Kuiltje borst
donderdag 10 maart 2016 om 14:42
Goed, vanochtend na het douchen zag ik het dus. Een kuiltje, deukje aan de onderkant van mijn borst. Als je heel goed kijkt, vooral zichtbaar op de foto die ik ervan heb gemaakt, zie je er twee naast elkaar. Eentje van zo'n halve centimeter in doorsnede en de andere iets kleiner... Geen knobbel in mijn borst te voelen wél een verdikte lymfeklier.
Normaal zou ik zeker de huisarts bellen voor een afspraak maar voor volgende week heb ik al een date bij de internist. Daar kan ik toch wel opwachten neem ik aan?
Ben geen paniekzaaier en wil ook niet als een zeurkous weer naar de h.a. gaan.
Wat zouden jullie doen?
Normaal zou ik zeker de huisarts bellen voor een afspraak maar voor volgende week heb ik al een date bij de internist. Daar kan ik toch wel opwachten neem ik aan?
Ben geen paniekzaaier en wil ook niet als een zeurkous weer naar de h.a. gaan.
Wat zouden jullie doen?
maandag 14 maart 2016 om 18:37
Geen persoonlijke ervaring met het Alexander Monro ziekenhuis, maar heb er wel goede verhalen over gehoord. Is het een beetje bij je in de buurt ?
http://www.de-amazones.nl ... 9a669b70ebb0a3a2&start=30
http://www.de-amazones.nl ... 9a669b70ebb0a3a2&start=30
maandag 14 maart 2016 om 18:57
Zou kijken naar een ziekenhuis waar ze een mammapoli hebben. Poli speciaal voor borstonderzoek alles is dan gepland op 1 dag en vaak weet je aan einde vd dag al waar je aan toe bent. Bijv je komt om 8 uur maken ze eerst foto, vervolgens bij twijfel echo daarna gesprek arts zn daarna punctie. In gelderse vallei in ede hebben ze dit, zullen vast meer zkh zijn
zondag 20 maart 2016 om 20:31
quote:bali-girl schreef op 14 maart 2016 @ 18:30:
Huisarts vertrouwt het ook niet helemaal dus op naar de mammapoli. Nu twijfel ik of ik naar ons streekziekenhuis moet gaan, heb daar niet de beste ervaring.
Kent iemand hier het Alexander Monro zkhs in Bilthoven?Alexander Monro zkhs ken ik niet. Ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat...
Huisarts vertrouwt het ook niet helemaal dus op naar de mammapoli. Nu twijfel ik of ik naar ons streekziekenhuis moet gaan, heb daar niet de beste ervaring.
Kent iemand hier het Alexander Monro zkhs in Bilthoven?Alexander Monro zkhs ken ik niet. Ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat...
Enjoy the little things in life
zondag 20 maart 2016 om 21:02
Bali, kijk vooral naar waar je het snelste terecht kunt. Zolamg je zorgverzekering niet zo'n beperkte budgetpolis is, kun je altijd overstappen naar een ander ziekenhuis als het niet bevalt. Heb ik gedaan en voor een vervolgtraject ook zelf een ziekenhuis uitgezocht (verder van huis, maar paste beter bij wat ik wilde). Artsen vergeten weleens dat het om jou draait en niet om protocollen. Maar je hebt alle recht om hen daaraan te helpen herinneren
Je hebt trouwens ook altijd wettelijk recht (linkje) op inzage van je eigen gegevens en recht op uitleg als je iets niet goed snapt.
Je hebt trouwens ook altijd wettelijk recht (linkje) op inzage van je eigen gegevens en recht op uitleg als je iets niet goed snapt.
zondag 20 maart 2016 om 21:46
Meiden, morgenmiddag de mammo én echo... Begin hem een beetje te knijpen. Het kuiltje (of eigenlijk kuiltjes) zit er nog. Ik kan dat kreng wel wegkijken nu. Het helpt niet vrees ik.
Heb me verder nog niet verdiept in ander zkhs dan dat streekziekenhuis hier, mocht het nodig zijn dan ga ik daar later mee aan de slag. Ik laat het jullie morgen weten.
Heb me verder nog niet verdiept in ander zkhs dan dat streekziekenhuis hier, mocht het nodig zijn dan ga ik daar later mee aan de slag. Ik laat het jullie morgen weten.
dinsdag 22 maart 2016 om 19:49
Toch niet zo goed nieuws. DCIS (2) ductaal carcinoma in situ...
Nog geen borstkanker maar het kleine, niet voelbare plekje moet wel weg. Eerst nog een MRI en dan worden de vervolgstappen besproken.
Vreemd, maar ik wist dat het niet helemaal jofel zou zijn dus deze uitslag kwam niet als een verrassing.
Nog geen borstkanker maar het kleine, niet voelbare plekje moet wel weg. Eerst nog een MRI en dan worden de vervolgstappen besproken.
Vreemd, maar ik wist dat het niet helemaal jofel zou zijn dus deze uitslag kwam niet als een verrassing.