Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:kopjekoffie70 schreef op 16 februari 2016 @ 23:21:

In dit topic postte ik enkele jaren geleden over de docu The Staircase. Er zijn 8 afleveringen en het gaat over de rechtszaak waarin een man terecht staat omdat hij ervan verdacht wordt zijn vrouw te hebben vermoord. De documentaire is uit 2004 en had alle ingrediënten om een boeiend programma op te leveren.

Helaas niet meer op youtube te vinden, dus bij deze een link naar wikipedia;

https://en.wikipedia.org/ ... Soup%C3%A7ons&redirect=no

Er is nu een gevolg uit 2013 waarin de zaak opnieuw bekeken wordt.

https://www.youtube.com/watch?v=kUl5pXhpwPs

Het wordt nooit helemaal duidelijk of hij het wel of niet heeft gedaan. Persoonlijk heb ik zo'n gevoel van wel.Ik heb deze gezien bij discovery of zo, imho heeft hij het echt wel gedaan, alleen al het feit dat die vrouw in Duitsland op precies dezelfde manier vermoord...eh van de trap gevallen is. Haar dochter wil ook niks meer met hem te maken hebben!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Heb net gekeken naar: 3Lab: Koffie & Cake. Was gisteren op tv. Indrukwekkende docu over een jonge begrafenis ondernemer die een Surinaamse begrafenis begeleid. Kippenvel als de band op de begraafplaats speelt.
quote:calvijn1 schreef op 01 maart 2016 @ 08:43:

Ik zit hem nu te kijken.

Wat een vreselijk accent heeft die moeder.

Weet niet wat ik van haar vinden moet. Te geobsedeerd op haar zoon?

Iemand gekeken?

Ja heb het gezien.

Ik vond het juist allemaal om haar draaien. Ze deed het allemaal beter dan haar ouders, maar ondertussen drong ze haar zoon subtiel haar dromen op. Ook de uitspraak dat als ze haar zoon niet had gehad zij er misschien niet meer was geweest vond ik... Bijzonder.

Ik zou daar als zoon zijnde heel benauwd van krijgen.
Ik heb vandaag de documentaire over Dex gekeken. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Als je de droom hebt door te breken in het ballet, of in welke showbizz wereld dan ook snap ik dat je gedreven moet zijn en al op jonge leeftijd veel moet trainen enzo. Ergens zag ik die passie wel bij Dex, maar ergens zag ik ook dat hij het gelukkigste was bij zijn vriend. Net alsof het meer de droom van zijn moeder dan van hem was ofzo. Hoe zijn moeder ook over hem praatte, heel bijzonder.
"After all this time?" "Always."
Weet iemand of de documentaire Vleesverlangen al ergens te zien in?
Capturing the Friedmans (Youtube)

Binnen een joodse familie worden een vader en zoon beschuldigd v seksueel misbruik van kinderen.
tvp

quote:Severus_Snape schreef op 01 maart 2016 @ 21:09:

Ik heb vandaag de documentaire over Dex gekeken. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Als je de droom hebt door te breken in het ballet, of in welke showbizz wereld dan ook snap ik dat je gedreven moet zijn en al op jonge leeftijd veel moet trainen enzo. Ergens zag ik die passie wel bij Dex, maar ergens zag ik ook dat hij het gelukkigste was bij zijn vriend. Net alsof het meer de droom van zijn moeder dan van hem was ofzo. Hoe zijn moeder ook over hem praatte, heel bijzonder.Eens, hij leek wat nonchalant. Toch is hij wel aangenomen op het HBO en hij heeft echt veel talent. Ben benieuwd wat er van hem wordt!
quote:cochise schreef op 05 maart 2016 @ 19:35:

tvp

Interressante docu
Ik vond die docu over Dex ook heel boeiend, maar wat ik miste was het perspectief van Dex zelf. Er werd niet mét hem gepraat, maar óver hem. Misschien een bewuste keuze van de regisseuse, misschien had hij geen zin om te praten, maar het had de nodige helderheid gebracht. Nu heb je geen idee hoe hij dingen ervaart, hoe hij denkt over dansen, over zijn moeder, over zijn leven. Terwijl juist dat me zo boeiend lijkt om te horen.
quote:cerulli schreef op 06 maart 2016 @ 10:38:

Ik vond die docu over Dex ook heel boeiend, maar wat ik miste was het perspectief van Dex zelf. Er werd niet mét hem gepraat, maar óver hem. Misschien een bewuste keuze van de regisseuse, misschien had hij geen zin om te praten, maar het had de nodige helderheid gebracht. Nu heb je geen idee hoe hij dingen ervaart, hoe hij denkt over dansen, over zijn moeder, over zijn leven. Terwijl juist dat me zo boeiend lijkt om te horen.

Ja nu je het zegt. Ik vond het ook een vreemde documentaire. Misschien komt het door wat jij zegt, er werd over hem gepraat i.p.v. met hem.

Maar ik moet eerlijk zeggen ik had de documentaire wel heftiger verwacht. Gelukkig was het niet zoals ik dacht.
quote:lizzy75 schreef op 28 januari 2016 @ 13:06:

[...]

Gisteren gekeken. Mijn god, wat een nachtmerrie. Ik moest het af en toe afzetten, te heftig. Maar ik heb hem uiteindelijk wel afgekeken. Heel indrukwekkend.

Deze heb ik ook gekeken. Touching the Void. Gevonden op YouTube.

Vond het een boeiend en heftig verhaal.
Ik kijk nu de documentaire Trophy Kids op Netflix.

Gaat over kids in america die heel erg gepusht/gedwongen worden door hun ouders op te presenteren om het gebied van sporten.

Best heftig om te zien hoe sommige ouders de belangen van hun kinderen compleet uit het oog verliezen. Zo scheldt een vader zijn jonge dochter uit voor stupid bitch als ze een bepaalde slag bij golf niet goed genoeg (volgens hem) uitvoert. Ik word er zo kwaad van dat ik af en toe de docu even uit moet zetten.
Ik kijk nu Houdt God van vrouwen?, op 2doc.

Hilligje Kok-Bisschop uit Staphorst wil als vrouw een actieve rol spelen in de SGP, maar ze krijgt geen voet tussen de deur. Ze laat zich niet ontmoedigen en gaat de strijd aan met de mannenbroeders.

Heftige onderwerpen komen er voorbij, maar erg mooi om te zien hoe eerlijk deze vrouw haar gedachten verwoordt en hoe zij met een open blik haar geloof (en de positie van vrouwen) onder de loep neemt.
Schaamteloze tvp. Ben vervroegd met zwangerschapsverlof en niet meer erg mobiel.

Waar kijken jullie deze documentaires" Youtube of ergens anders?
Ik kijk gewoon op tv of via uitzending gemist
Frankly my dear, I don"t give a damn
documentairenet.nl heeft er veel

Maar ook de uitzending gemist van bijvoorbeeld 2doc of tegenlicht, heb ook wel eens wat op Netflix gekeken en googlen op de naam van de documentaire levert ook vaak wat op, heb ook genoeg op Youtube gekeken.
Behind closed doors van de BBC, over vrouwen die mishandeld worden door hun (ex)partner.
Jesus camp op Netflix. Het gaat over een kamp waar kinderen behoorlijk worden geïndoctrineerd over het geloof. Ik heb er, na het kijken, even van moeten bij komen.
quote:uggs schreef op 16 maart 2016 @ 18:07:

Jesus camp op Netflix. Het gaat over een kamp waar kinderen behoorlijk worden geïndoctrineerd over het geloof. Ik heb er, na het kijken, even van moeten bij komen.Die heb ik ook wel eens gezien, dat gaat erg ver, daar in het "land of the free".
Je kan je ook aanmelden op de npo doc pagina op Facebook, en nog meer van dat soort pagina's, dan krijg je in je newsfeed ook regelmatig berichten over docu's, met daarbij een link naar de pagina.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Dank je voor de tip Pointdexter, ga ik doen!
Jesus kamp is hier al eerder genoemd, is dan ook echt een klassieker.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

The Manor. Bijzonder familie portret. Het contrast tussen vader en moeder kan niet groter
quote:tinypotato schreef op 14 maart 2016 @ 07:50:

documentairenet.nl heeft er veel

Dankjewel voor deze tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven