Zwarte Woud hotel

19-03-2016 09:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer (juni-juli) willen partner en ik graag wat dagen doorbrengen in het Zwarte Woud. We zijn daarom op zoek naar een leuk hotel, graag ergens echt ín het bos, eventueel met een idyllisch riviertje of meertje in de buurt, vanwaar we makkelijk wat mooie wandelingen kunnen maken. Het zou ook handig zijn moesten we half pension kunnen hebben in het hotel.

Heeft er iemand ervaringen? Iemand die weet waar de mooiste plekjes zijn in het Zwarte Woud, of ervaring met een mooi hotel/pension?
De omgeving van Feldberg, niet Feldberg zelf, dat is echt een wintersportplaats maar in de wijde omgeving vind je heel veel hotels en pensions, bijv. in Todtnau, Todtnauberg, Muggenbrün, Titisee, Donaueschingen. Je zit ook niet ver van Freiburg of de Zwitserse grens.
verba volant, scripta manent.
Ik zou zoeken naar een hotel/pension met een Hochschwarzwaldcard (google maar ) Het Hochschwarzwald vind ik mooier dan het noordelijke Schwarzwald, al is dat ook schitterend.

Mooie plekken vind ik: Todtnauer Wasserfall, de Feldberg, nog veel meer. Weet je al wat je wilt gaan doen daar?

Ik overnacht in vakantiehuisjes, dus ik heb geen tip voor een hotel/pension.
Bedankt voor de tips alvast!

We gaan waarschijnlijk een kleine rondtrip maken, van hier richting Zwarte Woud, waar we zeker ook langs Freiburg willen passeren. We willen dan ergens paar dagen ter plaatse in het Zwarte Woud blijven, Feldberg regio ziet er inderdaad mooi uit. Van daaruit willen we wat mooie boswandelingen maken. Daarna rijden we verder richting Franse Alpen, om dan op de terugweg langs Colmar/Strasbourg te passeren.
Ik lees even mee. Wij willen er mss ook naar toe dit jaar.
Vroeger, toen ik jong was gingen we een aantal keer naar Freudenstadt in de zomer. Veel gewandeld, knus hotel net buiten het plaatsje. Heb er hele goede herinneringen aan

Edit, hotel was in Lauterbad
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Freudenstadt is leuk. In mijn jeugd gingen we daar elk jaar met Pasen heen. Heerlijke herinneringen aan.

Wat ook een aanrader is om te bezoeken: Bloemeneiland Mainau, ligt in de Bodensee. Erg mooi!

De laatste keer dat wij in het Zwarte Woud (ongeveer 6 jaar geleden) waren zaten we in een vakantiehuisje in Tennenbronn.

Niet overdreven luxe maar comfortabel en in een rustige omgeving.

Openlucht zwembad vlakbij, midden in de bergen (rustig.)

Verder, veel plezier! Heerlijk zo wandelen daar! Het Zwarte Woud is toch wel een van mjn favoriete vakantiebestemmingen.
Prachtige omgeving daar!

Mijn vriend en ik zijn een paar jaar geleden in dit hotel geweest: http://www.hotelgrossbach.de/de/home/

Erg leuk hotel, goed gegeten (half pension) en we kregen daar zo'n kaart waarmee veel activiteiten gratis zijn in de omgeving.

De eigenaren zijn een Nederlands stel, superleuke mensen. Dat vonden wij ook wel een pluspunt.
Pivot! PIVOT!!!
Bedankt voor alle tips!

We zijn er uit dat we iets gaan zoeken in Hinterzarten of Titisee-Neustadt. Makkelijk om dan de trein te nemen naar startpunt wandeling en zo terug te wandelen. En dicht bij Freiburg om daar ook nog een dagje rond te slenteren.
Misschien is deze website ook leuk om nog wat wandelingen te vinden: http://www.hochschwarzwald.de/Hinterzarten#/page/2
Omgeving Freudenstadt/Baiersbronn is echt geweldig, maar dat is natuurlijk mijn mening. In Baiersbronn zitten genoeg goede hotels.

Wat is je budget ongeveer?

Oh....mosterd, zie ik net.
anoniem_271947 wijzigde dit bericht op 21-03-2016 10:10
Reden: Beter opletten
% gewijzigd
Oh dear, how sad, never mind.
quote:nephthys schreef op 20 maart 2016 @ 21:38:

Bedankt voor alle tips!

We zijn er uit dat we iets gaan zoeken in Hinterzarten of Titisee-Neustadt. Makkelijk om dan de trein te nemen naar startpunt wandeling en zo terug te wandelen. En dicht bij Freiburg om daar ook nog een dagje rond te slenteren.Eten kun je daar leuk en voordelig bij het Kartoffelhaus. Niet alleen piepers ook al klinkt dat zo.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven