Duurste vakantie ooit

09-03-2016 11:15 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op het moment een reis (iets langer dan een maand) naar nieuw-zeeland aan het plannen. Nu ga je daar waarschijnlijk niet al te vaak meer heen gedurende je leven dus wil je er wel iets moois van maken natuurlijk, dus daar mag dan ook wel wat tijd en geld inzitten.

Nu vroeg ik me af, wat is tot nu toe de duurste vakantie die jullie geboekt hebben en wat was de gemiddelde prijs. Ik heb zelf helemaal niet zo'n goed idee van hoe duur een grote reis nu eigenlijk kan/hoeft/behoort te zijn aangezien dit mijn eerste grote reis wordt. Misschien valt het allemaal nog wel mee als ik wat meer vergelijkingsmateriaal heb :-)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:runningmonster schreef op 12 maart 2016 @ 08:59:

[...]

Ja, in augustus 3 weken.

Misschien kan ik het verzachten, als je de echte wildernis niet gewend bent vind je het vast heel mooi.

Edit: neem warme kleren mee, augustus is redelijk winter in ZA.
quote:yasmijn schreef op 12 maart 2016 @ 09:36:

[...]

Misschien kan ik het verzachten, als je de echte wildernis niet gewend bent vind je het vast heel mooi.

Edit: neem warme kleren mee, augustus is redelijk winter in ZA.Yasmijn, je wordt geroepen in het heel viva kookt topic.
quote:yasmijn schreef op 12 maart 2016 @ 09:36:

[...]

Edit: neem warme kleren mee, augustus is redelijk winter in ZA.Haha nou dank je. Warme kleren check, helaas nog gebonden aan schoolvakanties anders ging ik wel in onze winter, en eerste keer Afrika dus dat scheelt dan . Ik heb er zin in!
quote:hoppala schreef op 12 maart 2016 @ 09:39:

[...]

Yasmijn, je wordt geroepen in het heel viva kookt topic.

Oo oke. Ik kom eraan.

RM, ZA is niet te vergelijken met het "echte Afrika". Het is gewoon heel anders.
quote:yasmijn schreef op 12 maart 2016 @ 10:16:

[...]

Oo oke. Ik kom eraan.

RM, ZA is niet te vergelijken met het "echte Afrika". Het is gewoon heel anders.

We hebben nog geen vergelijkingsmateriaal dus allemaal nieuw voor ons.

Hoe is het met je jetlag?
Om 8 uur vanmorgen had ik alle was weg en het hele huis aan kant en om 9 uur alle boodschappen binnen

We waren allebei om 4 uur klaarwakker.

Vandaag probeer ik het zo lang mogeliji vol te houden want we moeten weer in het ritme want maandag weer werken.
Vorig jaar, met twee kinderen en twee volwassenen door VS. Van San Francisco, via Sequoia, Desth Valley, Las Vegas, Bryce, Zion, Page, Grand Canyon, Sedona, Palm Springs, naar San Diego. Met de huurauto, vluchten, mooie hotels, alle uitstapjes (niet op bezuinigd) en eten zo'n ¤13.000 kwijt voor bijna 4 weken. En wat een gave reis! De kinderen hebben het er nog steeds over..... Zou zo weer terug willen!
8 dagen Lapland, inclusief alle (extra bijgeboekte) excursies en uitgaven en extra kleding 5500,- met zijn tweeën. Verhoudingsgewijs best heel erg duur want maar 8 dagen, maar we gaan zeker terug.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
quote:switchfoot schreef op 12 maart 2016 @ 10:40:

Vorig jaar, met twee kinderen en twee volwassenen door VS. Van San Francisco, via Sequoia, Desth Valley, Las Vegas, Bryce, Zion, Page, Grand Canyon, Sedona, Palm Springs, naar San Diego. Met de huurauto, vluchten, mooie hotels, alle uitstapjes (niet op bezuinigd) en eten zo'n ¤13.000 kwijt voor bijna 4 weken. En wat een gave reis! De kinderen hebben het er nog steeds over..... Zou zo weer terug willen!Ja die staat ook hoog op mijn lijstje maar vanwege de slechte dollarkoers houdt het me nog tegen hoewel 13000 euro me best meevalt.
quote:karen28 schreef op 12 maart 2016 @ 11:12:

8 dagen Lapland, inclusief alle (extra bijgeboekte) excursies en uitgaven en extra kleding 5500,- met zijn tweeën. Verhoudingsgewijs best heel erg duur want maar 8 dagen, maar we gaan zeker terug.Ook dit staat hoog op mijn lijstje, won ik de loterij maar eens
quote:yasmijn schreef op 12 maart 2016 @ 10:30:

Om 8 uur vanmorgen had ik alle was weg en het hele huis aan kant en om 9 uur alle boodschappen binnen

We waren allebei om 4 uur klaarwakker.

Vandaag probeer ik het zo lang mogeliji vol te houden want we moeten weer in het ritme want maandag weer werken.Haha ik ben ook heel benieuwd hoe dat bij mij gaat met de jetlag als we naar nieuw zeeland gaan. Mijn eerste idee was om maar gewoon door te halen tot het daar avond is (we komen om 7 uur sochtends aan zoals het schema er nu uit ziet) en dan gewoon rond n uur of 9 savonds naar bed en dan gewoon goed slapen tot 7 uur weer (gemiddelde tijd dat we willen opstaan iedere dag).
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:Friction-90 schreef op 12 maart 2016 @ 12:55:

[...]

Haha ik ben ook heel benieuwd hoe dat bij mij gaat met de jetlag als we naar nieuw zeeland gaan. Mijn eerste idee was om maar gewoon door te halen tot het daar avond is (we komen om 7 uur sochtends aan zoals het schema er nu uit ziet) en dan gewoon rond n uur of 9 savonds naar bed en dan gewoon goed slapen tot 7 uur weer (gemiddelde tijd dat we willen opstaan iedere dag).Schijnt het beste te zijn inderdaad, ff doorbijten
quote:the-dowager schreef op 12 maart 2016 @ 07:28:

Duurste reis ooit was een rondreis Namibië van drie weken a raison de ¤7.500,- p.p., maar toen betaalden mijn ouders, dus eigenlijk telt dat niet)

Wat heb je er in hemelsnaam gedaan?? Wij waren voor 3 weken elk zo' ¤2000 kwijt, inclusief huurauto (4x4 met daktent). Ik zou niet weten hoe je in dat land zoveel geld kunt uitgeven, eerlijk gezegd.
Ik heb gisteren geboekt voor Hawaii en dat wordt de duurste reis tot nu toe . Bijna 5000¤ voor 3 weken,vluchten en hotels en 15 dagen een auto. Komt bij 1 hotel nog resort fee a 15$ per dag bij en op 1 eiland transfer van vliegveld naar hotel en eten,drinken en uitjes en benzine natuurlijk.
quote:dolfje schreef op 12 maart 2016 @ 14:09:

Ik heb gisteren geboekt voor Hawaii en dat wordt de duurste reis tot nu toe . Bijna 5000¤ voor 3 weken,vluchten en hotels en 15 dagen een auto. Komt bij 1 hotel nog resort fee a 15$ per dag bij en op 1 eiland transfer van vliegveld naar hotel en eten,drinken en uitjes en benzine natuurlijk.Daag vind ik echt wel meevallen.
quote:eva-luna schreef op 12 maart 2016 @ 13:43:

[...]

Wat heb je er in hemelsnaam gedaan?? Wij waren voor 3 weken elk zo' ¤2000 kwijt, inclusief huurauto (4x4 met daktent). Ik zou niet weten hoe je in dat land zoveel geld kunt uitgeven, eerlijk gezegd.Luxe lodges.
quote:yasmijn schreef op 12 maart 2016 @ 14:20:

[...]

Daag vind ik echt wel meevallen.Ik ook eigenlijk wel, daar hebben wij naar gekeken voor dot jaar maar was de reis die we wilden 3500 pp en daar komt alles nog bij aan eten e.d. Dus wij sparen nog even door.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Daag is dat
quote:karen28 schreef op 12 maart 2016 @ 14:25:

[...]

Ik ook eigenlijk wel, daar hebben wij naar gekeken voor dot jaar maar was de reis die we wilden 3500 pp en daar komt alles nog bij aan eten e.d. Dus wij sparen nog even door.

Waar heb je gekeken dan? Ik heb bij Exit geboekt en die hebben best aardige prijzen voor de reizen. Los was niet goedkoper in elk geval.Tenminste dat zou misschien wel kunnen maar ik vind het te veel werk om allemaal uit te zoeken en te regelen voor zo'n reis.

Eten is er helaas wel redelijk prijzig, niet dat wij nu zo duur uit eten zijn geweest maar het tikte behoorlijk aan. Supermarkten zijn ook best duur want alles moet natuurlijk geïmporteerd worden.
quote:yasmijn schreef op 12 maart 2016 @ 14:26:

Daag is dat Daag snapte ik
quote:dolfje schreef op 12 maart 2016 @ 14:09:

Ik heb gisteren geboekt voor Hawaii en dat wordt de duurste reis tot nu toe . Bijna 5000¤ voor 3 weken,vluchten en hotels en 15 dagen een auto. Komt bij 1 hotel nog resort fee a 15$ per dag bij en op 1 eiland transfer van vliegveld naar hotel en eten,drinken en uitjes en benzine natuurlijk.Oh Hawaii staat ook nog op mijn wish lijst. Welk eiland ga je? welk eiland kan je aanraden met 3 kinderen? Ik zou het zelf dan doen na een rondreis in de VS en dan 1 week Hawaii er aan vast plakken.
quote:dolfje schreef op 12 maart 2016 @ 14:32:

[...]

Daag snapte ik
quote:yasmijn schreef op 12 maart 2016 @ 14:21:

[...]

Luxe lodges.

Yup. In Namibië is het vaak de keuze óf voor drie dubbeltjes kamperen, óf het enige hotel in de wijde omtrek is een eco-resort compleet met gigantische hemelbedden, bubbelbaden met uitzicht op de savanne en eindeloze gin-tonics (of Savanna Dry's). En in de laatste categorie zit je al snel boven de ¤100,- pp/per nacht.

Ik meen mij te herinneren dat de vliegtickets (in juli) ook zo rond de ¤1500,- gekost hebben, dus dat tikt natuurlijk ook flink aan.
Precies. Luxe lodges of kamperen. Geen moeilijke keuze voor mij
quote:the-dowager schreef op 12 maart 2016 @ 16:34:

[...]

Yup. In Namibië is het vaak de keuze óf voor drie dubbeltjes kamperen, óf het enige hotel in de wijde omtrek is een eco-resort compleet met gigantische hemelbedden, bubbelbaden met uitzicht op de savanne en eindeloze gin-tonics (of Savanna Dry's). Dat klinkt vervelend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven