Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat het zachte winter is twijfelt toch niemand meer aan? En als iemand dat niet ziet heeft hij/zij oogkleppen op

Helaas ook een hele natte winter ik zou die regen en wind van de laatste tijd met veel plezier geruild hebben met vrieskou en zon

Fijn dan het komende weekend en volgende week toch nog een heel klein beetje koud word voor we terug naar het zachte natte weer en later naar de lente gaan
Met een helmann-getal van 8 was het vergeleken met vorig jaar ietsje kouder, maar nog steeds ''buitengewoon zacht'' (een getal onder de 10). Daarmee staat 2016 op de zevende plaats van de laagste hellmann-getallen sinds 1901. Op 6 staat 2015 en op nummer 1 staat 2014. En toch is er deze winter volop geklaagd door de paar weken licht winterse kou. 3 dagen matige vorst en net geen ijsdag, meer hoef ik niet te vertellen. Van vorst is er volgens mij ook recordweinig van gekomen. De ijzel was uitzonderlijk, maar dat duurde ook niet al te lang.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
ik schaam me er bijna voor , maar begin naar de lente te verlangen , geloof ik
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Nee toch

Ik ben juist zo blij met de teruggevonden winter...
Ik zit ook met smart op de lente te wachten.
maar liever geen hittegolf...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Nee, een hittegolf kan ik niet aan. Geef mij maar lekker de winter ipv de zomer
Hittegolf komt er toch in de zomer tenzij we dit jaar het geluk hebben dat er geen komt

Ik blijf genieten van de winter tot de allerlaatste dag
misschien toch een toic aanmaken voor mensen die houden van seizoenswisselingen

(met aversie tegen erg warme zomerdagen )
Misschien dat we ook kunnen hopen op een koudere herfst, want ik vind deze winter steenkoud door de overgang van warm naar wat kouder in de januarimaand.
Hangt er natuurlijk vanaf waar je woont in het Noorden van Nederland is het meer kouder geweest dat bij mij in Belgisch Limburg ik zelf heb deze winter overdag niet zoveel kou gehad, overdag: 0 ijsdagen, 1 millimeter sneeuw gekregen dat meteen weg was,op 25 januari was het zelfs 15/16 graden voor de rest zacht herfst weer met heel veel regen en wind (vooral wind uit het zuidwesten) voor mij is dit voor het derde jaar op rij geen geslaagde winter en aangezien op 1 maart de weerkundige lente begint omschrijf ik deze winter als zacht en nat! Volgende keer beter en meer zeg ik er niet over!
Een slappe winter is meestal ook een natte zomer helaas.
Ben ik te vroeg?

Het is weer langer licht, straks gaat de zomertijd in. De lente lonkt, en ik merk dat ik er zo tegenop zie.

Wat ging de winter snel voorbij. Eigenlijk ook nauwelijks echt winter gehad dit jaar. Bah.
Blij te horen dat er nog iemand vind dat we nauwelijks winter hebben gehad

Lente op zich valt nog mee behalve die smerige hooikoorts die mijn astma extra opwekt helaas ... maar van dat heel vroeg licht tot s'avonds heel laat licht daar zie ik ook tegen op gelukkig gaat de tijd snel en voor je het weet is de langste dag (rond 22 juni) voorbij en beginnen de dagen alweer te korten maar dan is het zomer en waarschijnlijk warm maar dat is een ander verhaal (waar ik nog niet wil aandenken)

Maar als het zo ver is: voor de mensen die lange warme dagen fijn vinden veel plezier ermee
Het is bijna lente. Hoe blij ik daar ook mee ben, voor jullie niet leuk.

Dus

Sterkte
Later is nu
De zomertijd is weer begonnen. Ondanks de lange avonden moet je een uur eerder naar bed dwn normaal. En 's ochtends moet je eerder opstaan. Dat heeft zijn voor- en nadelen.
quote:wyandotje schreef op 29 februari 2016 @ 07:06:

Een slappe winter is meestal ook een natte zomer helaas.

Dat komt doordat bijna alle winters hier slap zijn en de zomers nat, dat is helaas ons klimaat. We hebben allemaal pech vrees ik, zowel degenen die van winter houden als de zomerliefhebbers. Alleen mensen die van regen, wind en grauwe dagen houden, zitten goed in Nederland.

Ik las vandaag dat maart kouder dan gemiddeld is geweest, dus dat hebben jullie dan maar mooi weer even meegepikt.
Even een gekke vraag hier, maar zijn veel liefhebbers van de lange dagen ook ochtendmensen? Ik ben een avondmens en vind er niets aan als het lang licht is....

Ik ben ook niet dol op veel wind en regen, ik heb liever wat stabieler weer. Liever koud en droog met evt een zonnetje in de winter dan de afgelopen flutwinter met veel wind, regen en te hoge temperaturen. Met de zon heb ik alleen problemen als die de temperatuur laat stijgen. Niks aan. Ik hou gewoon niet van warm, drukkend weer en zeker niet het hele jaar door.
Ja, ik hou van lange dagen en ben een ochtendmens. Maar mijn vriend houdt er ook van, maar is echt een avondmens. Hij heeft alleen nog gewoon energie als het donker is 's avonds, maar ik totaal niet.
Hmmmm, oke, ik dacht misschien dat er een link lag tussen ochtendmensen en het houden van lange dagen en andersom.
Kerstvrouw, het gaat bij mij echt om de temperatuur en niet om het licht.

Ik vind vroeg donker + warme avondlucht juist heerlijk. Meestal heb je dat in NL niet zo vaak, maar op vakantie wel en ik kan daar echt van genieten.

Conclusie; ik leef in het verkeerde land.

Van mij hoeven ook alle wisselingen niet zo nodig, voor altijd zomer zou ik prima mee kunnen leven.
Stressed is just desserts spelled backwards
De ellende gaat weer beginnen
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 01 april 2016 @ 21:45:

De ellende gaat weer beginnen Ja, laten we de tissues maar vast uit de kast gaan halen. Dit wordt weer zeker een half jaar lang slaaptekort, jeuk, zweten etc... jeuj.
Morgen 19 graden bleggghhhhhh
Bah! Dan is het al zo plakkerig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven