tusje en pluffel

27-10-2008 21:52 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, zoon is een kleine manipulator. Als hij iets gedaan moet hebben vraagt hij: mama tusje? Mama pluffel, en dan krijg ik een dikke kus en knuffel

Vind het zo schattig, die verbasteringen. Zoon zegt heel snel de juiste woorden, en verbastert dus niet vaak. Heb dus niet heel veel van die schattige vergissinkjes.

Welke woorden werden door jullie kleintjes verbasterd?
Kapot = pakot

papier = papapiertje

kip = pikkie

Hij is inmiddels 14, en het is goed gekomen
Erg leuk topic dit!

Dochter (bijna 2)

tss = fiets

babêh = baby

taas = kaas

boesj = bus

toto = auto

Ze vertikt het om een dier bij de naam te noemen en houdt het nog steeds bij de geluiden die het maakt. Maar toen ze er achter kwam dat een kikker niet "kwaakt" maar awrrawraharwrah doet, is een kikker dus tegenwoordig een awrrawraharwrah

Ze doet sowieso alles na, een nijlpaard doet dus zijn bek wagenwijd open, bij een paard "klikt" ze met haar tong en een vliegje is bzzzt.

Ook creatief: een poepluier is natuurlijk 'bah', een plasluier is dus al-heftig-nee-schuddend bah
... 2 keer...
Zoon van 16 maanden:

Vogel is fofel

auto is tauto

en voor de rest is alles "dieh" en als ik het geraden heb komt er een blij : jaaahhh!

Dochter van tweeeneenhalf: als de buurman het gras maait of er een brommer voorbij komt en het maakt veel lawaai dan doet ze haar handen op de oren en zegt boos: auw aan de oren, niet doen, stout!

Mijn zusje zei vroeger woffel ipv wolf en mijn broer noemde aardappelpuree boorpatatjes.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Pannenkoeken hebben hier heel lang koekenpannen geheten. Het was zo erg dat vriend en ik ze zelf ook zo gingen noemen en dus weleens vreemd aangekeken werden op het kdv als we tegen zoon zeiden: We eten vanavond koekenpannen!
Hier word ook niet zo heel veel verbasterd (dochter is bijna 2) even denken ........

wegguhkooien = weg gooien

Soeshi = sushi

ogol = vogel

samenpelen = samen spelen

hoenen = schoenen

pik = kikker knuffel (nu gelukkig meestal kikker)

neukkeh?! = leuk he?! (gaat nu gelukkig meestal goed)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven