Geld & Recht alle pijlers

Rondkomen van 42¤

10-03-2016 17:58 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik woon alleen, en heb me aangemeld ij budget beheer tijdje terug, nu is dat rond en krijg ik een budget van 42 euro per week, alleen voor eten en drinken.

Ik drink alleen water melk en thee, dat kost me niet zoveel maar zijn hier mensen die dat ermee redden?
lenaa, wat fijn dat je zo enthousiast reageert en wat hebt aan alle gegeven tips en dat nu ook de vragen van medeforummers beantwoord zijn
Het is niet veel to, maar het zou wel moeten lukken. Persoonlijke verzorging zou ik sowieso bij de action halen. En aanbiedingen afgaan. Wij moeten ook rondkomen met een beperkt budget, en het is soms balen, maar het kan wel.

Kun je anders naar de voedselbank misschien?
quote:thee schreef op 11 maart 2016 @ 14:14:

lenaa, wat fijn dat je zo enthousiast reageert en wat hebt aan alle gegeven tips en dat nu ook de vragen van medeforummers beantwoord zijn
Moet lukken. Is niet veel maar slim inkopen en aanbiedingen nemen... Succes!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Je kan het zo goedkoop maken als je wil. Eten invriezen brood in vriezen groente in de aanbieding snij je in porties en dat ook invriezen, vlees in vriezen per stuk. Creatief zijn. Houdbare melk kopen. Pasta 30ct met een potje pesto heb je voor geen 2 euro avondeten. Tandpasta kan je lang mee doen opensnijden kun je nog wat uitvissen. Idem voor vla,yoghurt. Pak openen en laatste restje eruit vissen. Voor 20 euro kan je wel rondkomen per week Wasmiddel haal je bij de lidl zuinig mee zijn poedervorm is handiger dan vloeibare wasmiddel. Afwasmiddel 1 drupje per dag in een bakje met water en een spons. conditioner fles opem doen en de resterende conditioner gebruiken. Of je haar uit spoelen in een emmer en dat hergebruiken voor de volgende dag als je elke dag je haren wast.
Lukt toch makkelijk? Zelfs met wasmiddel en wasverzachter, ik heb in de aanbieding flessen een keer gekocht van gespaard losgeld en kan nu echt wel half jaar doen zonder nieuwe te hoeven kopen! :D
Wasmiddel zelf maken (google er maar op), schoonmaakazijn ipv wasverzachter gebruiken.
/
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:31
0.00% gewijzigd
quote:Papaver69 schreef op 11 maart 2016 @ 14:57:

[...]

Ik had je smiley gemist en ging dus serieus nog even op zoek naar haar enthousiaste reactie Sorry
quote:Papaver69 schreef op 11 maart 2016 @ 14:57:

[...]

Ik had je smiley gemist en ging dus serieus nog even op zoek naar haar enthousiaste reactie Haha, ik ook
Hier nog iemand
Toen ik rond moest komen van een vergelijkbaar bedrag ging ik 1x per week op het einde van marktdag naar de markt. De groenteboeren moeten dan van hun restjes af....voor een prikkie heb je dan een hoop groente en fruit.

Maar omdat het snel bederft deed ik het dezelfde dag in portie's snijden en gelijk de vriezer in.

Voor ongeveer ¤10 heb je voor minstens een week aan groente en fruit en dan nog hield ik veel over.

Succes TO!
Ik zou trouwens als ik jou was die 2,- elke week laten staan op mijn rekening. Zo kun je ook sparen en heb je altijd wat achter de hand.
Ik eet aaltijd voor 30 euro per week. Lukt goed. Bij de Lidl sowieso. Veel groenten. Peulvruchten, zoete aardappelen. Vier boterhammen per dag met kipfilet of pindakaas. makkie. Omeletje met groenten. Zelf soep maken etc..
TO 👀
Lidl is even duur als de Appie. Helemaal met aanbiedingen.
quote:Dadel_ schreef op 12 maart 2016 @ 10:42:

Lidl is even duur als de Appie. Helemaal met aanbiedingen.Klopt wat je zegt. Lidl is echt niet goedkoper dan de appie.
Heb je vriendinnen in de buurt wonen, of familie?

Ik heb een vriendin met schulden, zij ging 1 vaste avond in de week bij een vriendin en haar gezin eten. Kon gewoon aanschuiven. Na het eten bleef zij dan een uurtje bij de kinderen zodat vriendin kon gaan sporten en haar man naar een cursus. Zo had die vriendin een avond gratis eten, en de ander een avond gratis oppas.

Vond dat wel goed bedacht.

De vriendin met schulden wilde zelf ook niet iedere week mee-eten zonder iets terug te doen. Wel een prima manier zo dus. Misschien kan jij ook zo iets bedenken?
Lidl is net zo duur als bij ah maar bij Lidl word je niet verleid tot het meenemen van allerlei a merken waardoor je uiteindelijk wel een stuk goedkoper uit bent. (Ik ten minste wel)
En de kwaliteit van de groenten is bij Lidl ook beduidend beter dan bij AH.
Groenten en fruit is bij mijn Lidl toch echt vaak goedkoper. Ik let er vaak op. Bijvoorbeeld avocado, tuinkers, venkel, de emmertjes snoeptomaatjes, zakjes sla, etc viel me de afgelopen tijd op. Scheelt dubbeltjes.

En idd echt veel betere kwaliteit
Lidl en Aldi hebben goedkope en dure dingen. Ik heb de luxe meerdere supermarkten in de directe omgeving te hebben ;) Zo haal ik groente en vleeswaren meestal bij Aldi, maar de tomatenpuree bij de andere supermarkt. Volgens één van mijn kinderen is de chocolade bij Aldi weer duurder. Wij hebben de luxe dat we van supermarkt naar supermarkt kunnen gaan (ach ja, dat compenseert weer het gebrek aan een Turk) en de we (de kinderen en ik) houden elkaar regelmatig op de hoogte van aanbiedinkjes of "uit het assortiment/tegen de datum" stickers.
Jeetje wat een hoop reacties

Dat had ik niet verwacht. Bedankt voor de tips heb er hele goeie tussen gelezen. Gelukkig heb ik een lidl in de buurt waar ik idd goed kan boodschappen halen en heb een lijstje gemaakt voor de hele week ipv elke dag naar de winkel te gaan..
Nog een tip. Stop met pinnen als je dat nog niet hebt gedaan. Haal het geld wekelijks uit de pinautomaat. Zo heb je veel meer overzicht.

Ik ben hier ook 2 maanden geleden mee begonnen, omdat ik per 1 jan werkeloos ben. Ik moet het nu doen van 1100 euro in de maand maar heb al 1100 euro vaste lasten. Dus stort ik elke maand een beetje spaargeld (godzijdank heb ik dat) over naar de betaalrekening.

Mijn toeslagen heb ik aangevraagd maar dit loopt nog niet. En ik moet zeggen dat het mij aardig lukt. Tot december gaf ik ca 300 euro per maand uit, dit was boodschappen (wel iets luxer dan nu het geval is incl de extraatjes zoals kapper, bioscoop, kadootjes en kleedgeld etc. Dus ik zag bui al hangen en besloot om gelijk die pinpas uit mijn portemonnee te halen. En inderdaad niet elke dag naar de winkel. Vaak heb je altijd nog wel iets te eten in huis.
Ik moest van mezelf bezuinigen, dus heb mezelf een budget van 80 euro opgelegd.2 volwassenen en 3 kinderen van 17,14 en 8.

Ga naar de markt voor groenten, fruit en kaas, de rest komt van lidl, jumbo en appie.Vlees koop ik in de aanbieding bij de slager en brood ook van de bakker, Op dinsdag 3 broden voor 5 euro.

Wasmiddel en verzorgingsspullen van de action.

Ben nu pas 4 weken bezig en het lukt tot nog toe goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven