tusje en pluffel

27-10-2008 21:52 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, zoon is een kleine manipulator. Als hij iets gedaan moet hebben vraagt hij: mama tusje? Mama pluffel, en dan krijg ik een dikke kus en knuffel

Vind het zo schattig, die verbasteringen. Zoon zegt heel snel de juiste woorden, en verbastert dus niet vaak. Heb dus niet heel veel van die schattige vergissinkjes.

Welke woorden werden door jullie kleintjes verbasterd?
quote:HaagsLoesje schreef op 28 oktober 2008 @ 12:26:

[...]

Deze herken ik. Ik wilde mijn zoon 'auto' leren uitspreken.

Zeg eens 'AU', hij 'AU'. Zeg eens 'TOO', hij 'TOO. Zeg eens 'Auto', hij 'Vroemvroem'.

Hij kon het echt wel hoor, maar vertikte het. Uiteindelijk is het goed gekomen... Whahaha
Kostanje, beetje in de trant van de Losagna

En, hij kwam net weer voorbij, vandaar:

Scheetbord i.p.v. Skateboard
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Leuk topic weer trouwens, Krokusje!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Toen ik au pair was (in engelstalig gezin) wilde de 2-jarige dochter foo foo. Wat is foo foo? Foo foo, Foo foo, I want foo, foo. Ga het maar pakken dan. Moest mee naar de keuken, ze moest opgetild worden, ijskast moest open en wat wilde ze: chocolademelk van Nesquick. Op nesquick staat namelijk een konijn en ze had net een nieuw leidje geleerd: little rabbit foo foo!
Dochter zingt graag mee klein klein Teutertje

Een andere favoriet is kusjesdag van K3, die dochter heel lang lulledag heeft genoemd. Onze correctie (nee, het is Kusjesdag) begint zijn vruchten af te werpen...van de week zei ze, mama, ik wil kutjesdag
Als Max iets te eten blieft roept hij Appe. En als je dan uiteindelijk heb opgenoemd wat hij wil hebben (hij roept ondertussen steeds appe appe) zegt hij MMMMMMMM lekka. LOL

Appe

Wil je een appel?

APPE!

Wil je een boterham?

APPE!!

Wil je een koekje?

APPE!!!

Wil je een lolly?

MMMMMM Lekka!!!
Hier is Vogel "vovel" (en manlief maar denken dat ze Volvo bedoeld)
Onze dochter van vijf kan nog steeds het woord ochtendjas niet uitspreken. Het is en blijft voor haar een ontuchtjas
Hier ook nog steeds wel verbasteringen maar niet echt veel meer nu zoon 2 jaar en 9 maanden is.

De laglham (boterham) snap ik nog steeds niet

Voor het slapen gaan wilde hij meestal het boekje van Nijntje en de tietentuin (dierentuin) lezen
Welke woorden niet. (Als antwoord op de laatste zin uit de OP...).

Toffen, toenen, tokken, toeten. (Sloffen, schoenen, sokken, voeten).

Toes (kus).

Neuken (neuzen).
".....of soms" i.p.v."......of niet dan"
Pepernootjes - peuternootjes

Struikelen - struisselen

Liftie (van BdB) - Ruftie

Als hij met zijn auto's in de weer is zegt hij kruttekut kruttekuhut ipv vroem.

Laatst pakte hij me streng bij mijn kin, keek me diep in de ogen en zei: Heb je me besnopen?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Mijn zoon was 1,5 jaar toen zijn zusje geboren werd. Hij kon nog niet haar naam uitspreken dus hadden we het al snel over 'de baby'. Nu zijn we bijna 10 maanden verder en hij noemt haar nog steeds baby, of eigenlijk biebie. Geen gehoor, Biebie is ondertussen niet meer echt een baby met haar maat 80/86. Soms roept hij haar en dan schreeuwt hij echt Beeeeeebie!!!!!!! Wij liggen dan helemaal in een deuk. Sommigen denken zelfs dat ze bibi heet (in een winkel ofzo, hoe heet je zusje?)
Een vogel is een googel. Een vliegtuig is een sliesluig.

En als ik haar vraag of ze wat wil drinken zegt ze : ja, glaag! of ja, netuulijk!! Ze is ruim 2,5 en ik lig regelmatig in een deuk!
...en papa drinkt natuurlijk heel graag een : toffie toffie(kopje koffie)
Laatst vlogen er hier flink wat luchtbalonnen door de lucht. Zoonlief van twee vroeg ; T is dat?

Een luchtballon, lieverd.

...oh..

Vijf minuten later riep hij heel enthousiast dat hij een Vliegballon zag..lieffff....

Onze hond lag laatst op zijn rug te slapen, heul charmant.

Zoonlief zag dat, bekeek de hond goed en zei toen;

Mama, kijk, Tobi heeft ook een pienolsje..isse ook een jonnuh.

Zo zegt hij ook dat als de hond aan hem snuffelt; Mama, Tobi doet weer muffuh!
Zoon van 2 noemt roeren (als in koffie roeren) "hoer".

Ik keek dus wel even op, doen hij vroeg: "mama roeren"
.
.
tram = boterham

atappel = aardappel

kruffen = knuffel

nom = ballon

meike = melk
Mijn dochter wil altijd spikkyballen.

En toen ze jarig was mocht zij het eten betalen (bepalen).

Zeggen jullie kinderen touwens opineens (en toen sprng de poes opineens op tafel!), in plaats van opeens of ineens? Die van mij doen dat beide en zeer consequent.
Boot = brood

Gogel = vogel

Tepetitie = televisie

Hajjjooo = hallo

Taart = staart

Verder is álles van papa. Of we nu binnen of buiten zijn, wat ze ook aanwijst... "van papa" Best vreemd in de supermarkt als je voor het schap met tampons staat.

Oh ja, en alles waarvan ze woord nog niet kent is "tapoe" Dus dan ben ik ook alles aan het opnoemen om te achterhalen wat ze nu bedoeld. En na elke ding wat ik opnoem wat het niet is klinkt het tapoe steeds dwingender. Wanneer ik het goeie ding heb genoemd is het "jaaaaaa"
anoniem_31840 wijzigde dit bericht op 29-10-2008 13:41
Reden: nog 1 vergeten
% gewijzigd
Wat een leuk topic!

Mijn oudste zoon noemde de jongste ook tot ruim een jaar bibi. Een snoepje was een noepsje en pappa in de keuken werd pappa neuken. Tot grote hilariteit van mij natuurlijk, waardoor we dat nog weken hebben moeten horen...

Jongste praat veel sneller en beter dan zijn oudste broer, en verbastert ook veel minder. Maar een boterham is een bram, een knuffel en kluffew, en kietelen wordt kiekelen. Vooral heel lief als hij zijn grote broer gaat kietelen: kiekelekiekelekiekele!
Dochter hier verbasterd weinig. Toen ze 1,5 was kon ze de B niet goed uitspreken, waardoor we hier in huis mananen, momen en dergelijke hadden.

En vanmorgen (ze is nu 2,5) kreeg ze abrikozenjam op brood. Dat kende ze nog niet, dus manlief zegt dat het abrikozenjam is. Kom ik binnen, zegt ze 'kijk mama, ik heb maxicosi jam'
En geen verbasteringen maar wel grappig:

Ze roept bij alle onverwachte geluiden 'oeh, ik schrik d'r van' En kijkt daar dan ook heel verschrikt bij.

En toen ik van de week vroeg ik of ze niet op de stoel wilde gaan staan, maar gewoon wilde gaan zitten. Haar antwoord 'daar moet ik even over nadenken.... Nou, vooruit'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven