Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Een wok, super toch! Ik hou van mijn wok dus ik vind het een goede investering!
Helga, wij hebben nu een wok van de Ikea. Voldoet prima, maar ik vind dat ik in mijn nieuwe huis mag investeren in goede spullen. Degene die ik nu gekocht heb is van Brabantia. Ben er blij mee!

Ik zal komende tijd (tot ik een nieuw huis heb) wel vaker van dit soort kleine aankopen doen. De huidige inboedel moeten we gaan verdelen, dus...

Toch blijf ik proberen om deze challenge vol te houden. En als dit jaar is afgelopen ga ik gewoon opnieuw beginnen!
September, altijd leuk zulke koopjes en ook nog een goede aankoop!

Gisteravond 20 euro bespaard met de entree, ik kon zo doorlopen dus dat scheelde weer..

Verder heb ik nog 15 euro overgehouden wat ik niet aan drankjes op heb gemaakt en nog wat kleingeld uit mijn portemonnee maakt deze week ¤38. Gaat lekker zo!

Bedragen weggestreept:

¤ 1

¤ 2

¤ 3

¤ 5

¤ 6

¤ 7

¤ 13

¤ 16

¤ 20

¤ 21

¤ 22

¤ 27

¤ 28

¤ 38

¤ 48

¤ 51

¤ 52

------- +

¤ 354 totaal gespaard!
Ik heb zojuist week 47 afgestreept. Heb op dit moment ¤ 318,- extra gespaard, gaat lekker en redelijk ongemerkt.

@September, fijn een nieuwe wok, een wok moet gewoon goed zijn. Ik heb er meerdere versleten en helaas nog steeds niet echt een goede gevonden. Laat je weten hoe deze wok is?
Ik zal morgen nog even pinnen voor het potje. Zal een lage worden, want eind van financiele maand. Volgende week weer een hogere.
Morgen salaris, ik spaar digitaal dus maak meteen de komende weken over en kom dan uit op ¤ 274 euro. Hoge bedragen zitten er het eerste half jaar niet in vanwege verre vakantie in augustus maar komt daarna wel weer.
quote:twilight84 schreef op 20 maart 2016 @ 17:04:

Ik zal morgen nog even pinnen voor het potje. Zal een lage worden, want eind van financiele maand. Volgende week weer een hogere.+1
Vandaag 12,50 voor de challenge. In april ga ik naar Wenen dus wil nog niet te hard van stapel lopen maar hopelijk kan ik na deze maand aan de hogere bedragen beginnen. Wenen en een andere stedentrip later dit jaar zijn volledig betaald. Mijn zomervakantie is aanbetaald. Tegen de tijd dat ik vakantiegeld krijg kan ik dat dus gebruiken om te sparen omdat het restant zomervakantie nog niet de helft bedraagt van t vakantiegeld.

Ook kreeg ik net mijn voorlopige aanslag al, en die is ook erg in mijn voordeel. Nu dus op 112,50 in totaal maar hopelijk ga ik de komende maanden een goede inhaalslag maken. Omdat ik de helft van de bedragen spaar kom ik uiteindelijk rond de 700 uit, maar als het meezit kan ik af en toe wat meer doen.
Vandaag een lage overgeboekt: 1 euro! hahahaha..

Fruity- pebbels, ik laat het je weten hoe de wok is. Zal alleen nog een tijd duren. Door aankomende scheiding, moet ik eerst een ander huisje vinden.
Ik loop iets voor qua weken. Deze week sla ik over, we gaan een paar dagen weg, dat valt altijd duurder uit dan je van tevoren denkt.
52 week saving challenge

Week 1= 52,-

Week 2= 19,-

Week 3= 25,-

Week 4= 8,-

Week 5=12,-

Week 6=23,-

Week 7=16,-

Week 8=20,-

Week 9=37,-

Week 10=38,-

Week 11= 3,-

Week 12= 22,-

Normaal gaan alle muntjes van 50 cent, 1 en 2 euro's gaan in

een dichte spaarblik maar tegenwoordig ook wat briefgeld.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:melbrw schreef op 21 maart 2016 @ 15:45:

Ik loop iets voor qua weken. Deze week sla ik over, we gaan een paar dagen weg, dat valt altijd duurder uit dan je van tevoren denkt.Geniet ervan!
Prrrr, mauw miawwwww.
Dat gaat wel lukken. We gaan naar florence, even een paar dagen eruit. Moeders is sinds kort met pensioen, die besloot mee te gaan ondanks onze plannen om leegstaande kastelen te bezoeken. Ze was nog nooit in toscane
Deze week 15 euro in mijn potje gedaan en manlief 5 en 8 euro. Samen nu 196 euro. Ik loop 2 weken voor en manlief is net begonnen dus nog 7 weken achter. Komende maand zullen het ook lage bedragen zijn wat we sparen. Daarna is het eigen risico van zorgverzekering afbetaald en besparen we weer €137,- dus komen de hogere bedragen aan de beurt!
Deze week 15 euro in mijn potje gedaan en manlief 5 en 8 euro. Samen nu 196 euro. Ik loop 2 weken voor en manlief is net begonnen dus nog 7 weken achter. Komende maand zullen het ook lage bedragen zijn wat we sparen. Daarna is het eigen risico van zorgverzekering afbetaald en besparen we weer €137,- dus komen de hogere bedragen aan de beurt!
Deze week een hoge. 220 euro zit er nu in. Begin dus aardig in te lopen.
De afgelopen weken flink kunnen sparen: 49, 48, 47 en 6 af kunnen strepen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Vandaag weer gespaard. Vorige week had ik geen kleingeld dus vandaag extra gepind. €35,- voor 2 weken

Ik heb nu €149,- gespaard.

Ik spaar de halve bedragen en dan €1 tot €26,- en dan weer €1 tot €26,- > Bingovariant.

Het totaal wat ik kan sparen is €702,-

Ik loop wel 7 :O weken voor...Gewoon omdat het kan. Dus ga gewoon door. Hele bedragen is wel echt to much. Ik zie wel waar ik op eindig. Binnenkort ook op vakantie en dan kan het zijn dat ik die maand minder kan sparen...
Ik had meer geld over dan verwacht. Dus had 20 euro gepind. 13 en 7 afgestreept. Nu loop ik weer precies goed.
Zo, wat jij zijn jullie allemaal goed bezig!!
quote:Ladenkastje schreef op 23 maart 2016 @ 15:18:

Vandaag weer gespaard. Vorige week had ik geen kleingeld dus vandaag extra gepind. €35,- voor 2 weken

Ik heb nu €149,- gespaard.

Ik spaar de halve bedragen en dan €1 tot €26,- en dan weer €1 tot €26,- > Bingovariant.

Het totaal wat ik kan sparen is €702,-

Ik loop wel 7 :O weken voor...Gewoon omdat het kan. Dus ga gewoon door. Hele bedragen is wel echt to much. Ik zie wel waar ik op eindig. Binnenkort ook op vakantie en dan kan het zijn dat ik die maand minder kan sparen...Ik doe ook halve bedragen aangezien ik het in mn eentje niet rondkrijg om die hoge bedragen mee te pakken. Maar heb een bingo kaart gemaakt van 1 tot 26 en daarbij ook 1,50, 2,50 etc gedaan. Komt op hetzelfde neer
quote:HappyOwl234 schreef op 23 maart 2016 @ 18:09:

[...]

Ik doe ook halve bedragen aangezien ik het in mn eentje niet rondkrijg om die hoge bedragen mee te pakken. Maar heb een bingo kaart gemaakt van 1 tot 26 en daarbij ook 1,50, 2,50 etc gedaan. Komt op hetzelfde neer Leuk :D
Wat extra uren laten uitbetalen, omdat ik nog een schuld bij een vriend moest af betalen..

Maar had meer gekregen dan gedacht en 100 euro over, dus bedragen 49 en 50 weggestreept..

Bedragen weggestreept:

¤ 1

¤ 2

¤ 3

¤ 5

¤ 6

¤ 7

¤ 13

¤ 16

¤ 20

¤ 21

¤ 22

¤ 27

¤ 28

¤ 38

¤ 48

49

50

¤ 51

¤ 52

------- +

¤ 453 totaal gespaard!
Dacht dat het de bedoeling was dat we elke week 1 week zouden afstrepen, maar dan is het bij jou nu al juni
Haha, ik loop inderdaad voor..

Maar als ik het in de pot stop, geef ik het aan niets anders uit. En er komt ook vast wel een tijd dat ik niets kan sparen, april en mei worden dure maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven