Het stamcafé VI

26-02-2016 20:32 3019 berichten
De zesde editie alweer van onze onvolprezen stamkroeg! Dit keer is het thema, op speciaal verzoek van onze Olle Grieze, Hoog. We bevinden ons in de allerhoogste Irish Pub ter wereld, gevestigd in Namche Bazaar (Nepal) op zo'n 3460 meter boven NAP.

Het uitzicht is trouwens ook niet te versmaden:

Klein stukkie lopen en je zit zomaar op zo'n 8850 meter boven NAP, dat is pas echt Hoog!

Afgezien van de locatie is er in onze kroeg gelukkig nog niks veranderd. Zuigen mag, maar alleen stof. En mocht je de aanvechting krijgen ruzie te maken, open dan lekker een eigen topic of voeg mekaar gezellig toe op FB.

Genoeg geluld, het eerste rondje is van Leo, Star, Yas en ik-zei-de-gek!
quote:Eleonora-1 schreef op 09 maart 2016 @ 14:23:

[...]

Bedoel ik.

Dan is het weer verkoelend....

Dan is dit ook wel een optie

of een iets modernere versie

Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 09 maart 2016 @ 15:27:

[...]

ik ook wel hoor, maar wil er toch liever niet op lijken Nooit jezelf zo omschrijven. Zo zonde, dat negatieve.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Moiren_ schreef op 09 maart 2016 @ 15:47:

Nu zoon aan het inschrijven en dan hopelijk door de loting heen!

Is het een beetje te doen daarwaarjijwoont?

Voor mijn kind is er eigenlijk maar een bespreekbare optie, en daar is heeeeeel weinig plek ( en ook nog een groep met voorrang). Wij gaan heel hard richting doubleren in groep acht.

T is vloeken in de kerk, maar hij heeft dus gewoon te kort gekleuterd. De sociaal-emotionele rekening van te vroeg naar groep drie is hééél, heeeel hoog.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 09 maart 2016 @ 16:16:

[...]

Voor mijn kind is er eigenlijk maar een bespreekbare optie, en daar is heeeeeel weinig plek ( en ook nog een groep met voorrang). Wij gaan heel hard richting doubleren in groep acht.

T is vloeken in de kerk, maar hij heeft dus gewoon te kort gekleuterd. De sociaal-emotionele rekening van te vroeg naar groep drie is hééél, heeeel hoog.

Het is geen vloeken in de kerk, het is een conclusie trekken waarvan je gewoon niet weet of die klopt. Je hebt geen idee hoe je kind het gedaan zou hebben als ie langer gekleuterd had.

Blijft dat het heel naar is dat het zo slecht gaat met je kind.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:feow schreef op 09 maart 2016 @ 16:16:

[...]

De kans op loting is hoog dit jaar 😔 Ze zeggen nog niets officieel, maar als je tussen de regels luistert was het heel duidelijk.

Wat naar voor jouw zoon. Als ik naar mijn kind kijk ben ik blij dat hij gedoubleerd heeft.
quote:rosanna08 schreef op 09 maart 2016 @ 14:50:

[...]

een kilo of 25.... en ik ben 44

als ik echt goed en regelmatig eet, gaat het best goed, niet heel hard, wat ik best zou willen, maar ik weet ook, wat er snel af gaat, is er ook snel bij

Heb alleen ook een eetstoornis en die is geregeld wat lastig en sterker dan ik `Heb je er hulp bij?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
He wat naar Feow!

Rosanna, ik zeekoe met je mee hoor. Zag net een filmpje van mezelf pfffffff
quote:hatsetats schreef op 09 maart 2016 @ 16:34:

[...]

`Heb je er hulp bij? nee, momenteel niet. Ik weet hoe het werkt, het is vooral doen en dat kan niemand voor mij doen. Ben er over aan het denken om een topic te openen, maar ben nog niet zo ver
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 09 maart 2016 @ 16:40:

[...]

nee, momenteel niet. Ik weet hoe het werkt, het is vooral doen en dat kan niemand voor mij doen. Ben er over aan het denken om een topic te openen, maar ben nog niet zo ver En je bent al hartstikke goed bezig .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 09 maart 2016 @ 16:44:

[...]

En je bent al hartstikke goed bezig . hoi Kialief, thx
quote:Solomio schreef op 09 maart 2016 @ 16:26:

[...]

Het is geen vloeken in de kerk, het is een conclusie trekken waarvan je gewoon niet weet of die klopt. Je hebt geen idee hoe je kind het gedaan zou hebben als ie langer gekleuterd had.

Blijft dat het heel naar is dat het zo slecht gaat met je kind. Het kán natuurlijk wel. Mijn jongste is ook te vroeg naar groep 3 gegaan (hij was net 5). Eigenlijk wist ik dat toen al, maar groep 2 afmaken met kleuterverrijking was op die school geen optie. En met die versnelling an sich ben ik nog steeds heel blij, hij had alleen een beetje anders moeten worden ingekleed (gewoon helemaal niet naar groep 3, bijvoorbeeld). Misschien, heel misschien, was al dat gelazer met speciaal onderwijs en zo dan helemaal niet nodig geweest maar ook dat is achteraf gespeculeer natuurlijk.
quote:Solomio schreef op 09 maart 2016 @ 16:14:

[...]

Nooit jezelf zo omschrijven. Zo zonde, dat negatieve. ik weet het, maar zo voel het voor mij op dit moment
ik heb 250 g andijvie en die gaat rauw door de aardappels. Hoeveel aardappels zouden jullie doen? 400 g of zo?
quote:rosanna08 schreef op 09 maart 2016 @ 16:40:

[...]

nee, momenteel niet. Ik weet hoe het werkt, het is vooral doen en dat kan niemand voor mij doen. Ben er over aan het denken om een topic te openen, maar ben nog niet zo ver

Yep, je moet het alleen doen, dat klopt. Alle steun en liefde van de wereld kunnen dat niet veranderen Neemt niet weg dat steun fijn is. Al ervoer ik bepaalde, overigens heel goed bedoelde, steun soms ook als sabotage. en nog steeds. Ik trok (en trek) lief bedoelde opmerkingen over hoe zwaar en lastig het is, erg slecht. Met alles, afvallen, stoppen met roken, sterker worden.

Alsof ze emmers zand strooien over een klein vlammetje op je akker terwijl je grond juist vruchtbaarder wordt als de boel eens goed uit brandt.
quote:rosanna08 schreef op 09 maart 2016 @ 16:56:

ik heb 250 g andijvie en die gaat rauw door de aardappels. Hoeveel aardappels zouden jullie doen? 400 g of zo? Geen idee. Ik zou het gokken. Ik denk 1 op 2 ofzo.
Ik ben eruit mihoen singapore met garnalen en kipfilet met heel veel kerrie.
quote:rosanna08 schreef op 09 maart 2016 @ 16:56:

ik heb 250 g andijvie en die gaat rauw door de aardappels. Hoeveel aardappels zouden jullie doen? 400 g of zo? Zoiets ja. Ik slink de andijvie wel altijd een beetje voor in de wok, ter verwarming. Anders krijg je zo'n lauwe hap.
Ik vindt de andijvie wel lekker als het een bite heeft.
1 op 2 vind ik teveel aardappel denk ik. LV, ik roer het goed door en zet de pan dan nog even op het vuur om het goed warm te krijgen, moet idd nog een bite hebben

thx ladies!
quote:rosanna08 schreef op 09 maart 2016 @ 14:39:

[...]

ik ben sowieso veel te zwaar en ik was lekker bezig met afvallen, maar ergens gaat het dan toch weer mis en nee, die zeekoe valt niet mee Ik heb vooral moeite met de éérste kilo's.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik maak man blij: kippendijfiletjes in ras el hanout met saffraan, ui en knof. Die staan nu te pruttelen, lekker toegestopt onder bakpapier en alu-folie. Vlamverdeler eronder. deksel erop, dat wordt een soort pulled chicken.

In een andere pan paprikareepjes met rozemarijn en appelazijn, dat wordt ook heel zacht. Knoflookchampignons in pan 3. Nog even humus maken en een beetje Marokkaans getinte guacamole (nog geen idee hoe ik dat ga doen lol) Salsa van tomaat en pepertjes.

Plat Marokkaans brood erbij, gevulde olijven.

En dat alles mag ie onder het gamen opeten
quote:rosanna08 schreef op 09 maart 2016 @ 17:35:

1 op 2 vind ik teveel aardappel denk ik. LV, ik roer het goed door en zet de pan dan nog even op het vuur om het goed warm te krijgen, moet idd nog een bite hebben

thx ladies! Eensch met de bite hoor. Mijn andijvie gaat echt maar een halve minuut die wok in, op hoog vuur, in het vet van de spekkies. Dan knappert ie nog wel maar hij is ook warm.
Op dat gevonden hoofd heb ik inmiddels al 100x gedacht "oh, daar ben ik het verloren."Echt elke keer weer als ik de titel zie. Het is sterker dan ik.
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 maart 2016 @ 17:51:

[...]

Eensch met de bite hoor. Mijn andijvie gaat echt maar een halve minuut die wok in, op hoog vuur, in het vet van de spekkies. Dan knappert ie nog wel maar hij is ook warm. hmmm dan hebben ze wel lekker de smaak van de spekkies.....
En dan hangt er ook nog een geslacht kind aan het balkon van de bovenburen uit te lekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven