Het stamcafé VI

26-02-2016 20:32 3019 berichten
De zesde editie alweer van onze onvolprezen stamkroeg! Dit keer is het thema, op speciaal verzoek van onze Olle Grieze, Hoog. We bevinden ons in de allerhoogste Irish Pub ter wereld, gevestigd in Namche Bazaar (Nepal) op zo'n 3460 meter boven NAP.

Het uitzicht is trouwens ook niet te versmaden:

Klein stukkie lopen en je zit zomaar op zo'n 8850 meter boven NAP, dat is pas echt Hoog!

Afgezien van de locatie is er in onze kroeg gelukkig nog niks veranderd. Zuigen mag, maar alleen stof. En mocht je de aanvechting krijgen ruzie te maken, open dan lekker een eigen topic of voeg mekaar gezellig toe op FB.

Genoeg geluld, het eerste rondje is van Leo, Star, Yas en ik-zei-de-gek!
Alle reacties Link kopieren
quote:-KING- schreef op 07 maart 2016 @ 20:41:

feow; sorry voor de brinta-havermout-banner.

pussinboots; lettertype maakt mij niet uit.

oudblond; week hartje? hart hangt gekookt op mijn rug.

eleonora; ben je fan van normaal?

barbaracartland; kut zeg van die wortelkanaalbehandeling. zijn allemaal fakkers die tandartsen.

nouschi; ga de afwas doen. varkenshart en - hersenen stonden vroeger bij ons regelmatig op het menu. als de koelkast leeg dreigt te raken, weet ik dat ik op je rug moet kijken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 07 maart 2016 @ 20:46:

[...]

Maar dat vind ik echt, ze klinkt namelijk als iemand die afgaat op haar eigen mening, die niet opgeeft, lief is maar ook lekker eigenwijs. Daar hou ik van.Je hebt haar helemaal goed ingeschat! En als dochter hou ik er nu ook van, in andere fases van mijn leven wat minder, maar achteraf gezien lag dat duidelijk aan mij
quote:-KING- schreef op 07 maart 2016 @ 20:41:

eleonora; ben je fan van normaal?

Au contraire cherie.

Leo is meer van de Nightwishes, Apocalyptica, Metallica, Tanzwut, Corvus Corax, jaren tachtig gebeurens als in Simple Minds, de vroege U2, Midnight Oil, Tori Amos en Bulgaarse doedelzakmuziek, Ierse volksdeuntjes, Clanad, klassieke jongens als Bach, Mozart, Corelli, Brahms, noem ze maar op en natuurlijk ouwe disco.
quote:Oudblond schreef op 07 maart 2016 @ 20:51:

[...]

Je hebt haar helemaal goed ingeschat! En als dochter hou ik er nu ook van, in andere fases van mijn leven wat minder, maar achteraf gezien lag dat duidelijk aan mij Haha, ik hou nu ook van mijn ouders, met hun grillen, maar vooral bij mij vader heb ik daar ook zeker anders over gedacht toen ik jonger was.
quote:Nouschi schreef op 07 maart 2016 @ 20:46:

[...]

Nee serieus. Heerlijke serie.

Veel plezier dan!

En sterkte met afkicken.
quote:Oudblond schreef op 07 maart 2016 @ 20:49:

[...]

varkenshart en - hersenen stonden vroeger bij ons regelmatig op het menu. als de koelkast leeg dreigt te raken, weet ik dat ik op je rug moet kijken.oh jammie
very metal
quote:Eleonora-1 schreef op 07 maart 2016 @ 20:52:

[...]

Au contraire cherie.

Leo is meer van de Nightwishes, Apocalyptica, Metallica, Tanzwut, Corvus Corax, jaren tachtig gebeurens als in Simple Minds, de vroege U2, Midnight Oil, Tori Amos en Bulgaarse doedelzakmuziek, Ierse volksdeuntjes, Clanad, klassieke jongens als Bach, Mozart, Corelli, Brahms, noem ze maar op en natuurlijk ouwe disco.

leuk om je muziekvoorkeur te weten.

klassieke muziek vind ik ook mooi, als het maar wel onheilspellend klinkt.

apocalyptica heb ik al heel lang niet meer gehoord, kan ik wel weer eens luisteren.

👍🏽
very metal
Ik houd van balkanskapunkmetal met folklore-invloeden. Bestaat niet? Jawel hoor: https://www.youtube.com/watch?v=jtgA0jvhp2A
quote:Eleonora-1 schreef op 07 maart 2016 @ 20:52:

[...]

Au contraire cherie.

Leo is meer van de Nightwishes, Apocalyptica, Metallica, Tanzwut, Corvus Corax, jaren tachtig gebeurens als in Simple Minds, de vroege U2, Midnight Oil, Tori Amos en Bulgaarse doedelzakmuziek, Ierse volksdeuntjes, Clanad, klassieke jongens als Bach, Mozart, Corelli, Brahms, noem ze maar op en natuurlijk ouwe disco.Veelzijdige vrouw Leo! Ik heb ook een brede muzieksmaak en speel vaak klassiek. Maar naar het ziekenhuis bellen om doorverbonden te worden met mijn moeder en als 'wachtmuziekje' eerst een stukje van de Dodenmars en dan het Requiem te horen.....
quote:Oudblond schreef op 07 maart 2016 @ 21:02:

[...]

Veelzijdige vrouw Leo! Ik heb ook een brede muzieksmaak en speel vaak klassiek. Maar naar het ziekenhuis bellen om doorverbonden te worden met mijn moeder en als 'wachtmuziekje' eerst een stukje van de Dodenmars en dan het Requiem te horen.....Wat een bijzondere keuze. Hmm.
quote:barbaracartland schreef op 07 maart 2016 @ 21:00:

Ik houd van balkanskapunkmetal met folklore-invloeden. Bestaat niet? Jawel hoor: https://www.youtube.com/watch?v=jtgA0jvhp2AGaaf!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Ik houd van balkanskapunkmetal met folklore-invloeden. Bestaat niet? Jawel hoor: https://www.youtube.com/watch?v=jtgA0jvhp2Adit is nieuw voor mij.
very metal
quote:Nouschi schreef op 07 maart 2016 @ 21:03:

[...]

Gaaf!!Leuk he. Ik krijg hier ook altijd goede zin van: https://www.youtube.com/watch?v=_AfrOZersNk Dan komt het springerige altokind in mij weer helemaal boven.

[...]

Veelzijdige vrouw Leo! Ik heb ook een brede muzieksmaak en speel vaak klassiek. Maar naar het ziekenhuis bellen om doorverbonden te worden met mijn moeder en als 'wachtmuziekje' eerst een stukje van de Dodenmars en dan het Requiem te horen.....
very metal
quote:barbaracartland schreef op 07 maart 2016 @ 21:05:

[...]

Leuk he. Ik krijg hier ook altijd goede zin van: https://www.youtube.com/watch?v=_AfrOZersNk Dan komt het springerige altokind in mij weer helemaal boven.Dan moet jij Jammah Tammah en Boegies fan zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

[...]

Veelzijdige vrouw Leo! Ik heb ook een brede muzieksmaak en speel vaak klassiek. Maar naar het ziekenhuis bellen om doorverbonden te worden met mijn moeder en als 'wachtmuziekje' eerst een stukje van de Dodenmars en dan het Requiem te horen.....

Wat een faux pas!

Hier ook een klassiek liefhebber, al hou ik van barok en dat is volgens mij niet zo populair (als ik afga op het publiek dat ik tegenkom bij concerten, dat zijn vooral oude mensen)
quote:barbaracartland schreef op 07 maart 2016 @ 21:03:

[...]

Wat een bijzondere keuze. Hmm.Ik zit me serieus af te vragen of ik hen daar op moet attenderen. De mensen die de telefoon opnemen horen dat muziekje natuurlijk niet, dat is 'ooit' gekozen door it'ers die zonder verder nadenken waarschijnlijk een bekend klassiek stuk gekozen hebben. Maar ja, ik hoor dat, weet wat het is en vraag me dan af 'hoeveel mensen ervaren dit zo behalve ik'?
quote:Nouschi schreef op 07 maart 2016 @ 21:08:

[...]

Dan moet jij Jammah Tammah en Boegies fan zijn.

De Boegies? Meh

Maar ik houd inderdaad van dat soort gezellig lawaai. Ik ben eigenlijk wat te laat geboren.
quote:Oudblond schreef op 07 maart 2016 @ 21:09:

[...]

Ik zit me serieus af te vragen of ik hen daar op moet attenderen. De mensen die de telefoon opnemen horen dat muziekje natuurlijk niet, dat is 'ooit' gekozen door it'ers die zonder verder nadenken waarschijnlijk een bekend klassiek stuk gekozen hebben. Maar ja, ik hoor dat, weet wat het is en vraag me dan af 'hoeveel mensen ervaren dit zo behalve ik'?Ik zou denken, iedereen die belt en de stukken herkent.
quote:barbaracartland schreef op 07 maart 2016 @ 21:10:

[...]

De Boegies? Meh

Maar ik houd inderdaad van dat soort gezellig lawaai. Ik ben eigenlijk wat te laat geboren.
quote:Eleonora-1 schreef op 07 maart 2016 @ 20:41:

[...]

Dit is een wereldberoemd lied wat ik hier citeer Fé.

Maria Magdalena herself zong dit de Heiland toe toen hij balend bij haar kwam ventileren over het gezanik met het volk en met Judas.

*schudt vuist*

Ooooh jaaaah! Na de hint van Barbara herkende ik het.

Toen ik, diep onder de indruk enz, de eerste keer JCS zag vond ik dat zo'n mal nummer. Vooral omdat kweelie in mijn ogen zo lelijk was. En nog steeds denk ik als ik dat stukje zie vreselijke dingen als "kind, ga je snoet wassen en je haar kammen. Zo kan je je toch als respectabele prostituee niet vertonen!"
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Oudblond schreef op 07 maart 2016 @ 21:09:

[...]

Ik zit me serieus af te vragen of ik hen daar op moet attenderen. De mensen die de telefoon opnemen horen dat muziekje natuurlijk niet, dat is 'ooit' gekozen door it'ers die zonder verder nadenken waarschijnlijk een bekend klassiek stuk gekozen hebben. Maar ja, ik hoor dat, weet wat het is en vraag me dan af 'hoeveel mensen ervaren dit zo behalve ik'?Ik vind dat je dat best kunt melden. Ik zou het wel ongepast vinden en ik ben niet eens zo'n grote kenner van klassieke muziek. Maar een requiem herken je vrij eenvoudig. Wachtmuziekjes zijn sowieso niet meer in, begreep ik.
quote:Nouschi schreef op 07 maart 2016 @ 21:08:

[...]

Dan moet jij Jammah Tammah en Boegies fan zijn.Jammah Tammah!!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Oudblond schreef op 07 maart 2016 @ 19:01:

[...]

Heb je het kuiken en de strik al binnen dan?Ik kreeg n keiharde trap op mn schaambeen dus ik had ff wat anders aan mn hoofd.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Ik houd van balkanskapunkmetal met folklore-invloeden. Bestaat niet? Jawel hoor: https://www.youtube.com/watch?v=jtgA0jvhp2A

Heerlijk!

Ken je Waarschuwing voor de Scheepvaart?

Was ook zo'n heerlijk groepje.

Geen rock of punk maar een fantastisch swingend Balkanfeest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven