Nespresso

01-02-2016 08:44 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een simpele vraag op deze vroege maandag ochtend. Welke Nespresso smaak is jouw favoriet? En nee, het is geen marktonderzoek ik ben een Nespresso Newbie en ben gewoon benieuwd welke smaken jullie goed bevallen.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Oh en ik vind het erg fjn dat er ook een decaf is van de arpeggio, kan ik s avonds ook nog een cappucino nemen zonder er wakker van te liggen
quote:florint schreef op 09 maart 2016 @ 00:13:

Zelf verzot op sterkere espresso's, maar een aantal vrienden/kennissen hebben toch een voorkeur voor filterkoffie. Dus ben eigenlijk benieuwd welke Nespresso cup (of alternatieve merk) het meest in de buurt komt van "filterkoffie". Welke cup te gebruiken in combinatie met de Lungo-knop (110 ml) om "filter koffie" smaak te krijgen?Het smaakt altijd anders, het zetproces is gewoon helemaal anders. De Fortissio Lungo zal denk ik de meeste filterkoffiedrinkers wel tevreden stellen.
Oh dear, how sad, never mind.
Het ligt ook wel aan de soort melk hoe de schuim is, volle melk schuimt beter dan halfvolle. En wij hadden een keer zo'n ding in een Oostenrijks appartement en de melk daar schuimt echt helemaal super. Ik zie in restaurants vaak dat ze houdbare melk gebruiken, mogelijk is daar ook een reden voor?
quote:lattemachiato schreef op 09 maart 2016 @ 11:11:

Het ligt ook wel aan de soort melk hoe de schuim is, volle melk schuimt beter dan halfvolle. En wij hadden een keer zo'n ding in een Oostenrijks appartement en de melk daar schuimt echt helemaal super. Ik zie in restaurants vaak dat ze houdbare melk gebruiken, mogelijk is daar ook een reden voor?

Ik gebruik ook altijd houdbare melk. Van die kleine pakjes, omdat we anders de rest van het pak melk kunnen weggooien....

Maar goed, met halfvolle houdbare melk maak ik prachtig schuim..........
quote:Hayek schreef op 09 maart 2016 @ 11:14:

[...]

Ik gebruik ook altijd houdbare melk. Van die kleine pakjes, omdat we anders de rest van het pak melk kunnen weggooien....

Maar goed, met halfvolle houdbare melk maak ik prachtig schuim..........Misschien doet houdbare melk het inderdaad beter dan, zal het ook eens proberen.
quote:lattemachiato schreef op 09 maart 2016 @ 11:24:

[...]

Misschien doet houdbare melk het inderdaad beter dan, zal het ook eens proberen.

Ik schuim de melk ouderwets op hè, met een stoompijpje. Geen idee hoe het met een ander systeem werkt.....

Volle melk is wel iets makkelijker op te schuimen, dat heb ik wel gemerkt.
Oh goed idee Hayek, dat ga ik ook proberen, want magere melk schuimt inderdaad niet makkelijk in de Aeroccino. Volle gaat goed, maar hebben wij nooit in huis.

Ik ben dit weekend weer losgegaan in de Nespressowinkel, heb 100 cups ingeslagen.

Er is een lekkere limited edition momenteel, die voor zowel espresso als lungo geschikt is. UMUTIMA wa lake Kivu Rwanda

quote:Hayek schreef op 09 maart 2016 @ 11:27:

[...]

Ik schuim de melk ouderwets op hè, met een stoompijpje. Geen idee hoe het met een ander systeem werkt.....

Volle melk is wel iets makkelijker op te schuimen, dat heb ik wel gemerkt.Oh ja ik gebruik de aerocino, werkt op zich prima hoor. Het is ook niet zo dat het met halfvolle melk slecht is, maar ik zie dus wel verschil tussen de ene en de andere melk.
quote:ainne schreef op 09 maart 2016 @ 11:31:

Oh goed idee Hayek, dat ga ik ook proberen, want magere melk schuimt inderdaad niet makkelijk in de Aeroccino. Volle gaat goed, maar hebben wij nooit in huis.

Ik ben dit weekend weer losgegaan in de Nespressowinkel, heb 100 cups ingeslagen.

Er is een lekkere limited edition momenteel, die voor zowel espresso als lungo geschikt is. UMUTIMA wa lake Kivu Rwanda

[img]http://media.meltyfood.fr/article-29854 ... dition.jpg[/img]Ah die heb ik ook in huis, drink hem als lungo, vind hem erg lekker.
Ik las hier ergens dat iemand de aerocino in de vaatwasser doet, maar ik heb gelezen dat die niet vaatwasbestendig is.. hoe zit dat?
Oh en ik las dat het niet echt uitmaakt wat voor melk je gebruikt, dat het vooral belangrijk is dat je koude melk neemt om goed schuim te krijgen.
quote:lizenlotte schreef op 09 maart 2016 @ 12:03:

Oh en ik las dat het niet echt uitmaakt wat voor melk je gebruikt, dat het vooral belangrijk is dat je koude melk neemt om goed schuim te krijgen.

Volle melk of halfvolle melk maakt echt wel uit hoor, heb het uitgebreid vergeleken.

En inderdaad: koude melk schuimt veel mooier.
quote:Hayek schreef op 09 maart 2016 @ 08:22:

[...]

Het smaakt altijd anders, het zetproces is gewoon helemaal anders. De Fortissio Lungo zal denk ik de meeste filterkoffiedrinkers wel tevreden stellen.

Nah ja... da's toevallig. Van het hele proefpakket van 16 smaken, heb ik die als eerste getest. En vond hem inderdaad op zich al lekker, maar ook niet al te sterk voor "filter koffie drinkers"

We hebben een Nespresso Magimix U, met 3 knoppen dus. Moet nog wel even de hoeveelheden water opnieuw instellen voor de knoppen. Want de kleinste voor Ristretto vind ik te weinig water geven, zou net iets meer mogen zijn. Zelfde eigenlijk voor de midelste (Espresso), mag ook net iets meer zijn. Daar tegenover mag de Lungo (grootste) knop iets minder zijn, de Lungo's geven een iets te slappe bak.
quote:florint schreef op 09 maart 2016 @ 15:10:

[...]

Nah ja... da's toevallig. Van het hele proefpakket van 16 smaken, heb ik die als eerste getest. En vond hem inderdaad op zich al lekker, maar ook niet al te sterk voor "filter koffie drinkers"

We hebben een Nespresso Magimix U, met 3 knoppen dus. Moet nog wel even de hoeveelheden water opnieuw instellen voor de knoppen. Want de kleinste voor Ristretto vind ik te weinig water geven, zou net iets meer mogen zijn. Zelfde eigenlijk voor de midelste (Espresso), mag ook net iets meer zijn. Daar tegenover mag de Lungo (grootste) knop iets minder zijn, de Lungo's geven een iets te slappe bak.

Je weet toch dat espresso maar een 30 à 40 ml hoort te zijn hè?

Ristretto is daar dan weer de helft van.......
I know. Alhoewel zelfs als je echt "de norm" wilt gebruiken, is er geen definitieve maat. Ik Google er nu al een paar dagen op, maar overal zie je verschillende volumes. Tussen de 25 en 40ml. Zelfs de engelse Wiki (25ml) verschilt van de NL wiki (30ml)

Mijn nep-Espresso's zijn voortaan 45-50 ml, met die hoeveelheid vind ik ze het lekkerst.

Daarom wel handig die "programmeerbare toetsen". Zal er hier op uitdraaien dat de Ristretto veranderd wordt naar mijn 45-50ml, en de Espresso en Lungo op standaard blijven staan. De enkele keer dat er dan een Ristretto (net aan 1 klein slokje) gemaakt wordt doe ik het dan wel zoals het origineel bedoeld is; halverwege de espresso bereiding het kopje er onderuit.

Lungo's, hoe groot die moeten zijn daarover zie je echt van alles tussen de 90 en 160 ml

vind ik tot nu toe over het algemeen smaken naar een veel te slappe waterige espresso. Misschien dat een "Americano" dat beter doet, al vermoed ik dat daar weinig smaak verschil in zal zitten.

(Al is dit natuurlijk eigenlijk allemaal relatief. Gewoon drinken zoals je het zelf het lekkerst vindt.)
Wel een waarschuwing...als je machine kapot gaat binnen de garantie en er wordt geconstateerd dat dat komt omdat je andere cups hebt gebruikt mag je zelf opdraaien voor de kosten!

Rosabaya en Indriya zijn mijn favorieten
quote:Corona74 schreef op 12 maart 2016 @ 14:07:

Wel een waarschuwing...als je machine kapot gaat binnen de garantie en er wordt geconstateerd dat dat komt omdat je andere cups hebt gebruikt mag je zelf opdraaien voor de kosten!

Rosabaya en Indriya zijn mijn favorietenEn hoe gaan ze dat precies constateren?
quote:florint schreef op 09 maart 2016 @ 22:57:

Lungo's, hoe groot die moeten zijn daarover zie je echt van alles tussen de 90 en 160 ml

vind ik tot nu toe over het algemeen smaken naar een veel te slappe waterige espresso. Misschien dat een "Americano" dat beter doet, al vermoed ik dat daar weinig smaak verschil in zal zitten.Lungo heb ik nooit lekker gevonden. Americano heb ik weleens gemaakt en dát is pas waterige espresso!
quote:Hayek schreef op 12 maart 2016 @ 22:28:

[...]

En hoe gaan ze dat precies constateren?

De manier waarop de machine kapot is gegaan en er wordt natuurlijk geregistreerd hoeveel cupjes je koopt met je account. Nespresso is natuurlijk niet blij met andere cupjes in hun machine en zal er ook alles aan doen om het net even anders te maken bij volgende modellen.

Ik heb dit van iemand die bij Nespresso werkt en regelmatig dit aan boze klanten heeft moeten vertellen. Ik denk niet dat als je een beetje afwisselt het zo'n vaart zal lopen. Maar gebruik je alleen andere cupjes, dan loop je toch echt een risico. Staat ook in de garantievoorwaarden.
quote:Corona74 schreef op 13 maart 2016 @ 15:55:

[...]

De manier waarop de machine kapot is gegaan en er wordt natuurlijk geregistreerd hoeveel cupjes je koopt met je account. Nespresso is natuurlijk niet blij met andere cupjes in hun machine en zal er ook alles aan doen om het net even anders te maken bij volgende modellen.

Ik heb dit van iemand die bij Nespresso werkt en regelmatig dit aan boze klanten heeft moeten vertellen. Ik denk niet dat als je een beetje afwisselt het zo'n vaart zal lopen. Maar gebruik je alleen andere cupjes, dan loop je toch echt een risico. Staat ook in de garantievoorwaarden.

Dit is echt onzin. Mijn nespresso cups koop ik sowieso altijd bij de Bijenkorf, hoef mij daar nooit te registreren.

Bovendien nog onlangs een Duitse uitzending gezien waarbij nespresso zelf reclame maakt om het feit dat in zijn apparaat verschillende merken cups ingaan en niet alleen het origineel.
Girls compete with each other, women empower one another
Geen lid van de Nespresso-club? Word je nooit gevraagd om postcode/huisnummer? En krijg je nooit een reminder dat het weer eens tijd wordt voor een ontkalkingsset zodat je niet zelf met azijn in de weer gaat? En geloof je het niet? Ook prima. Doe je ding. Google is trouwens ook je vriend...verhalen zat over dit euvel.
Ik heb vandaag de Lake Kivu voor het eerst geproefd. Lijkt mij dat 'ie wel wat sterker geclassificeerd mag worden dan 6. Erg lekker!
Jaaa lekker is ie hè! Ik had maar één doosje gekocht helaas.

Ik kwam vandaag in de supermarkt thee-capsules tegen voor de nespresso-machine. Die had ik nou nog nooit gezien.

Pakje meegenomen om toch eens te proberen voor de gein. Wel duur, €3,50 voor tien. En ik zag dat je eerst moet spoelen voor je de capsule erin zet, maar dat lijkt me logisch.

Ik denk dat gewoon ouderwets thee zetten véél makkelijker (en lekkerder is), maar kon het toch niet laten liggen
Oke getest: niet vies, maar "gewoon" thee zetten gaat véél sneller, zoals al verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven