Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Meevallertje. ¤5,- in de pot. Ik heb nu ¤114,-
quote:Bumba1985 schreef op 09 maart 2016 @ 13:21:

[...]

Jawel, dus dat doe ik ook altijd.

Ik heb trouwens nog iets leuks gelezen: de kaasschaafmethode!! Hiervoor log je elke avond even in bij de bank en rondt het bedrag dat op je rekening staat dan af naar een hele euro. Dus bijvoorbeeld er staat 153,33 op je rekening, dan schrijf je 33 cent over naar de spaarrekening. Door dit elke dag te doen spaar je ongemerkt een klein bedragje. Minimaal 3,65, maximaal 365 euro.

Oh leuk, die ga ik ook doen

Slim om telkens zo kleine bedragen te sparen
quote:ah31 schreef op 04 maart 2016 @ 13:42:

Bij de Rabobank kan je van die handige spaarpotten aanmaken op de spaarrekening, dus hier maar een voor aangemaakt.

Me hier nog maar verder in verdiepen. Snap het nog niet zo goed met geld verdelen.

Als test wel vast 50 euro extra gespaard op mijn spaarrekening Maar het is mij nog niet goed duidelijk hoe die spaarpotten werken...
quote:twilight84 schreef op 09 maart 2016 @ 17:50:

[...]

Me hier nog maar verder in verdiepen. Snap het nog niet zo goed met geld verdelen.

Als test wel vast 50 euro extra gespaard op mijn spaarrekening Maar het is mij nog niet goed duidelijk hoe die spaarpotten werken...

Ik heb ING en ook daar kan je spaarpotten maken. Ik stort elke maand in elke spaarpot een X bedrag.

Heb bijvoorbeeld een spaarpot voor de rekening van de gemeentelijke belastingen. Als ik mijn doel (¤600,-) heb bereikt stop ik met sparen in dat potje, dan wordt er meer gestort in de andere potjes.

Zo heb ik ook een potje voor onderhoud van m'n auto, aanschaf voor nieuwe auto, kleding, maar ook een eventuele restschuld potje en een potje voor onverwachte uitgaven.

Ik zie op de ING app niet het totaal bedrag wat ik gespaard heb, maar per potje wat er in zit. Inloggen op ING.nl zie ik wel wat ik totaal gespaard heb.

Ik vind het wel handig, juist omdat je vaak van alles moet betalen en je hiermee gericht het bedrag bij elkaar kan sparen..
quote:runningmonster schreef op 07 maart 2016 @ 17:24:

[...]

Wat een heerlijk bedrag al. Ik zit op 200 euro, ben ik ook al blij mee.Ik zit nu ook op 200 euro. Mooi toch?
quote:ambra schreef op 09 maart 2016 @ 23:05:

[...]

Ik zit nu ook op 200 euro. Mooi toch?Zeker! Het is toch ongemerkt gegaan naast mijn andere spaarpotjes. Inmiddels 209 euro. Spaar eerste helft 2016 minder dan de 2e helft waar ik hopelijk kan inlopen maar met 1000 zou ik ook al tevreden zij.
Afgelopen zondag week 32 op de bingokaart doorgestreept.
Ik heb zo'n zin om weer wat af te strepen, waarom gaat de tijd zo langzaam
Ik ben al een tijdje gestopt.

De hond moest naar de dierenarts en heb het toen uit het potje gehaald ipv de spaarrekening. Was 200 euro. Nu zit er alleen nog wat muntgeld in.

Heb de laatste tijd ook meer broeken en schoenen voor kind moeten kopen, alles ging ineens kapot of paste niet meer.
Procrastinate now and panic later.
Jammer Olijf, maar misschien kun je het weer oppakken, met halve bedragen, of weekbedragen, zoals anderen het doen?

Ik heb met superglue de dop van de spaarpotfles erop gelijmd. Wil echt perse niets eruit halen.
Van de week weer geld overgemaakt.

Ik loop een week voor omdat ik de 53 weken wil halen. Daarnaast vandaag begonnen met die kaasschaaf methode. Leuke methode vind ik dat, die ga ik ook eens per week doen. Maar dat maak ik over naar de 'grote' spaarrekening.

Overigens rond ik die altijd naar boven af als de rente is gestort. Soms is dat maar een paar cent, soms bijna een tientje.

Week 1= ¤1

Week 2= ¤51

Week 3= ¤52

Week 4= ¤26

Week 5= ¤50

Week 6= ¤49

Week 7= ¤25

Week 8= ¤17

Week 9= ¤29

Week 10= ¤2

Week 11= ¤3

Totaal = ¤305

Rente=0,33
Mijn vriend en ik hebben 2 potjes met bingo kaarten, super leuk!

We doen samen en als we geld "over" hebben storten we dat.

We zijn sinds eerste week februari begonnen.

We hebben nu ¤463 totaal over 2 potjes verdeeld.

Zo trots op ons nu al en het is leuk! Alle zakken leegmaken en zoeken naar "vergeten" geld.

1 is voor vakantie, andere voor en nog te bepalen doel!
Weer een marktplaatsverkoop. 20 euries in de pot
Vandaag week 11 afgestreept

Ik ben er nog hoor! Morgen gaat er 40 naar het potje. (ik tel terug)
Mijn man en ik hebben besloten dat hij ook een potje gaat maken. Week 1t/m 11 moet hij dus nog inhalen, dus 66 euro dat moet te doen zijn. Het hoeft ook niet in 1 maand ingehaald te zijn. Vanaf volgende maand wordt het makkelijke voor ons omdat we nu elke maand ¤137,- aflossen aan eigen risico van vorige jaar( was 875). We willen dit geld gaan sparen om over een paar jaar de badkamer en keuken van te verbouwen, dus gaan elk jaar opnieuw beginnen!
💚52 week saving challenge

Week 1= 52,-

Week 2= 19,-

Week 3= 25,-

Week 4= 8,-

Week 5=12,-

Week 6=23,-

Week 7=16,-

Week 8=20,-

Week 9=37,-

Week 10=38,-

Alle muntjes van 50 cent, 1 en 2 euro's gaan in een dichte spaarblik.

Deze week ook een briefje van 5 en 20 euro erin gedaan naast kleingeld.
Prrrr, mauw miawwwww.
Vorige week 41 afgestreept, deze week nog niets.
Ik heb ook nog niks afgestreept. Ik heb deze week wel 29 euro uit laten betalen van Roamler,maar daar komt nog een bedragje bij van mijn man, als het goed is. Dus even kijken hoeveel het uiteindelijk wordt.
Week 1= ¤1

Week 2= ¤51

Week 3= ¤52

Week 4= ¤26

Week 5= ¤50

Week 6= ¤49

Week 7= ¤25

Week 8= ¤17

Week 9= ¤29

Week 10= ¤2

Week 11= ¤3

Week 12= ¤11

Totaal = ¤316

Rente=0,35

We gaan goed met z'n alle ☺
Vandaag 9 euro gemaakt en sta daarmee precies op 100 euro
Wat gaan jullie hard! Ik zit op 55 euro, heb alle weken precies kunnen volhouden maar vanaf deze week moet ik toch echt wachten op het salaris. Dan haal ik hopelijk weer in.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Rustig aan karen, dan breekt het lijntje niet.
Het is nu week 11 maar ik heb al 16 bedragen weggestreept.. Loop dus nog voor, maar er komen vast wel andere tijden dat ik graag een weekje oversla. Vanaf volgende maand moet ik 100 euro extra betalen aan vaste laten dus dan word het wat lastiger denk ik.

Bedragen weggestreept:

¤ 1

¤ 2

¤ 3

¤ 5

¤ 6

¤ 7

¤ 13

¤ 16

¤ 20

¤ 21

¤ 22

¤ 27

¤ 28

¤ 48

¤ 51

¤ 52

------- +

¤ 316 totaal gespaard!

Jullie zijn ook goed bezig!

Karen, 55 euro extra gespaard is toch altijd fijn!

Je haalt het vast wel weer in, en dan loop je zo weer mee..
Hier net 12 euro in het potje gestopt. Dat zat nog in mijn broekzak. Over gehouden van het stappen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven