mooie eetlijstjes

@Dotje, lekker dat er weer een kilo af is! Voelt goed

@Schorpioen, balen van je rug joh! Hopelijk gaat het snel beter
@Ilona, ja dat voelt voor mij ook zo. Maar dat komt bij mij omdat ik die tosti dan bijna heel naar binnen schuif en als ik gewoon 2 boterhammen met beleg heb, snij ik die in kleine stukjes en eet ik met een vork, zodat ik er ook langer over doe

@Rozea, mij is me vertelt dat je beter krachttraining kan doen, dan cardio. Of als je cadio wil doen, dan interval. Maar het is maar net waar je je goed bij voelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven