raar of iet?
vrijdag 31 oktober 2008 om 00:15
hoi allemaal
ik zit met en probleem ik heb nu 6 maanden met mijn vriend,
en heb nog nooit zijn familie onmoet of hij mijn familie en we wonensamen als ik aan hem vraag waarom hij het niet wilt zegt tie tegen mij dat eerst de relatie goed moet zitten en datje dan naar de buitenwereld toe kan gaan met de juiste goeie uitsraling!
ik heb er problemen mee want wordt er onzeker van hij zegt dan hoeft niet want ik ben niet zo datje metteen naar familie wordt voorgesteld en dat ik erheen ga? is dit raar of niet?
en wat ik ook raar vindt ik woon bij hem in maar weet eigenlijk niet of hij nou samen wil wonen of dat ik mijn eigenplekje moet zoeken omdat ik bij hem in ben gaan wonen na en relatie verbreuk met mijn ex daar krijg ik ook geen antwoord op
help me aub want wordt er gek van van die onzekerheid
houdt deze man mij aan het lijntje ja of nee
groetjes van shana
ik zit met en probleem ik heb nu 6 maanden met mijn vriend,
en heb nog nooit zijn familie onmoet of hij mijn familie en we wonensamen als ik aan hem vraag waarom hij het niet wilt zegt tie tegen mij dat eerst de relatie goed moet zitten en datje dan naar de buitenwereld toe kan gaan met de juiste goeie uitsraling!
ik heb er problemen mee want wordt er onzeker van hij zegt dan hoeft niet want ik ben niet zo datje metteen naar familie wordt voorgesteld en dat ik erheen ga? is dit raar of niet?
en wat ik ook raar vindt ik woon bij hem in maar weet eigenlijk niet of hij nou samen wil wonen of dat ik mijn eigenplekje moet zoeken omdat ik bij hem in ben gaan wonen na en relatie verbreuk met mijn ex daar krijg ik ook geen antwoord op
help me aub want wordt er gek van van die onzekerheid
houdt deze man mij aan het lijntje ja of nee
groetjes van shana
vrijdag 31 oktober 2008 om 09:19
Ik vind het wel vreemd dat je na een half jaar nog niet bent voorgesteld aan zijn ouders, en dan zeggen eerst ff kijken of het goed blijft gaan ? hoe lang moet je dan nog wachten ? 1 of 2 jaar ? idd vreemd en dan die onzekerheid.
Ik zou het echt even aankaarten als hij heel lastig doet of zenuwachtig reageerd weet je denk ik al genoeg. zo zie ik het dan he !
Succes.
Ik zou het echt even aankaarten als hij heel lastig doet of zenuwachtig reageerd weet je denk ik al genoeg. zo zie ik het dan he !
Succes.
vrijdag 31 oktober 2008 om 09:23
Allereerst, kan je alsjeblieft gewoon leestekens gebruiken, zoals iedereen? Dan hoef ik je posts niet zes keer te lezen voordat ik begrijp hoe en wat.
Ik neem aan dat je dit al eens besproken hebt met je vriend. Wat is voor hem de reden om zaken op deze manier aan te pakken? En hoe is jullie relatie verder? Of wij het raar vinden of niet doet er volgens mij niet zo toe. Als jij je niet prettig voelt bij de situatie moet er iets gebeuren. Punt.
Ik neem aan dat je dit al eens besproken hebt met je vriend. Wat is voor hem de reden om zaken op deze manier aan te pakken? En hoe is jullie relatie verder? Of wij het raar vinden of niet doet er volgens mij niet zo toe. Als jij je niet prettig voelt bij de situatie moet er iets gebeuren. Punt.
vrijdag 31 oktober 2008 om 09:26

vrijdag 31 oktober 2008 om 09:53
quote:Cherise1981 schreef op 31 oktober 2008 @ 09:26:
Ben ik de enige die denkt: hij komt van aruba!!!! Ik wil ze heus niet allemaal over 1 kam scheren, maar meestal niet de meest betrouwbare jongens. Zeker ook niet de meest betrouwbare jongens. En jongens die erg vaak, erg goed kunnen liegen....Neuh, en dan scheer je ze echt niet allemaal over één kam!
Ben ik de enige die denkt: hij komt van aruba!!!! Ik wil ze heus niet allemaal over 1 kam scheren, maar meestal niet de meest betrouwbare jongens. Zeker ook niet de meest betrouwbare jongens. En jongens die erg vaak, erg goed kunnen liegen....Neuh, en dan scheer je ze echt niet allemaal over één kam!
vrijdag 31 oktober 2008 om 10:44
nee, daar heb je gelijk in. Je kunt ze zeker niet over 1 kam scheren, maar het is bij hun in de cultuur wel normaal dat de man kan doen en laten wat hij wilt en de vrouw zich daar maar aan moet aanpassen! Dit weet ik van vrouwelijke arubaanse vriendinnen! Natuurlijk zijn er ook goede arubanen, maar als ik het zo hoor...zou ik het niet vertrouwen!
Ga op je eigen benen staan! Nog een tip: als een arubaan je echt wilt loopt ie achter je aan als een hondje (sorry heren)! Dat zit namelijk ook in de cultuur, als je een makkelijke vrouw bent, dus overal aan toegeeft, hoeven ze niet veel te doen en wordt je minder aantrekkelijk.
dat je bij hem mag wonen, daar zou ik ook niet te veel waarde aan hechten. In ander culturen is het heel normaal om iemand niet op straat te laten staan, er kan altijd wel iemand bij in huis.
Dit is wel een generaliserend beeld, maar voor het gros waar!
Ga op je eigen benen staan! Nog een tip: als een arubaan je echt wilt loopt ie achter je aan als een hondje (sorry heren)! Dat zit namelijk ook in de cultuur, als je een makkelijke vrouw bent, dus overal aan toegeeft, hoeven ze niet veel te doen en wordt je minder aantrekkelijk.
dat je bij hem mag wonen, daar zou ik ook niet te veel waarde aan hechten. In ander culturen is het heel normaal om iemand niet op straat te laten staan, er kan altijd wel iemand bij in huis.
Dit is wel een generaliserend beeld, maar voor het gros waar!
vrijdag 31 oktober 2008 om 11:33
vrijdag 31 oktober 2008 om 11:36
vrijdag 31 oktober 2008 om 11:45
ik had vroegah een vriendje die mij ook niet echt bij zijn leven betrok. Ik ontmoette zijn familie en zijn vrienden niet, want (en nu komt het) hij wilde zijn liefdesleven en zijn privé-leven graag gescheiden houden . Hij kwam met die verklaring, en ik maakte het uit.
Shana, je wilt toch juist dat hij zo blij met je is dat hij je aan iedereen wilt voorstellen?
Shana, je wilt toch juist dat hij zo blij met je is dat hij je aan iedereen wilt voorstellen?
vrijdag 31 oktober 2008 om 12:12
Vreemd dat je zo snel na een vorige relatie al gaat samenwonen.
Vraag me af of je de breuk van de vorige relatie al verwerkt hebt?
En neem aan dat je eerst wilt weten wat je in huis haalt, dat je hem goed leert kennen, dus ook zijn familie alvorens je gaat samenwonen. Je gaat toch niet zomaar met jan en alleman samenwonen?
Je kunt wel wachten op antwoorden van zijn kant, over hoe en wat.
Maar wat wil je zelf eigenlijk? Of kun je moeilijk alleen zijn?
Als hij echt gek met je is, dan had hij je al lang aan zijn ouders voorgesteld.
Vraag me af of je de breuk van de vorige relatie al verwerkt hebt?
En neem aan dat je eerst wilt weten wat je in huis haalt, dat je hem goed leert kennen, dus ook zijn familie alvorens je gaat samenwonen. Je gaat toch niet zomaar met jan en alleman samenwonen?
Je kunt wel wachten op antwoorden van zijn kant, over hoe en wat.
Maar wat wil je zelf eigenlijk? Of kun je moeilijk alleen zijn?
Als hij echt gek met je is, dan had hij je al lang aan zijn ouders voorgesteld.

vrijdag 31 oktober 2008 om 12:26
Shana,
Ik snap best hoe je in deze situatie verzeild bent geraakt, en het is lief van je nieuwe vriend dat hij je zo lang heeft opgevangen. Opvangen is alleen niet hetzelfde als samenwonen.
Opvangen is tijdelijk, tot je zelf woonruimte hebt gevonden waar je kunt wonen. Als het dan lang goed gaat tussen jullie, wat ik hoop, kun je elkaars familie leren kennen en na een tijd besluiten of je wilt gaan samenwonen.
Wat je nu doet is samenwonen uit noodzaak, en volgens mij is dat niet zo'n goede start. Ga dus op zoek naar woonruimte, dat kan best zonder je relatie te verbreken, toch?
Ik snap best hoe je in deze situatie verzeild bent geraakt, en het is lief van je nieuwe vriend dat hij je zo lang heeft opgevangen. Opvangen is alleen niet hetzelfde als samenwonen.
Opvangen is tijdelijk, tot je zelf woonruimte hebt gevonden waar je kunt wonen. Als het dan lang goed gaat tussen jullie, wat ik hoop, kun je elkaars familie leren kennen en na een tijd besluiten of je wilt gaan samenwonen.
Wat je nu doet is samenwonen uit noodzaak, en volgens mij is dat niet zo'n goede start. Ga dus op zoek naar woonruimte, dat kan best zonder je relatie te verbreken, toch?
vrijdag 31 oktober 2008 om 19:21
Shana, ik Nederlands niet je eerste taal? Ik vind je namelijk erg lastig te volgen. Is het inderdaad je eerste taal niet is het heel begrijpelijk en moet ik maar wat meer moeite doen.
Is het wel je eerste taal, dan zou ik het waarderen als jij meer moeite doet om je posting qua taal wat begrijpelijker te maken.
Is het wel je eerste taal, dan zou ik het waarderen als jij meer moeite doet om je posting qua taal wat begrijpelijker te maken.
vrijdag 31 oktober 2008 om 19:23
Ikzelf zou er niet tegen kunnen als mijn levenspartner (wat hij toch is wanneer jullie samenwonen) het niet de moeite vind om elkaars familie te leren kennen. Dat hij eerst een goede basis voor de relatie wilt, ok, maar wil je dat überhaupt niet voor je gaat samenwonen.
Ik heb zo'n situatie mee gemaakt, hij wilde zelfs nog niet met mij op straat gezien worden omdat hij bang was dat bekenden hem zagen en als goed katholiek scharrel je niet rond. Voor mij was dat snel afgelopen. Je gaat voor me, of niet, maar dan ook helemaal niet!
Ik heb zo'n situatie mee gemaakt, hij wilde zelfs nog niet met mij op straat gezien worden omdat hij bang was dat bekenden hem zagen en als goed katholiek scharrel je niet rond. Voor mij was dat snel afgelopen. Je gaat voor me, of niet, maar dan ook helemaal niet!
zaterdag 1 november 2008 om 13:25
dat klopt haagsloesje maar hij wil juist wel gezien worden met me neemt me overal mee naar toe behalve zijn familie.
sommige weten ervan af en de meeste niet
ik ga hem nog en tijdje de tijd gunnen en als het dan nog zo is dan weet ik voldoende. ik ga zozie en eigen woonruimte zoeken want wat dat betreft hebben jullie gelijk ik moet eerst op me zelf gaan wonen voor en goeie basis op te bouwen voor en relatie.
ik ben alleen dan bang dat ik hem kwijtraak en daardoor heb ik geen stappen ondergenomen zo van als ik echt opmezelf ga dan ben ik hem kwijt maar dat is juist stom.
sorrie meiden van mijn taalfouten, maar zit zo hoog bij mij dat ik het zo snel mogelijk eruit wilden typen!
groetjes van shana
sommige weten ervan af en de meeste niet

ik ben alleen dan bang dat ik hem kwijtraak en daardoor heb ik geen stappen ondergenomen zo van als ik echt opmezelf ga dan ben ik hem kwijt maar dat is juist stom.
sorrie meiden van mijn taalfouten, maar zit zo hoog bij mij dat ik het zo snel mogelijk eruit wilden typen!
groetjes van shana
zondag 2 november 2008 om 10:34
quote:wuiles schreef op 01 november 2008 @ 13:40:
Eh..dit soort zaken doe je toch vóórdat je gaat samenwonen? Dan bespreek je toch hoe je in het leven staat en hoe je de toekomst ziet?
Volgens mij schreef ze dat ze om woonruimte verlegen zat, ik kan me voorstellen dat wanneer je geen dak boven je hoofd hebt, de keuzes wat sneller gemaakt worden.
Goed van haar dat ze toch eigen woonruimte gaat zoeken!
Eh..dit soort zaken doe je toch vóórdat je gaat samenwonen? Dan bespreek je toch hoe je in het leven staat en hoe je de toekomst ziet?
Volgens mij schreef ze dat ze om woonruimte verlegen zat, ik kan me voorstellen dat wanneer je geen dak boven je hoofd hebt, de keuzes wat sneller gemaakt worden.
Goed van haar dat ze toch eigen woonruimte gaat zoeken!