
Ergernissen in de supermarkt 2

zondag 13 maart 2016 om 19:37
quote:Corona67 schreef op 13 maart 2016 @ 17:53:
Vanmorgen weer 1. Misschien al genoemd.
Degene achter de kassa scant de boodschappen maar laat ze naasg het scanglas (of zo ) liggen zodat ik de hele tijd moet flink moet strekken om het te pakken. Ik probeer hem bij te houden meg inpakken. Maar dat schiet zo niet op. Als hij zijn polsbeweging een klein beetje langer maakt... pfffIk ga niet zoveel moeite doen om alles te pakken. Als ik er niet normaal bij kan wacht ik af tot de cassiere het zelf doorschuift.
Vanmorgen weer 1. Misschien al genoemd.
Degene achter de kassa scant de boodschappen maar laat ze naasg het scanglas (of zo ) liggen zodat ik de hele tijd moet flink moet strekken om het te pakken. Ik probeer hem bij te houden meg inpakken. Maar dat schiet zo niet op. Als hij zijn polsbeweging een klein beetje langer maakt... pfffIk ga niet zoveel moeite doen om alles te pakken. Als ik er niet normaal bij kan wacht ik af tot de cassiere het zelf doorschuift.

zondag 13 maart 2016 om 20:07
quote:lotus77 schreef op 11 maart 2016 @ 16:56:
Soms denk ik weleens dat ze bij het Kruidvat elke ochtend weer hard lachend met het personeel expres een parcours uitzetten waar zoveel mogelijk mensen hun nek over breken of waar ze niet meer verder kunnen lopen omdat er ineens een muur van luiers met korting op staat gesteld.
Het resultaat is een soort hels labyrint van talkpoeder, grootverpakkingen Autodrop en cadeauverpakkingen met doucheschuim, gelardeerd met kinderspeelgoed, een doolhof waarin hertjes in uniformjasjes patrouilleren met glazige ogen omdat ze niet meer weten waar ze alles die ochtend verstopt hebben, laat staan wat er in de aanbieding is.
Soms denk ik weleens dat ze bij het Kruidvat elke ochtend weer hard lachend met het personeel expres een parcours uitzetten waar zoveel mogelijk mensen hun nek over breken of waar ze niet meer verder kunnen lopen omdat er ineens een muur van luiers met korting op staat gesteld.
Het resultaat is een soort hels labyrint van talkpoeder, grootverpakkingen Autodrop en cadeauverpakkingen met doucheschuim, gelardeerd met kinderspeelgoed, een doolhof waarin hertjes in uniformjasjes patrouilleren met glazige ogen omdat ze niet meer weten waar ze alles die ochtend verstopt hebben, laat staan wat er in de aanbieding is.
zondag 13 maart 2016 om 21:31
quote:Maleficent schreef op 08 maart 2016 @ 09:21:
[...]
degene die achteraan staat en die meteen naar voren rent om als eerste bij die kassa te zijn.
Maar dar zat vast hier al vaker zijn genoemd Ik blijf dan altijd braaf in mijn eigen rij staan. Meestal ben ik dan nog sneller aan de beurt ook omdat de meeste mensen voor me naar de nieuwe kassa zijn gesprint.
[...]
degene die achteraan staat en die meteen naar voren rent om als eerste bij die kassa te zijn.
Maar dar zat vast hier al vaker zijn genoemd Ik blijf dan altijd braaf in mijn eigen rij staan. Meestal ben ik dan nog sneller aan de beurt ook omdat de meeste mensen voor me naar de nieuwe kassa zijn gesprint.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

maandag 14 maart 2016 om 01:24
Die medewerkster van Kruidvat die je van diefstal beschuldigt is hartstikke fout bezig, daar zou je bij ons eens even flink op aangesproken worden en misschien nog wel grotere consequenties dan dat. Het is ten eerste niet de taak van de caissière om iemand van diefstal te beschuldigen en daarnaast mag een medewerker nooit een klant beschuldigen zonder (camera)bewijs. Zoals ik volgens mij al eerder hier in het topic heb geschreven, was er een klant die een pan kwam afrekenen. Maar deze pan werd aangeslagen voor een paar euro ipv het bedrag van volgens mij rond de 40 euro. Was er duidelijk een sticker van een ander product op geplakt. En hoe duidelijk het ook was dat mevrouw dat zelf had gedaan, dan nog speel ik de onschuld zelve. Want ik weet niet 100% zeker of zij dat echt had gedaan.
Wat ik mij afvraag: sinds een paar weken/maanden moeten de caissières bij mijn winkel vragen of de klant alles heeft kunnen vinden. En ik vind dat toch zo'n ontzettende stomme vraag. In het begin heb ik het nog wel eens gevraagd, maar ik heb er nog nooit iemand mee kunnen helpen. Ik vraag het dus ook niet meer, maar eigenlijk moet dat wel. Wat mijn bevindingen zijn is dat klanten het ook een rare vraag vinden, maar ik vraag mij dus af hoe dat echt bij klanten zit. Dus brand los!
Wat ik mij afvraag: sinds een paar weken/maanden moeten de caissières bij mijn winkel vragen of de klant alles heeft kunnen vinden. En ik vind dat toch zo'n ontzettende stomme vraag. In het begin heb ik het nog wel eens gevraagd, maar ik heb er nog nooit iemand mee kunnen helpen. Ik vraag het dus ook niet meer, maar eigenlijk moet dat wel. Wat mijn bevindingen zijn is dat klanten het ook een rare vraag vinden, maar ik vraag mij dus af hoe dat echt bij klanten zit. Dus brand los!

maandag 14 maart 2016 om 07:26
Ja raar (het wordt inmiddels nergens meer gevraagd geloof ik).
Want als ik bij wijze van spreken de mosterd niet heb kunnen vinden gaat de cassiere het mij dan aanwijzen?
En als ik misgreep bij de kamelenmelk, gaat de cassiere dat dan aangeven bij de manager om op te nemen in het assortiment?
Kortom, wat is de bedoeling van de vraag?
Want als ik bij wijze van spreken de mosterd niet heb kunnen vinden gaat de cassiere het mij dan aanwijzen?
En als ik misgreep bij de kamelenmelk, gaat de cassiere dat dan aangeven bij de manager om op te nemen in het assortiment?
Kortom, wat is de bedoeling van de vraag?

maandag 14 maart 2016 om 08:49
quote:mano28 schreef op 06 maart 2016 @ 18:56:
Leen bakker
Cassiere slaat producten verkeerd en en begrijpt het vervolgens niet en zegt dat alles goed is en moet de
bedrijfsleider erbij komen.al met al 60 euro teveel aangeslagen dus niet niks.
Daarna werd ik straal genegeerd en werd er alleen nog maar met mijn man gecommuniceerd.ook werd het geld wat ik terug kreeg aan hem gegeven terwijl ik al met mijn portomonnee stond(en ook betaald had)wat hij direct weer aan mij gaf
Wat erg! Ik had gedaan alsof ik niets met mijn man te maken had en alsnog zelf mijn 60 euro terug willen hebben. Waarom gaan zij er zomaar van uit dat die man die naast je staat jouw geld wel mag ontvangen...
Leen bakker
Cassiere slaat producten verkeerd en en begrijpt het vervolgens niet en zegt dat alles goed is en moet de
bedrijfsleider erbij komen.al met al 60 euro teveel aangeslagen dus niet niks.
Daarna werd ik straal genegeerd en werd er alleen nog maar met mijn man gecommuniceerd.ook werd het geld wat ik terug kreeg aan hem gegeven terwijl ik al met mijn portomonnee stond(en ook betaald had)wat hij direct weer aan mij gaf
Wat erg! Ik had gedaan alsof ik niets met mijn man te maken had en alsnog zelf mijn 60 euro terug willen hebben. Waarom gaan zij er zomaar van uit dat die man die naast je staat jouw geld wel mag ontvangen...



maandag 14 maart 2016 om 10:55
Nou we toch aan het klagen zijn over t Kruitvat. Vorige week was ik er ook. Ik liep langs de snoepbakken en er stond een meisje met haar linkerhand in zo'n bak met snoep te graaien en de recterhand zat aan de binnenkant van d'r broek d'r kont te graaien. Ik zei, ga je lekker? Heeft je moeder dat je dat geleerd. Kind zegt geen boe of bah, en gaat rustig verder. Kom ik even later terug was meisje weer bezig maar nu in een andere bak met vriendinnetje of zusje. Ik zei niks meer, maar de kokhalsneigingen waren niet ver weg.
Toen zei ik dat tegen zo'n dame wat daar werkt, en die zegt nog boe of bah.
Nou scheelt het dat ik vanwege mijn diabetes geen snoep mag, maar dan nog. Die dames en een enkele heer laten ook gewoon de schuiven van de snoepbakken openstaan.
Je kan amper je kont keren daar, en ze verkopen soms kleding, alle verpakkingen open laten liggen met de kleding ernaast. Een zwijnenstal is er nog netjes bij
Toen zei ik dat tegen zo'n dame wat daar werkt, en die zegt nog boe of bah.
Nou scheelt het dat ik vanwege mijn diabetes geen snoep mag, maar dan nog. Die dames en een enkele heer laten ook gewoon de schuiven van de snoepbakken openstaan.
Je kan amper je kont keren daar, en ze verkopen soms kleding, alle verpakkingen open laten liggen met de kleding ernaast. Een zwijnenstal is er nog netjes bij
anoniem_251917 wijzigde dit bericht op 14-03-2016 12:14
Reden: Even iets aangepast
Reden: Even iets aangepast
% gewijzigd
maandag 14 maart 2016 om 12:08
Huppelkutjes en huppellulletjes? Vind ik dan ook weer niet nodig.
Die vraag of ik alles heb kunnen vinden krijg ik steevast bij de Trekpleister (zusje van Kruidvat volgens mij). Ik vind het een vrij overbodige vraag want in het geval ik iets niet kan vinden, spreek ik daar wel een medewerkster voor aan.
Ook een vrij nieuw fenomeen bij Trekpleister is dat ze een bepaalde aanbieding bij de kassa hebben staan. Eau de toilette, pepermuntjes, you name it. En als je dan gaan afrekenen vragen ze of je ook interesse hebt in 'flesje/zakje/doosje you name it' hebt. Nee!!! Want als dat zo was geweest, had ik dat gepakt en bij mijn af te rekenen artikelen gezet!!!
Die vraag of ik alles heb kunnen vinden krijg ik steevast bij de Trekpleister (zusje van Kruidvat volgens mij). Ik vind het een vrij overbodige vraag want in het geval ik iets niet kan vinden, spreek ik daar wel een medewerkster voor aan.
Ook een vrij nieuw fenomeen bij Trekpleister is dat ze een bepaalde aanbieding bij de kassa hebben staan. Eau de toilette, pepermuntjes, you name it. En als je dan gaan afrekenen vragen ze of je ook interesse hebt in 'flesje/zakje/doosje you name it' hebt. Nee!!! Want als dat zo was geweest, had ik dat gepakt en bij mijn af te rekenen artikelen gezet!!!


maandag 14 maart 2016 om 12:21
quote:renske1975 schreef op 14 maart 2016 @ 10:20:
piepkuuk'ns dan.....
Haha, je was me voor.
Dat vragen bij de kassa doen ze hier bij de Hema ook, zo irritant!
Waar ik me ook aan erger; een stad hier in de buurt (een van de weinige
) heeft voornamelijk de zogenaamde 'b-vestigingen' .
Vorige keer ook weer duidelijk toen ik op internet rond had gespeurd naar positiekleding en daarna toch maar besloot naar stad te gaan i.p.v. online bestellen.
De dingen die ik zocht hadden ze niet bij de C&A, niet bij de V&D, niet bij de H&M, niet bij de Miss Etam en ga zo maar door.
Bij sommige winkels gewoon niet in het assortiment en bij anderen had ik de keus uit 2 broeken en 3 shirts
Ben maar weer naar huis gegaan om toch online te bestellen.
piepkuuk'ns dan.....
Haha, je was me voor.
Dat vragen bij de kassa doen ze hier bij de Hema ook, zo irritant!
Waar ik me ook aan erger; een stad hier in de buurt (een van de weinige

Vorige keer ook weer duidelijk toen ik op internet rond had gespeurd naar positiekleding en daarna toch maar besloot naar stad te gaan i.p.v. online bestellen.
De dingen die ik zocht hadden ze niet bij de C&A, niet bij de V&D, niet bij de H&M, niet bij de Miss Etam en ga zo maar door.
Bij sommige winkels gewoon niet in het assortiment en bij anderen had ik de keus uit 2 broeken en 3 shirts
Ben maar weer naar huis gegaan om toch online te bestellen.
maandag 14 maart 2016 om 12:25
maandag 14 maart 2016 om 12:32
quote:minnimouse schreef op 13 maart 2016 @ 18:05:
[...]
Ik vind medewerkers van Kruidvat sowieso vaak chagrijnig en niet klantvriendelijk.Per Kruidvat verschillend, hier in in de wijk zijn ze heel aardig op het overdreven amicale af zelfs en in de gemeente waar ik werk zien ze er altijd uit alsof ze op een citroen zitten te sabbelen
[...]
Ik vind medewerkers van Kruidvat sowieso vaak chagrijnig en niet klantvriendelijk.Per Kruidvat verschillend, hier in in de wijk zijn ze heel aardig op het overdreven amicale af zelfs en in de gemeente waar ik werk zien ze er altijd uit alsof ze op een citroen zitten te sabbelen

maandag 14 maart 2016 om 12:53
quote:zand-korrel schreef op 14 maart 2016 @ 12:21:
[...]
Haha, je was me voor.
Dat vragen bij de kassa doen ze hier bij de Hema ook, zo irritant!
Waar ik me ook aan erger; een stad hier in de buurt (een van de weinige
) heeft voornamelijk de zogenaamde 'b-vestigingen' .
Vorige keer ook weer duidelijk toen ik op internet rond had gespeurd naar positiekleding en daarna toch maar besloot naar stad te gaan i.p.v. online bestellen.
De dingen die ik zocht hadden ze niet bij de C&A, niet bij de V&D, niet bij de H&M, niet bij de Miss Etam en ga zo maar door.
Bij sommige winkels gewoon niet in het assortiment en bij anderen had ik de keus uit 2 broeken en 3 shirts
Ben maar weer naar huis gegaan om toch online te bestellen.
herkenbaar. Toen ik 13 jaar geleden zwanger was, kon ik in mijn winkelcentrum helemaal geen positiekleding krijgen. Daarvoor moest ik echt naar de grote stad.
Heel apart omdat mijn stadje toen toch al zo'n 40.000 inwoners telde en heel veel jonge gezinnen. Je zou zeggen dat er een markt voor positiekleding was. En online shoppen was toen ook nog niet zo in zwang.
Tegenwoordig heeft alleen de mini-H&M een hoekje met positiekleding.
[...]
Haha, je was me voor.
Dat vragen bij de kassa doen ze hier bij de Hema ook, zo irritant!
Waar ik me ook aan erger; een stad hier in de buurt (een van de weinige

Vorige keer ook weer duidelijk toen ik op internet rond had gespeurd naar positiekleding en daarna toch maar besloot naar stad te gaan i.p.v. online bestellen.
De dingen die ik zocht hadden ze niet bij de C&A, niet bij de V&D, niet bij de H&M, niet bij de Miss Etam en ga zo maar door.
Bij sommige winkels gewoon niet in het assortiment en bij anderen had ik de keus uit 2 broeken en 3 shirts
Ben maar weer naar huis gegaan om toch online te bestellen.
herkenbaar. Toen ik 13 jaar geleden zwanger was, kon ik in mijn winkelcentrum helemaal geen positiekleding krijgen. Daarvoor moest ik echt naar de grote stad.
Heel apart omdat mijn stadje toen toch al zo'n 40.000 inwoners telde en heel veel jonge gezinnen. Je zou zeggen dat er een markt voor positiekleding was. En online shoppen was toen ook nog niet zo in zwang.
Tegenwoordig heeft alleen de mini-H&M een hoekje met positiekleding.
maandag 14 maart 2016 om 15:16
quote:Starshine schreef op 14 maart 2016 @ 07:26:Ja raar (het wordt inmiddels nergens meer gevraagd geloof ik).
Want als ik bij wijze van spreken de mosterd niet heb kunnen vinden gaat de cassiere het mij dan aanwijzen?
En als ik misgreep bij de kamelenmelk, gaat de cassiere dat dan aangeven bij de manager om op te nemen in het assortiment?
Kortom, wat is de bedoeling van de vraag?
Het is bedoeld voor klanttevredenheid. Maar op het moment dat ik vraag aan een klant of hij alles heeft kunnen vinden en de meneer antwoordt dat hij de linksgedraaide biologische geitenyoghurt niet heeft kunnen vinden omdat deze niet in het schap bij de yoghurt stond, dan moet ik als caissière dus naar de informatiebalie bellen. Zij hebben ook vaak klanten en zij moeten mij dus doorverbinden met iemand in de winkel. Die moet op zoek naar de linksgedraaide biologische geitenyoghurt. Intussen kan ik niet verder met de volgende klant, want we wachten op de yoghurt. Je bent dus zo een paar minuten verder en iedereen is opgehouden: ik met mijn werk, de vakkenvuller met zijn werk en de desbetreffende klant en de klanten in de rij ook. Volgens mij alleen maar irritant voor iedereen. Als een klant aangeeft iets niet te kunnen vinden, dan help ik door tijdens het scannen de informatiebalie te bellen en dan de klant na de transactie op zoek naar het product. Zo heeft niemand oponthoud.
Zo, is het duidelijk dat ik het een vreselijke vraag vind?
Want als ik bij wijze van spreken de mosterd niet heb kunnen vinden gaat de cassiere het mij dan aanwijzen?
En als ik misgreep bij de kamelenmelk, gaat de cassiere dat dan aangeven bij de manager om op te nemen in het assortiment?
Kortom, wat is de bedoeling van de vraag?
Het is bedoeld voor klanttevredenheid. Maar op het moment dat ik vraag aan een klant of hij alles heeft kunnen vinden en de meneer antwoordt dat hij de linksgedraaide biologische geitenyoghurt niet heeft kunnen vinden omdat deze niet in het schap bij de yoghurt stond, dan moet ik als caissière dus naar de informatiebalie bellen. Zij hebben ook vaak klanten en zij moeten mij dus doorverbinden met iemand in de winkel. Die moet op zoek naar de linksgedraaide biologische geitenyoghurt. Intussen kan ik niet verder met de volgende klant, want we wachten op de yoghurt. Je bent dus zo een paar minuten verder en iedereen is opgehouden: ik met mijn werk, de vakkenvuller met zijn werk en de desbetreffende klant en de klanten in de rij ook. Volgens mij alleen maar irritant voor iedereen. Als een klant aangeeft iets niet te kunnen vinden, dan help ik door tijdens het scannen de informatiebalie te bellen en dan de klant na de transactie op zoek naar het product. Zo heeft niemand oponthoud.
Zo, is het duidelijk dat ik het een vreselijke vraag vind?
maandag 14 maart 2016 om 15:30
Geen supermarkt- maar wel een kassa-ergernis. Vorige week gingen mijn man en ik naar Karwei. Ik had op internet namelijk mooie plantenbakken gezien die ik wilde hebben, en in de bouwmarkt zouden we met een bon nog eens 20% extra korting krijgen. Dus wij laadden onze kar vol met plantenbakken, kleikorrels, potgrond, noem maar op. Bij de kassa werden we aangenaam verrast; de bakken bleken in de aanbieding (dit was noch op de website, noch in de folder, noch in de winkel te vinden), dus we kregen nog een keer extra korting bovenop die 20%. Wij helemaal blij met zo’n meevaller.
We kregen bij het afrekenen een bonnetje voor vijf euro korting voor afgelopen zondag. Omdat we eigenlijk nog wel meer plantenbakken wilden besloten we nog een keer naar Karwei te gaan. Die bakken waren namelijk nog steeds in de reclame (volgens de kassabon van eerder die week), de 20% korting was nog geldig, en dan zouden we ook nog eens vijf euro minder hoeven betalen bij een bepaald bedrag. Dus wij weer met een kar vol en een hand vol bonnen naar de kassa. Maar toen! ‘Nee mevrouw, deze bakken zijn in de aanbieding, dus dan krijgt u geen 20% korting’. Toen we zeiden dat het een paar dagen geleden totaal geen probleem was beweerde ze dat dat echt niet kon. ‘Kijk maar, hij trekt het er ook niet af’. Bliep, zei de kassa, en er ging gewoon 20% af natuurlijk. Dat werd weer ongedaan gemaakt. We konden hoog en laag springen, maar kregen echt die 20% niet. Toen ik zei dat ik de bakken dan in twee keer wilde afrekenen zodat ik twee keer zo’n bonnetje van vijf euro kon inleveren was dat te lastig, en trok ze ze allebei van het totaalbedrag af (terwijl op die bon duidelijk stond dat er slechts één per transactie is toegestaan). Blijkbaar hebben we de eerste keer gewoon geluk gehad met die extra korting, maar ik voelde me gisteren wel behoorlijk belazerd.
We kregen bij het afrekenen een bonnetje voor vijf euro korting voor afgelopen zondag. Omdat we eigenlijk nog wel meer plantenbakken wilden besloten we nog een keer naar Karwei te gaan. Die bakken waren namelijk nog steeds in de reclame (volgens de kassabon van eerder die week), de 20% korting was nog geldig, en dan zouden we ook nog eens vijf euro minder hoeven betalen bij een bepaald bedrag. Dus wij weer met een kar vol en een hand vol bonnen naar de kassa. Maar toen! ‘Nee mevrouw, deze bakken zijn in de aanbieding, dus dan krijgt u geen 20% korting’. Toen we zeiden dat het een paar dagen geleden totaal geen probleem was beweerde ze dat dat echt niet kon. ‘Kijk maar, hij trekt het er ook niet af’. Bliep, zei de kassa, en er ging gewoon 20% af natuurlijk. Dat werd weer ongedaan gemaakt. We konden hoog en laag springen, maar kregen echt die 20% niet. Toen ik zei dat ik de bakken dan in twee keer wilde afrekenen zodat ik twee keer zo’n bonnetje van vijf euro kon inleveren was dat te lastig, en trok ze ze allebei van het totaalbedrag af (terwijl op die bon duidelijk stond dat er slechts één per transactie is toegestaan). Blijkbaar hebben we de eerste keer gewoon geluk gehad met die extra korting, maar ik voelde me gisteren wel behoorlijk belazerd.