Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
vrijdag 6 mei 2016 om 20:22
quote:Kunai schreef op 06 mei 2016 @ 13:07:
Ik sluit me bij jullie aan. Hoi.
Welkom
Trekken jullie het allemaal een beetje?
Ik merkte vannacht al dat het warmer was in bed. Blegghh...Ik vind het in de winter heerlijk om diep onder mijn dekbed te kruipen. Zucht....
In de woonkamer is het nu nog aangenaam, maar dat zal ook wel snel veranderen. Gelukkig na woensdag koeler.
Verder ben ik vandaag best goed doorgekomen. In de schaduw met een beetje wind was het aardig uit te houden vanmiddag.
Ik sluit me bij jullie aan. Hoi.
Welkom
Trekken jullie het allemaal een beetje?
Ik merkte vannacht al dat het warmer was in bed. Blegghh...Ik vind het in de winter heerlijk om diep onder mijn dekbed te kruipen. Zucht....
In de woonkamer is het nu nog aangenaam, maar dat zal ook wel snel veranderen. Gelukkig na woensdag koeler.
Verder ben ik vandaag best goed doorgekomen. In de schaduw met een beetje wind was het aardig uit te houden vanmiddag.
vrijdag 6 mei 2016 om 22:14
Ik vind het ook te gortig zo! Ik hou van het voorjaar, maar deze warmte vind ik wat overdreven. Ik zat vanmiddag te zweten in mijn veel te hete auto, niet normaal (geen airco). Ik heb wel liever zonnig weer dan dat grauwe gedoe. Ik vind het ook wel leuk dat de meeste mensen vrolijker zijn als de zon schijnt. Maar doe mij de herfst maar.
't Is al met al een heel gedoe

vrijdag 6 mei 2016 om 23:22
quote:pamelacourson schreef op 06 mei 2016 @ 20:57:
[...]
Joh. Over een week is het alweer 14 graden. Ik vind het maar aanstellerij. Wij hebben 8 maanden rotweer gehad.
En ook dan zijn er mensen die bij 1 dag regenen of een keer nachtvorst al lopen te 'klagen'.
Jij mag er dan van genieten, maar dat betekent beslist niet dat het voor de anderen hier aanstellerij is.
[...]
Joh. Over een week is het alweer 14 graden. Ik vind het maar aanstellerij. Wij hebben 8 maanden rotweer gehad.
En ook dan zijn er mensen die bij 1 dag regenen of een keer nachtvorst al lopen te 'klagen'.
Jij mag er dan van genieten, maar dat betekent beslist niet dat het voor de anderen hier aanstellerij is.

zaterdag 7 mei 2016 om 15:01
zondag 8 mei 2016 om 21:11

zondag 8 mei 2016 om 21:24
quote:vandale schreef op 08 mei 2016 @ 21:11:
Vandaag was ik 'verplicht' ergens waar geen/nauwelijks schaduw was, ik wordt daar helemaal naar van.
Hoe doen jullie dat? Ik bedacht volgende x een paraplu/sol mee te nemen hoewel ik daarmee flink voor aap zal staan.Maakt niet uit waar ik ben maar ik ga niet verplicht uren in de zon zitten.
Vandaag was ik 'verplicht' ergens waar geen/nauwelijks schaduw was, ik wordt daar helemaal naar van.
Hoe doen jullie dat? Ik bedacht volgende x een paraplu/sol mee te nemen hoewel ik daarmee flink voor aap zal staan.Maakt niet uit waar ik ben maar ik ga niet verplicht uren in de zon zitten.
zondag 8 mei 2016 om 22:39
Zo wat fijn om hier gelijkgestemden te vinden! Voor mij geen lange hete zomers. Boven de 20-22 graden word ik chagrijnig. Voor mij staat de zomer gelijk aan overlast: bbq stank of walmende vuurkorven, mensen die 's avonds met de hond lopen en ouwehoeren met andere hondenbezitters onder MIJN open raam, of als ze blaffen keihard roepen tegen de niet luisterende hond, schreeuwende kinderen, hooikoorts die steeds erger lijkt te worden elk jaar, drukte en overdreven opgefokt gedrag: want wat MOETEN we genieten nu he? Blegh! Baal nu al bij de gedachte van die blije collega's: en Waterdame, lekker he dat weertje he? NOT! daarbij gezegend met een reflecterend wit huidje die meteen verbrand snak ik nu al naar mijn favoriete seizoen : heerlijk fris prikkelend herfstweer!
maandag 9 mei 2016 om 03:09
quote:hgjb266 schreef op 08 mei 2016 @ 21:24:
[...]
Maakt niet uit waar ik ben maar ik ga niet verplicht uren in de zon zitten.
Maar als ergens echt geen schaduw is? Dit betrof een sport evenement van mijn kind, waar ik bij moest blijven.
Ik vind het loodzwaar en verbaas me tegelijkertijd over de andere ouders die maar blijven roepen "hoe we het getroffen hebben met het weer", ik voel me dan echt een alien.
[...]
Maakt niet uit waar ik ben maar ik ga niet verplicht uren in de zon zitten.
Maar als ergens echt geen schaduw is? Dit betrof een sport evenement van mijn kind, waar ik bij moest blijven.
Ik vind het loodzwaar en verbaas me tegelijkertijd over de andere ouders die maar blijven roepen "hoe we het getroffen hebben met het weer", ik voel me dan echt een alien.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
maandag 9 mei 2016 om 07:23
Ik vind de overlast in de zomer ook zo vreselijk. Zo hebben wij nieuwe overburen op de camping. Best aardige mensen, maar ze praten veel en hard.
Zitten tot 12 uur snachts buiten hard te praten en zitten vervolgens om 9 uur smorgens alweer buiten te kletsen. Als ze nou zachtjes zouden praten, maar dat doen ze niet. Zatermiddag hadden ze muziek aangezet. Wilde er niet meteen wat van zeggen dus ben ik een uurtje op bed gaan liggen. Toen ik weer terugkwam was de muziek gelukkig uit. En ja… ze hebben ook 2 honden, die blaffen als er mensen langs lopen. Dan moet er hard geroepen worden dat ze stil moeten zijn.
Thuis ook zo, buren die tot laat buiten zitten en er geen rekening mee houden dat er mensen zijn die de volgende dag weer vroeg op moeten. Onze buren schuin onder hebben allebei copd en blijven stug doorroken. Soms lijkt het wel de longafdeling, ik hoor alleen maar gehoest.
Zitten tot 12 uur snachts buiten hard te praten en zitten vervolgens om 9 uur smorgens alweer buiten te kletsen. Als ze nou zachtjes zouden praten, maar dat doen ze niet. Zatermiddag hadden ze muziek aangezet. Wilde er niet meteen wat van zeggen dus ben ik een uurtje op bed gaan liggen. Toen ik weer terugkwam was de muziek gelukkig uit. En ja… ze hebben ook 2 honden, die blaffen als er mensen langs lopen. Dan moet er hard geroepen worden dat ze stil moeten zijn.
Thuis ook zo, buren die tot laat buiten zitten en er geen rekening mee houden dat er mensen zijn die de volgende dag weer vroeg op moeten. Onze buren schuin onder hebben allebei copd en blijven stug doorroken. Soms lijkt het wel de longafdeling, ik hoor alleen maar gehoest.

maandag 9 mei 2016 om 10:14
quote:hgjb266 schreef op 09 mei 2016 @ 09:58:
Wat ik ook irritant vind is dat iedereen buiten wil zitten want oh het is mooi weer. Krijg ik visite, het eerste wat ze zeggen: zit je buiten? Nou nee .
Houden jullie van buiten zitten?Ik vind buiten zitten wel lekker hoor. Als het zo warm is wel in de schaduw. En als het niet te warm is wil ik ook nog wel in het zonnetje zitten. Vind het heerlijk om een tijdschrift te lezen ofzo. Maar dan wel zonder herrie pm me heen, want door mij overgevoeligheid voor geluiden en concentratiestoornissen ben ik snel afgeleid.
Wat ik ook irritant vind is dat iedereen buiten wil zitten want oh het is mooi weer. Krijg ik visite, het eerste wat ze zeggen: zit je buiten? Nou nee .
Houden jullie van buiten zitten?Ik vind buiten zitten wel lekker hoor. Als het zo warm is wel in de schaduw. En als het niet te warm is wil ik ook nog wel in het zonnetje zitten. Vind het heerlijk om een tijdschrift te lezen ofzo. Maar dan wel zonder herrie pm me heen, want door mij overgevoeligheid voor geluiden en concentratiestoornissen ben ik snel afgeleid.