Alles over vliegen !!

08-03-2016 15:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Laatst ging ik op vakantie naar Italië en in de rij voor de incheckbalie op Schiphol vroeg een vrouw bij mij in de rij hoe het nou allemaal zat, dat inchecken, douane, handbagagecontrole etc. Naar deze informatie had ze wel gezocht op internet, maar dit kon ze simpelweg niet vinden. Nu leek mij het een goed idee om een topic aan te maken zodat alles over vliegen uitgelegd kan worden aan degene die voor het eerst een vliegreis gaan maken.

Deel je ervaringen, tips etc. hieronder!
quote:hasse. schreef op 08 maart 2016 @ 16:37:

Ik ga binnenkort voor het eerst vliegen terwijl ik met krukken loop. Dat vind ik wel even spannend. Hopelijk hoef ik niet in alle lange rijen te staan.. Had wel gezien dat je begeleiding kunt aanvragen, voor met een rolstoel, maar dat is nu ook weer niet nodig.Torn ik met krukken vloog ben ik juist als laatst aan boord gegaan, maar ook als laatst in de rij gaan staan, veel handiger als als eerdte gaan.
quote:Geronimo2 schreef op 08 maart 2016 @ 22:11:

[...]

Bij je huisarts vragen om Xanax, haalt de scherpe paniekrandje er vanaf. Er is berekend dat 1/3 van alle passagiers vliegen niet leuk vindt en je wil niet weten hoeveel er geslikt wordt. Een slaappil kan ook hoor, massa's zakenmensen die het slikken zodat ze de jetlag opvangen en meteen naar hun werk door kunnen. Er gaat echt niets gebeuren waardoor je ineens het vliegtuig uit moet.

Wat is dit nou voor een rare opmerking en gaat echt niks gebeuren dat je ineens het vliegtuig uit moet. Dat weet je nooit zeker! Net zo min als dat je een auto ongeluk niet kunt voorspellen. Die massa's zaken mensen zijn waarschijnlijk niet bang voor vliegen en willen niet als een zombie hun business gesprek in.

Nee hoor ik raad je echt niet aan om een slaappil te nemen, maar meld het gewoon bij de stewardessen. Valeriaan of iets rust gevends in nemen is goed te doen. Ik haal altijd Valeriaan pilletjes (of het werkt geen idee, voor mijn gevoel wel en dat is genoeg om het vliegtuig in te stappen). Tevens meld ik altijd aan stewardess dat ik hier last van heb, en zij komen dan gewoon wat vaker langs, vaak komen ze wat dingen uitleggen zoals turbelentie enz enz...

Inmiddels heb ik al zo vaak gevlogen dat ik weet wat alle geluidjes ed wel een beetje inhouden...maar ik stap nog steeds niet met volle overtuiging een vliegtuig in.

Owja en mocht je een Airbus A320 in moeten dat honden geblaf geluid voor de start en bij landing zijn normaal Heeft volgens mij iets met de kleppen te maken aan de vleugels.
Oké thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven